Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2561/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko hänen sitä omaa asemaa tuoda esiin , kuinka hän on nyt niin paljon parempi ihminen kuin minä, työtön.

Kannattaa ottaa kunnon välimatka tuollaiseen, ilmeisen narsistiseen "ystävään".

Vierailija
2562/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä työttömyyskorvausta oo pakko nostaa? Aika vähältä toi musta kyllä kuullostaa. Voi mennä kesällä vaikka poimimaan mansikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS JOKU PASKA KIRJOITTAA MITÄ SATTUU,PITÄÄ HAKEA 2 TYÖPAIKKAA JA 3 KK VÄLEIN OTAVAT YHTEYTTÄ,ET SIL VIISIIN MEILLÄ PÄIN :)))) täällä kontulassa...

PS,Laittakaa hakemuksia orpolle ja purralle niin minäkin olen tehnyt suoraan Hallitukselle..

Onko sinulla edellytyksiä työllistyä heidän avustajakseen? Vai mitä laitoit työn laaduksi+

Jos sulla ei riitä taso heille työntekijäksi, voit saada karenssia, koska hait paikkoja piloillasi.

Oletko tietoinen, että kansanedustajalta ei vaadita edes peruskoulun päättötodistusta toimiakseen virassaan. Tällaisella peruskoulun loppuun suorittamattomalla ihmisellä on teoriassa mahdollisuus vastata meidän lainsäädännöstämme. Niin miksei myös avustaja voisi olla muodollisesti pätevä? Vai koskeeko avustajia jokin erillinen lainsäädäntö ja ohjeistus, jossa vaaditaan korkeakoulututkintoa?

Vierailija
2564/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki 5. Älkää kirjoittako niihin työhakemuksiin / CV:hein millä tittelillä olette olleet missäkin vaan kertokaa mitä osaatte ja mitä olette oikeasti tehneet. Näin työntekijöitä etsivänä ei kiinnosta lukea pitkää listaa kuinka olette olleet Garbage Logistics Operativena tai Daycare Kitchen Keeppereinä siellä ja täällä. 

Kuka urpo kirjoittaa englannin kielisiä titteleitä suomalaisten työpaikkojen työhakemuksiin?

Vierailija
2565/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki 5. Älkää kirjoittako niihin työhakemuksiin / CV:hein millä tittelillä olette olleet missäkin vaan kertokaa mitä osaatte ja mitä olette oikeasti tehneet. Näin työntekijöitä etsivänä ei kiinnosta lukea pitkää listaa kuinka olette olleet Garbage Logistics Operativena tai Daycare Kitchen Keeppereinä siellä ja täällä. 

Kuka urpo kirjoittaa englannin kielisiä titteleitä suomalaisten työpaikkojen työhakemuksiin?

Varmaan sellaiset, jotka yrittävät "impressata" niitä urpoja, jotka kirjoittavat englanninkielisiä titteleitä työpaikkailmoituksiin.

-eri

Vierailija
2566/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sellaiset, jotka yrittävät "impressata" niitä urpoja, jotka kirjoittavat englanninkielisiä titteleitä työpaikkailmoituksiin.

-eri

Hauskin näkemäni työpaikkailmoituksessa oli "Grocery Associate" elikkä verkkoruokakaupan keräilijä.

Vierailija
2567/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin muuten ekan kerran työpaikkailmoitukseen, jossa kehotettiin, että älä hae, jos et ole tosissasi. Viheralan paikka. Ilmeisesti ropissut aika paljon näitä "pakolliset 4 hakemusta/ kk" -hakemuksia.

Vierailija
2568/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako noita hakemuksia yhtään kukaan ja millä tasolla jos seuraa?

- hakeahan voi sitten vaikka pasuunan puhaltajaksi vaikka ole eläessään pasuunaan koskenut

- aivokirurgiksi vaikka ei ole kirurginveistä koskaan nähnytkään

- hitsariksi vaikka ei osaa hitsata

- lentäjäksi vaikka ei osaa sitäkään

Eikö niitä pykäliä sorvattu siihen suuntaan, että pitää hakea paikkaa, jonka voi saada? Ettei tulisi näitä hitsari hakee kaupunginjohtajaksi hakemyksia.

Ja millähän perusteella hitsari ei saisi hakea kaupunginjohtajaksi?

Kun olet noin varma asiastasi, niin haeppa ja ilmoita se sitten myös toteumassasi Oma asioinnissa. Raportoi myöhemmin tänne, mitä seuraavaksi tapahtui, minua ainakin kiinnostaisi.

Jos et uskalla, tai muuten aio näin toimia, niin sittenhän olet pelkkä pelkuri paskanpuhuja. Nyt olisi mahdollisuus osoittaa että olet sanojesi mittainen.

Tiedän vastaavanlaisen tapauksen Siis en ole itse sellainen. Kaupungissamme oli toisiaan kaupunginjohtajan paikka auki. Sitä haki maanrakennuspuolen työmies. Siis työtön sellainen. Melko hyvä älämölö siitä tuli. Kuntakokeilu oli torunut kovasti. Varoituksen antoivat, kun ekasta niskoittelusta ei voi antaa karenssia. 

Mäkin luin uteliaana työkkärin sivuilla vastaan tulleesta työpaikkailmoituksesta, jossa haettiin kaupunginjohtajaa. Alkoi jo kutkuttaa, että pitäisikö laittaa hakemus ihan piruuttaan, mutta siinä vaadittiin rautaista osaamista kuntien asioista (en muista tarkkaa sanamuotoa) sekä kokemusta johtamisesta. Itselläni ei ollut noita kumpaakaan, jos ei lasten johtamista lasketa, joten en hakenut.

Vierailija
2569/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin muuten ekan kerran työpaikkailmoitukseen, jossa kehotettiin, että älä hae, jos et ole tosissasi. Viheralan paikka. Ilmeisesti ropissut aika paljon näitä "pakolliset 4 hakemusta/ kk" -hakemuksia.

Yrittäjät vastustivatkin uudistusta aikanaan. Heitä ei kuunneltu, ja ns. aktiivimalli kakkonen runnottiin läpi.

Mielenkiintoista on, että työllisyyspolitiikka on Suomessa aina samanlaista riippumatta hallituksen väristä. Ilmeisesti sitä ei teekään kansan valitsema eduskunta, vaan jokin taho kulisseissa, ilmeisesti EK. Olisi mielenkiintoista tietää, millä he painostavat ja uhkailevat joka hallitusta, kun saavat aina tahtonsa läpi.

Vierailija
2570/3609 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, olin töissä kouluvaksina. Kohteeni kilpailutettiin ja kilpailutuksen voitti toinen yritys.

Jouduin hakemaan omaa työpaikkaani uudestaan, mutta en saanut sitä.

Kilpailun voittanut yritys palkkasi tehtävään jonkun muualta tulleen kielirajoitteisen henkilön.

Näin saatiin taas yksi suomalainen työntekijä kortistoon tukia nostamaan ja kun työpaikka annettiin "kilpailutuksen varjolla" jollekin toiselta puolelta maailmaa tuodulle tekijälle.

En näe mitään hyötyä, että tekijöitä tuodaan tehtäviin, johon on jo olemassa suomalainen tekijä, joka laitetaan sitten tukien varaan istumaan.

Kaiken lisäksi, koulu joutuu nyt pärjäämään ilman suomenkilentaitoista vaksia ja pelkään, että muistakin tietoja ja taitoja puuttuu ja näin taas osaava tekijä laitettiin pois ja tilalle mitä sattuu, eli en myöskään ymmärrä tätä työn laadun heikentämisen hyötyä?

Sama juttu hoitoalalla, siivousfirmoissa, bussikuskit jne. Halpatyövoima ulkomailta syrjäyttää pätevän suomalaisen. Sitten ihmetellään kielitaidon, ammattitaidon ja Suomen tapojen puutetta työntekijöillä.

Toivon todella, että nykyhallitus saa tämän kuriin.

Vierailija
2571/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä työtön, johon ei ole koko toukokuun aikana TE-toimisto ottanut mitään yhteyttä. 

Sinne varmaan voi olla itsekin yhteydessä, mikäli sitä keskustelua ja apua työnsaantiin toivoo.

Vierailija
2572/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita työttömiä, jotka joutuneet kiusaamisen uhriksi?

Ihan tarkoituksella me veronmaksajat olemme palkanneet TT toimiston tätejä kiusaamaan teitä pummeja, että opitte olemaan.

En tarkoittanut, että työkkäri kiusaa vaan ihan yleisesti. Itse olen tilanteessa, jossa ystäväni tekee jatkuvasti pilkkaa työttömyydestäni. . . On etsimässä muka aina mulle töitä ja sitten alkaa piikitteleen , että oho , ei toi sovikaan sulle, kun et ole korkeakoulutettu... Pakko hänen sitä omaa asemaa tuoda esiin , kuinka hän on nyt niin paljon parempi ihminen kuin minä, työtön.

No oho, ei kyllä kuullosta ystävältä? Ystävät ei kohtele toisiaan noin. Meleko myrkyllinen ihmissuhde.

Vierailija
2573/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään iäkkäämmällä kokemusta palkkatuesta? Minä sain suunnitelman heinä, elo, syyskuulle 4paikkaa/kk. Lokakuussa 70%palkkatukipaikka kysyttävä!!??

N62v 8kk

Ei ole vielä kokemusta. Ikä 60 + ja ei ehkä vielä ole laitettu. Siis kolme ns. normaalia saraketta ja yksi erikseen 70 % palkkatukihakemus?

Juuri näin

Voinhan tosiaan vaikka syyskuun hakuihin jihonkin lisätä tän palkkatukiasian...

Lokakuu ruksattu näin.

N62v 8kk

Vierailija
2574/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään iäkkäämmällä kokemusta palkkatuesta? Minä sain suunnitelman heinä, elo, syyskuulle 4paikkaa/kk. Lokakuussa 70%palkkatukipaikka kysyttävä!!??

N62v 8kk

Ei ole vielä kokemusta. Ikä 60 + ja ei ehkä vielä ole laitettu. Siis kolme ns. normaalia saraketta ja yksi erikseen 70 % palkkatukihakemus?

Juuri näin

Lokakuu ruksattu näin.

N62v 8kk

Siis mitä? Entäs jos on jo kertonut kaikissa hakemuksissaan, että on palkkatukikelpoinen? Mikä tää nyt on!? Jos jää vajaan vuoden päästä eläkkeelle, niin ihan sama, vaikka mainostaa miten palkkatukea. Ei kelpaa. Ei onneksi.

Vierailija
2575/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N62v 8kk

Juuri näin

Lokakuu ruksattu näin.

N62v 8kk

Siis mitä? Entäs jos on jo kertonut kaikissa hakemuksissaan, että on palkkatukikelpoinen? Mikä tää nyt on!? Jos jää vajaan vuoden päästä eläkkeelle, niin ihan sama, vaikka mainostaa miten palkkatukea. Ei kelpaa. Ei onneksi.

No. Annetut tehtävät pitää suorittaa, vaikka andiosidonnaista tienattu eläkkeeseen asti ja osa-aikatöissä oon.

En vaan tajuu.

Työllistäisivät nuoret ensin!

N62v 8kk

Vierailija
2576/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAAS JOKU PASKA KIRJOITTAA MITÄ SATTUU,PITÄÄ HAKEA 2 TYÖPAIKKAA JA 3 KK VÄLEIN OTAVAT YHTEYTTÄ,ET SIL VIISIIN MEILLÄ PÄIN :)))) täällä kontulassa...

PS,Laittakaa hakemuksia orpolle ja purralle niin minäkin olen tehnyt suoraan Hallitukselle..

Onko sinulla edellytyksiä työllistyä heidän avustajakseen? Vai mitä laitoit työn laaduksi+

Jos sulla ei riitä taso heille työntekijäksi, voit saada karenssia, koska hait paikkoja piloillasi.

Oletko tietoinen, että kansanedustajalta ei vaadita edes peruskoulun päättötodistusta toimiakseen virassaan. Tällaisella peruskoulun loppuun suorittamattomalla ihmisellä on teoriassa mahdollisuus vastata meidän lainsäädännöstämme. Niin miksei myös avustaja voisi olla muodollisesti pätevä? Vai koskeeko avustajia jokin erillinen lainsäädäntö ja ohjeistus, jossa vaaditaan korkeakoulututkintoa?

Kansa valitsee kansanedustajan ja onhan se nähty, että kaikenlaisia, jopa brutaaleja öykkäreitä on päässyt virkaan. Tai ehkä juuri siksi.

Avustajia tuskin koskee erillinen lainsäädäntö ja ohjeistus. Kansanedustaja päättää, kenet hän haluaa avustajakseen. Avustajan tehtävät riippuvat sitten edustajasta. Voipi olla, että joillekin joutuu tekemään hyvin paljon taustatyötä. Enemmän kuin edustaja itse. 

Vierailija
2577/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N62v 8kk

Juuri näin

Lokakuu ruksattu näin.

N62v 8kk

No. Annetut tehtävät pitää suorittaa, vaikka andiosidonnaista tienattu eläkkeeseen asti ja osa-aikatöissä oon.

En vaan tajuu.

Työllistäisivät nuoret ensin!

N62v 8kk

Jotkut vanhemmat henkilöt ovat ns. matalalla riippuvia hedelmiä. TE antaa heille tehtäviä, koska he suorittavat ne mukisematta. Kenellekään näistä tehtävistä ei ole hyötyä. Mutta tehtävä pitää tehdä, kun tehtävä on annettu. Jos on ura taputeltu, ja jopa vielä potkii osa-aika töissä, niin voi ju...uta kuitenkin.

Tässäpä oiva säästökohde, P urra vois keksiä, että kohdistetaan tukitoimet ja tehtävien tuputukset alle 60 vuotiaille. Hukkaan menee hyvää tuputtamista, aikaa ja rahaa kun kyttäillään vanhuksia.

Vierailija
2578/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Onhan se outoa, kun joutuu itse ihan juoksemaan :D

Ei kukaan tule kotoa töihin hakemaan - on haettava työpaikkaa siis.

Vierailija
2579/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut mm. kaupan myyjäksi jos ilmoituksissa sanotaan että kokemusta ei tarvita, kunhan on halu oppia tms. ja juuri äsken rekryfirma soitti, että niihin paikkoihin on turha hakea ilman kokemusta. Että mistäköhän voi tietää mihin paikkoihin saa hakea. 

Vierailija
2580/3609 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?

Onhan se outoa, kun joutuu itse ihan juoksemaan :D

Ei kukaan tule kotoa töihin hakemaan - on haettava työpaikkaa siis.

Mitä höpötystä trämäkin taas on? Eiköhän jokainen normaalijärkinen käsitä, että työtä on haettava itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi