Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo iso homma sitten? Outoa, että ennen on vain saanut olla, ja raha juossut?
Onhan se outoa, kun joutuu itse ihan juoksemaan :D
Ei kukaan tule kotoa töihin hakemaan - on haettava työpaikkaa siis.
Tuleehan.
Taksi Menevä.
Ne mainosti kesällä jotenkin näin : Ei kukaan tule hakemaan sinua sohvalta töihin.
Me tulemme.
Soita.
Menevä.
Melkein meinas onnistaa. Viime viikolla meni hakemus sisään ja työnantaja sanoi ottavansa tällä viikolla yhteyttä minuun. Odotan yhteydenottoa edelleen. No, onhan tässä perjantaita jäljellä... Eli tuskin kuuluu mitään.
Toiseen paikkaan olin tehnyt kaksi hakemusta, osa-aikatyöhön ja kokoaikatyöhön, josta vastattiin , että meillä ei ole osa-aikatyötä tarjolla, mutta ilmoita jos voit tehdä kokoaikatyötä, olemme kiinnostuneita.
No, otin yhteyttä , että sopii se kokoaikainenkin. Ei kuulu mitään enää.
Että näin hyvin alkoi
Vierailija kirjoitti:
Melkein meinas onnistaa. Viime viikolla meni hakemus sisään ja työnantaja sanoi ottavansa tällä viikolla yhteyttä minuun. Odotan yhteydenottoa edelleen. No, onhan tässä perjantaita jäljellä... Eli tuskin kuuluu mitään.
Toiseen paikkaan olin tehnyt kaksi hakemusta, osa-aikatyöhön ja kokoaikatyöhön, josta vastattiin , että meillä ei ole osa-aikatyötä tarjolla, mutta ilmoita jos voit tehdä kokoaikatyötä, olemme kiinnostuneita.
Että näin hyvin alkoi
Perus meininkiä
Vierailija kirjoitti:
Ohoh oh, onpa rankka haaste, neljä anomusta kuukaudessa. Eihän tuollaiseen pysty kukaan. Huh, pyyhin jo hikeä otsalta. Kamalaa!
Entäpä, jos ole edellisenä kuukautena hakenut 105 työpaikkaa, ja seuraavana vain 3 paikkaa. Onko oikein rangaista tästä?
Vierailija kirjoitti:
Ohoh oh, onpa rankka haaste, neljä anomusta kuukaudessa. Eihän tuollaiseen pysty kukaan. Huh, pyyhin jo hikeä otsalta. Kamalaa!
Mitä anomuksia sinä lähettelet? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä, jos ole edellisenä kuukautena hakenut 105 työpaikkaa, ja seuraavana vain 3 paikkaa. Onko oikein rangaista tästä?
Kyllä. Näin se menee.
Itse olin vähällä saada rangaistuksen kun oli töissä kovin kiireistä enkä muistanut käydä tarkistamassa onko tullut jotain tehtäviä. Olihan siellä tehtävä. Piti kysyä lisää työtunteja.
Tiedon sain vasta kun kotiin tuli uhkailukirje. En ollut silloin hakenut moneen kuukauteen mitään tukia ja varmaan siksi pääsi unohtumaan.
Työnhaun pidän voimassa, sillä teen töitä nollasopimuksella ja välillä voi tulla ihan yhtäkkiä hiljaisempia pätkiä eikä kiinnosta joka kerta ottaa karenssia kun niin käy.
Tänä vuonna olen hakenut päivärahaa yhdeltä kuukaudelta. Mutta joka kuukausi pitää tehdä työkkärin vaatimat temput.
CV on hetkessä tehty ja hakemukseen pienet muokkaukset tehtävän mukaan, muuten copy-paste. Että ei se vaikeaa ole nähdä vähän työtä sen eteen, että saa yhteiskunnan maksamia tukia. Näitä tukia ihan jokainen maksaa esimerkiksi ruoan ALV:ssä, eli kaikki ollaan mukana kustantamassa työnhakijoiden elämää.
Pikaista työllistymistä kaikille työnhakijoille! Itsekin olen siinä vaiheessa ollut ja pari kuukautta pidin ihan lomana mutta sitten alkoi tympäistä.
Vierailija kirjoitti:
Että näin hyvin alkoi
Älä lannistu. Kun jatkaa samaa rataa, niin kyllä joku tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton velvollisuus. Jos viikossa ei yhtä hakemusta aikaan saa niin olisi katsottava vessan peiliin
syyllisen löytämiseksi.
Jos omalta alalta ei hommia löydy, niin itsessäänhän silloin vika on. Haettava sellaisiin hommiin
missä pärjää olkoon palkka sitten mitä on. Ainahan voi vaihtaa parempaan jo on kykyä pärjätä
niissä. Joten turha ruikuttaa jos cv näyttää plankolta.
Mitä se auttaa peiliin katsoa jos työnhakualueella on vain 10 paikkaa ja yhteenkään ei ole koulutusta tai osaamista?
On niitä työttömiä joiden osaaminen/työkokemus sekä lähialueilla olevien sopivien firmojen määrä on sellainen että on runsaasti paikkoja johon voisi hakemuksen tehdä.
Sitten on se ryhmä joka asuu "väärässä paikassa" tai ei ole osaamista niihin paikkoihin mitä alueella on tarjolla. Tässä kohtaa työkkärin byrokraatit työllistävät tehokkaasti itse itseään kun pohtivat mikä määrä kun 4 ei ole oikein mahdollista vai olisiko se kuitenkin?
Te-täti neuvoi muuttamaan työn perässä. Ai että oikein asumusero puolisosta, vai peräti avioero?
Pöhköä toimintaa. Ymmärrän, että nuoria kannustetaan töihin, jotenkin en ymmärrä, että liki eläkeikäisiä "ahdistellaan". En Vaan Ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväni on raskaana ja joutuu lähtemään tähän samaan paskarumbaan, kun jää kesäkuun jälkeen pitkän määräaikaisuuden jälkeen työttömäksi. Ihan samat säännöt hänelläkin tulee olemaan. Ei pätkääkään armoa, vaikka liittoon kuulunut vuosia. Sepä mukavaa vielä loppuraskaudessa alkaa näitä työkkärin kyykyttämisiä hoitamaan.
Eihän niitä pakko ole hakea. Siitä vaan rahattomana äitiyspäivärahaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Te-täti neuvoi muuttamaan työn perässä. Ai että oikein asumusero puolisosta, vai peräti avioero?
Pöhköä toimintaa. Ymmärrän, että nuoria kannustetaan töihin, jotenkin en ymmärrä, että liki eläkeikäisiä "ahdistellaan". En Vaan Ymmärrä!
Minä jään reilun vuoden päästä eläkkeelle, nyt olen siis eläkeputkessa. Työnhakijana täytyy silti olla, että ansiosidonnaista saa. Ei minua kuitenkaan ole ahdisteltu, vain yhtä paikkaa kuukaudessa haen.
Vierailija kirjoitti:
CV on hetkessä tehty ja hakemukseen pienet muokkaukset tehtävän mukaan, muuten copy-paste. Että ei se vaikeaa ole nähdä vähän työtä sen eteen, että saa yhteiskunnan maksamia tukia. Näitä tukia ihan jokainen maksaa esimerkiksi ruoan ALV:ssä, eli kaikki ollaan mukana kustantamassa työnhakijoiden elämää.
Pikaista työllistymistä kaikille työnhakijoille! Itsekin olen siinä vaiheessa ollut ja pari kuukautta pidin ihan lomana mutta sitten alkoi tympäistä.
Joo helppoa on hakemusten teko. Minua ei vaan ole alkanut tympäistä tämä vapaus.
Kannattaa tehdä hyvä CV, mihin listaa koulutuksensa ja olennaisen työkokemuksensa, ehkä myös muutama sana omista vahvuuksista työntekijänä. Tallettaa pdf-tiedostoksi, minkä voi lähettää sähköpostin liitteenä. Sitä samaa voi käyttää sitten kaikissa työnhaussa. Saatesanoiksi lyhyt kuvaus, miksi olet haettavasta työpaikasta kiinnostunut ja miksi luulisit olevasi siihen sopiva, mitään romaania ei tarvi tai kannata kirjoittaa eikä myöskään käyttää päiväkausia oikeiden sanamuotojen viilailuun. Se ei tietenkään takaa, että saisi sen työpaikan, mutta tuleepa ainakin hakuvelvoite täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Näin se menee.
Itse olin vähällä saada rangaistuksen kun oli töissä kovin kiireistä enkä muistanut käydä tarkistamassa onko tullut jotain tehtäviä. Olihan siellä tehtävä. Piti kysyä lisää työtunteja.
Tiedon sain vasta kun kotiin tuli uhkailukirje. En ollut silloin hakenut moneen kuukauteen mitään tukia ja varmaan siksi pääsi unohtumaan.
Työnhaun pidän voimassa, sillä teen töitä nollasopimuksella ja välillä voi tulla ihan yhtäkkiä hiljaisempia pätkiä eikä kiinnosta joka kerta ottaa karenssia kun niin käy.
Tänä vuonna olen hakenut päivärahaa yhdeltä kuukaudelta. Mutta joka kuukausi pitää tehdä työkkärin vaatimat temput.
Itse olet suunnitelman hyväksynyt, jossa on tehtävät laitettu. Kukaan/työkkäri ei sinun tietämättäsi sinne lisää tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jään reilun vuoden päästä eläkkeelle, nyt olen siis eläkeputkessa. Työnhakijana täytyy silti olla, että ansiosidonnaista saa. Ei minua kuitenkaan ole ahdisteltu, vain yhtä paikkaa kuukaudessa haen.
Tehtävissä tai palveluissa ei ole ikäalennusta, ne ovat samat kaikille. Ja "eläkeputkelaisia" koskee myös se, että on haettava kokoaikatyötä. Hyvä, että työnhaku onnistuu.
Voi nuorillakin olla perhe, puoliso ja lapsiakin. Nuorimmat tekevät lapsia jo reippaasti alaikäisenä.
Tyhmä kysymys työssäkäyvältä:
Miten muuten todistetaan työkkäriin tuo, että on hakenut tietyn määrän paikkoja?
Saanko jonkin rangaistuksen, kun erehdyin hakemaan 5 työpaikkaa kuukaudessa?