Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
201/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa vain

Vierailija
202/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla. Minulla on aina ollut useita naispuoleisia kavereita. Osaa olisin voinut myös panna, mutta suurin osa vain pelkkiä kavereita. Romantiikka sitten aivan erikseen.

Mitä se romanttiikka tarkoittaa sinulle?

Romanttisia tunteita. Tunnen kauniita naisia, joita en ikinä huolisi suhteeseen, koska eivät tunnu miltään. Joitakin heitä voisin panna, mutta ei se olisi romantiikkaa, vaan tarpeiden tyydyttämistä. Ei ole kuitenkaan tarvetta siihen, romantiikkaakin löytyy ja silloin myös seksiäkin.

Lapsesta saakka olen aina ollut tekemisissä yhtälailla molempien sukupuolien kanssa, joten naiset eivät ole minulle mitään ihmeellisyyksiä, joiden kanssa ei voi olla kaveri. Suurin osa maailman naisista on sellaisia, joiden kanssa en harrastaisi seksiä, mutta kaveri voin aivan hyvin olla. Voin olla kaveri myös minua kiihottavien naisten kanssa ilman tarvetta yrittää mitään. Romantiikka erikseen.

Jatketaan vielä sen verran, että tunnen paljon viehättäviä naisia. Minulla ei ole niin suuri sydän, että jokainen sinne mahtuisi, vaan kykenen rakastamaan vain yhtä naista kerrallaan. Viehättävyys ei sulje pois kaveruutta, eikä kaikissa piireissä ole niin vaistojensa varassa eläviä ihmisiä, että jokaista viehättävää pitää heti tilaisuuden tullen panna. Tietysti on mahdollista ihastua tällaiseen kaverinaiseen, mutta sekään ei poista aiempaa vilpitöntä kaveruutta. Ja jokaiseen tuntemaani viehättävään naiseen en mitenkään ehtisi ihastumaan.

Ja vielä sen verran, että kun tuntee paljon kauniita naisia ja on heidän kanssaan tekemisissä, niin silmä myös tottuu. He ovat vain Martta, Pirkko, Vuokko, Annikki, Seija, Irmeli jne. Koska heihin on niin tottunut, ei sitä edes huomaa heidän viehättävyyttään, jos siihen ei tarkoituksella kiinnitä huomiota. Kaveruus on helppoa.

Olen huomannut tämän saman. Miespuolisista ystävistäni yksi viehättää fyysisesti minua eniten, jos ajattelen asiaa, mutta yleensä en ajattele. On siis eniten ns. tyyppiäni. Vaikeampaa on erään toisen kanssa, vaikka ei sekään ole vaikeaa meille, vaan muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.

Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.

Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.

Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?

Vierailija
204/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää tehdä hirveä ongelma, jos mies tai vaikka nainenkin kokee ystävänsä puoleensavetävänä? Poistaako se jotenkin ystävyyden heidän väliltään, jos kokee toisen myös viehättävänä tai jos saattaisi sinkkuna ollessaan päätyä jopa sänkyyn tai suhteeseen? En ymmärrä.

Itselläni on ystävinä nuoruuden suuri ihastus, pari vanhaa heilaa joista toiseen olin kauhean rakastunut, yksi minusta kiinnostunut ja erittäin puoleensavetävä iäkkäämpi mies, ja vielä monia muita. En ole tehnyt siitä ongelmaa, jos toisella tai molemmilla on jotain muitakin tunteita ystävyyden lisäksi. Minusta se on asia, joka nostaa ystävyyden uudelle tasolle. Olen kuitenkin pysynyt uskollisena puolisolle ja arvaanpa, että nämä miehetkin arvostavat sitä.

Minusta se, että jotain on ollut tai myönnetty, helpottaa ystävyyttä, kun turha jännitys poistuu väliltä. On paljon hankalampaa luovia sellaisessa ystävyydessä, missä pitää varoa, ettei vaan tule väärinkäsityksiä tai noloja tilanteita. Minulla on tällainenkin miespuolinen ystävä ja tuntuu, että hyvästä pohjasta huolimatta joudumme koko ajan olemaan väärinkäsityksien pelossa hieman varpaillaan ja pysymme sen vuoksi etäisinä, vaikka olemme enemmän tekemisissä kuin näiden muiden kanssa.

Onko siis myös miehellesi ok että olet kaveria miesten kanssa jotka haluavat paneskella sinua?

Vierailija
205/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen puhtaasti kaveri monen miehen kanssa. Se ei lopulta kaikille ole pelkkää kaveriutta ollut.

Muutama on oman miehen kavereita, joista muutama on humalassa lähestynyt minua silleen.

Opiskelukaverimiehistä n. 35% lähestyi lopulta minua treffipyynnöin.

Homot työkaverimiehet ovat olleet parhaita ystäviäni, vieläkin kaveerataan, vaikkei olla samassa duunipaikassa.

Ja lasteni kavereiden isät tuntuvat enemmän veljiltä, tms. epäsukupuolisilta olioilta.

Vierailija
206/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan voivat.

Vierailija
207/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystäväpariskuntia ja ihan siis koen olevani näiden miesten kanssa ystävä. Ei kiinnosta seksuaalisesti puolin eikä toisin.

Vierailija
208/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen miespuolinen kaverini suuttui minulle kun pidin omaa miestäni haluttavampana kuin häntä. Ja siis etten pidä tätä kaveria yhtään haluttavana. Hän kysyi ihmetellen että miten voin muka olla tuota mieltä, että enkö näe että hänen fitnessvartalonsa on paljon parempi kuin miehelläni? Ja siis oikein intti, eikä uskonut että haluan miestäni enemmän kuin häntä, ja siis häntä en ollenkaan.

Pöyristyneenä kuulemastaan haukkui mieheni möhömahaksi jolla on pullohartiat (en edes tiedä mitä tämä tarkoittaa, mutta ei varmaan mitään hyvää :D ) 

Minä taas olin hämmentynyt siitä että olimme olleet 20 vuotta kavereita tuon miehen kanssa, eikä mitään tällaista ollut koskaan ollut puheissa.

Vierailija
209/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaussuhteen jälkeen ei voi olla kaveri.

Vierailija
210/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo aloitus henkilöltä, jolla ei ilmeisesti ole montakaan ystävää. 

Eikä senkään vertaa seksiä.

Siitä puhe, mistä puute.

Vierailija
211/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ollaan opiskelukaverimiehen kanssa hyviä kavereita. Juttu kulki ja hauskaa oli. Mutta kaikki särkyi, kun hän alkoi vihjailla muustakin. Minä en ollut kiinnostunut hänestä seksuaalisessa mielessä, vaikka hetero olenkin.

Harmitti, että tuon jälkeen se kaveruus muuttui. Alkoi enemmän olla vaivaantunutta välttelyä. Nykyisin ei edes moikata, jos joskus nähdään :-(

Vierailija
212/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaussuhteen jälkeen ei voi olla kaveri.

Kyllähän monet ovat.

Vierailija
213/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinkkuna heteronaisena olisi jopa loukkaavaa, jos joku sinkku heteromies haluaisi olla ystäväni eikä yhtään sen enempää.

Mitä sitten odotat? Että joka ikinen sinkkumies maan päällä olisi kiinnostunut sinusta?

Vierailija
214/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitkät ystävyyssuhteet, joissa ei ikinä päästy romantiikan puolelle, onko niissäkin aina jännite?

Minulla on miehenä useampia naispuolisia ystäviä. Jokaista olen halunnut toistuvasti seksuaalisesti. Yhden kanssa olen ollut jo yli 10 vuoden ajan hyvä kaveri ja olen halunnut häntä aina. He todennäköisesti kertovat ystävättärilleen, että minä en missään nimessä halua heitä, koska ollaan niin pitkään oltu ystäviä.

Tämä. Ja voisitte myös keskustella siitä miten on kivaa kun on tuollainen ihminen VAIN ystävänä, ja että missään nimessä ette KUMPIKAAN haluaisi toistanne seksuaalisesti, mutta vain toinen puhuisi totta. Tai mahdollisesti ei kumpikaan. 

Naispuolinen ystäväsi voisi vaikak kuinka monta sataa kertaa ottaa asian esiin ja vannottaa että ethän sitten varmasti halua minua muuten kuin ystävänä, ja sinä joka kerta valehtelisit että ei, ei missään nimessä. 

Sitten voidaankin miettiä että mikä on ystävyyden taso ja tila, kun toinen valehtelee jatkuvasti.

T: nainen jolla on ollut useita miespuolisia "ystäviä" elämansä aikana

Kyllä sitä monikin valehtelee ystävälleen jostakin yksittäisestä asiasta, jos tietää että ystävä ei voi hyväksyä rehellistä vastausta. Silloin on melkein pakko valehdella. Eri asia olisi, jos valehtelisi kaikista asioista.

Vierailija
215/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Kaikilla ei ole keskinäistä kemiaa, eikä kaikki ole heteroita.

Vierailija
216/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on homo tai nainen lesbo, niin ehkä.

Vierailija
217/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää tehdä hirveä ongelma, jos mies tai vaikka nainenkin kokee ystävänsä puoleensavetävänä? Poistaako se jotenkin ystävyyden heidän väliltään, jos kokee toisen myös viehättävänä tai jos saattaisi sinkkuna ollessaan päätyä jopa sänkyyn tai suhteeseen? En ymmärrä.

Itselläni on ystävinä nuoruuden suuri ihastus, pari vanhaa heilaa joista toiseen olin kauhean rakastunut, yksi minusta kiinnostunut ja erittäin puoleensavetävä iäkkäämpi mies, ja vielä monia muita. En ole tehnyt siitä ongelmaa, jos toisella tai molemmilla on jotain muitakin tunteita ystävyyden lisäksi. Minusta se on asia, joka nostaa ystävyyden uudelle tasolle. Olen kuitenkin pysynyt uskollisena puolisolle ja arvaanpa, että nämä miehetkin arvostavat sitä.

Minusta se, että jotain on ollut tai myönnetty, helpottaa ystävyyttä, kun turha jännitys poistuu väliltä. On paljon hankalampaa luovia sellaisessa ystävyydessä, missä pitää varoa, ettei vaan tule väärinkäsityksiä tai noloja tilanteita. Minulla on tällainenkin miespuolinen ystävä ja tuntuu, että hyvästä pohjasta huolimatta joudumme koko ajan olemaan väärinkäsityksien pelossa hieman varpaillaan ja pysymme sen vuoksi etäisinä, vaikka olemme enemmän tekemisissä kuin näiden muiden kanssa.

Onko siis myös miehellesi ok että olet kaveria miesten kanssa jotka haluavat paneskella sinua?

Mun miehelleni ei ainakaan olisi :D Ei missään nimessä hyväksyisi että pidän jotain haaremia pimpsannälkäisiä mieheiä ympärilläni.

Vierailija
218/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinkkuna heteronaisena olisi jopa loukkaavaa, jos joku sinkku heteromies haluaisi olla ystäväni eikä yhtään sen enempää.

Mitä sitten odotat? Että joka ikinen sinkkumies maan päällä olisi kiinnostunut sinusta?

Ei. Odotan vain, että jos joku sinkku heteromies haluaa viettää minun kanssani kahdenkeskistä aikaa, hän on kiinnostunut minusta seksuaalisessa mielessä.

Vierailija
219/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, seksuaalivietti on niin voimakkaasti läsnä miesten ja naisten elämässä, ettei niistä pääse eroon.

Tunteet voi toki vaimentaa ja olla ihan normaalisti, mutta aina ne siellä taustalla on siltikin, mielestäni tälle löytyy evoluutiosta selitys.

Kun miehistä ja naisista tulee liiaksi kavereita, kaikki seksuaalinen jännite lopulta katoaa ja se näkyy samantien syntyvyydessä.

Mistä syystä lopulta täällä "tasa-arvoisissa" maissa syntyvyys laskee, ja tuolla "pahoissa maissa" ne pysyy vaan vuodesta toiseen huipussaan, vaikka täällähän on miehet ja naiset enempi kavereita toisilleen kuin siellä?

Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.

Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.

Vierailija
220/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun tekee mieli mennä sänkyyn jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, niin ota toki huomioon ettei läheskään kaikilla ole samaa mielitekoa.

Ota huomioon että et tiedä mitä toisen ihmisen päässä liikkuu, ja hän voi valehdella sinulle. Tästä syystä et voi koskaan tietää onko vastakkaista sukupuolta oleva ystäväsi kiinnostunut sinusta vai ei, ja tästä syystä pelkkä ystävyys on mahdotonta.

Ei sitä voi tietää myöskään samaa sukupuolta olevasta ystävästä. Silti voidaan olla ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi