Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
161/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

(59) Can Men and Women Be Friends? - YouTube

Vierailija
162/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi ryhtyä läheiseen ystävyyssuhteeseen heteromiehen kanssa, jos en ole kiinnostunut hänestä myös parisuhdemielessä. En osaisi olla rennosti, koska pelkäisin että lähettäisin vääriä signaaleja.

Oletko sitten mieluummin kaveriton? Vai lähettelet vääriä singaaleja naisille?

Ei siinä mitään, kaverittomuuskin on jokaisen oma asia.

En pelkää lähettäväni naispuolisille kavereilleni vääriä signaaleja, koska suurin osa naisista on heteroita.

Niin, kaikki eivät ole.

Vierailija
164/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
165/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät voi kokemukseni mukaan.

Minunkin kokemuksen mukaan ei yleensä, joskus harvoin voi onnistua jos mies vaikka varattu ja päättänyt olla siinä uskollinen JA nainen ei halua tätä miestä seksuaalisesti.

Muutoin kyllä todella hankalaa, mitä ihanampi ystävyys niin pidemmän päälle herää muutkin tunteet

Vierailija
166/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi ryhtyä läheiseen ystävyyssuhteeseen heteromiehen kanssa, jos en ole kiinnostunut hänestä myös parisuhdemielessä. En osaisi olla rennosti, koska pelkäisin että lähettäisin vääriä signaaleja.

Oletko sitten mieluummin kaveriton? Vai lähettelet vääriä singaaleja naisille?

Ei siinä mitään, kaverittomuuskin on jokaisen oma asia.

En pelkää lähettäväni naispuolisille kavereilleni vääriä signaaleja, koska suurin osa naisista on heteroita.

Niin, kaikki eivät ole.

Eivät tietenkään kaikki. Mutta fakta kuitenkin on, että suurin osa miehistä on seksuaalisesti kiinnostunut naisista ja suurin osa naisista taas ei. Siksi minusta naisena on helpompi kaveerata naisten kuin miesten kanssa ilman pelkoa väärien signaalien lähettämisestä.

Vierailija
167/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ystäväni ovat pari- kolmekymppisiä sinkkumiehiä ja itse olen kolmekymppinen sinkkunainen.

teeppä piruttain testi!!. laita perjantai/lauantaina textari että "mua panettaa" näille sinkkumiehille(oletan että heteroita ovat) ja kato mitä ne vastaa!!. vastaus määrittää että ovatko he vain sun ystäviä sen takia että pääsisivät... tiedät kyllä.

Eli vain mies voi olla kiinnostavaa seuraa. Itse en voi olla, koska olen muija (paitsi vain yhdellä tapaa)?

Useimmat miehet ovat naisen kanssa tasan yhdestä syystä ja ilman sitä palkintoa kärsimyksestä eivät naisia siedä.

Pisin läheinen ystävyyssuhteeni miehen kanssa on nyt kestänyt 18 vuotta. Koska hän ajatteli pääsevänsä sänkyyn kanssani? Nähdään 1-4 kertaa kuussa.

Mies jaksaa odottaa vaikka vuosikymmeniä saadakseen toosaa.

No miksei tee aloitetta kun mahdollisuuksia olisi ollut satoja?

Pidän todella säälittävänä henkilöä joka esittää ystävää vuosikymmeniä vaikka ko. ystävästä ei kiinnosta muu kuin jalkojen väli.

pitääkö kuulla ensin papin sanovan aamen kirkossa että sitten saa haluta

Vierailija
168/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin myös mukava nainen alkaa ahdistelemaan ja käyttämään hyväkseen myös ikiaikaista,  etuoikeutettua asemaansa.

Vierailija
169/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta pelkkä kaveruus on näin miehisestä näkökulmasta todennäköisempää kuin ainakaan läheinen ystävyys. Jos henkistä yhteyttä on paljon, niin on epätodennäköistä että nainen on niin susiruma, ettei ainakin hypoteettisesti haluaisi enemmän. Puolisoni on ainoa naisystäväni, mutta kavereita on muitakin.

Vierailija
170/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei onnistu kenenkään kanssa, joillakin joidenkin kanssa, joillain kaikkien muiden paitsi ensimmäisen ryhmän kanssa.

Miehenä en ole koskaan viihtynyt miesporukoissa, niin löytyy ystäviä laajalla jakaumalla. Melko hyvä merkki siitä että onnistuuko, ovat referenssit. Siis että paljonko sitä erisukupuolista kaverimatskua löytyy entuudestaan, antaa hyvää osviittaa.

Itse olen aika tarkka etten sekoita romanttisia ja platonisia suhteita keskenään. Kaikkein pahinta on, jos ei tuo ilmi todellisia motiiveitaan. Pienempi paha on lähteä karkuun, ja parasta on selvittää rehellisesti tilanne. Minä olen joutunut pari tunnustusta ottamaan vastaan, ja voin sanoa että mitä aiemmin tunnustaa, sen vähemmän se iljettää sitä tunnustuksen vastaanottajaa. Kannattaa myös muista merkeistä lukea, esim onko itse yhteydenpidossa se aktiivisempi osapuoli, että kuinka pitkälle sitä kiinnostusta riittää.

Ihmisestä voi siis olla kiinnostunut ja ihastunutkin ilman romanttisia tunteita tai aikeita.

Vierailija
171/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi

Vierailija
172/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mielestä ei voi olla. Kysyin mieheltä niin vastasi, että ei halua olla niin läheinen naiskolleegojen kanssa, koska ei halua ihastua ja toisekseen, kun on naimisissa kanssani.

Eikö sinua huolestuta se, että miehesi ihastuu noin helposti toisiin naisiin? Että pitää oikein vältellä olemasta ystävä heidän kanssaan?

Ei pelota koska mies rakastaa minua ja on luvannut olla uskollinen minulle. Sinkkuna mies ei halunnut kaveerata enempää naisten kanssa koska on helposti ihastuvaa tyyppiä ja välittää aidosti kanssaihmisistä.

Vierailija
173/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te mies+nainen ystävykset, tiedättekö onko toinen osapuoli toivonut enemmän kuin ystävyyttä? Oletteko nostaneet kissan pöydälle, eli oletteko keskenään puhuneet selvin sanoin että kyseessä on nyt ja tulevaisuudessakin vain ystävyyssuhde?

Vierailija
174/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi ja voi.

Tietenkin voin, olen kaveri muutaman miehen kanssa, ovat kaikki naimisissa, eikä välillämme ole vähäisintäkään kemiaa eikä mitään jänniteitä tunne-eikä seksipuolella.

Olen myös naimissa.

Enkä nyt sanoisi että ollaan mitään parhaita ystäviä, mutta kavereita ollaan, pysytytään juttelemaan ja keskustelemaan kaikista asioista, ihan samalla tavalla kuin jonkun naapurin pojan kanssa.

Siis suhde on neutraali, kaverillinen, ja yksi noista on mieheni harrastuskaveri, joka pistätytyy niissä asioissa meillä silloin tällöin, samoin kuin mieheni heillä, riippuen kumman autolla milloinkin lähtevät.

Jokainen niistä panisi sua välittömästi jos vinkkaisit siitä.

T. M43

Vierailija
175/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies on hyvin yksinäinen ja sitten ystävystyy jonkun naisen kanssa, niin ehkä silloin on helppo ihastua, vaikka se nainen ei mikään ihmeellinen olisikaan. Toisaalta, jos miehellä on kymmenen tai 20 naispuolista ystävää, niin ei varmaan ole ihastunut kaikkiin niihin naisiin.

Vierailija
176/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve mies kiipeää aina pukille antamaan voimaannuttavan ruiskeen "ystävä"lle kun tilaisuus tarjoutuu. Ja kännissä aina.

Vierailija
177/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain ei onnistu kenenkään kanssa, joillakin joidenkin kanssa, joillain kaikkien muiden paitsi ensimmäisen ryhmän kanssa.

Miehenä en ole koskaan viihtynyt miesporukoissa, niin löytyy ystäviä laajalla jakaumalla. Melko hyvä merkki siitä että onnistuuko, ovat referenssit. Siis että paljonko sitä erisukupuolista kaverimatskua löytyy entuudestaan, antaa hyvää osviittaa.

Itse olen aika tarkka etten sekoita romanttisia ja platonisia suhteita keskenään. Kaikkein pahinta on, jos ei tuo ilmi todellisia motiiveitaan. Pienempi paha on lähteä karkuun, ja parasta on selvittää rehellisesti tilanne. Minä olen joutunut pari tunnustusta ottamaan vastaan, ja voin sanoa että mitä aiemmin tunnustaa, sen vähemmän se iljettää sitä tunnustuksen vastaanottajaa. Kannattaa myös muista merkeistä lukea, esim onko itse yhteydenpidossa se aktiivisempi osapuoli, että kuinka pitkälle sitä kiinnostusta riittää.

Ihmisestä voi siis olla kiinnostunut ja ihastunutkin ilman romanttisia tunteita tai aikeita.

Eikö ihastus ole jonkinlainen romanttinen tunne, vaikkakin suhteellisen laimea sellainen?

Vierailija
178/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti voi. Omat kokemukseni tosin ovat sellaisia, että aina jompikumpi osapuoli on halunnut muutakin. Ystävyydeksi se silti on jäänyt, koska vain toinen on halunnut muutakin, eivät molemmat.

Vierailija
179/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin kysyisit että voiko kaupassa käydä ilman varastamista. Kyllä joskus voi tehdä mieli kaveria vähän nusauttaa, mutta ei siihen mitään pakkoa ole, jos kotonakin on herkkuja.

Vierailija
180/555 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up