Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
221/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suhteellisuudentajuton kysymys. Jos pidän jostain ihmisestä niin paljon, että haluan olla hänen ystävänsä, ei se automaattisesti merkitse, että pidän hänestä niin paljon, että haluan olla enemmän kuin ystävä. Ne ovat aika lailla eri asioita.

Vierailija
222/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaussuhteen jälkeen ei voi olla kaveri.

Silloin nimenomaan voi, koska ex on joskus pitänyt sinua seksuaalisesti haluttavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs entinen miespuolinen kaverini suuttui minulle kun pidin omaa miestäni haluttavampana kuin häntä. Ja siis etten pidä tätä kaveria yhtään haluttavana. Hän kysyi ihmetellen että miten voin muka olla tuota mieltä, että enkö näe että hänen fitnessvartalonsa on paljon parempi kuin miehelläni? Ja siis oikein intti, eikä uskonut että haluan miestäni enemmän kuin häntä, ja siis häntä en ollenkaan.

Pöyristyneenä kuulemastaan haukkui mieheni möhömahaksi jolla on pullohartiat (en edes tiedä mitä tämä tarkoittaa, mutta ei varmaan mitään hyvää :D ) 

Minä taas olin hämmentynyt siitä että olimme olleet 20 vuotta kavereita tuon miehen kanssa, eikä mitään tällaista ollut koskaan ollut puheissa.

No onpa maailmojasyleilevä ego. Miten joku voi noin vain olettaa olevansa jonkun naisen mielestä haluttavampi kuin sen naisen oma mies.

Jaa-a, tähän en saanut vastausta :D 

Vierailija
224/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitkät ystävyyssuhteet, joissa ei ikinä päästy romantiikan puolelle, onko niissäkin aina jännite?

Minulla on miehenä useampia naispuolisia ystäviä. Jokaista olen halunnut toistuvasti seksuaalisesti. Yhden kanssa olen ollut jo yli 10 vuoden ajan hyvä kaveri ja olen halunnut häntä aina. He todennäköisesti kertovat ystävättärilleen, että minä en missään nimessä halua heitä, koska ollaan niin pitkään oltu ystäviä.

Tämä. Ja voisitte myös keskustella siitä miten on kivaa kun on tuollainen ihminen VAIN ystävänä, ja että missään nimessä ette KUMPIKAAN haluaisi toistanne seksuaalisesti, mutta vain toinen puhuisi totta. Tai mahdollisesti ei kumpikaan. 

Naispuolinen ystäväsi voisi vaikak kuinka monta sataa kertaa ottaa asian esiin ja vannottaa että ethän sitten varmasti halua minua muuten kuin ystävänä, ja sinä joka kerta valehtelisit että ei, ei missään nimessä. 

Sitten voidaankin miettiä että mikä on ystävyyden taso ja tila, kun toinen valehtelee jatkuvasti.

T: nainen jolla on ollut useita miespuolisia "ystäviä" elämansä aikana

Kyllä sitä monikin valehtelee ystävälleen jostakin yksittäisestä asiasta, jos tietää että ystävä ei voi hyväksyä rehellistä vastausta. Silloin on melkein pakko valehdella. Eri asia olisi, jos valehtelisi kaikista asioista.

Varmasti valehtelee, mutta jos ainoa tehtävä on olla ystävä, ja siinä valehtelee, niin ei se kyllä ystävyyttä silloin ole. 

Vierailija
225/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän, että naisena olen liian usein panomatskua , ystövyys on onnistunut vain homo ja aseksuaalin miehen kanssa. Muuten on viimeistään päissään jossain pikkujouluissa kaveruutta halunneet miehet laajentaa nussimiseen. Usein näitä on ns. pomoasemassa ja naimisissa olevat sedät.

Vierailija
226/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.

Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.

Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.

Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?

Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.

Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.

Ei sitä voi tietää myöskään samaa sukupuolta olevasta ystävästä. Silti voidaan olla ystäviä.

Ymmärrät vartmaan itsekin että tuolloin sillä ei ole väliä.

Vierailija
227/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika suhteellisuudentajuton kysymys. Jos pidän jostain ihmisestä niin paljon, että haluan olla hänen ystävänsä, ei se automaattisesti merkitse, että pidän hänestä niin paljon, että haluan olla enemmän kuin ystävä. Ne ovat aika lailla eri asioita.

Se riittää että se jota pidät ystävänä, haluaakin kanssasi jotain muutakin.

Vierailija
228/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.

Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.

Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.

Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?

Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.

Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.

Ei sitä voi tietää myöskään samaa sukupuolta olevasta ystävästä. Silti voidaan olla ystäviä.

Ei sillä ole väliä kummassakaan tapauksessa.

Vierailija
229/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riittää että se jota pidät ystävänä, haluaakin kanssasi jotain muutakin.

Mihin se riittää?

Vierailija
230/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaussuhteen jälkeen ei voi olla kaveri.

Silloin nimenomaan voi, koska ex on joskus pitänyt sinua seksuaalisesti haluttavana.

Mitä väliä sillä on, että joku on joskus pitänyt minua haluttavana, jos ei pidä enää?

Vierailija
231/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta? Minkä takia se olisi mahdotonta?

Vierailija
232/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kesken dokatessa kannattaa olla varovainen. Viinipäissään voi tulla mieleen, että jos kokeillaan kuitenkin. Aamulla on karmea morkkis. Ystävälle tahtoo tietysti avautua morkkiksesta, mutta miten voi sanoa ystävälle kiltisti, että morkkis johtuu hänestä, vaikka hän onkin niin hieno ihminen.  

Vierailija
233/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta tiedän, että naisena olen liian usein panomatskua , ystövyys on onnistunut vain homo ja aseksuaalin miehen kanssa. Muuten on viimeistään päissään jossain pikkujouluissa kaveruutta halunneet miehet laajentaa nussimiseen. Usein näitä on ns. pomoasemassa ja naimisissa olevat sedät.

Sama. Jokaiseesta mieskaverista on jossain vaiheessa paljastunut että muukin kelpaisi kuin ystävyys. Pahin oli tyyppi jonka kanssa oltiin oltu kavereita jo yläasteelta. Olin hänen ja hänen naisystävänsä kanssa (oltiin yli 3-kymppisiä) illanvietossa, ja naisystävä lähti sieltä kotiin ennen muita koksa hänen piti aamulla töihin. Minä olin pyörällä, ja tämä kaverini myös. Lähdimme yhtä matkaa, ja talutimme pyöriämme siihen risteykseen jossa kotitiemme erkanivat. Hän halasi, kuten yleensä aina halaa, kun on halailija luonteeltaan, ja kun siitä irrottauduimme niin hän suuteli minua. Vedin itseni pois ja sanaakaan sanomatta poljin kotiini. En ole kertonut tästä edes omalle aviomiehelleni, en vain ole pystynyt. Kaveruus loppui jonkin aikaa tuon jälkeen.

Vierailija
234/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä kummassakaan tapauksessa.

Kyllä on. Kuten on moneen kertaan jo todettu

Vierailija
235/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos ainakin toinen on homoseksuaali.

Muuten ei voi. Kännissä tulee lähestyttyä ja jos lähdet hommaan mukaan ei se enää ole ystävyyttä. Jos et, tuntuu että jotain ois tullut väliin.

Vierailija
236/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys, jos joskus yrittää iskeä (lähinnä pelkkään seksiin), niin eikö silti voi olla ystävä?

Ymmärrän, ettei sellaisen kanssa voi olla, joka on sinuun rakastunut tai sellaisen kanssa, joka saa olon ikäväksi aina ehdottelemalla. Mutta jos on vaikka kerran humalassa puoli vitsillä ehdottanut, niin eikö tosiaan sen jälkeen enää voi olla ystävä? Varsinkin jos sen jälkeen asia puhutaan avoimesti auki. Minä koen että voi olla silti ystävä.

Vierailija
237/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta? Minkä takia se olisi mahdotonta?

Kyllä se sulle elämänmyötä aukenee.

Vierailija
238/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ihan pysy kärryillä. 

Vierailija
239/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastakysymys, jos joskus yrittää iskeä (lähinnä pelkkään seksiin), niin eikö silti voi olla ystävä?

Ymmärrän, ettei sellaisen kanssa voi olla, joka on sinuun rakastunut tai sellaisen kanssa, joka saa olon ikäväksi aina ehdottelemalla. Mutta jos on vaikka kerran humalassa puoli vitsillä ehdottanut, niin eikö tosiaan sen jälkeen enää voi olla ystävä? Varsinkin jos sen jälkeen asia puhutaan avoimesti auki. Minä koen että voi olla silti ystävä.

Mitäs se sun aviopuoliso tuohon sanoisi?

Vierailija
240/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen pystynyt olemaan ystävä miesten kanssa, vaikka olenkin nainen. Jos mies haluaisi jotain muuta, niin se on hänen oma yksityinen asiansa eikä kuulu minulle. Toki kysyttäessä kerron, että minua ei kiinnosta enempi kuin ystävyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme