Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma syy, ettei osaa pelata korttejaan oikein.
t. DI, ei päivääkään työttömänä valmistumisen jälkeen
Kyllä, ajatella miten ihana paikka tämä maailma olisi, jos kaikki olisivat dippi-inssejä!! Eiku...
Onko muita työttömiä, jotka joutuneet kiusaamisen uhriksi?
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua kiusattu kun viime vuonna ilmoittauduin pitkän saikun jälkeen työttömäksi. Tilanteeseen sopiva duunikin löytyi niin, että ehdin olla vain kuukauden työttömänä. Mukavia ja asiallisia virkailijoita kaikki kolme joiden kanssa olen asioinut.
N62, ja hain myyjän paikkaa te-paikan linkistä. Kysyttiin kokemus yli 1 tai alle 1v, (mulla reilu 35v.)
Pelkkä sähköpostiosoite, ei ikää, ei paikkakuntaa kyselty.
Tuli heti kohtelias vastaus: otamme yhteyttä jos tarpeen. Ilmoitamme kaikille hakijoille päätöksestämme.
Mitä luulette?
Ehkä haastatteluun asti? Ellei ikä selviä yhteydenotostaan sitä ennen...
Ei taida ura urjeta, 2v eläkkeeseen...
Vierailija kirjoitti:
61vuotiaana on helppoa tämä velvoite, kun tietää, että töitä ei saa. Ihan sama, mihin haet, et koskaan pääse haastatteluun. Olisin onnellinen, jos joku palkkaisi minut vaikka määrä- aikaiseksi. Mutta se on toiveajattelua.
Täällä 51v ja sama.
Onko kellään iäkkäämmällä kokemusta palkkatuesta? Minä sain suunnitelman heinä, elo, syyskuulle 4paikkaa/kk. Lokakuussa 70%palkkatukipaikka kysyttävä!!??
N62v 8kk
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään iäkkäämmällä kokemusta palkkatuesta? Minä sain suunnitelman heinä, elo, syyskuulle 4paikkaa/kk. Lokakuussa 70%palkkatukipaikka kysyttävä!!??
N62v 8kk
Minulla nyt kävi niin, että kun ilmoittauduin työnhakijaksi niin taisi olla ihan eka kerta kun sitten kuntakokeilun työntekijän juttusilla kävin ja sillä oli ehdottaa minulle paikkaa, joka oli jopa koulutustani vastaava. Kohta olen vuoden ollut eli loppuu pian. Eipä tuolla liksalla voi kehua kun osa-aikaista teen, eikä se täysilläkään tunneilla kummoinen palkka olisi.
Mee töihin, niin ei tarvi täyttää lappuja ja kuunnella työttömyystätiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarkoituksella me veronmaksajat olemme palkanneet TT toimiston tätejä kiusaamaan teitä pummeja, että opitte olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tarkoituksella me veronmaksajat olemme palkanneet TT toimiston tätejä kiusaamaan teitä pummeja, että opitte olemaan.
En tarkoittanut, että työkkäri kiusaa vaan ihan yleisesti. Itse olen tilanteessa, jossa ystäväni tekee jatkuvasti pilkkaa työttömyydestäni. . . On etsimässä muka aina mulle töitä ja sitten alkaa piikitteleen , että oho , ei toi sovikaan sulle, kun et ole korkeakoulutettu... Pakko hänen sitä omaa asemaa tuoda esiin , kuinka hän on nyt niin paljon parempi ihminen kuin minä, työtön.
Ihme touhua tuo työttömyys... Kyllä tekijälle löytyy aina töitä. Pitää olla valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua tuo työttömyys... Kyllä tekijälle löytyy aina töitä. Pitää olla valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle
Hei. Olen viimeisen kahden viikon aikana laittanut työhakemuksia ainakin kymmeneen paikkaan. Tekijä tässä olisi, mutta ei olla kiinnostuneita.. Viimeksi tänään aamulla oli tullut viesti sähköpostiin "Hei. Kiitos hakemuksesta. Saimme tähän työpaikkaan hakemuksia 76kpl. Aloitamme katsomaan työhakemuksia ja sen perusteella valitsemme, ketä haastattelemien"
On se rankkaa tehdä neljä hakemusta kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Olen viimeisen kahden viikon aikana laittanut työhakemuksia ainakin kymmeneen paikkaan. Tekijä tässä olisi, mutta ei olla kiinnostuneita.. Viimeksi tänään aamulla oli tullut viesti sähköpostiin "Hei. Kiitos hakemuksesta. Saimme tähän työpaikkaan hakemuksia 76kpl. Aloitamme katsomaan työhakemuksia ja sen perusteella valitsemme, ketä haastattelemien"
Sori mutta mistään ei oikeasti kerrota montako hakemusta ne on saanu.
Muuten tuo on kaunis tarina.
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä sanoa tämä perheelle, että sori, mutta mamma muuttaa nyt. Pärjäilkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62v 8kk
Se palkkatukihan maksetaan työnantajalle ja työnantaja maksaa työntekijälle ihan normaalia työehtosopimuksen mukaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62v 8kk
Minulla nyt kävi niin, että kun ilmoittauduin työnhakijaksi niin taisi olla ihan eka kerta kun sitten kuntakokeilun työntekijän juttusilla kävin ja sillä oli ehdottaa minulle paikkaa, joka oli jopa koulutustani vastaava. Kohta olen vuoden ollut eli loppuu pian. Eipä tuolla liksalla voi kehua kun osa-aikaista teen, eikä se täysilläkään tunneilla kummoinen palkka olisi.
Huom.
Kysyin kokemuksia palkkatuesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62v 8kk
Huom.
En nyt tiedä, mitä kokemuksia kaipaat, kun se tukihan ei millään tavalla vaikuta työntekoosi tai palkkaasi, se on työnantajalle maksettava tuki. Voit hakea ihan mitä vain koulutustasi tai muita kykyjäsi vastaavaa työtä ja kertoa työnantajalle, että sinulla on mahdollisuus hakea tuo palkkatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62v 8kk
Huom.
En nyt tiedä, mitä kokemuksia kaipaat, kun se tukihan ei millään tavalla vaikuta työntekoosi tai palkkaasi, se on työnantajalle maksettava tuki. Voit hakea ihan mitä vain koulutustasi tai muita kykyjäsi vastaavaa työtä ja kertoa työnantajalle, että sinulla on mahdollisuus hakea tuo palkkatuki.
Tarkoitin kysyä lisäkokemuksia, pitääkö olla täysiaikainen työ, vai käykö osa-aika? Kuka tuen hakee? Minä vai työnantaja? Onko muuta huomioitavaa???
Eli jos luit tarkkaan, niin tuo ohje mihin viittasit oli tarkoitettu niille, jotka suunnittelevat alanvaihtoa ja aikovat irtisanoutua.
Lopussa on viittaus kyseiseen henkilöön.