Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastakysymys, jos joskus yrittää iskeä (lähinnä pelkkään seksiin), niin eikö silti voi olla ystävä?
Ymmärrän, ettei sellaisen kanssa voi olla, joka on sinuun rakastunut tai sellaisen kanssa, joka saa olon ikäväksi aina ehdottelemalla. Mutta jos on vaikka kerran humalassa puoli vitsillä ehdottanut, niin eikö tosiaan sen jälkeen enää voi olla ystävä? Varsinkin jos sen jälkeen asia puhutaan avoimesti auki. Minä koen että voi olla silti ystävä.Mitäs se sun aviopuoliso tuohon sanoisi?
Tuskinpa mitään, minä ainakin luotan omaan puolisoon sen verran, että jos joku hänen naispuolinen (tai miespuolinen, sen puoleen) ystävä on hänelle ehdotellut, niin osaa kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.
Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.
Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.
Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?
Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.
Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.
Mahdotonta? Minkä takia se olisi mahdotonta?
Kyllä se sulle elämänmyötä aukenee.
Eli et osaa vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kesken dokatessa kannattaa olla varovainen. Viinipäissään voi tulla mieleen, että jos kokeillaan kuitenkin. Aamulla on karmea morkkis. Ystävälle tahtoo tietysti avautua morkkiksesta, mutta miten voi sanoa ystävälle kiltisti, että morkkis johtuu hänestä, vaikka hän onkin niin hieno ihminen.
Mutta sitten pitää olla TOSI kännissä, jos tekee mieli kokeilla sellaisen kanssa, joka ei selvänä yhtään kiinnostaisi.
Itse pääsen tuohon tilaan jossain neljän siiderin jälkeen. Onneksi parisuhteessa tajuan lähteä silloin kotiin :D
"Men and women can not be friends, because the sex thing gets in the way."
- When Harry met Sally (elokuva)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastakysymys, jos joskus yrittää iskeä (lähinnä pelkkään seksiin), niin eikö silti voi olla ystävä?
Ymmärrän, ettei sellaisen kanssa voi olla, joka on sinuun rakastunut tai sellaisen kanssa, joka saa olon ikäväksi aina ehdottelemalla. Mutta jos on vaikka kerran humalassa puoli vitsillä ehdottanut, niin eikö tosiaan sen jälkeen enää voi olla ystävä? Varsinkin jos sen jälkeen asia puhutaan avoimesti auki. Minä koen että voi olla silti ystävä.Mitäs se sun aviopuoliso tuohon sanoisi?
Tuskinpa mitään, minä ainakin luotan omaan puolisoon sen verran, että jos joku hänen naispuolinen (tai miespuolinen, sen puoleen) ystävä on hänelle ehdotellut, niin osaa kieltäytyä.
Sitä minä kysyinkin, että onko teille parisuhteessa ok sellainen että molempien kaverit vikittelevät sänkyyn, ja niiden kanssa kaveerataan kuitenkin tiiviisti, ja se ei haittaa, kunhan se oma puoliso vain pidättäytyy nusiskelusta?
Kysyn siksi koska meillä tuollainen ei olisi ok, enkä tunne yhtään pariskuntaa joiden mielestä sellainen kasveruus on itselle tai puolisolle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.
Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.
Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.
Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?
Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.
Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.
Mahdotonta? Minkä takia se olisi mahdotonta?
Kyllä se sulle elämänmyötä aukenee.
Eli et osaa vastata kysymykseen.
Olisit jo ymmärtänyt jos ylipäätään kykenisit siihen, siksi ei maksa vaivaa selitellä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaussuhteen jälkeen ei voi olla kaveri.
Silloin nimenomaan voi, koska ex on joskus pitänyt sinua seksuaalisesti haluttavana.
Mitä väliä sillä on, että joku on joskus pitänyt minua haluttavana, jos ei pidä enää?
Se todistaa, ettei toinen vain hyväksikäytä esimerkiksi toisen keskustelutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät voi kokemukseni mukaan.
Voivat olla, jos mies on umpihomo, ja tämmöisiä kaverisuhteitahan onkin paljon. Heteromies ja heteronainen tuskin voivat olla aidosti vain kavereita.
Pate4545676 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät voi kokemukseni mukaan.
Voivat olla, jos mies on umpihomo, ja tämmöisiä kaverisuhteitahan onkin paljon. Heteromies ja heteronainen tuskin voivat olla aidosti vain kavereita.
Kyllä voivat. Minulla on tästä nyt 25 vuotta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Kahden kesken dokatessa kannattaa olla varovainen. Viinipäissään voi tulla mieleen, että jos kokeillaan kuitenkin. Aamulla on karmea morkkis. Ystävälle tahtoo tietysti avautua morkkiksesta, mutta miten voi sanoa ystävälle kiltisti, että morkkis johtuu hänestä, vaikka hän onkin niin hieno ihminen.
Jaa'a, olen lukemattomia kertoja juonut pari pulloa viiniä miespuolisen ystävän seurassa eikä mitään sen ihmeempää ole koskaan tapahtunut. Ystävät on ystäviä. Kuulostaa ikävältä, että ei ole koskaan saanut kokea aitoa ystävyyttä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Siinä kyllä menettää paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a, olen lukemattomia kertoja juonut pari pulloa viiniä miespuolisen ystävän seurassa eikä mitään sen ihmeempää ole koskaan tapahtunut. Ystävät on ystäviä. Kuulostaa ikävältä, että ei ole koskaan saanut kokea aitoa ystävyyttä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Siinä kyllä menettää paljonkin.
Mitä tarkoitat aidolla ystävyydellä? Et kai vain sitä ettei kumpikaan ajattele tosita seksuaalisesti? Sitä nimittäin et voi tietää tästä mieskaveristasi, että mitä hän ajattelee sinusta ;)
Olen viehättävä ja muutama mies on jäänyt kaverikseni vuosien varrelta ja mieheni on hyväksynyt tämän ja tutustunut hieman heihin. Heillä ja mulla ei siis pelkät ystävyydet mielessä. Mies Yäymmärtää, että minua ei yleensä ajatella pelkkänä kaverina, olenkin vain tutustunut pintapuolisesti miehen kavereihin ja työkavereihin. Sitten kun rupsahdan ja luonteeni on rauhallisempi, nii ehkä sitten katson uudelleen miehiä ystäväkseni.
N23
Vierailija kirjoitti:
Olen viehättävä ja muutama mies on jäänyt kaverikseni vuosien varrelta ja mieheni on hyväksynyt tämän ja tutustunut hieman heihin. Heillä ja mulla ei siis pelkät ystävyydet mielessä. Mies Yäymmärtää, että minua ei yleensä ajatella pelkkänä kaverina, olenkin vain tutustunut pintapuolisesti miehen kavereihin ja työkavereihin. Sitten kun rupsahdan ja luonteeni on rauhallisempi, nii ehkä sitten katson uudelleen miehiä ystäväkseni.
N23
Joudun korjata heti, heillä ja MUILLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitten pitää olla TOSI kännissä, jos tekee mieli kokeilla sellaisen kanssa, joka ei selvänä yhtään kiinnostaisi.
Ei se kaveri välttämättä aina mitenkään ruma ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat aidolla ystävyydellä? Et kai vain sitä ettei kumpikaan ajattele tosita seksuaalisesti? Sitä nimittäin et voi tietää tästä mieskaveristasi, että mitä hän ajattelee sinusta ;)
Aitoa ystävyyttä mulle on se sielujen yhteys, kun jaetaan elämää ja tuetaan toisiamme, ja tietenkin on myös kivaa yhdessä. Siihen ei liity se että itsekkäästi käytetään toista hyväksi tai kytätään mitä toiselta voisi joskus saada.
Siihen ei liity se onko se ystävä ajatellut sinua tai sinä häntä seksuaalisesti. Ei kukaan tiedä mitä joku toinen ajattelee, eli hymynaamasi on turha. Tämähän koskee naisiakin.
Minun mielestäni juuri seksuaalisuus tekee miehen ja naisen ystävyydestä toimivaa.
Tämä perustuu siihen, että jos mies ei ole seksikäs naisen silmissä, nainen ei halua mitään ystävyyttä. Mutta jos mies on naisen mielestä hyvännäköinen, ystävyys voi syntyä ja yhteisistä kiinnostuksen kohteista voi jutella, koska nainenkin haluaa mieheltä hyväksyntää ja piristystä ja saa seksuaalista energiaa miehen läsnäolosta, vaikka olisi parisuhteessa tai vaikka mies olisi parisuhteessa.
Olen tämän omalla kohdalla huomannut miehenä. Yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät riitä ystävyyteen, koska naiset välttelevät minua, jos pitävät minua rumana. Jos taas naisella on seksuaalisia tunteita minua kohtaan, ystävyys toimii, vaikka kummallakaan ei olisi mitään aikomuksia harrastaa seksiä ja seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Onko vastakkaista näkemystä?
Olen itse sitä mieltä, että eivät voi, mutta lohduttaisi kuulla muitakin mielipiteitä.
Kyllä voi.
Minulla on liki viidenkymmen vuoden takaa hyvä naisystävä jonka kanssa en seurustellut enkä nainut. Vaikka tyttö ja nykyisin nainen oli kaunis kuin kreikkalainen jumalatar.
Vierailija kirjoitti:
N23
vilkaise 258