Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäähyväiset jojoilulle

Vierailija
15.05.2025 |

Kokemuksia Patrik Borgin kurssista jäähyväiset jojoilulle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kurssi, vahva suositus. Pudotin kurssilla noin viisi kiloa ja tuli paljon uutta tietoa. Aktiivinen kannattaa olla ja kysellä sekä tehdä tehtävät.

Vierailija
2/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kurssi, vahva suositus. Pudotin kurssilla noin viisi kiloa ja tuli paljon uutta tietoa. Aktiivinen kannattaa olla ja kysellä sekä tehdä tehtävät.

Kuinka kauan kesti pudottaa? Ymmärsin, että kyseessä on todella hidas prosessi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alanuolia?

Vierailija
4/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alanuolia?

Patrik itse teki aloituksen mainokseksi.

Vierailija
5/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kurssi! 

Vierailija
6/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alanuolia?

Patrik itse teki aloituksen mainokseksi.

Tätä voisi odottaa joltain random pt:ltä joka pitää kursseja, mutta Patrik Borg on arvostettu lihavuustutkija ja Suomen lihavuustutkijoiden järjestön puheenjohtaja, enpä usko että hänen tarvii tällaista harrastaa.

Itse en ole kurssia käynyt, mutta pari hänen kirjaansa lukenut. Ekalla kerralla en ollut vielä valmis kuulemaan järjen ääntä, hän kun suosittelee rauhallista, kohtuullista laihdutusta. Silloin minä ajattelin että ei riitä maltti, yritän nopeampia keinoja. Niinhän siinä kävi, että laihduin, lihoin takaisin ja korot päälle. Sitten kun vielä muutamat kerrat hakkasin päätäni seinään pikadieettien kanssa, lopulta alkoi tuntua, että pitäisiköhän sitä Borgin tylsää, hidasta lähestymistapaakin kokeilla. Se on kyllä toiminutkin.

Vierailija
7/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kesti pudottaa? Ymmärsin, että kyseessä on todella hidas prosessi.

Se kurssihan oli aika pitkä, kyllä suurin osa putosi kurssin aikana ja mitä tärkeintä, ei ole takaisin tullut (aikaa tästä on noin kaksi vuotta). Kurssi auttoi löytämään ongelmakohdat omassa syömisessä, jokaisella ne ovat erilaisia. Itselläni oli se etten syönyt aamiaista eikä ollut ruokarytmiä, mikä teki iltanälkää. Ruokavalion kasvispitoisuus oli ok eikä minulla ole syömishäiriötaustaa. Jos on syömishäiriöitä, pystyy Patrik niissäkin auttamaan. Oli kyllä vakuuttavaa osaamista, olin lukenut Patrikin kirjoja aiemmin ja siksi valitsin tuon kurssin. En ole ennen laihdutellut, joten uutta tietoa tuli paljon. Tykkäsin kurssissa myös Patrikin kannustavasta otteesta.

Enpä usko, että yksikään kurssi on tällä saralla yhtä hyvä Suomessa, suurin osa kursseista ei ole ammattilaisten ohjaamia.

Vierailija
8/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tärkeintä olisi vain oppia sietämään näläntunnetta 🤷🏻

Vierailija
9/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin väärää tuokin tieto :)  Osallistu kurssille niin tiedät paremmin miksi se on väärää tietoa.

Olen siis tuo eka vastaaja, joka on kurssin käynyt ja vielä haluan sanoa, että kannattaa varata aikaa kurssin tekemiseen. Kun tekee tehtävät huolella ja paneutuu opiskelemaan, niin silloin kurssista on isoin hyöty. Jos siis on kiireinen kohta elämässä, ei välttämättä kannata osallistua. Tärkein homma painonpudotuksessa on opiskella ne jutut, jotka tutkitusti auttavat pitämään painon kurissa pitkällä tähtäimellä. Ja nälkäisyys ei todellakaan kuulu niihin.

Omalla kohdalla ei ollut niin suurta urakkaa, koska elämänmuutos ei kattanut niin paljon ruokavalioon liittyviä asioita, vaan enemmän ruokarytmiä ja sitä, ettei syö tankaten. Senkin oppii kurssilla mitä sillä tarkoitetaan. Jokaisen polku on yksilöllinen eli toisilla voi olla ongelmana vaikka herkunnälkä, siihen on omat keinonsa. 

Vierailija
10/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava kurssi alkaa 19.5.

Vierailija
11/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kurssi alkaa 19.5.

Jee! Mukana!

Vierailija
12/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kurssilla ja voin suositella sitä. Kurssi kestää noin puoli vuotta ja siellä opetellaan normaalia syömistä eli kohennetaan ateriarytmiä, opetetaan riittävää syömistä, parannetaan syömisen laatua ja käsitellään myös stressiä, nukkumista ja liikkumista. 

Kurssi ei hirveästi korosta laihtumista ja sopii siksi myös syömishäiriöisille ja muille jotka ovat sotkeneet syömisensä laihduttamisella. 

Kurssista hyötyminen edellyttää sitä että jaksaa käytännössä toteuttaa muutoksia omassa elämässä. Eli jos olet jostain syystä hyvin stressaantunut ja kiireinen, en välttämättä suosittele kurssia juuri nyt. 

SH

Vierailija
13/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon laskun ja matalammassa painossa pysymisen suhteen on joustava ruokasuhde todettu parhaaksi ratkaisuksi. Se tarkoittaa sitä, että kaikkea saa syödä ja juoda, mutta annoskoon pitää olla oikea. Nälissään olo ei edistä painonhallintaa millään tavalla. Se johtaa vain retkahdukseen ja monesti silloin kaikki laihdutettu voi tulla korkojen kanssa takaisin tai voi tulla syömishäriöoireilua. Arjen painonhallinnan peruskivi on siinä, että syödään riittävän kylläiseksi tekeviä aterioita monta kertaa päivässä. Ateriaan saa kokoa kun syö ravitsemussuositusten mukaan hevi-osaston tuotteita 50-800 grammaa vuorokaudessa.

Vierailija
14/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri päinvastaista kuin mitä Patrik Borg opettaa. Hänen teesinsä on, että nälkää ei voi voittaa. Tilapäisesti toki voi, mutta niin kerää vain nälkävelkaa, ja lopulta heikkona hetkenä repsahtaa. Kirjoissaan Borg opettaa syömään sillä tavalla, ettei tulisi nälkä vaikka laihduttaa maltillista tahtia.

Vierailija
15/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kurssilla on siis monta av-mammaa.

Vierailija
16/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kurssilla on siis monta av-mammaa.

Meitä on kaikkialla... 😏

Vierailija
17/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kirjoistaan saa oppeja halvemmalla.

Vierailija
18/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
19/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kursseilla saa vertaistukea ja myös kokemustietoa muilta samassa veneessä olevilta. Se on ollut itselleni kurssien parasta antia ja olen kerrannut kursseja.

Vierailija
20/22 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kursseilla saa vertaistukea ja myös kokemustietoa muilta samassa veneessä olevilta. Se on ollut itselleni kurssien parasta antia ja olen kerrannut kursseja.

Etkö oppinut kerrasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän