Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraako noita hakemuksia yhtään kukaan ja millä tasolla jos seuraa?
- hakeahan voi sitten vaikka pasuunan puhaltajaksi vaikka ole eläessään pasuunaan koskenut
- aivokirurgiksi vaikka ei ole kirurginveistä koskaan nähnytkään
- hitsariksi vaikka ei osaa hitsata
- lentäjäksi vaikka ei osaa sitäkään
Eikö niitä pykäliä sorvattu siihen suuntaan, että pitää hakea paikkaa, jonka voi saada? Ettei tulisi näitä hitsari hakee kaupunginjohtajaksi hakemyksia.
Ja millähän perusteella hitsari ei saisi hakea kaupunginjohtajaksi?
Kun olet noin varma asiastasi, niin haeppa ja ilmoita se sitten myös toteumassasi Oma asioinnissa. Raportoi myöhemmin tänne, mitä seuraavaksi tapahtui, minua ainakin kiinnostaisi.
Jos et uskalla, tai muuten aio näin toimia, niin sittenhän olet pelkkä pelkuri paskanpuhuja. Nyt olisi mahdollisuus osoittaa että olet sanojesi mittainen.
Helppo se on sanoa , että mene töihin... Menisin heti kun soitettas. Yli viikko sitten saldo taas 5 hakemusta , eikä mitään yhteydenottoa mistään
Mä hain yhtä paikkaa johon on vielä huomiseen asti hakua. Yks tuttu kerto, että hänelle ilmoitettiin saman tien, että ei kiitos. Mulle ei kuulu mitään
Vierailija kirjoitti:
Mä hain yhtä paikkaa johon on vielä huomiseen asti hakua. Yks tuttu kerto, että hänelle ilmoitettiin saman tien, että ei kiitos. Mulle ei kuulu mitään
No sun hakemus on "ehkä" -pinossa. Tai "sovi haastattelu" -pinossa.
Opiskelen itse täysipäiväisesti omaehtoisesti työmarkkinatuella. Työmarkkinatukea saadakseni joudun opintojen lisäksi hakemaan KOKOPÄIVÄtyötä 4 kertaa kuukaudessa. Mitä järkeä tässä on? Jos jostain ihmeen syystä täysipäiväisenä opiskelijana saisinkin kokopäiväisen työn, niin joutuisin lopettamaan tietysti opiskelut. Mitä järkeä siinä sitten olisi että lopettaisin opiskelut esim. jonkun siivoustyön takia?
Bussikuskiksi kouluttautumaan.
Ja lähihoitajaksi.
Tai keksikää itse mistä saa työtä. Tarkoitus ei ole vain lorvia ja valittaa kun joutuu hakemaan töitä. Vikinät pois ja töihin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja lähihoitajaksi.
Tai keksikää itse mistä saa työtä. Tarkoitus ei ole vain lorvia ja valittaa kun joutuu hakemaan töitä. Vikinät pois ja töihin siitä.
Kaikista ei ole lähihoitajaksi eikä maalla tarvita bussikuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen itse täysipäiväisesti omaehtoisesti työmarkkinatuella. Työmarkkinatukea saadakseni joudun opintojen lisäksi hakemaan KOKOPÄIVÄtyötä 4 kertaa kuukaudessa. Mitä järkeä tässä on? Jos jostain ihmeen syystä täysipäiväisenä opiskelijana saisinkin kokopäiväisen työn, niin joutuisin lopettamaan tietysti opiskelut. Mitä järkeä siinä sitten olisi että lopettaisin opiskelut esim. jonkun siivoustyön takia?
No tiedät itsekin. "Päätoimisesti opiskelevilla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, mutta sivutoimisesti opiskeleva työnhakija voi saada työttömyysetuutta. Työnhakijan täytyy tällöin muun muassa hakea ja olla valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä."
Mitä alaa opiskelet? Jos jotain megatyöllistävää, saisit kyllä siihen tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähihoitajaksi.
Tai keksikää itse mistä saa työtä. Tarkoitus ei ole vain lorvia ja valittaa kun joutuu hakemaan töitä. Vikinät pois ja töihin siitä.Kaikista ei ole lähihoitajaksi eikä maalla tarvita bussikuskeja.
Niin? No edelleen, keksi itse tai muuta vaikka kaupunkiin.
Pitääkö maalaiset työttömyysetuuksia jonain kansalaispalkkana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähihoitajaksi.
Tai keksikää itse mistä saa työtä. Tarkoitus ei ole vain lorvia ja valittaa kun joutuu hakemaan töitä. Vikinät pois ja töihin siitä.Kaikista ei ole lähihoitajaksi eikä maalla tarvita bussikuskeja.
Niin? No edelleen, keksi itse tai muuta vaikka kaupunkiin.
Pitääkö maalaiset työttömyysetuuksia jonain kansalaispalkkana?
Niinhän mä olenkin keksinyt.
Kyllä maalla asuvallakin on ihan samanlainen oikeus työttömyysturvaan kun kaupunkilaisella.
Vierailija kirjoitti:
No hae opiskelijan etuuksia äläkä työttömyysetuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun hakemus on "ehkä" -pinossa. Tai "sovi haastattelu" -pinossa.
Sitä vaan odottaa, että jotain kuuluis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mikä etuoikeus tällä on opiskella paremmilla tuilla? Opintotukea ja opintolaina saa opintoihin.
Onko osa-aikatyötä pakko ottaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mikä etuoikeus tällä on opiskella paremmilla tuilla? Opintotukea ja opintolaina saa opintoihin.
500€/kk perheellisellä on hyvä tuki omaehtoisesta opiskelusta? Tietysti voisi lorvia työttömänä saman suuruisella tuella kotona.
Nostradamus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse ikinä tuohon työnhaku rumbaan ryhtyä te-keskuksen pompoteltavaksi.
Sinähän varsinainen profeetta olet. Kukapa olisi osannut ennustaa koronapandemian ja sen, että tamperelainen hysteerinen pääministeri tuhoaa yli neljännesvuosisadan yritystoiminnan elinkeinonrajoituksillansa silmänräpäyksessä tuosta noin vain sormia napsauttamalla.
Toivottavasti flow käy piakkoin Tuonelan virtaan.
Taisi bilepäissään tehdä tämänkin päätöksen.
Kaikki tuet vain pois niin loppuisi se valittaminen kaikilta.
Suomessa on niin hyvät tuet, että niiden perässä tullaan tänne kaukomailta asti.
Suomi on hyvä maa tukienkin suhteen,mutta valitettavasti niitä on pakko vähän leikata pienemmiksi,että niitä riittää kaikille halukkaille.
Älkää oikeasti kehdatko olla noin itsekkäitä vaatimalla vain lisää ja lisää itsellenne.
Opetelkaa jakamaan ,niin kaikille köyhille riittää jaettavaa.
Esimerkiksi vuonna 2015 Suomeen saapui ihmisiä joilla ei ollut yhtään mitään.
Köyhien määrä tulee vielä lisääntymään todella paljon,sillä näitä köyhiä ja vähäosaisia on maailmassa vielä paljon.
Ullariikka kirjoitti:
Kaikki tuet vain pois niin loppuisi se valittaminen kaikilta.
Suomessa on niin hyvät tuet, että niiden perässä tullaan tänne kaukomailta asti.
Suomi on hyvä maa tukienkin suhteen,mutta valitettavasti niitä on pakko vähän leikata pienemmiksi,että niitä riittää kaikille halukkaille.
Älkää oikeasti kehdatko olla noin itsekkäitä vaatimalla vain lisää ja lisää itsellenne.
Opetelkaa jakamaan ,niin kaikille köyhille riittää jaettavaa.
Esimerkiksi vuonna 2015 Suomeen saapui ihmisiä joilla ei ollut yhtään mitään.
Köyhien määrä tulee vielä lisääntymään todella paljon,sillä näitä köyhiä ja vähäosaisia on maailmassa vielä paljon.
Onko Suomen pakko avata ovensa kaikille halukkaille?
Kuka palkkaa kroonisesti mt-ongelmaisen (toistuva psykoottinen masennus, dissosiaatiohäiriö, persoonallisuushäiriö) ja mihin?
Kerro nyt ihmeessä muillekin, miten nykyiset työttömät työnhakijat saadaan mahdutettua nykyisiin avoimiin työpaikkoihin.