Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain eilen yhtä työpaikkaa. Samalla kysyin työnantajalta lisätietoa yhdestä asiasta. Minulle vastattiin vain "kiitos mielenkiinnosta. Palaamme mahdollisesti ensi viikolla asiaan"
Kannattaako odottaa yhtään mitään? En saanut siis vastausta kysymykseeni... Jäi huono maku.
Ei kannata odottaa. Tuo Kiitos mielenkiinnosta, palaamme mahdollisesti... on ikävä kyllä kohtelias tapa sanoa, etteivät ole kiinnostuneita sinusta. Jos ovat kiinnostuneita, ilmaisu on täsmällisempää.[/quote
Niin, itselläni jäi harmittamaan se, kun ei vastattu edes kun kysyin lisätietoa. Miksi näin?
Jos työnantaja ei vastaa lisätietoihin niin en kyllä tiedä menisinkö edes haastatteluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hain eilen yhtä työpaikkaa. Samalla kysyin työnantajalta lisätietoa yhdestä asiasta. Minulle vastattiin vain "kiitos mielenkiinnosta. Palaamme mahdollisesti ensi viikolla asiaan"
Kannattaako odottaa yhtään mitään? En saanut siis vastausta kysymykseeni... Jäi huono maku.
Ei kannata odottaa. Tuo Kiitos mielenkiinnosta, palaamme mahdollisesti... on ikävä kyllä kohtelias tapa sanoa, etteivät ole kiinnostuneita sinusta. Jos ovat kiinnostuneita, ilmaisu on täsmällisempää.[/quote
Niin, itselläni jäi harmittamaan se, kun ei vastattu edes kun kysyin lisätietoa. Miksi näin?
Joskus sen vaan huomaa jo viestittelyssä, että kemiat ei ehkä kohtaa.
Voiko te toimisto myöntää opiskeluun oikeutta työttömyystuella jos työttömyys kestänyt vasta hetken?
Vastikkeettomia tukia ei ole. Päättäjät ovat päättäneet, että työnhaku on työttömän velvoite tuen saamiseksi. Ei kukaan oikeasti kuvittele, että lähetettyjen työhakemusten määrä saisi töihin haluamattoman työllistymään. Kannattaa ajatella se hintana sille, että saa kesälomista yhteiskunnan tukia.
Toisaalta vaikka nykyhallitus on työnantajaosapuolen asialla, niin tuskin hekään puuttuvat tähän asiaan siltä kantilta, että on kuuleman mukaan ärsyttävää työnantajana saada selvästi hälläväliä-asenteella tehtyjä työhakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voiko te toimisto myöntää opiskeluun oikeutta työttömyystuella jos työttömyys kestänyt vasta hetken?
Toki voi etenkin jos olet koulutukseltasi reikäkorttilävistäjä eli ammatissa, jota ei enää ole. Muuten on aika toivotonta kuvitella, että valtio maksaisi ammatinvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi etenkin jos olet koulutukseltasi reikäkorttilävistäjä eli ammatissa, jota ei enää ole. Muuten on aika toivotonta kuvitella, että valtio maksaisi ammatinvaihtoa.
Niin arvelinkin. . . Mulle on rahoitettu sieltä yhdet opinnot muutenkin, joka ei työllistänyt siltikään. Nyt ehdotettiin koulun puolelta, että ehdottaisin te toimistolle työvoimakoulutusta, mutta en tiedä...
Miksi työnantajat eivät vaivaudu vastaamaan edes lisätietoihin?
Päivän selvä asia. Työttömyystukia maksetaan niin kauan kunnes työtön työllistyy. Jos joku on tarkoituksellisesti tukien perässä niin pitäisi tuet lakkauttaa täysin ja ryhmämajoitukseen asumaan valtion piikkiin sekä kaikki ruoka Hurstin jonoista. Antaisi vähän motivaatiota työnhakuun.
Jos rahan eteen ei halua tai "ei pysty" tekemään mitään niin ei pitäisi vaatia ilmaisia kustannuksia valtiolta...
Vierailija kirjoitti:
Päivän selvä asia. Työttömyystukia maksetaan niin kauan kunnes työtön työllistyy. Jos joku on tarkoituksellisesti tukien perässä niin pitäisi tuet lakkauttaa täysin ja ryhmämajoitukseen asumaan valtion piikkiin sekä kaikki ruoka Hurstin jonoista. Antaisi vähän motivaatiota työnhakuun.
Jos rahan eteen ei halua tai "ei pysty" tekemään mitään niin ei pitäisi vaatia ilmaisia kustannuksia valtiolta...
Susta olisi kyllä hallitukseen
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
4 paikkaa kuukaudessa on vähän jos oikeasti töihin haluaa
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä idioottikommentista, jota kukaan ei halunnut lukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lävistänyt reikäkortteja. Tein ohjelmia Fortran-kielellä. Tuli sellaisia viiden sentin paksuisia pinoja, joissa korttien piti olla järjestyksessä. Sitten mentiin eteenpäin ja Basic-kieliset ohjelmat tallennettiin reikänauhalle. Minulla oli laatikko täynnä erilaisia rullia. Nauhan saattoi pudottaa maahan ja silti ohjelman käskyt eivät voineet mennä sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hankala hakea 4 paikkaa kun avoimia paikkoja 14 ja vain 2 sellaista mihin voi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lävistänyt reikäkortteja. Tein ohjelmia Fortran-kielellä. Tuli sellaisia viiden sentin paksuisia pinoja, joissa korttien piti olla järjestyksessä. Sitten mentiin eteenpäin ja Basic-kieliset ohjelmat tallennettiin reikänauhalle. Minulla oli laatikko täynnä erilaisia rullia. Nauhan saattoi pudottaa maahan ja silti ohjelman käskyt eivät voineet mennä sekaisin.
Tuo oli siis 70-luvun alusta. Ja tämän aikakauden tekniikalla mentiin kuuhun. NASA:lla lienee ollut magneettinauha-asemia, joihin ohjelmat tallennettiin. Kortit ja reikanauhat olivat pienempiä juttuja varten.
Olen ärsyyntynyt. Työnantaja ei vaivaudu vastaamaan viestiini työpaikkaa koskevassa lisätietokysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi,mutta luultavasti ei myönnä. Minulle ei ole ikinä myöntänyt vedoten aiempaan koulutukseen, vaikka oon ollu pitkään työtön siinä vaiheessa..
En ole hakenut yhtää työpaikkkaa kymmeniin vuosiin. Tuet juoksee normaalisti.
Minulle tuli kerran vastaus suunnilleen niin, että hei kiitos mielenkiinnosta. Palaan asiaan ensi viikolla" koskaan ei kuulunut, soitin perään. Valinta oli jo tehty