Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Onko muita työttömiä, jotka joutuneet kiusaamisen uhriksi?
No ei minua varsinaisesti ole kiusattu, mutta saatettu usein epämukavaan asemaan, josta joudun selittelemään ja puolustelemaan miksi en ole juuri nyt töissä. Olen 63v ja jäänyt vuosi sitten työttömäsi. Kahden viimeisen vuoden sisällä olen sairastanut aivoverenvuodon , minulta on löytynyt puhkeamaton aneurysma ja olen saanut 3 tia-kohtausta, mutta silti joka ikisen ihmisen (jonka nään esim parin kuukauden välein) ensimmäinen kysymys on, missä olen nyt töissä.
Olen siis ollut työelämässä noin 40v , mutta nyt se ei enää ole päällimmäisenä toivelistalla.
En tiedä (niin kuin ei tietenkään kukaan) elänkö edes eläkeikään asti, ja olen ihan tyytyväinen, jos ehdin edes hetken olemaan pois oravanpyörästä, ennen kuin ikuisuus kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma syy, ettei osaa pelata korttejaan oikein.
t. DI, ei päivääkään työttömänä valmistumisen jälkeen
No etpä kuitenkaan ole järin viisas, kun noin ajattelet.
Arvaa vaan montako DI:tä sai aikoinaan lähteä Nokialta kilometritehtaalle. Moni ei löytänyt uutta työpaikka.
Ja silloinkin moni olisi ennen lopunalkua voinut yhtä ylimielisesti kirjoitella työttömille, kuin sinä nyt :D
Nykyään lähtee varmakin työpaikka alta noin vaan.
Hain viime tiistaina työpaikkaa. Oli esitetty myös, että kysymykset tiettyyn sähköpostiin. Esitin yhden kysymyksen, mutta en saanut mitään vastausta. Laitoin hakemuksen myös menemään erikseen. Siihen vastattiin "Kiitos mielenkiinnosta, palaan asiaan ensi viikolla" nyt ei ole vieläkään kuulunut mitään. Pitäskö soitella perään vai odottaa hänen yhteydenottoa?
Sehän olis ihanne tilanne kun töitä löytyis ihan kaikille
Mun ensimmäiset kaks viikkoa työttömänä: 10 hakemusta ja kova flunssa. Tulos : 0 työpaikkaa
Mä haen töitä eikä ole sinänsä mitään ongelmaa näistä raportoida mutta silti mua suoraan sanottuna vaan v:::tuttaa ja ahdistaakin tämä joutava kyttääminen. Etenkin kun jo ihan ennakkoasenne on ainoastaan syyllistävä eikä kannustava.
Työttömyys ei ole muutenkaan mitenkään herkkua eikä tätä minusta pitäisi enää pahentaa näillä tällaisilla toimilla vaan nämä on just niitä tapoja joilla ihmisillä saadaan mielenterveys prakaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän olis ihanne tilanne kun töitä löytyis ihan kaikille
Paitsi ei millekään hallituskokoonpanolle eikä kyllä työnantajillekaan. Määrä x suomalaisista täytyy pitää työttöminä jotta työläiset(kin) pysyy nöyrinä.
Vierailija kirjoitti:
Hain viime tiistaina työpaikkaa. Oli esitetty myös, että kysymykset tiettyyn sähköpostiin. Esitin yhden kysymyksen, mutta en saanut mitään vastausta. Laitoin hakemuksen myös menemään erikseen. Siihen vastattiin "Kiitos mielenkiinnosta, palaan asiaan ensi viikolla" nyt ei ole vieläkään kuulunut mitään. Pitäskö soitella perään vai odottaa hänen yhteydenottoa?
Tuskin sieltä mitään kuuluu
Haetteko enemmän mitä pitää/kk?
Vierailija kirjoitti:
Haetteko enemmän mitä pitää/kk?
Ei kannata hakea kun määrätty määrä ,jää vaihtoehtoja seuraavaan jaksoon.
Te palvelun työpaikka haku kenttään voi vain laittaa määrätyn määrä, en hae enempään. Joskus laitan työnhaun myös aiemmin hakemaani, sekin on ok ,kysyin te virkailijalta.
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäiset kaks viikkoa työttömänä: 10 hakemusta ja kova flunssa. Tulos : 0 työpaikkaa
Hae vain mitä on määrätty , säästä uudet seuraavaan jaksoon, ei ole niin stressaavaa.
Minä 62v8kk
Haettava lokakuussa palkkatuki 70% 10kk paikkaa...
Mistä minä tälläisen haettavan löydän???
Eli yksi työhakemus viikossa. Onko se nyt niin paljon, eikö tahtotila ole saada niitä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisille opettajillehan tämä ei ole hyvä juttu. Paitsi jos syksy jo sovittu.
Opettajat ja muut julkisen sektorin henkilöt ovat sentään vielä erittäin etuoikeutetussa asemassa, jos verrataan yksityisen sektorin osa-aika- ja vuokratyöaloilla työskenteleviin. Näiden jatkuvasti muuttuvien silpputyökuvioiden vääntäminen Marinin aktiivimalli 2-muotoon se vasta todella monimutkaista byrokratiaa edustaa. Siinä pitää ihan lakikirjaa kaivaa välillä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä 62v8kk
Haettava lokakuussa palkkatuki 70% 10kk paikkaa...Mistä minä tälläisen haettavan löydän???
Kerro vähän tarkemmin mistä on kyse. Olen kanssa pian 63 v eikä ole pyydetty hakea mitään sellaista vaan vapaasti vaan 4 työpaikkaa kuukaudessa.
Alkaa olla vaikea löytää 4 paikkaa kuussa johon olisi edes mahdollisuuksia päästä kun työpaikkailmoitukset ovat selvästi vähentyneet nyt kesälomakauden jälkeen. Mitä tapahtuu jos en joskus löydäkään neljää paikkaa kuussa?
Kyllä kerrotaan. Esim kuntarekryssä saattaa lukea määrä