Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)

Vierailija
24.05.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html

Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.

Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:

"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."

Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.

Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.

"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.

Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.

Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.

Kommentit (1481)

Vierailija
161/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmat = saa yli 160 treffit ja kukaan ei kelpaa. Kaikki tietysti valehtelivat olevansa varattuja, nuoria ja hoikkia.

Miesten ongelmat = et saa edes treffejä 

Miten tuo on mahdollista, kun jo pelkästään Sannankin kanssa 160 miestä on saanut treffit?

Mikko ja Sami pääsevät treffeille, Jani ja Marko eivät pääse.

Tiina, Tuija, Petra ja Minna pääsevät kaikki treffeille. 

Ei tämä niin kovin vaikeaa ole, mutta aina saa silti selittää. 

Ja kuitenkin miesten mielestä on ilmeisesti huono asia, että jutun Sannan ansiosta 160 miestä on päässyt treffeille. Eikö sen pitäisi olla päinvastoin hyvä, että nainen treffaa mahdollisimman monia miehiä`?

Olkiukko. Keistä miehistä on muka huono asia? Vaihdoit puheenaihetta, kun et halunnut keskustella naisten etuoikeutetusta asemasta päästä treffeille miehiä helpommin.

Vierailija
162/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, että kehtaa myöntää tuon luvun 160. Eiköhän kuitenkin tämä kerro jo ihan kaiken oleellisen.

Onhan se iso määrä, mutta jos on useita vuosia ollut sinkkuna, ei se määrä toki vuotta kohden niiiin iso ole. Joskin varmaan voisi olla valikoivampi ja käydä treffeillä entistä harvempien kanssa, eli lopettaa mahdollisuuksien antaminen kaikille "ihan kivoille".

Kahdeksan vuotta sinkkuna ja 160 treffiä ei ole edes paljon. 20 treffiä vuodessa, ei siis edes joka viikko, ei välttämättä joka kuukausikaan. Onko nämä määrän kauhistelijat kateellisia, kun eivät pääse itse treffeille?

160 treffikumppania, ei 160 treffiä. Joidenkin kanssa on treffattu useampaan kertaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tasaista tahtia on Sanna vetänyt, 8v aikana tuo olis 2 miestä per kk.

Allekin, 1,7. Ei nyt kauhean usein kuitenkaan. Tietysti totuus lienee se, että välillä on tapaillut muutaman kuukauden jotain tyyppiä enemmänkin ja sitten jossain välissä enemmän ensitreffejä, jotka eivät  saaneet jatkoa.

Miksi teitä järkyttää noin kamalasti se, että joku on käynyt treffeillä 160 miehen kanssa? Ymmärrättehän, ettei ensitreffeillä useinkaan tapahdu esim. mitään fyysistä kontaktia. Ei siis ole harrastanut seksiä tai edes pussaillut 160 miehen kanssa. Esim. minä olen ensimmäistä kertaa miestä tavatessa istunut kahvilassa, pubissa, terassilla ja ollut lyhyellä kävelyllä. Mitä pahaa noissa on?

Jotkuthan muuten vaan tykkää jutella tuntemattomille, eikä se nyt mitään hu raamista ole tavata joku ihminen, kenen kanssa on netissä jutellut. Useimmiten siinä heti huomaa, ettei mitään parisuhdekipinää ole, eikä tapaaminen näin ollen johda mihinkään.

Mua ihmetyttää lähinnä, kenellä on muun elämän ohella aikaa ja energiaa tuollaiseen säätämiseen. Onneksi olen sen verran introvertti, että ei ole tuohon helvettiin mitään tarvetta lähteä pyörimään. Eipä tuo näytä kenellekään onnea tuovan.

En nyt niinkään sanoisi, että ei kellekään tuo. Kolme kaveria on pitkässä suhteessa tinderlöytöjen kanssa, yksi näistä naimisissa ja lapsiakin on.

Vierailija
164/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, että kehtaa myöntää tuon luvun 160. Eiköhän kuitenkin tämä kerro jo ihan kaiken oleellisen.

Onhan se iso määrä, mutta jos on useita vuosia ollut sinkkuna, ei se määrä toki vuotta kohden niiiin iso ole. Joskin varmaan voisi olla valikoivampi ja käydä treffeillä entistä harvempien kanssa, eli lopettaa mahdollisuuksien antaminen kaikille "ihan kivoille".

Kahdeksan vuotta sinkkuna ja 160 treffiä ei ole edes paljon. 20 treffiä vuodessa, ei siis edes joka viikko, ei välttämättä joka kuukausikaan. Onko nämä määrän kauhistelijat kateellisia, kun eivät pääse itse treffeille?

Määrä on valtava, mutta laatu on sitä mitä tuon ikäiselle naiselle enää on tarjolla joten en ymmärrä mitä Sanna valittaa. Pitäisi tuossa vaiheessa tyhmemmälläkin kellot soida ja tajuta oma tasonsa jos 160 miehestä kukaan ei ole sitä mitä esitti profiilissaan.

Vierailija
165/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat niitä miehiä, jotka eivät koskaan pääse treffeille asti ja luulevat, että jokaisilla tindertreffeillä harrastetaan villiä seksiä.

Vierailija
166/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo treffien määrä on ainakin mun korviin aivan käsittämättömän suuri. Käydä systemaattisesti treffeillä aina uuden ihmisen kanssa, kahden viikon välein, yhtäjaksoisesti 8 vuoden ajan??

Kuka tuollaiseen pystyy, itse tulisin hulluksi...

Vierailija
167/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmat = saa yli 160 treffit ja kukaan ei kelpaa. Kaikki tietysti valehtelivat olevansa varattuja, nuoria ja hoikkia.

Miten tuo on mahdollista, kun jo pelkästään Sannankin kanssa 160 miestä on saanut treffit?

Ketjussa on ehdotettu, että Sanna katsoisi peiliin, kun 160 treffit menivät mönkään. Olisiko syytä siis myös Janin ja Mikon katsoa peiliin, jos kerran eivät pääse edes treffeille asti?

En yhtään ihmettele sitä, jos iso osa Tinderissä olevista miehistä "ei pääse" treffeille. En itse ole ollut Tinderissä, mutta kun kaverini oli, halusin joskus hänen kanssaan selata sitä miestarjontaa nähdäkseni, millainen paikka Tinder on. Suurin osa miehistä oli varmaan sinänsä ihan tavallisia miehiä, mutta monella oli aika huonot kuvat ja tylsä profiili. Lisäksi valtaosan ulkonäkö oli siinä mielessä tylsää, että he näyttivät kaikki samanlaisilta: kaikilla oli lyhyt, melko samanmallinen tukka, samantyyliset vaatteet, olemukseltaan olivat kuin toistensa klooneja, ja mahdollinen profiiliteksti vielä tuki mitäänsanomatonta vaikutelmaa. Joko tekstiä oli hyvin niukasti tai siinä mainittiin jotain tylsiä asioita kuten pituus ja pari harrastusta, jotka olivat samat kuin kaikilla muillakin klooneilla. Miesten joukosta erottuivat edukseen ne, joilla oli persoonallisesti ja hauskasti kirjoitettu profiiliteksti ja joiden ulkonäössä oli jotain positiivisella tavalla erilaista kuin kaikilla klooneilla.

Jos Tinderissä etsisi jotain ihan tavallista miestä sulkien pois kaikki liian marginaalit alakulttuurityypit, paidattomat seksiseuran etsijät, kuvattomat sivusuhteen hakijat ja ongelmatapauksilta vaikuttavat, jäävät jäljelle siis ne hyvännäköiset, joilla on mahdollisesti kiinnostava tekstikin, ja tavallisen näköiset, joilla on kiinnostava teksti, sekä lauma klooneja, joilla on tylsä teksti tai ei tekstiä ollenkaan. Mahdollisesti kloonien joukosta saattaisi löytyä sopiva kumppani Tinderiä selaavalle naiselle, mutta mistä hän osaisi seuloa sen kiinnostavan, kun kaikki näyttävät ja kuulostavat samoilta? Ei mistään, joten hän tykkää vain niistä hyvännäköisistä sekä niistä, joiden profiiliteksti herätti kiinnostuksen. Tämän jälkeen kloonit ihmettelevät, miksi vain pieni osa miehistä pääsee treffeille ja naisia syytellään nirsoudesta ja pinnallisuudesta.

Vierailija
168/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutusta sai kuvan, että kaikki 160 miestä olisivat Sannan mielestä olleet törppöjä.

Aikamoinen sattuma, mutta itsehän Sanna on treffikumppaninsa valinnut. Jos 160 kertaa valitsee idiootin on luultavasti myös itse idiootti.

HS:n jutun ideana oli tuoda esiin Tinderin varjopuolet: siellä on paljon ihmisiä jotka antavat itsestään asiallisen kuvan, mutta ovatkin jotain muuta. Siksi moni fiksu ihminen on väsynyt Tinderöintiin.

Sannan pitäisi ymmärtää, että hänen ikäinen nainen on jo tyhjä arpa hedelmällisyyden puoleen ja näin ollen myös fyysinen viehättävyys on rapistunut jo vuosia sitten. Ne miehet, joita on treffeille ilmestynyt ovat niitä, joita Sanna ehkä sattuu saamaan.

Ongelmahan oli juuri se, ettei hän sattunut saamaan heitä. Ei jutussa valitettu, että ei saa toiveittensa mukaista miestä, vaan jutussa käsiteltiin ihmisten epäkohteliasta tapaa kohdella toisiaan deittailumaailmassa, sekä turhautumista siihen, että toiveista ja yrityksistä huolimatta kumppania ei löydy eikä kukaan tunnu kiinnostuvan.

Vierailija
169/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuitenkin miesten mielestä on ilmeisesti huono asia, että jutun Sannan ansiosta 160 miestä on päässyt treffeille. Eikö sen pitäisi olla päinvastoin hyvä, että nainen treffaa mahdollisimman monia miehiä`?

Olkiukko. Keistä miehistä on muka huono asia? Vaihdoit puheenaihetta, kun et halunnut keskustella naisten etuoikeutetusta asemasta päästä treffeille miehiä helpommin.

Etuoikeutetusta asemasta? En oikein tiedä, mitä keskustelemista siinä on. Valta on ihan teidän miesten käsissä, älkää lähtekö niin helposti treffeille. Olkaa tarkempia siitä, kenet tapaatte.

Vierailija
170/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovat niitä miehiä, jotka eivät koskaan pääse treffeille asti ja luulevat, että jokaisilla tindertreffeillä harrastetaan villiä seksiä.

Miksi ei? Itse en edes lähde treffeille tyypin kanssa, jonka kanssa en voisi kuvitella harrastavani seksiä, vaikka ei se itetarkoitus ole.

Vierailija
171/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se etuoikeudelta tuon lehtijutun perusteella ainakaan vaikuttanut...

Vierailija
172/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etuoikeutetusta asemasta? En oikein tiedä, mitä keskustelemista siinä on. Valta on ihan teidän miesten käsissä, älkää lähtekö niin helposti treffeille. Olkaa tarkempia siitä, kenet tapaatte.

Näin juuri. Emmehän me naiset voi vaikuttaa siihen, kuinka helposti miehet lähtevät treffeille toisten naisten kanssa tai minkälaisista naisista miehet kiinnostuvat. Miesten täytyy ihan itse tehdä nämä valinnat. Itse olen suosinut deittaillessa vain sellaisia miehiä, joista MINÄ olen ollut kiinnostunut ja jotka ITSE olen halunnut tavata - en voi mitään sille, jos miesten motiivit lähteä treffeille ovat toisenlaiset.

Vierailija
173/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa."

Tässä teille hopeaketut miettimistä ;-).

Tätä yritän miettiä, miksi naiset haluavat nuorilta miehiltä huonoa seksiä? Onko halu valittaa suurempi kuin halu seksiin?

Vierailija
174/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ikävä jos joku valehtelee, mutta kun pyytää kuvan tai videon aikaleimalla säästyy tuolta. 

Olisiko Sannan pitänyt käydä vielä laajemmalla skaalalla treffeillä, että se pahnanpohimmainenkin pääsisi treffeille?

Pahnanpohjimmainen? Mitään tasoja ei ole olemassa. Eikö tämä ollut palstanaisten konsensus? Vai oletko sinä joku säälittävä tasojankkaajareppana?!

Aivan samaa minäkin ihmettelin kun tuon kommentin luin. Tasoteorianhan piti olla hölynpölyä. Taas puhui nainen nolosti itsensä pussiin, olen toki huomannut että tasoteoria kelpaa naisille toiseen suuntaan eli silloin kun ohjeistetaan miestä yrittämään vain tasoisiaan.

Minulla on fb kaverina eräs pyylevä nainen, joka aikoi lähettää kirjeen sille komealle maajussille niin toiset naiset kannustivat, kukaan ei sanonut että katselisit vain niitä omantasoisia.

Vierailija
175/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa."

Tässä teille hopeaketut miettimistä ;-).

Tätä yritän miettiä, miksi naiset haluavat nuorilta miehiltä huonoa seksiä? Onko halu valittaa suurempi kuin halu seksiin?

Tottakai on. Naisilla elämä = draama.

Vierailija
176/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa varmasti sanoa, onko tämä vain akateemisia "kovia aloja" opiskelleiden (lääkärit, juristit, ekonomit ja dippa insinöörit) merkitseviä luonteenpiirteitä, mutta ainakin edellä mainittuihin ryhmiin kuuluvien kanssa treffailtuani ja joidenkin kanssa jopa hetken seurusteltuani muutama yhdistävä piirre löytyi lähes kaikilta:

- tykkäävät puhua itsestään (ego on monilla käsittämättömän suuri), verkostoistaan ja etenkin saavutuksistaan melko omahyväiseen tyyliin (opinnot, työ, varallisuus ja tulotaso, missä matkustaneet, missä ja miten asuvat -> toki vain jos hienosti, mitä hienoa ja erikoista ovat tehneet, mihin sukuun kuuluvat tai ketä kuuluisia ihmisiä tuntevat).

- empatiakyky ja ymmärrys heikompiosaisia kohtaan melko olematonta. Melko kovia ja kylmän oloisia ihmisiä. Toki useimmat halutessaan myös hurmaavia ja osasivat puhua kauniisti.

- suhtautuvat halveksien/ylenkatsoen itseään vähävaraisempiin tai matalammin kouluttautuneisiin, toki eivät suoraan kasvotusten.

- elämäntapa liian suorituskeskeinen. Kaikki tehdään suorittaen ja/tai kilpailuhenkisesti, myös vapaa-ajalla (joskus mietin, olenko tekemisissä ihmisen vai robotin kanssa).

Tulkintasi kertoo enemmän sinusta kuin "kovien alojen" ihmisistä.

Nämä nimenomaan eivät olleet tulkintoja, vaan käytännön yhteiselämässä tehtyjä havaintoja.

Toki oli heissä jotain hyvääkin, kuten ahkeruus ja päämäärätietoisuus.

Tuomitset sekä tuttavat että entiset kumppanit koviksi ja kylmiksi ihmisiksi koulutuksen ja ammatin mukaan. Arvaanko oikein että pahoittaisit mielesi kuitenkin kovasti jos sanoisin tuntemieni siivoojien olevan tyhmiä ja että heillä on elämänhallinta hukassa. Vai onko se eri asia?

Vierailija
177/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ikävä jos joku valehtelee, mutta kun pyytää kuvan tai videon aikaleimalla säästyy tuolta. 

Olisiko Sannan pitänyt käydä vielä laajemmalla skaalalla treffeillä, että se pahnanpohimmainenkin pääsisi treffeille?

Pahnanpohjimmainen? Mitään tasoja ei ole olemassa. Eikö tämä ollut palstanaisten konsensus? Vai oletko sinä joku säälittävä tasojankkaajareppana?!

Aivan samaa minäkin ihmettelin kun tuon kommentin luin. Tasoteorianhan piti olla hölynpölyä. Taas puhui nainen nolosti itsensä pussiin, olen toki huomannut että tasoteoria kelpaa naisille toiseen suuntaan eli silloin kun ohjeistetaan miestä yrittämään vain tasoisiaan.

Minulla on fb kaverina eräs pyylevä nainen, joka aikoi lähettää kirjeen sille komealle maajussille niin toiset naiset kannustivat, kukaan ei sanonut että katselisit vain niitä omantasoisia.

Voisitko tehdä erillisen avauksen tasojankutuksesta. Minä ymmärsin pahnanpohjimmaisen tarkoittavan sitä miestä, joka ei saa yhtään matchia/treffipyyntöä, siinä ei tasosta puhuttu yhtään mitään.

Vierailija
178/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos heidän mielestään se maajussi oli samaa tasoa kuin tämä pyylevä nainen?

Vierailija
179/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin kanssa kannattaa mennä treffeille ainoastaan sen takia että saa pienet terveysongelmat diagnosoitua kahvikupin hinnalla.

Vierailija
180/1481 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karita Mattilan kanssa saataisin mennä treffeille, mutta en minkään 48-v tk-lääkärin. Usein oikea ikä 58.