Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2421/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja kuuluisin oikeasti eläkkeelle, jonne en kuitenkaan pääse. Oma tuönhakuvelvoitteeni on 0 työpaikkaa ja ihan kuntakokeilun työntekijän aloitteesta.

Vierailija
2422/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse moniongelmainen pitkäaikaistyötön ja kuuluisin oikeasti eläkkeelle, jonne en kuitenkaan pääse. Oma tuönhakuvelvoitteeni on 0 työpaikkaa ja ihan kuntakokeilun työntekijän aloitteesta.

Itse laittelin työnhakuvelvoitteeksi 0 työpaikkaa ihan siitä syystä että koko velvoite on lainvastainen kun ei sitä lain mukaista vapaasti valittua työpaikkaakaan ole tarjolla.  Onneksi moniongelmaiselta vaikuttava viranomaiseni ei asiaan saanut taaskaan kunnollista vastausta aikaan ja viranomainenkin vaihtui taas jälleen kerran, se kun vaihtuu joka kerta jos eivät osaa hoitaa asioitansa lain mukaisesti.

En ole työttömyysturvan perään katsellut, mutta lainmukaisuudet tarkistetaan 100% varmuudella, kas kun se työttömyysturvakin on riippuvainen siitä että asiat hoidetaan lainmukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän selvä asia. Työttömyystukia maksetaan niin kauan kunnes työtön työllistyy. Jos joku on tarkoituksellisesti tukien perässä niin pitäisi tuet lakkauttaa täysin ja ryhmämajoitukseen asumaan valtion piikkiin sekä kaikki ruoka Hurstin jonoista. Antaisi vähän motivaatiota työnhakuun.

Jos rahan eteen ei halua tai "ei pysty" tekemään mitään niin ei pitäisi vaatia ilmaisia kustannuksia valtiolta...

Miksi?

Siksi, että tukirahat pitää jonkun muun tienata, joten kaikkien tolla ei ole hyvää syytä vain nostella tukia, niin heidän tulisi osallistua yhtälailla tukien (ja muidenkin veroista tai veronkaltaisista maksuista kustannettavien juttujen) maksamiseen.  Miksi jonkun työkykyisen pitäisi saada yhtään sen enempää kuin minimin, jolla juuri ja juuri tulee toimeen.

Vierailija
2424/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä hakua kuukaudessa on viiden minuutin homma kun haet. Voi jeesus, mitään ei saisi vaatia ja kaikki vaan sulle sulle sulle.

Mä olen työllinen ja hakenut tänä vuonna 53 paikkaa, joista 11 sain haastattelukutsun ja tarjottiin kahta. Ja mä olen tehnyt töitä koko ajan. Ja te kitisette neljän työpaikan hausta.

Toivottavasti kaikki lorvailutuet lakkautetaan kokonaan.

Vierailija
2425/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän selvä asia. Työttömyystukia maksetaan niin kauan kunnes työtön työllistyy. Jos joku on tarkoituksellisesti tukien perässä niin pitäisi tuet lakkauttaa täysin ja ryhmämajoitukseen asumaan valtion piikkiin sekä kaikki ruoka Hurstin jonoista. Antaisi vähän motivaatiota työnhakuun.

Jos rahan eteen ei halua tai "ei pysty" tekemään mitään niin ei pitäisi vaatia ilmaisia kustannuksia valtiolta...

Miksi?

Siksi, että tukirahat pitää jonkun muun tienata, joten kaikkien tolla ei ole hyvää syytä vain nostella tukia, niin heidän tulisi osallistua yhtälailla tukien (ja muidenkin veroista tai veronkaltaisista maksuista kustannettavien juttujen) maksamiseen.  Miksi jonkun työkykyisen pitäisi saada yhtään sen enempää kuin minimin, jolla juuri ja juuri tulee toimeen.

Ja täsmälleen samaisen kolikon toiselta puolen katsoen, jonkunhan pitäisi se rahoitus niihin työpaikkoihin järjestää joita kovasti työttömiltä vaaditaan työllistymiseksi.

Työllistyminen ilman palkkaa rangaistuksen uhalla on puolestaan suoraan lainvastainen vaatimus, vaikka sitä kuinka yritettäisiin piilotella palveluiksi.

Ei kannata uhitteluja esitellä jos ei löydy myöskään rahoitusta tarvittaviin työpaikkoihin, on suorastaan järjenvastaista vaatia sellaisia asioita joihin ei edes rahoitusta suostuta hoitamaan kuntoon.

Vierailija
2426/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämässä OVE:lle. Laskeskelin, että pärjäisin kyllä työmarkkinatuellakin, mutta mistä sitä tietää miten kauan elää. Niin sama, vaikka ottas osan eläkkeestä jo nyt. Työmarkkinatukeahan voi hakea samalla. Neljä hakemusta kuussa ei ole uhka, ei toki mahdollisuuskaan, olen siis 60

Mutta, saako ne kuntakokeilussa jonkun kohtauksen ja alkaa survoo entistä pontevammin johonkin palkkatukityöhön, kun on OVE:lla. Vai jättääkö rauhaan paremmin?

Vierailija
2427/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun itsellä koulutusta, mutta ei työkokemusta. Olen hoitanut lapsia kotona monta vuotta ja nyt se näkyy , etten kiinnosta ketään. Melkein tekisi mieli jotain lisäkoulutusta, että saisi jalkaa edes johonkin oven väliin

Vierailija
2428/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais vaan maata kotona

Vierailija
2429/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polliisimees kirjoitti:

VOI EI VALTIO PAKOTTAA HAKEMAAN TÖITÄ! No voi ny saatana sentään. Menkää töihin niin ei tarvi hakea

Mihin töihin minä menen, kuka vielä ottaa minut töihin? Toki työuraa on takana lähes 40v, mutta nyt olen sairastanut aivoverenvuodon, minulta on löytynyt aivoista aneurysma ja olen saanut kolme tia-kohtausta (nämä kaikki viimeisen 2 vuoen aikana, siihen asti terve kuin pukki). Ikääkin on jo 63 v.

Mihin töihin minä tuosta vaan menen?

Vierailija
2430/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäämässä OVE:lle. Laskeskelin, että pärjäisin kyllä työmarkkinatuellakin, mutta mistä sitä tietää miten kauan elää. Niin sama, vaikka ottas osan eläkkeestä jo nyt. Työmarkkinatukeahan voi hakea samalla. Neljä hakemusta kuussa ei ole uhka, ei toki mahdollisuuskaan, olen siis 60

Mutta, saako ne kuntakokeilussa jonkun kohtauksen ja alkaa survoo entistä pontevammin johonkin palkkatukityöhön, kun on OVE:lla. Vai jättääkö rauhaan paremmin?

Ei sillä ole mitään merkitystä puoleen tai toiseen oletko OVE:lla vai et. Homma jatkuu tavalliseen malliin.

Vierailija
2431/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesko sadas aloitus tämä on tätä samaa narinaa?

Väliäkö sillä niin kauan kun mikään ei edelleenkään ole tässä asiassa muuttunut.

Vierailija
2432/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Miksi niin vähän?

Ja tietenkään tukirahoja joku muu ei tienaa! ÄLÄ VALEHTELE!

Vierailija
2433/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesko sadas aloitus tämä on tätä samaa narinaa?

Väliäkö sillä niin kauan kun mikään ei edelleenkään ole tässä asiassa muuttunut.

Suomi24 palstalla nämä samat trollit ovat kirjoittaneet keväästä 2012 lähtien 24/7 7 päivänä vuorokaudessa aamusta yöhön ja maanitelleet takaisin valtiolle töihin kun minä en hakenut valtiolle hankesihteerin (kaa su put ki) paikkaa.

Ajatelkaa, mikä PAKKOMIELLE.

Vierailija
2434/3609 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut yhtää työpaikkkaa kymmeniin vuosiin. Tuet juoksee normaalisti.

Olet siis Kelan asiakas, muuten ei onnistu.

Vierailija
2435/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi säästää ja olla ilmottautumatta työttömäksi.

Vierailija
2436/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä hakua kuukaudessa on viiden minuutin homma kun haet. Voi jeesus, mitään ei saisi vaatia ja kaikki vaan sulle sulle sulle.

Mä olen työllinen ja hakenut tänä vuonna 53 paikkaa, joista 11 sain haastattelukutsun ja tarjottiin kahta. Ja mä olen tehnyt töitä koko ajan. Ja te kitisette neljän työpaikan hausta.

Toivottavasti kaikki lorvailutuet lakkautetaan kokonaan.

En kannata lorvailua, mutta kun työttömiä pakotetaan hakemaan paikkoja, johin eivät halua, niin eikö se aiheuta sen, että työnantajien on pakko "varmuuden vuoksi" jättää työttömien hakemukset käsittelemättä?

Itse en ainakaan käyttäisi aikaa sellaisiin hakemuksiin, joita on mahdollisesti "pakotettu hakemaan", joihin hakija ei halua tai pysty tai ole pätevä tai muuta.

Näin ollen tämä ilmiö on haitaksi työttömille, siis sellaisille, jotka oikeasti haluavat takaisin töihin ja joilla on osaamista, nämähän juuri usein kertovat siitä, ettteivät koskaan pääse edes haastatteluun ja miettivät "meniköhän hakemus taas suoraan sähköiseen silppuriin"?

Vierailija
2437/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi säästää ja olla ilmottautumatta työttömäksi.

a. joku väitti, että voi joutua ongelmiin verottajan/poliisin kanssa, jos ei ole palkkatuloja eikä tukia

b. matalapalkka-alat, joista valtaosa työttömiä ovat peräisin, heille ei jää ikinä palkasta mitään, ruoan laadustakin joudutaan tinkimään ja vaatteet ja laitteet ostamaan käytettyinä

c. jos elää ilman tukia, joutuu muuttamaan mummon mökkiin kainuun taakse, josta työllistymin, esimerkiksi ajokortittomalle, on täysin mahdotonta

Vierailija
2438/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, olin töissä kouluvaksina. Kohteeni kilpailutettiin ja kilpailutuksen voitti toinen yritys.

Jouduin hakemaan omaa työpaikkaani uudestaan, mutta en saanut sitä.

Kilpailun voittanut yritys palkkasi tehtävään jonkun muualta tulleen kielirajoitteisen henkilön.

Näin saatiin taas yksi suomalainen työntekijä kortistoon tukia nostamaan ja kun työpaikka annettiin "kilpailutuksen varjolla" jollekin toiselta puolelta maailmaa tuodulle tekijälle.

En näe mitään hyötyä, että tekijöitä tuodaan tehtäviin, johon on jo olemassa suomalainen tekijä, joka laitetaan sitten tukien varaan istumaan.

Kaiken lisäksi, koulu joutuu nyt pärjäämään ilman suomenkilentaitoista vaksia ja pelkään, että muistakin tietoja ja taitoja puuttuu ja näin taas osaava tekijä laitettiin pois ja tilalle mitä sattuu, eli en myöskään ymmärrä tätä työn laadun heikentämisen hyötyä?

Vierailija
2439/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheen vierestä, olin töissä kouluvaksina. Kohteeni kilpailutettiin ja kilpailutuksen voitti toinen yritys.

Jouduin hakemaan omaa työpaikkaani uudestaan, mutta en saanut sitä.

Kilpailun voittanut yritys palkkasi tehtävään jonkun muualta tulleen kielirajoitteisen henkilön.

Näin saatiin taas yksi suomalainen työntekijä kortistoon tukia nostamaan ja kun työpaikka annettiin "kilpailutuksen varjolla" jollekin toiselta puolelta maailmaa tuodulle tekijälle.

En näe mitään hyötyä, että tekijöitä tuodaan tehtäviin, johon on jo olemassa suomalainen tekijä, joka laitetaan sitten tukien varaan istumaan.

Kaiken lisäksi, koulu joutuu nyt pärjäämään ilman suomenkilentaitoista vaksia ja pelkään, että muistakin tietoja ja taitoja puuttuu ja näin taas osaava tekijä laitettiin pois ja tilalle mitä sattuu, eli en myöskään ymmärrä tätä työn laadun heikentämisen hyötyä?

Sen lisää tähän vielä, että nyt minut työttömänä pakotetaan hakemaan tätä samaa työtä, josta minut jo pois laitettiin, on tämäkin aika erikoinen kuvio??

Vierailija
2440/3609 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yhtä työpaikkaa, jonne oli kaksi eri pestiä. Hain molempiin, koska terveydenhuollon kokemus katsottiin eduksi , mutta ei välttämätöntä. Yks vanha tuttu oli myös hakenut ja hänelle oli vastattu heti, että eivät ole kiinnostuneita. Minulle ei kuulu edelleen mitään, huomenna loppuu haku. Voiko tämä viimeinkin tarkoittaa sitä, että pääsen ehkä haastatteluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan