Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko sinulla on sähköauto?

Vierailija
24.05.2022 |

Olettaen että ylipäätään yksityisautoilet. Jos ei vielä ole sähkäriä, niin milloin ajattelit hankkia?

Kommentit (327)

Vierailija
241/327 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole, eikä tule koskaan olemaankaan

Vierailija
242/327 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää nuo Teslan omistajat. Ne maksaa sata tonnia autosta ja alkavat pihistellä kulutuksessa. Ehkä ne viimeiset eurot meni siihen autoon. Liittykää FB:n Tesla ryhmään. Teslan omistamista voisi verrata Jehovalaisuuteen. Mitään negatiivistä ei Teslasta saa sanoa, vaikka oli katsastusten hylkäyslistalla toiseksi huonoin, vain Dacia oli huonompi.  Teslan omistajat jopa yöpyvät matkoilla autossaan kun ei enää ole varaa hotelliin. 

Päivitä tietosi. Halvin Tesla irtoaa uutena jo alle 60k€ ja niitä on paljon saatavilla käytettyinä, jollei tuohonkaan rahat riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/327 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää nuo Teslan omistajat. Ne maksaa sata tonnia autosta ja alkavat pihistellä kulutuksessa. Ehkä ne viimeiset eurot meni siihen autoon. Liittykää FB:n Tesla ryhmään. Teslan omistamista voisi verrata Jehovalaisuuteen. Mitään negatiivistä ei Teslasta saa sanoa, vaikka oli katsastusten hylkäyslistalla toiseksi huonoin, vain Dacia oli huonompi.  Teslan omistajat jopa yöpyvät matkoilla autossaan kun ei enää ole varaa hotelliin. 

Päivitä tietosi. Halvin Tesla irtoaa uutena jo alle 60k€ ja niitä on paljon saatavilla käytettyinä, jollei tuohonkaan rahat riitä.

Ja jotta voi ajaa, kotiin sähköremontti latausasemalle, kaapelit, äpit ja tägit ja turhat sekä pakolliset päivitykset. Kodin sähkö+kaapelointi-investointi jopa 10.000€. Muutkin satasissa ja tonneissa.

Siksi sähköautoa pakotetaan. 

Vierailija
244/327 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole eikä tule,onnettomia leluja,ajakoon kaupunkilaiset ituhipit sähkökotteroilla.

Jos on kaupunkilainen (keskusta) ja hankkii sähköauton, mielestäni syyllistyy ympäristörikokseen.

Sähköauton valmistuksen hiilipäästöt vastaavat 9 vuoden dieselauton ajoa. Ja raskaasta sähköautosta syntyy huomattavasti suuremmat rengas (katu) pölyt, jotka ova vaarallisempia kuin Co2-päästöt.

Suuri palovaara on kolmas syy kieltää sähköautot keskustoista.

Kyllä kai sähköauton valmistuksen päästöt ovat paljon suuremmat kuin tuo "9 vuotta..."

On puhuttu pelkkä akun valmistus  saastuttaa jo tuon verran.

Teslan ison 100 kWh akun valmistuksesta syntyvät hiilidioksidipäästöt vastaavat dieselauton 9 vuoden ajojen hiilidioksidipäästöjä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b337-5c54c75b…

So what. 

Vierailija
245/327 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole, eikä tule koskaan olemaankaan

Samoin ei koskaa sähköautoa. Olen vapaa liikkumaan, en auton orja.

Vierailija
246/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut jo lähes 4 vuotta. Ensin ladattava hybridi, sitten Tesla ja nyt toinen uusi Tesla.

Ei ole paluuta polttiksiin, niin tyytyväinen olen. Talvella erityisesti. Lataus meille ongelmatonta kun omakotitalossa asutaan eikä harrasteta Lapin reissuja.

Muutaman kerran vuodessa max ladataan jossain muualla kuin kotona ja Tesla Superchargereilla sekin on nopeaa ja vaivatonta.

Vierailija
247/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja nythän pitää säästää sähköä!

Vierailija
248/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja tuskin on kovin äkkiä tulossakaan

Vierailija
249/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja olen tyytyväinen. Seuraavakin tulee olemaan sähköauto.

Isoin ongelma sähköautot, niiden lataus ja toimintamatkat on niille, joilla ei sellaista ole.

Vierailija
250/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
251/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäautossa bensa V8 ja käyttiksessä V6-diesel. Ei ole vielä tullut sähköä edes harkittua.

Vierailija
252/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotta voi ajaa, kotiin sähköremontti latausasemalle, kaapelit, äpit ja tägit ja turhat sekä pakolliset päivitykset. Kodin sähkö+kaapelointi-investointi jopa 10.000€. Muutkin satasissa ja tonneissa.

Kaapeli tulee auton mukana. Äpit ja tägit ovat ilmaisia. Ladata voi suko/ voimavirtapistorasiasta. Varsinainen latauspömpeli maksaa esim teslalla 500.

Notta ei oikein avaudu mihin saat 10000 uppoamaan.

Vierailija
253/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo varaa tommosee.

Vierailija
254/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja tarkoitus ajaa nykyinen autoni mahdollisimman loppuun. Seurailen mihin suuntaan poliittinen tuuliviiri kääntyy ennen hätiköityjä päätöksiä. Nyt uuteen täyssähköön vaihtaminen kasvattaisi vuotuiset kuluni 4-5 kertaisiksi. Kun nykyisen auton vuotuiset kulut lähtevät nousuun, niin ennen uuden auton hankintaa teen tarveharkinnan, että jatkanko auton omistamista ollenkaan. Uusi täyssähkö olisi sen luokan investointi, ettei minua kiinnosta laittaa sellaista summaa autoon.

Vierailija
255/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen Teslankin voi ladata ihan normaalista töpselistä.

Vierailija
256/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille "ei ole 100.000€ laittaa sähköautoon": https://saka.fi/fi/sahkoautot/?page=1

Vierailija
257/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut jo lähes 4 vuotta. Ensin ladattava hybridi, sitten Tesla ja nyt toinen uusi Tesla.

Ei ole paluuta polttiksiin, niin tyytyväinen olen. Talvella erityisesti. Lataus meille ongelmatonta kun omakotitalossa asutaan eikä harrasteta Lapin reissuja.

Muutaman kerran vuodessa max ladataan jossain muualla kuin kotona ja Tesla Superchargereilla sekin on nopeaa ja vaivatonta.

Muutama sana paljasti taas trolli-sebbon.

Vielä viimeviikolla olit "Lapissa" ja nyt et enää harrasta sellaista?. 

Vierailija
258/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknologia ja sen myötä sähköautot kehittyy nyt sitä tahtia, ettei ole mitään järkeä ostaa nyt moista. Se on ikivanhaa tekniikkaa jo 2 vuoden kuluttua, ja senhetkisellä hinnalla voi ostaa uuden ja paremman, joten ei se kelpaa järkevään hintaan kenellekkään. Nyt käytetyt sähköautot menevät kaupaksi, kun uusiakaan ei tule tarpeeksi markkinoille. Mutta ihan vapaasti, maksakaa vaan autotehtaiden kehityskulut, minä kuorin sitten kermat päältä parin vuoden kuluttua.

Vierailija
259/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama sana paljasti taas trolli-sebbon.

Vielä viimeviikolla olit "Lapissa" ja nyt et enää harrasta sellaista?. 

Missähän kohtaa näin on sanottu?

Vierailija
260/327 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille "ei ole 100.000€ laittaa sähköautoon": https://saka.fi/fi/sahkoautot/?page=1

Noi kymppitonnin vanhat leaffit ja zoet on sitte 20-30kWh paristoilla jotka nekin maksaa ihan hyvin jos hajoaa, ja mistään jouhevasta pitkämatkailusta ei kannata haaveillakaan.

Mutta jos ajelu on etupäässä lyhyttä pätkää niin toki noillakin pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi