Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko sinulla on sähköauto?

Vierailija
24.05.2022 |

Olettaen että ylipäätään yksityisautoilet. Jos ei vielä ole sähkäriä, niin milloin ajattelit hankkia?

Kommentit (327)

Vierailija
321/327 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollut jo vuoden. Ihan paras!

Niin paljon rahaa minulle ei koskaan olisi että hankkisin sähköhärpättimen ja istuisin mökkimatkalla lataamassa autoa vähän väliä. Matka 450 km suuntaansa ja perillä ei ole sähköä.

Olet melkoinen poikkeus. Suomalaisten keskimääräinen mökkimatka on alle 100 km ja suurimmalla osalla mökeistä on sähköt.

Sähkötön mökki 6 tunnin ajomatkan päässä on muutenkin jo niin paljon lisävaivaa tuottava että muutama lataustauko ei siinä enää juuri tunnu missään.

Tuossahan riittää ihan hyvin yksi kahvitauko molempiin suuntiin, pikalatureita rupeaa olemaan maanteilla joka huoltoaseman pihassa. Ja nimenomaan paljon ajavillahan sähköauto tulee halvemmaksi.

Vierailija
322/327 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin sähköauton kun sellaisen, joka kulkee 300km kelissä kuin kelissä saa alle 10 000 eurolla JA kun minulla on kotilatausmahdollisuus TAI akun saa ladattua kohtuu esullisesti asemalla 20 minuutissa tai alle.

Eli näillä näkymin en ainakaan ennen 2030.

Ei mitään uutta/uudehkoa autoa saa alle 10k. Jos haluaa ajaa vanhoilla, niin sähkö ei ole vielä vaihtoehto. Kotilatauksen saa kun asuu omassa kiinteistössä ja 300km menee jo nyt helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/327 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on jo sähköauto. Ollut nyt puolisen vuotta. Ja olen hemmetin tyytyväinen. Ei ollut kaukana että vuosi sitten olisin ostanut uudenkarhean bensa-auton melkein samaan hintaan, ja kiittelen ties mitä luojia ja henkiä kun viime hetkillä tajusin alkaa miettiä sähköauton mahdollisuutta.

Mulle kertyy vuodessa ajoja n. 40 tkm, joten jopa alle 2€/100km energiakustannukset tällä autolla saavat hymyn huulille. Vielä kun autolla on todella miellyttävä ajaa ja tehoja piisaa, niin mikäs sen mukavampaa.

Lataukset hoituvat lähes kokonaan kotona (tai mökillä), joten sekin sujuu erittäin helposti. Muutaman kerran olen tämän puolen vuoden aikana ajanut sellaisen matkan että on täytynyt pitää lataustauko, kestot on olleet 15-30 min. Siinä kun on koko pesue käynyt vessassa ja koiraa ulkoilutettu, niin onkin jo pitänyt suorastaan kiirehtiä takaisin autolle.

Kun vaan tietyt speksit sattuu kohdalleen, niin suosittelen. Vähäisillä ajomäärillä ei toki ole itsestäänselvää että olisi paras vaihtoehto, samaten itse koen että kotilataus on ihan must-juttu. Mutta jos joka tapauksessa tykkää ajaa kohtuu uudella autolla, niin kyllä tänä päivänä jo ennemminkin pitää perustella miksi edelleen valitsee polttiksen eikä sähköautoa.

Vierailija
324/327 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta sähköinen munanvatkain on.

Vierailija
325/327 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla sähköauto?

Vierailija
326/327 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on ollut pari vuotta, ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
327/327 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi pitäisi olla sähköauto?

Nämä idiootit viherpiiperöt kuvittelevat pelastavansa maailman, kun ostavat uuden Teslan. Tosiasiassa siihen auton tekemiseen on käytetty niin paljon fossiilisia polttoaineita ettei siitä saa vihreää tekemälläkään. Lisää vaan romun määrää maapallolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän