Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sointu Borg ryöpsäytti julki suorasanaisen mielipiteensä naisista, jotka elävät miestensä rahoilla

Vierailija
23.05.2022 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000008835619.html
mitäs tähän kommentoi Bölörf? *tirsk*

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en ikinä näe tätä naista otsikoissa menestyksensä takia, vaan ainoastaan "terävien", aggressiivisten muka-niin-voimaannuttavien mielipiteidensä tai kohauttaneiden asujen ja herutuksiensa takia?

Lue jotain muuta kuin roska- ja juorulehtiä.

En lue juorulehtiä. Kerro sinä minulle, mitä todella merkittävää tämä nainen on saavuttanut Diilin jälkeen?

Vierailija
142/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu ei ehkä ole oikea ihminen puhumaan muiden rahoilla elämisestä tai hyväksikäytöstä. Hän on hyväosaisesta akateemisesta perheestä. Isoisänsä järjesti isälleen vakituisen työpaikan yliopistosta jo nuorena maisterina, siinä jäi moni muu rannalle ruikuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kotirouva ja mieheni on yrittäjä. Kotirouva-kulttuuria ei ymmärretä Suomessa, meitä miesten rahoilla eläjiä katsotaan vähättelevästi. Mulla on muutama kotirouvakollega, jotka potevat tästä huonoa omaa tuntoa ja eräs käy välillä vapaaehtoistöissä päiväkodissa, jotta häntä ei pidettäisi vain lompakkoloisena. Raha-asiat on jokaisen pariskunnan oma asia. Kateellisia aina riittää. Kotirouvan yleisiä tehtäviä ainakin omassa parisuhteessa on toimia perheen yleisenä koordinaattorina. Mies tekee töitä ja minä hoidan lasten harrastuksiin kuskaukset.

Minä en ymmärrä miksi tämä haittasi ketään, jos pariskunta itse on tyytyväinen. Harvoin perheessä mies ajattelee naisen olevan vain 'tuote'. Uskon että Borg tarkoitti niitä naisia, jotka toivovat luksuslaukkuja ja lomia epämääräisiltä rikkailta miehiltä ja lomia auringossa.

Jos pyytää ja saa epämääräisiltä rikkailta kalliita lahjoja, kyse on sugar daddy -ilmiöstä. Varmasti Sointu olisi siinä tapauksessa puhunut siitä ilmiöstä. 

Nyt hän taisi viitata ihan parisuhteellisiin ihmisiin. 

Vierailija
144/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm.. miksi naisilla on niin kova tarve puuttua tällaiseenkin asiaan toistensa suhteen? 

Haluaisi salaa itsekin päästä helpolla?

En ole ikinä nähnyt miestä kommentoimassa sitä miten joku toinen mies elättää itsensä. 

Vierailija
145/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meidän taloudessa mies kantaa päävastuun, koska oma palkka on todella pieni. Ehkä sitten olen niin kutsuttu miehen rahoilla eläjä. Matalapalkkaisten naisvaltaisten alojen palkkoja pitäisi nostaa. On naisvihaa, että maksetaan vähemmän ja sitten haukutaan jos kumppani kustantaa naisen elämän.

Vierailija
146/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Tiedän paljon tapauksia, jossa nainen on ns, putsannut miehen.

Ja minä joissa mies on alistanut, hakannut, putsannut ja lopulta tappanut naisen, vaimonsa, lastensa äidin.

Laitas nimiä kehiin

Ei niistä yleensä nimiä julkaista. Eikä kaikki pääse lööppeihinkään. Mutta jokainen tapaus on liikaa. 

Vierailija
147/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin Sointu joka ei ole päivääkään tehnyt oikeita töitä. Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
148/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sointu tienaa? Ehkä häntä ärsyttää kun jotkut (kuten minä) eivät käytä herätyskelloa ja tekevät mitä huvittaa ilman että tarvitsisi rehkiä.

Oma päivärytmi:

-Herään 08 arkena, viikonloppuna miten sattuu valvomaan illalla

-Päivällä ratsastan hevosellani ja joskus myös muiden hevosilla

-käyn lounaalla ystävieni kanssa

-illat joko perheen tai harrastusten parissa

-matkailen mieheni piikkiin

-säästössä niin paljon rahaa/omaisuutta että en tee töitä kuin joskus harrastukseeni liittyen ns. Huvin vuoksi

-perintöä tulossa reilusti

En ole kateellinen Soinnulle, en juurikaan tiedä kuka hän on tai mitä bisnestä hän pyörittää. Varmaan tienaisi hyvin aikuisviihteen parissa ulkonäkönsä vuoksi.

Vierailija
149/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäkypsää kirjoittaa samassa yhteydessä vallasta, elättämisesta ym. ja parisuhteesta. Meidän tasa-arvoisessa avioliitossa kumpikaan ei alista noin. Ehkä Sointu-typykkäkin löytää sen oikean ja normaalin, tervern parisuhteen, jossa raha on vain arkinen sivuasia, jota nyt vain jokainen tarvii.

Vierailija
150/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy oli se, että voi päätyä ale-koriin?

Ei naisten tekemällä miesten hyväksikäytöllä niin väliä, mutta kun se ei jatku ikuisesti?

Miesten hyväksikäytöllä? Eli joku megabeibi pakottaa miehen suhteeseen ja kustantamaan elämän. Tuo on ihan miehen oma valinta.

metoo kultaseni, metoo

Annoitte sen tapahtua, kiipesitte reittä pitkin ja vuosien jälkeen selittelette kuinka se ei ollut teistä ok.

Huvittaa ajatus reittä pitkin kiipeämisestä. En tiedä kumpi meistä kiipesi, mutta köyhiä oltiin kun yhteen mentiin. Puoliso pääsi opiskelujen jälkeen hyväpalkkaiseen työhön, ja opiskelujen aikana minä elätin meitä. Olimme köyhiä kuin kirkon rotat, mutta sitten alkoi päivä paistaa risukasaan, ja minä jäin monenlaisten sattumuksien ja tapahtumien jälkeen kotirouvaksi.

Vierailija
151/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että puolison rahoilla elävä kotiäiti (tai isä) herättää hirveää raivoa ja kateutta joissain. Kyllähän siinä täytyy uskotella itselleen, että "paha/laiska/hyväuskoinen saa vielä palkkansa", kun näkee puolisonsa rahoilla elävän käyttävänsä päivät kielten opiskeluun, kädentaitoihin tai taiteeseen, vapaaehtoistyöhön, kasvimaan ja puutarhan hoitoon... Asioihin joita moni haaveilee tekevänsä sitten lomalla tai viimeistään eläkkeellä. On rakennettava mielikuvia, että nämä ihmiset ovat onnettomia puolisonsa vankeja, jotka eroaisivat, jos eivät olisi niin materialistista. Monia puistattaa jo ajatuskin, että jossain olisi olemassa tosirakkautta ja tiimiajattelua, kun on itse käyttänyt vuosikaudet elämästään puolison kanssa kotitöistä ja rahasta vääntämiseen ja vatvomiseen.

Check, check ja check. Tosin olen kotiäiti, en kotirouva (joku ne eritteli aiemmin). Ja minulla on hieman tuloja, tosin en niistä huutele, eli naapurit, tuttavat ja lasten kavereiden vanhemmat olettavat minun elävän kokonaan miehen rahoilla. 

Tätä valintaa saa kyllä joskus selitellä. Miksiköhän. Kyllä jokainen tietää kotiäitejä, ei siitä ole kovin kauan, kun kotiäidit olivat Suomessakin suht tavallisia; keskiluokkaista varakkaammat perheet eivät olleet oikeutettuja lastentarhoihin. Naiset jäi kotiin, kun se oli niille varakkaammillekin halvempi tapa hoitaa lapset. Toisaalta ne jotka kävi töissä, joutuivat vauvan viemään hoitoon jo parin kuukauden iässä. 

Nyt on oikeasti toimivan päivähoitosysteemin ansiosta aidosti mahdollista valita, jääkö kotiin vai viekö hoitoon, ja missä iässä vie. Mutta se "aito valinnan mahdollisuus" tuntuu kyllä pelkältä silmänlumeelta. Asenteet on tosi jyrkät. Kyllä oletus on, että töihin naiset menee viimeistään, kun lapsi on kolmevuotias. Toisenlainen valinta aiheuttaa paljon ihmettelyä. 

Muualla maailmassa on varsin tavallista, että nainen hoitaa kodin ja lapset, eikä kukaan ihmettele. Amerikassa on stay-at-home-mum /-dad, housewife, ja sitten vielä homemaker. 

Toisaalta siellä on avioerolaki erilainen. Eron jälkeen maksetaan elatusta myös puolisolle. Ja äitien työsarka on isompi; ei esim ole koulukyytejä ollenkaan välttämättä, vaan lapsia roudataan aamuin ja iltapäivisin. 

Vierailija
152/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sointu ei ehkä ole oikea ihminen puhumaan muiden rahoilla elämisestä tai hyväksikäytöstä. Hän on hyväosaisesta akateemisesta perheestä. Isoisänsä järjesti isälleen vakituisen työpaikan yliopistosta jo nuorena maisterina, siinä jäi moni muu rannalle ruikuttamaan.

Eivät nämä kultatarjottimella tarjoilun saaneet yleensäkään ymmärrä. Mun exän isö järjesti lapsensa kesätyöhöb, josta tavis vain saattoi haaveilla. Mutta niin vain laskee tämäkin yksilö itsensä ihan sellaiseksi, joka on kaiken itse ansainnut. Kai turha sanoa, että kesätyön jälkeen avautuivat sitten monet muut ovet. Ja vanhempien verkostot hoitivat sitten lopun.

Vierailija
153/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaikki pelaa silti vain miesten pussiin. Nykymoraalin mukaan voivat vaihtaa parempipalkkaiseen ja koulutetumpaan naiseen. Nainen joutuu siis kaiken lisäksi vielä rahalla kilpailemaan miehestä....

Ei joudu jos ottaa tasoisensa köyhän miehen. Tottakai varakas mies haluaa myös vastaavan puolison eikä pummia.

Hei! Kysytään varakkailta miehiltä. Ottaisitteko ei varakkaan naisen puolisoksi, jos kuitenkin hän olisi kaunis, miellyttäväluonteinen ja rakastaisi teitä aidosti, tekisi kaikki kotityöt, jotta voisit omistautua töillesi ja hänelle. Hän ei myöskään lihoisi, koska hänellä olisi aikaa piipahtaa salilla ja lenkillä harva se päivä. No, mitä sanotte varakkaat miehet? Jään odottamaan vastaustanne. Selvyyden vuoksi, en siis ole tarjoamassa itseäni.

Entäpä jos kuvailemasi nainen on Thaikku tai Filippiiniläinen? Vieläkö se silloin on suominaisen mielestä aitoa rakkautta?

Vierailija
154/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märta Tikkanen (hankki maineensa kirjoittamalla miehestään Henrik Tikkasesta) myös halusi olla relevantti ja vertasi kotiäitejä aikanaan h uoriin. Mikä hemmetti siinä on, että naisten pitää repostella toisten naisten ja perheiden valintoja? No, tietysti hetken maine. En ole kuullut miesten näistä asioista toisiaan arvostelevan ja kritisoivan.

Vierailija
155/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuolla haetaan? Huonoa omaatuntoa naisille, jotka voivat olla korkeakoulutettuinakin aivan eri taloudellisessa tilanteessa kuin kumppaninsa? Tällaisia aloja on paljon. Eli onko tässä taustalla vaatimus, että olisi hyvä tienata tasa-arvon nimissä saman verran ja menestys lasketaan rahassa? Toisen työtunnit ovat arvokkaampia kuin toisen, koska niistä maksetaan enemmän. Vai että kannattaa ottaa mies, joka tienaa vähemmän tai saman verran kuin itse, koska silloin ei elä miehen varoilla.

Tuolla haetaan sitä, että vaikka elämäsi olisi hyvää, puolisosi onnellinen kanssasi ja sinä hänen, mitään sinulta ei puutu, mutta jos et saa omaa verotettavaa tuloa, et ole mitään. Ainoastaan halveksittava yksilö, joka on alistettu ja muutaman vuoden päästä tiskirätin arvoinen, jos eroaisit. Jos taas et eroa, sinulle sanotaan kuinka surkea olet, koska et voi edes erota.

Miten ikinä, työelämän ulkopuolella oleva nainen, jolla on hyvin tienaava mies, ei voi koskaan saada muiden naisten arvostusta. Hänet nähdään joko loisena tai maksullisena.

Moni nainen kuvittelee, että he ovat jotenkin työelämässä matalapalkkaisina jotenkin paremmassa asemassa, kun kotiäidit ja kotirouvat. Se, että pakollisten menojen jälkeen jää 100 millä voi ostaa mitä haluaa ei ole kovin kummoista valtaa, vaikka niin sitä yritetään myydä. Jokaisella varakkaan miehen puolisolla on kyllä vähintään tuo raha käytettävissä ihan vapaasti ja suurimmalla osalla paljon enemmän.

Olen huomannut saman. Monen suomalaisen ihmisen silmissä ei voi olla arvostettava ihminen jos on kotirouva, oli syy mikä tahansa ja teki ajallaan mitä tahansa. Toisaalta, mitäpä sillä arvostuksella tekisi?

Elän puolisoni merkityksellisen ja vaativan uran vuoksi kotirouvana ulkomailla, maakin vaihtuu välillä. Omaa uraa olisi todella vaikeaa rakentaa tähän kuvioon eikä minua edes kiinnosta riittävästi. Kuinka moni täälläkään olisi 'ihan ok' -tyyppisissä töissä jos taloudellisesti olisi mahdollista valita toisin?

Voin tehdä mitä haluan, elää sellaista elämää kuin haluan, puolisonikin voi tehdä mitä haluaa, elää sellaista elämää kuin haluaa, olemme onnellisia ja molemmat jo nyt monikertaisesti vauraampia kuin olisimme sinänsä ihan hyvin palkattujen omien alojemme "perinteisissä töissä" Suomessa. Jos tässä kuviossa on häviäjä, se ei ainakaan ole kumpikaan meistä. Ja mitä tahansa tulevaisuudessa tapahtuukaan, en kadu elämäni parhaita vuosia.

Arvostelijoille sanoisin, että on vaikeaa arvostella jotain, mistä ei oikeastaan tiedä mitään ja, että todellinen vapaus ja tasa-arvo on vapautta tehdä omat valintansa omassa elämässään. "Tärkeintä" eli eläkettä emme edes oleta saavamme ainakaan Suomesta. Älkää muutkaan laskeko liiaksi sen varaan, että sillä pärjäätte, jatkuvastihan niitä heikennetään ja eläkeikää nostetaan.

Vierailija
156/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras yhteiskunta on sellainen, joka sallii ihmisten valita oman elämäntapansa, ja vieläpä kannustaa siihen ja antaa omalla panostuksellaan siihen mahdollisuuden.

Vierailija
157/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko tämä Sointu nyt sitten politiikantutkija Sami Borgin vaimo vai kuka? Ei näistä pysy enää perässä...

Vierailija
158/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

We are the Borg, you will be assimilated!

Vierailija
159/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikki oli miehille jotka eivät kuitenkaan pysty ottamaan onkeensa.  On haluttu se nuori kaunis tms. nainen joka ikääntyessään vaihdetaan toiseen.  Tai jo aiemmin.   Naisen pitää katsoa eteensä.  Saada korvaus miehen leluna olemisesta ja hankkia oma toimeentulo. 

Vierailija
160/174 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu tunsi ehkä relevanttiutensa katoavan ja päätti sitten ampua itseään jalkaan? :D Ansko arvaan, Hjalliksen tallista eduskuntaan?