Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2361/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän kannustaminen on tärkeää, kannuksia kylkeen vain niin eiköhän työnteko ala maittamaan.

Miten kannustetaan, ihmettelen. Jos et hae, rangaistaan leikkaamalla päivärahaa tai karenssille.

Johan tuo on selvää, että työttömän kannustaminen tarkoittaa työttömän takaliston piiskaamista niin verille, ettei voi istua kuukauteen.

Kannustinloukkujen poistaminen taas on sitä, että kaikki hengissä kitumisen mahdollistavat tuet, ns "etuudet", poistetaa.

Jos työttömillä on "etuuksia", luulisi jokaisen järki-ihmisen pyrkivän "etuuksien" saajien joukkoon. Mitähän ne "etuudet" ovat? Ilmaiset matkat ulkomaille tapaamaan muiden maiden etuuksien saajia suunnitallakseen ensi vuoden tapaamisia? Autoetuus on päivänselvä. Siivouspalvelu kotona, 3-4 kuukauden kesäloma rasituksista toipumiseen ja kanssaihmismisten tapaamisen. Tästähän "etuuksissa" varmaan on kyse.

Vierailija
2362/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä luen??? Työttömät valittaa kun pitää hakea työtä? Työttömyysturva on ihan lain mukaan tarkoitettu turvaamaan toimeentulo, jotta työnhakija voi keskittyä TYÖNHAKUUN!! Itse työskentelen työllisyydenhoidon parissa ja Kyllä, mua ottaa pattiin työkykyiset pitkäaikaistyöttömät

Asenteesi työnhakijoita kohtaan on erittäin yleinen työvoimavirkailijoiden keskuudessa: ajatellaan vissiin, että maksimaalinen työnhakijoiden byrokratialla simputtaminen luo työpaikkoja? Ei se niin mene. Yksityisellä sektorilla työtä on, jos sille on asiakastilaus. Muussa tapauksessa ei ole, sitä työtä nimittäin. Yksityisen sektorin työtä haetaan yrityksistä, ja se on työnhakijan ja työnantajan välinen prosessi. Ei siihen tarvita tuhansittain tai tuhansittain verovaroin rahoitettua virkaväkeä väliin säätämään. Turha byrokratia päinvastoin hankaloittaa yritysten työvoiman hankintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia karenssikorvauksia Marinin hallituksen erityisavustajille maksetaan kuukausien palkka ilman työvelvoitetta

Karenssikorvauksia maksetaan tänä vuonna entisille avustajille yli 600 000 eurolla.

Vierailija
2364/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Asenteesi työnhakijoita kohtaan on erittäin yleinen työvoimavirkailijoiden keskuudessa: ajatellaan vissiin, että maksimaalinen työnhakijoiden byrokratialla simputtaminen luo työpaikkoja? Ei se niin mene. Yksityisellä sektorilla työtä on, jos sille on asiakastilaus. Muussa tapauksessa ei ole, sitä työtä nimittäin. Yksityisen sektorin työtä haetaan yrityksistä, ja se on työnhakijan ja työnantajan välinen prosessi. Ei siihen tarvita tuhansittain tai tuhansittain verovaroin rahoitettua virkaväkeä väliin säätämään. Turha byrokratia päinvastoin hankaloittaa yritysten työvoiman hankintaa.[/quote]

Asenteesi virkailijoita kohtaan on liian yleinen työnhakijoiden joukossa: ajatellaan vissiin, että TE-toimistossa keksitään erilaisia työttömiä koskevia ikäviä sääntöjä. Ei se niin mene. Eduskunta säätää lait, joita virkamiehet panevat täytäntöön. Vuonna 2022 voimaan tullut uudistus vähensi huomattavasti virkailijan harkintavaltaa, joten turha heitä on asiasta syyttää.

Vierailija
2365/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tekee veettumaisia päätökisä nyt, jotka enshallituskaudella lähdetään kumoamaan ja toivottavasti lopulllisesti!

Vierailija
2366/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia karenssikorvauksia Marinin hallituksen erityisavustajille maksetaan kuukausien palkka ilman työvelvoitetta Karenssikorvauksia maksetaan tänä vuonna entisille avustajille yli 600 000 eurolla.

Miksi tuo porukka ei ole Marinin hallituksen itsensä luoman aktiivimalli 2 alaisuudessa, kuten muutkin irtisanotut? Eivät he kansanedustajia ole! Tosin en näe mitään järkeperustelua sille, miksi ENTINEN kansanedustajakaan nauttii mitään ökyetuja ilman samoja työnhakijan velvollisuuksia, kuten kaikilla muillakin työpaikoiltaan ulospotkituilla on.

Vierailija
2367/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes ilmoittautunut TE-toimistoon työnhakijaksi niin eipä tarvitse noitakaan paikkoja hakea. Minulla on paikka valmiina kun koulut alkavat. En myöskään tarvitse päivärahoja kesän ajalta. Kävin kesän aikana ulkomailla ja vietin muutenkin ihan oikean kesäloman.

Vierailija
2368/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä luen??? Työttömät valittaa kun pitää hakea työtä? Työttömyysturva on ihan lain mukaan tarkoitettu turvaamaan toimeentulo, jotta työnhakija voi keskittyä TYÖNHAKUUN!! Itse työskentelen työllisyydenhoidon parissa ja Kyllä, mua ottaa pattiin työkykyiset pitkäaikaistyöttömät

Jos toimesi ottaa noin pahasti ohimoon, mitäpä jos ilmoittautuisit työttömäksi ja hakeutuisit tuottaviin töihin, niin sun vointisi varmaan kohenisi.

Juuri näin. Erittäin monen julkisen sektorin pakasteviran suojista työnhakijoita mollaavan olisi tervettä kokeilla yksityisen sektorin tuottavaa, asiakaskysyntälähtöistä työtä, JA MYÖS kokea ne YT-neuvottelukierrokset potkuineen, kun se kysyntä notkahtaa. Enpä löytänyt täältä yhtäkään kommenttia, jossa työn hakemista vastutettaisiin. On tutkittu tosiasia,  että 99% haluaa olla tuottava osa yhteiskuntaa. Sen sijaan tätä virkaväelle jokaikisen pieraisun raportointia noissa kommenteissa vastustetaan.

Vierailija
2369/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun pitää asiansa kunnossa, TE-toimiston kanssa asiointi on aivan neutraalia, asiallista ja normaalia virkamiehen ja asiakkaan välistä toimimista.

Se on kai, miten asiat ottaa. Mielestäni asiallista ei ole keskustelu, jossa toinen määrää ja sanelee, ja toisella ei ole mitään sananvaltaa. 

Mukavaa on aina virkailijan kanssa jutella hänen soittaessaan. Juttelemme myös ihan muistakin asioista kuin vain työllistymisestäni. Kysyin, että voisinko hakea vain yhtä paikkaa, että voin roikkua heillä päivärahan saamiseksi. Sekin onnistui. En koe, että minua olisi määräilty.

Vierailija
2370/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ilmoittautunut. Haluan pitää työelämän joustavana. En toisten määräiltävänä. Teen keikkaa , kun vuoroja tarjotaan.

Vierailija
2371/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei enää ole ollut työvelvoitetta moneen vuoteen 😁

Vierailija
2372/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain eilen yhtä työpaikkaa. Samalla kysyin työnantajalta lisätietoa yhdestä asiasta. Minulle vastattiin vain "kiitos mielenkiinnosta. Palaamme mahdollisesti ensi viikolla asiaan"

Kannattaako odottaa yhtään mitään? En saanut siis vastausta kysymykseeni... Jäi huono maku.

Vierailija
2373/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei tarvi hakea mitään

Vierailija
2374/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenteesi työnhakijoita kohtaan on erittäin yleinen työvoimavirkailijoiden keskuudessa: ajatellaan vissiin, että maksimaalinen työnhakijoiden byrokratialla simputtaminen luo työpaikkoja? Ei se niin mene. Yksityisellä sektorilla työtä on, jos sille on asiakastilaus. Muussa tapauksessa ei ole, sitä työtä nimittäin. Yksityisen sektorin työtä haetaan yrityksistä, ja se on työnhakijan ja työnantajan välinen prosessi. Ei siihen tarvita tuhansittain tai tuhansittain verovaroin rahoitettua virkaväkeä väliin säätämään. Turha byrokratia päinvastoin hankaloittaa yritysten työvoiman hankintaa.

Asenteesi virkailijoita kohtaan on liian yleinen työnhakijoiden joukossa: ajatellaan vissiin, että TE-toimistossa keksitään erilaisia työttömiä koskevia ikäviä sääntöjä. Ei se niin mene. Eduskunta säätää lait, joita virkamiehet panevat täytäntöön. Vuonna 2022 voimaan tullut uudistus vähensi huomattavasti virkailijan harkintavaltaa, joten turha heitä on asiasta syyttää.

Kyllä niissä TE-virkailijoissa on vissi ero. Joku on pehmeä ja armollinen, eikä lähettele mitään työhönosoituksia. Joku taas suorastaan pommittaa työhönosoituksilla. Joten kyllä heillä omaakin valtaa on. Itsellä oli joskus virkailija, jolta ei tullut mitään. Sitten tuli virkailija, jolta tuli 4 työhönosoitusta samana päivänä. Sellainen jos mikä on ihmisen omaan päätäntävaltaan puuttumista tökeröllä tavalla. Ja osoittaa, että virkailijoilla todellakin on vapaus pompottaa työtöntä, jos sattuu olemaan sen tyyppinen.

Vierailija
2375/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä loppu koulu kesäkuussa, ei ole työnhakuvelvoitetta koska osa-aikatyötön

Vierailija
2376/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole edes ilmoittautunut TE-toimistoon työnhakijaksi niin eipä tarvitse noitakaan paikkoja hakea. Minulla on paikka valmiina kun koulut alkavat. En myöskään tarvitse päivärahoja kesän ajalta. Kävin kesän aikana ulkomailla ja vietin muutenkin ihan oikean kesäloman.

Miten rahoitit palkattoman kesäsi ja matkasi?

Vierailija
2377/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei enää ole ollut työvelvoitetta moneen vuoteen 😁

Se onkin ihannetilanne, johon minäkin tähtään.

Olen koittanut elää ajoittain myös niillä palkoilla, mitä olen määräaikaistöistä tienannut, eli en ole aina nostanut korvauksia, vaikka oikeus olisi ollut nostaa. Samalla pääsi siksi aikaa eroon velvoitteista, mikä vasta mukavaa olikin.

Nyt kun hallitus kaavailee, että suojaosa poistetaan osa-aikatyöstä, niin se tietää sitä, että kohta saa heittäytyä virallisesti oman elämän herraksi, kun loppupäivästä ei enää makseta. Joten ei ole TE-velvollisuuksiakaan sitten enää. Sitä päivää odotan kuin kuuta nousevaksi, kun pääsen niistä eroon ja saan ilman sitäkin elantoni. Kymmenen vuotta olisi vielä työikää jäljellä.

Vierailija
2378/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta laittanut itseni työttömäksi (eilen) ja nyt soitettiin yhdestä koulupaikasta. Käski kysymään rahoitusta te toimistolta. Meinaakohan suostua kun vasta olen työttömäksi ilmoittautunut.

Vierailija
2379/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain eilen yhtä työpaikkaa. Samalla kysyin työnantajalta lisätietoa yhdestä asiasta. Minulle vastattiin vain "kiitos mielenkiinnosta. Palaamme mahdollisesti ensi viikolla asiaan"

Kannattaako odottaa yhtään mitään? En saanut siis vastausta kysymykseeni... Jäi huono maku.

Kai he huomasivat, että olet työtön ja valitsevat jonkun muun

Vierailija
2380/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata odottaa. Tuo Kiitos mielenkiinnosta, palaamme mahdollisesti... on ikävä kyllä kohtelias tapa sanoa, etteivät ole kiinnostuneita sinusta. Jos ovat kiinnostuneita, ilmaisu on täsmällisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi