Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
181/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi.  Itselläni on useita naispuolisia ystäviä.  Terv. m58v.

Vierailija
182/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panisitko heitä tilaisuuden tullen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet!

T. Vaimosi

Vierailija
184/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinkkuna heteronaisena olisi jopa loukkaavaa, jos joku sinkku heteromies haluaisi olla ystäväni eikä yhtään sen enempää.

Vierailija
185/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panisitko heitä tilaisuuden tullen?

Ehkä, kännissä kyllä. Miksi en?

m58v.

Vierailija
186/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Nyt kun on lapsia, miespuolisia kavereita tulee nähtyä harvemmin, kun usein on naisten iltoja ja miesten iltoja, koska toiset on aina lasten kanssa, mutta kyllä mulla on miespuolisia kavereita kuitenkin. Olen nyt siis eronnut ja kyllä joskus joku mieskin käy tässä kahvilla. Saattavat olla varattuja, ja tyyppejä, ketkä olen tuntenut kohta 20 vuotta, eikä koskaan ole ollut mitään kaveruutta kummempaa.

Sen sijaan en usko, että exän kanssa voisi koskaan olla puhtaasti kaveri. Jos ko. henkilö on joskus kiinnostanut seksuaalisesti ja ollut parisuhderakkautta, niin vaikka sukset menee ristiin tai eri suuntiin, on tuo henkilö aina jotain muuta kuin vilpittömästi kaveri.

Vierailija
187/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitkät ystävyyssuhteet, joissa ei ikinä päästy romantiikan puolelle, onko niissäkin aina jännite?

Minulla on miehenä useampia naispuolisia ystäviä. Jokaista olen halunnut toistuvasti seksuaalisesti. Yhden kanssa olen ollut jo yli 10 vuoden ajan hyvä kaveri ja olen halunnut häntä aina. He todennäköisesti kertovat ystävättärilleen, että minä en missään nimessä halua heitä, koska ollaan niin pitkään oltu ystäviä.

Tämä. Ja voisitte myös keskustella siitä miten on kivaa kun on tuollainen ihminen VAIN ystävänä, ja että missään nimessä ette KUMPIKAAN haluaisi toistanne seksuaalisesti, mutta vain toinen puhuisi totta. Tai mahdollisesti ei kumpikaan. 

Naispuolinen ystäväsi voisi vaikak kuinka monta sataa kertaa ottaa asian esiin ja vannottaa että ethän sitten varmasti halua minua muuten kuin ystävänä, ja sinä joka kerta valehtelisit että ei, ei missään nimessä. 

Sitten voidaankin miettiä että mikä on ystävyyden taso ja tila, kun toinen valehtelee jatkuvasti.

T: nainen jolla on ollut useita miespuolisia "ystäviä" elämansä aikana

Vierailija
188/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitää tehdä hirveä ongelma, jos mies tai vaikka nainenkin kokee ystävänsä puoleensavetävänä? Poistaako se jotenkin ystävyyden heidän väliltään, jos kokee toisen myös viehättävänä tai jos saattaisi sinkkuna ollessaan päätyä jopa sänkyyn tai suhteeseen? En ymmärrä.

Itselläni on ystävinä nuoruuden suuri ihastus, pari vanhaa heilaa joista toiseen olin kauhean rakastunut, yksi minusta kiinnostunut ja erittäin puoleensavetävä iäkkäämpi mies, ja vielä monia muita. En ole tehnyt siitä ongelmaa, jos toisella tai molemmilla on jotain muitakin tunteita ystävyyden lisäksi. Minusta se on asia, joka nostaa ystävyyden uudelle tasolle. Olen kuitenkin pysynyt uskollisena puolisolle ja arvaanpa, että nämä miehetkin arvostavat sitä.

Minusta se, että jotain on ollut tai myönnetty, helpottaa ystävyyttä, kun turha jännitys poistuu väliltä. On paljon hankalampaa luovia sellaisessa ystävyydessä, missä pitää varoa, ettei vaan tule väärinkäsityksiä tai noloja tilanteita. Minulla on tällainenkin miespuolinen ystävä ja tuntuu, että hyvästä pohjasta huolimatta joudumme koko ajan olemaan väärinkäsityksien pelossa hieman varpaillaan ja pysymme sen vuoksi etäisinä, vaikka olemme enemmän tekemisissä kuin näiden muiden kanssa.

Vierailija
189/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan että turha miehen on uhriutua ja valittaa jos nainen haluaa olla KAVERI ja mies esittää haluavansa olla myös kaveri. sitten pettyy kun nainen ei lämpeä, koska halusi ihan oikeasti olla kaveri.

Eli ei ole naisen vika jos sinä mies et pysty olemaan naisen kanssa kaveri.

Omat karvaat kokemukset osoittaa että viimeistään viihtellä ja kännissä miespuoliset kaverit pilaa sen kaveruuden sillä että yrittää ylittää rajat. No siihen se kaveruus sitten ainakin minun osalta loppuu. Ei minua naispuoleiset kaverit katso oikeudekseen lääppiä kännin varjolla.

Kaverisuhteet miesten kanssa ovat olleet tasapuolisia, puolin ja toisin autettu, ettei kumpikaan ole varmasti tuntenut oloaan hyväksikäytetyksi. Ihan samanlaista ajanviettoa ollut kuin naiskavereidenkin kanssa.

Silti miehet ovatkin ajatelleet että jos he tekevät jotain tämän naispuoleisen kaverinsa eteen esim auttavat muutossa, he tekevät sen olettaen palkintoa. Eli heille pitäisi olla lisäksi jotain muuta toisin kuin muille muutossa auttaneille joille riittää palkaksi että tilasin pizzat ja ostin oluet.

Joten en ymmärrä, kaipa nämä miehet sitten olettaa miespuoleiselta kaveriltakin jotain muuta jos auttavat muutossa?

Ja toinen havainto on että nainen voi kirjoittaa omaavansa pitkän ystävyyssuhteen miehen kanssa eikä mitään jännitettä koskaan ollut. Kuitenkin todennäköistä on että miehen puolelta sitä on hän ei vaan näytä tai kerro sitä. Jotkut voivat salata tunteensa vuosia koska eivät halua menettää sitä ainotta yhteyttä siihen naiseen, tässä tapauksessa kaveri suhdetta. joku voi jopa vuosia putkeen toivoa että tänään on se päivä kun nainen näyttää vihreää valoa vaikka sitä ei koskaan tule sillä nainen tuntee vain kaveruutta.

Mutta kai tämä on vain kyynistyneen ihmisen havaintoa.

Vierailija
190/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävinä enemmän miehiä kuin naisia, enkä pääsääntöisesti nai heidän kanssaan.

Johtuisiko pelkästään siitä, miten ja millä tasolla kykenee muiden kanssa seurustelemaan? Jos pelkästään vietit vievät eikä asioista keskustelu onnistu, varmaan sitten päätyy kaikkien ystäviensä kanssa sänkyyn, etenkin jos on niin paljon munan/pillun perään että niukka järki jäätyy.

N 57

Vierailija
191/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus henkilöltä, jolla ei ilmeisesti ole montakaan ystävää. 

Vierailija
192/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka unohdettaisiin nuo seksijutut niin jotkut tuntuu viihtyvän niin hyvin sen kaverin seurassa, että ihmetettää miksei sitten ole naimisissa sen kanssa, kun se "sielunkumppanuus" on niin paljon vahvempaa ja parempaa kuin sen oman miehen/vaimon kanssa?

Vierailija
193/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin olla, mutta en halua. Kokemukseni mukaan naiset eivät ole kaksisia ystäviä.

m45

Vierailija
194/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minun mielestäni olla. Minulla on nais- ja miespuolisia ystäviä, eivätkä ne ole mielestäni mitenkään erityisemmin toisistaan poikkeavia ystävyyssuhteita. Kummankin sukupuolen kavereiden kanssa on sekä hauskanpitoa että vakavampaa keskustelua.

Näin aikuisiällä on ainoastaan yhden kerran käynyt niin, että kaveri tunnusti ihastumisensa pikku huppelissa. Se oli toki hieman nolostuttava kokemus näin naimisissa olevana naisena, mutta edelleen olen tämän miehen kaveri, kuten on miehenikin.  Ja yhden kerran toki eräs (entinen) kaveri kouraisi minua pepusta. Se oli niin röyhkeää käytöstä, etten ole enää halunnut olla hänen kanssaan tekemisissä. Muut kaverit eivät ole mitenkään ilmaisseet minkäänlaista kiinnostusta minuun parisuhdemielessä tai seksuaalisesti.

Vierailija
195/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla. Minulla on aina ollut useita naispuoleisia kavereita. Osaa olisin voinut myös panna, mutta suurin osa vain pelkkiä kavereita. Romantiikka sitten aivan erikseen.

Mitä se romanttiikka tarkoittaa sinulle?

Romanttisia tunteita. Tunnen kauniita naisia, joita en ikinä huolisi suhteeseen, koska eivät tunnu miltään. Joitakin heitä voisin panna, mutta ei se olisi romantiikkaa, vaan tarpeiden tyydyttämistä. Ei ole kuitenkaan tarvetta siihen, romantiikkaakin löytyy ja silloin myös seksiäkin.

Lapsesta saakka olen aina ollut tekemisissä yhtälailla molempien sukupuolien kanssa, joten naiset eivät ole minulle mitään ihmeellisyyksiä, joiden kanssa ei voi olla kaveri. Suurin osa maailman naisista on sellaisia, joiden kanssa en harrastaisi seksiä, mutta kaveri voin aivan hyvin olla. Voin olla kaveri myös minua kiihottavien naisten kanssa ilman tarvetta yrittää mitään. Romantiikka erikseen.

Vierailija
196/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinkkuna heteronaisena olisi jopa loukkaavaa, jos joku sinkku heteromies haluaisi olla ystäväni eikä yhtään sen enempää.

Kiitos rehellisyydestä. Useimmat naiset ajattelevat juuri näin, mutta vain harva kehtaa sitä myöntää.

Vierailija
197/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itselläni on useampikin miespuolinen kaveri. Yhden olen tuntenut taaperosta asti ja ollaan aina siitä asti oltu kavereita, nyt jo 50 vuotta. Olin aikoinaan mm. nyt jo aikuisen lapsensa kummi. Ikinä ei ole ollut mitään muuta kuin kaveruutta. Onneksi on sattunut kummallekin puolisot, joille tämä ei ole ollut ongelma.

Vierailija
198/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla. Minulla on aina ollut useita naispuoleisia kavereita. Osaa olisin voinut myös panna, mutta suurin osa vain pelkkiä kavereita. Romantiikka sitten aivan erikseen.

Romanttisia tunteita. Tunnen kauniita naisia, joita en ikinä huolisi suhteeseen, koska eivät tunnu miltään. Joitakin heitä voisin panna, mutta ei se olisi romantiikkaa, vaan tarpeiden tyydyttämistä. Ei ole kuitenkaan tarvetta siihen, romantiikkaakin löytyy ja silloin myös seksiäkin.

Lapsesta saakka olen aina ollut tekemisissä yhtälailla molempien sukupuolien kanssa, joten naiset eivät ole minulle mitään ihmeellisyyksiä, joiden kanssa ei voi olla kaveri. Suurin osa maailman naisista on sellaisia, joiden kanssa en harrastaisi seksiä, mutta kaveri voin aivan hyvin olla. Voin olla kaveri myös minua kiihottavien naisten kanssa ilman tarvetta yrittää mitään. Romantiikka erikseen.

Jatketaan vielä sen verran, että tunnen paljon viehättäviä naisia. Minulla ei ole niin suuri sydän, että jokainen sinne mahtuisi, vaan kykenen rakastamaan vain yhtä naista kerrallaan. Viehättävyys ei sulje pois kaveruutta, eikä kaikissa piireissä ole niin vaistojensa varassa eläviä ihmisiä, että jokaista viehättävää pitää heti tilaisuuden tullen panna. Tietysti on mahdollista ihastua tällaiseen kaverinaiseen, mutta sekään ei poista aiempaa vilpitöntä kaveruutta. Ja jokaiseen tuntemaani viehättävään naiseen en mitenkään ehtisi ihastumaan.

Vierailija
199/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mutta sellaiset naiset on harvassa.

Vierailija
200/555 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatketaan vielä sen verran, että tunnen paljon viehättäviä naisia. Minulla ei ole niin suuri sydän, että jokainen sinne mahtuisi, vaan kykenen rakastamaan vain yhtä naista kerrallaan. Viehättävyys ei sulje pois kaveruutta, eikä kaikissa piireissä ole niin vaistojensa varassa eläviä ihmisiä, että jokaista viehättävää pitää heti tilaisuuden tullen panna. Tietysti on mahdollista ihastua tällaiseen kaverinaiseen, mutta sekään ei poista aiempaa vilpitöntä kaveruutta. Ja jokaiseen tuntemaani viehättävään naiseen en mitenkään ehtisi ihastumaan.

Ja vielä sen verran, että kun tuntee paljon kauniita naisia ja on heidän kanssaan tekemisissä, niin silmä myös tottuu. He ovat vain Martta, Pirkko, Vuokko, Annikki, Seija, Irmeli jne. Koska heihin on niin tottunut, ei sitä edes huomaa heidän viehättävyyttään, jos siihen ei tarkoituksella kiinnitä huomiota. Kaveruus on helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme