Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistatte siitä päivästä, kun WTC-tornit räjäytettiin matalaksi?

Vierailija
22.05.2022 |

Mä en muista muuta kuin sen, että olin aivan älyttömässä kännissä.

Kommentit (273)

Vierailija
81/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grenfell Tower Lontoossa paloi räjähdysmäisesti, sillä se oli pinnoitettu paloherkällä materiaalilla. Silti tornitalo jäi pystyyn, eikä romahtanut tuhkaksi.

Eivät WTC-tornitkaan romahtaneet tuhkaksi. Mistä kummasta olet sen käsityksen saanut?

Kerro mikä ole Grenfellin ja WTC-tornien paino syttymiskohdan yläpuolella. Mietitään sitten kuinka relevantti pointtisi on.

Vierailija
82/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 11v silloin ja muistan, että istuin koulun jälkeen olkkarissa ja tv oli auki josta katsottiin perheen kanssa kun koneet lensivät torneihin. 

Kaikenlaista väkivaltaa sitä sinunkin vanhempasi antoivat lasten katsella.

Ihan maikkarilta katsottiin kun se kanava oli auki. En traumatisoitunut näkemästäni. Pelasin jopa k-18 pelejä noihin aikoihin. 

Kerropa yksikin k18-peli mitä muka pelasit? Äläkä mainitse Mortal Kombatia.

Resident Evil 1, 2, 3

Silent Hill

Doom

jne

Eipä taida yksikään noista olla k18.

Mitä se sinun napaasi kalvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun katselin teeveestä uutiskuvaa ja oli vahva olo siitä että tämä on teatteria. Sama tunne tuli kun katselin koronatiedotustilaisuuksia kevättalvella 2020. Hassua että sain vahvistuksen näille vasta paljon myöhemmin. Bluebeam-teknologia on ihmeellistä.

Vierailija
84/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT

5 vuotta Manchesterin islamistisesta pommi-iskusta, jossa kuoli 22 ihmistä. Ja itse pommittaja, jota ei voi pitää ihmisenä.

Vierailija
85/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun katselin teeveestä uutiskuvaa ja oli vahva olo siitä että tämä on teatteria. Sama tunne tuli kun katselin koronatiedotustilaisuuksia kevättalvella 2020. Hassua että sain vahvistuksen näille vasta paljon myöhemmin. Bluebeam-teknologia on ihmeellistä.

Taidat olla vähän tyhmä?

Vierailija
86/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme silloin perheeni kanssa New Yorkissa ja kävin koulua, joka sijaitsi melko lähellä näköetäisyydellä näitä kaksoistorneja.

Muistan päivästä sen, että oli ihana aamu. Aamulla oli vähän kaikenlaista kotona, kouluun olisi pitänyt viedä takaisin joku lappu, mikä oli kadoksissa. Vielä ennen kouluunlähtöä etsin takkiani. Olin myös pukenut ekaa kertaa ylleni uuden raidallisen neulepaidan, mikä oli mielestäni ihana.

Koulumatka meni ihan tavallisesti, sanoin heipat äidille ja veljelle koululla. Tunti oli juuri alkamassa ja olisi ollut matikkaa, mutta ulkoa alkoi kuulua outoa melua, sireenien ääniä ja huutoja. Joku meni katsomaan ikkunasta ja pian siellä oli kaikki muutkin. Opettaja oli ihan sanaton ja opiskelu jäi siihen. Muista luokista juoksi opettajia ja he puhuivat keskenään. Näimme myös, kun toinen kone iskeytyi toiseen torniin.

Kaikkia käskettiin pysymään luokissa ja joku avasi telkkarin, missä tietty oli joka kanavalla samat uutiset. Muistan ajatelleeni jo toisen koneen kohdalla, että se ei voi olla vahinko, koska kone ei edes yrittänyt väistää.

Koululla päätettiin, että kaikkien oppilaiden vanhemmille soitettiin hakemaan lapset kotiin, suunnilleen samaan aikaan kun ensimmäinen torni sortui. Tämä oli kuitenkin vaikeaa, koska ihmisiä oli vaikea tavoittaa ja kaikki puheluliikenne takkusi. Joku välillä yritti pitää oppilaita poissa ikkunoista, mutta turhaan. Pikkuveljeni oli saman koulun eri rakennuksessa, mistä ei ollut ikkunoita tapahtumasuuntaan. Osa oli siis tietämättömiä tapahtuneesta aluksi.

Äiti haki meidät koulusta 11 jälkeen ja kotimatka oli todella pitkä, koska käytännössä kaikki julkinen liikenne oli keskeytetty sillä alueella. Vaihtoehdoksi jäi kävely. Kaikki taksit tuntui olevan kadonneet johonkin ja kaduilla kulki lähinnä pelastusajoneuvoja. Kaikki kaduilla liikkuneet ihmiset katsoi kaksoistorneille päin. Kotona äiti yritti pitää normaalia arkea, mutta tietysti aiheesta keskusteltiin. Takkini katosi johonkin sinä päivänä, todennäköisesti jäi johonkin kotimatkalla.

Vierailija
87/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko muihin salalittoteorioihin mutta 9/11 ei ollut terrori-isku. Pelkkä lentokoneen iskeytyminen yläkerroksiin ei saa pilvenpiirtäjää palamaan tuhkaksi. Suurin todiste on se, että se kolmas, paljon matalampi ja leveämpi rakennus, johon yksikään lentokone ei osunut, romahti myös.

En tiedä mitä muuta tällä operaatiolla haettiin, kuin oikeutusta terrorisminvastaiseen sotaan. Noissa rakennuksissa oli luultavasti jotain sellaista mikä täytyi tuhota.

Muutama muslimiopiskelija ei tätä tehnyt.

Kyllä saa.

Ei saa, eikä varsinkaan sitä sortumaan hallitusti kuin ammattiräjäyttäjän suorittama purku. Ja toisekseen pari muslimiopiskelijaa ei saa lentokonetta lennettyä pilvenpiirtäjää päin, se on vaikeaa jo 20v lentäneelle ammattilentäjällekkin.  Typerykset luulevat että lentokoneen ajaminen pilvenpiirtäjää päin on sama kun ajaisi auton mäntyyn:D:D

Tämä kiinnostaa. Miksi ihmeessä lentokonetta ei voisi ohjata, vaikka päin taloa?

Vierailija
88/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Copperfieldin epäonnistunut taikatemppuhan se oli.

Vierailija
89/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTC 7. 'nuff said.

You bird brain.

Vierailija
90/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko muihin salalittoteorioihin mutta 9/11 ei ollut terrori-isku. Pelkkä lentokoneen iskeytyminen yläkerroksiin ei saa pilvenpiirtäjää palamaan tuhkaksi. Suurin todiste on se, että se kolmas, paljon matalampi ja leveämpi rakennus, johon yksikään lentokone ei osunut, romahti myös.

En tiedä mitä muuta tällä operaatiolla haettiin, kuin oikeutusta terrorisminvastaiseen sotaan. Noissa rakennuksissa oli luultavasti jotain sellaista mikä täytyi tuhota.

Muutama muslimiopiskelija ei tätä tehnyt.

Kyllä saa.

Ei saa, eikä varsinkaan sitä sortumaan hallitusti kuin ammattiräjäyttäjän suorittama purku. Ja toisekseen pari muslimiopiskelijaa ei saa lentokonetta lennettyä pilvenpiirtäjää päin, se on vaikeaa jo 20v lentäneelle ammattilentäjällekkin.  Typerykset luulevat että lentokoneen ajaminen pilvenpiirtäjää päin on sama kun ajaisi auton mäntyyn:D:D

Tämä kiinnostaa. Miksi ihmeessä lentokonetta ei voisi ohjata, vaikka päin taloa?

Ohjataan sitä laskeutuva lentokone kiitoradan alkuunkin. Miksikön silloin ohjaaminen onnistuu?

Vierailija
91/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin masentuneena sängyn pohjalla, koska ei ollut töitä.

Vierailija
92/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

David Copperfieldin epäonnistunut taikatemppuhan se oli.

En itsekään usko valtavirtaselitystä, mutta mistä tämä tieto?

Vierailija
93/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makasin masentuneena sängyn pohjalla, koska ei ollut töitä.

No onko nyt?

Vierailija
94/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotias ja tulin juuri koulusta kotiin. Äitini kertoi mitä oli tapahtunut ja hän pelkäsi että nyt syttyy maailmansota kun USA:han on hyökätty. Telkkarista näytettiin kun tornit romahtavat ja oli kyllä vähän outo fiilis, mutta ei se teini-ikäistä minääni kovin kauaa mietityttänyt.

Vierailija
95/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä rakkaussuhde on vähän siinä mielessä erikoinen, että torneja ei enää ole:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/09/09/objektiseksuaali-anne-elaa-par…

Mutta liberaalina minulla ei tietenkään ole mitään tällaista vastaan. Ihmettelen vain.

Vierailija
96/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä rakkaussuhde on vähän siinä mielessä erikoinen, että torneja ei enää ole:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/09/09/objektiseksuaali-anne-elaa-par…

Mutta liberaalina minulla ei tietenkään ole mitään tällaista vastaan. Ihmettelen vain.

Ei helvetti mikä kaheli.

Vierailija
97/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä jankkaa, että ei voi torni silleen sortua, niin tuntuvat perustavan käsityksensä katsomiinsa salaliittoteoriavideoihin, missä joku tyyppi selittää huonolla rallienglannilla aasialaisella murteella jotain ihan paikkaansapitämätöntä soopaa.

Ihan turha sellaisille on selittää, että teräs heikentyy kuumentuessaan, koska nämä eivät sellaista fysiikan asiaa voi vaan ymmärtää, saati että mitä siitä seuraa. Moni ei myöskään tunnu käsittävän, että torneihin jäi lentokoneista aikamoiset monen kerroksen holet torneihin, mikä myöskin heikentää tornin kestävyyttä, kun tukirakenteet on siltä osin muusina ja yläpuolella painaa vielä se pilvenpiirtäjän huippu.

Vierailija
98/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että silloin viimeistään tajusin, miten paska maailma on ja olen siitä asti halunnut täältä pois. Olin silloin 15-vuotias.

No olitpa typerä jopa teiniksi.

Ole hiljaa kun et tiedä millaiselle ihmiselle puhut.

No aikas typerä tuollainen yliahdistuja kyllä on. Ei minun tarvitse enempää hänestä tietää sanoakseni tuon.

No elämäni oli ollut helvettiä ja tajusin että minun pitäisi olla tässä maailmassa vielä paljon pitempään kuin esim. vanhempieni ja vitutti se että monen elämänhaluisen ihmisen elämä päättyi niin julmalla tavalla.

Ryve nyt vielä vähän syvemmällä itsesäälissä. Mieti mitä vaikka mitä Ukrainassa parhaillaan tapahtuu ja mieti onko se elämä sittenkään niin helvettiä kun on kuitenkin niin välittävät vanhemmat ja sedät ja tädit ettet halua päättää päiviäsi ennen heitä. Tietysti mt-ongelmilleen kukaan ei voi mitään. Jaksamisia!

Vierailija
99/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista sellaista päivää olleen. Muistan vain sen päivän, kun terroristit lensivät lentokoneilla päin torneja ja ne syttyivät palamaan sekä romahtivat kasaan 11.9.2001. Olin silloin maaseudulla palaverissa. Pitikö purkutöiden yhteydessä vielä merkittävästi räjäytellä?

Vierailija
100/273 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon madhollista että menet ennen heitä eikä sinun tarvitse "tehdä" yhtään mitään.[/quote]Ai että kuolen ihan ykskaks ilman mitään syytä?[/quote]

Minun tuttavani kuoli ilman syytä, eli kuolinsyytä ei löytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän