IL: Outi ja Tiia ovat aikuisia naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd09eaee-8750-46c4-a943-b08d98e912e0 (IL Plus-juttu)
Ainakin toiselle olisi helppo kertoa, mitä voisi tehdä paremmin, jotta kumppani löytyisi helpostikin. Tiia onkin jo luovuttanut ja verhoaa asian tutulla setillä "en edes halua".
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksi syy, miksi Outi päätti kirjoittaa kokemuksistaan kirjan, oli se, että hän halusi muutosta tapoihin, jolla sinkuista ja yksinäisyydestä kirjoitetaan.
– Kärjistän hieman, mutta olen huomannut, että sinkkuja syytetään helposti. Ajatellaan, että heidän pitäisi vain tehdä jotakin toisin.
Todellisuudessa parisuhteen löytyminen on ainakin osittain puhdasta sattumankauppaa.
– Siihen vaikuttaa niin moni tekijä, esimerkiksi se, keitä sattuu elämässään kohtaamaan, Outi muistuttaa.
– Jos asiaa katsotaan tilastollisesti, esimerkiksi ikäiselläni naisella ei ole loputtomasti valinnanvaraa."
Sekä mies että nainen voivat lisätä tätä sattuman mahdollisuutta huomattavasti. Miehellä ominaisuudet ikävä kyllä ovat geneettisyyteen painottuvia, mutta naisella painon pudotus ja pidemmät hiukset tekevät sattuman jo paljon todennäköisemmäksi.
Kysyn, kuinka paljon olisi pitänyt pudottaa painoa kun olin teininä/parikymppisenä 168/40? Hiukset ovat olleet aina pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se naisella on ainoa minkä minä pystyn kuvittelemaan jos on niin käsittämättömän ujo, että suunnilleen potkii kaikki miehet tiehensä. Ja siinäkin pitää silti oikeasti nähdä eforttia, että saa kaikki karkotettua, koska jotkut miehet ovat erittäin sitkeitä, eivätkä luovuta ekasta kerrasta.
Minä olen ujo, mutta ei siltikään ole miehiä potkittavaksi. Mistä keksit että joka naisella on miehiä jonossa?
Siitä kun olen itse mies ja tiedän, että pidämme käytännössä kaikista naisista, ja olen yllättäen ollut miesporukalla eri paikoissa ja nähnyt kun naisia yritetään. Eipä siinä turhia nirsoilla.
Mikä idea siinä on, että yrittää kaikkia? Eikö tosiaan joillekin miehille ole mitään väliä kenen kanssa sitä seurustelee tai perustaa perheen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi meistä miehistä ei tehdä samanlaista juttua? Kuitenkin kaikki sen tietää että myös meitä miehiä on paljon ketkä ei koskaan ole seurustellut, nyt tälläiset uutiset vain ruokkii sitä väärää tietoa ihmisille että miehet ei pysty elämään ilman parisuhdetta.
En itse miehenä ole koskaan seurustellut ja olen tosi kokematon seksuaalisesti, minulle riittää oma käsi joten naista en tarvitse.
M31
Koska miesten ongelmat eivät kiinnosta yhteiskunnallisella tasolla ketään. Miehet ovat olleet aikojen saatossa sotilaita ja kylän puolustajia, joiden tehtävä on ollut taistella olemassaolostaan ja kärsiä hyvien asioiden saavuttamisen eteen. Valittava mies lasketaan häviäjäksi. Miehen odotetaan uhrautuvan ja saavuttavan elämässään asiat kovalla työllä. Olipa kyse asemasta työpaikassa, asemasta naisten silmissä, asemasta yhteiskunnan toimijana jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisten, jotka ovat vastentahtoaan sinkkuja, syyttely nirsoudesta ei ole hyvä lähtökohta keskusteluun, tietää Outi. Parisuhde on parhaimmillaan yksi elämän merkittävimmistä ihmissuhteista, joten miksi siinä pitäisi tyytyä, hän pohtii.
– Lisäksi jos on ollut pitkään elämästään sinkkuna, on todennäköisesti myös työstänyt sitä, mitä voisi tehdä toisin, jotta tilanne muuttuisi.
– Olen itsekin käsitellyt ja miettinyt sitä, että etsinkö vääränlaisia ihmisiä. Mutta kun asiat eivät ole vain siitä kiinni.
Kyse on myös laajemmista, yhteiskunnallisista asioista, Outi uskoo.
– Se, että elämme yksilökeskeisessä kilpailuyhteiskunnassa, vaikuttaa ja heijastuu ihmissuhteisiin. Parisuhteelle ladataan paljon odotuksia ja samanaikaisesti esimerkiksi deittisovellukset eivät kannusta asettumaan rauhassa toisen ihmisen äärelle ja käyttämään aikaa tutustumiseen, koska aina voi ajatella, että jonossa on tuhat muuta, joista joku voisi olla itselle vielä sopivampi."
Tällaisia nämä "vastentahtoiset sinkut" sukupuolesta riippumatta tuppaavat olemaan. Minussahan ei ole mitään vikaa vaan muissa ja yhteiskunnassa!
Ensin tämä toteaa, kuinka ei pidä tyytyä eikä saa syyttää nirsoudesta ja hetken päästä on jo valittamassa, kuinka parisuhteelle ladataan paljon odotuksia.
Mitä jos lukisit tuon lainaamasi kohdan kokonaan, hänhän kertoo siinä nimenomaan että on miettinyt, mitä itse voisi tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se naisella on ainoa minkä minä pystyn kuvittelemaan jos on niin käsittämättömän ujo, että suunnilleen potkii kaikki miehet tiehensä. Ja siinäkin pitää silti oikeasti nähdä eforttia, että saa kaikki karkotettua, koska jotkut miehet ovat erittäin sitkeitä, eivätkä luovuta ekasta kerrasta.
Minä olen ujo, mutta ei siltikään ole miehiä potkittavaksi. Mistä keksit että joka naisella on miehiä jonossa?
Siitä kun olen itse mies ja tiedän, että pidämme käytännössä kaikista naisista, ja olen yllättäen ollut miesporukalla eri paikoissa ja nähnyt kun naisia yritetään. Eipä siinä turhia nirsoilla.
Mikä idea siinä on, että yrittää kaikkia? Eikö tosiaan joillekin miehille ole mitään väliä kenen kanssa sitä seurustelee tai perustaa perheen?
Sen takia, että naisilta jäisi perheet ja vaaleanpunaiset avioliitot saamatta, jos miehet eivät yrittäisi laajalla rintamalla naisia. Miehet eivät ole naisia ja pariutumisessa ne erot näkyvät kaikkein eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksi syy, miksi Outi päätti kirjoittaa kokemuksistaan kirjan, oli se, että hän halusi muutosta tapoihin, jolla sinkuista ja yksinäisyydestä kirjoitetaan.
– Kärjistän hieman, mutta olen huomannut, että sinkkuja syytetään helposti. Ajatellaan, että heidän pitäisi vain tehdä jotakin toisin.
Todellisuudessa parisuhteen löytyminen on ainakin osittain puhdasta sattumankauppaa.
– Siihen vaikuttaa niin moni tekijä, esimerkiksi se, keitä sattuu elämässään kohtaamaan, Outi muistuttaa.
– Jos asiaa katsotaan tilastollisesti, esimerkiksi ikäiselläni naisella ei ole loputtomasti valinnanvaraa."
Sekä mies että nainen voivat lisätä tätä sattuman mahdollisuutta huomattavasti. Miehellä ominaisuudet ikävä kyllä ovat geneettisyyteen painottuvia, mutta naisella painon pudotus ja pidemmät hiukset tekevät sattuman jo paljon todennäköisemmäksi.
Kysyn, kuinka paljon olisi pitänyt pudottaa painoa kun olin teininä/parikymppisenä 168/40? Hiukset ovat olleet aina pitkät.
Sitten ulkonäössäsi on jotain muuta, mikä ei ole toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ikisinkut latelevat tuollaisia asioita. Totta kai tuurillakin on osuutta asiaan, mutta sehän on päivänselvä asia, että itsellä on paljon enemmän vielä osuutta siihen asiaan.
A) olet siisti (pukeutuminen/hygienia/kodin siisteys)
B) pystyt kommunikoimaan vastavuoroisesti
C) käyt ihmisten ilmoilla
D) olet aktiivinen
E) olet kiinnostunut, innostunut
F) olet opiskelija ja/tai työssäkäyväNämä nyt tuli ensi alkuun mieleen.
A kohdasta puuttui tärkein, eli ole hyvännäköinen. Mies tai nainen.
Totta. Mutta hyvännäköisyys on subjektiivinen asia. Se, minkä näköisistä ihmisistä minä tykkään, ei ystäväni välttämättä pidä. Itse en missään nimessä olisi minkään salikimpun kanssa. Mutta jotkut naiset sellaisistakin pitävät.
Ei ole subjektiivinen asia. Brad Pitt nuorempana on kaikkien naisten mielestä komeampi, kuin minä. Ja olisivat mieluummin hänen kanssaan kaikilta osin. Brad Pitt oli nyt totta kai kärjistetty esimerkki, mutta kauneus ei ole katsojan silmässä.
Brad on ollut omaan silmään aina tosi mitättömän oloinen, siis sillä tavalla että jos tulisi kadulla vastaan niin en muistaisi hänen piirteitään välittömästi hänen ohitettuaan minut. Sensijaan jos Alan Rickman kävelisi vastaan, niin sukat pyörisivät jaloissa. Tai Paul Bettany.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MYÖS ulkonäössä. Vaikka sinä seurustelisit pelkän ulkonäön kanssa, normaalit miehet eivät tee niin. Eli mulla ei tärppää senkoommin sun kuin normienkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MYÖS ulkonäössä. Vaikka sinä seurustelisit pelkän ulkonäön kanssa, normaalit miehet eivät tee niin. Eli mulla ei tärppää senkoommin sun kuin normienkaan kanssa.
Tässä ei nyt puhuttu siitä, mitä normaalit miehet arvostavat naisessa sitoutuneessa parisuhteessa. Vaan siitä, ettet ole löytänyt miestä. Vai oletko kuitenkin harrastanut kevytsuhteita ihan normaaliin tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietysti, mutta mistä sitä tietää millainen mikin nainen on jos ei yritä tutustua ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ikisinkut latelevat tuollaisia asioita. Totta kai tuurillakin on osuutta asiaan, mutta sehän on päivänselvä asia, että itsellä on paljon enemmän vielä osuutta siihen asiaan.
A) olet siisti (pukeutuminen/hygienia/kodin siisteys)
B) pystyt kommunikoimaan vastavuoroisesti
C) käyt ihmisten ilmoilla
D) olet aktiivinen
E) olet kiinnostunut, innostunut
F) olet opiskelija ja/tai työssäkäyväNämä nyt tuli ensi alkuun mieleen.
A kohdasta puuttui tärkein, eli ole hyvännäköinen. Mies tai nainen.
Totta. Mutta hyvännäköisyys on subjektiivinen asia. Se, minkä näköisistä ihmisistä minä tykkään, ei ystäväni välttämättä pidä. Itse en missään nimessä olisi minkään salikimpun kanssa. Mutta jotkut naiset sellaisistakin pitävät.
Ei ole subjektiivinen asia. Brad Pitt nuorempana on kaikkien naisten mielestä komeampi, kuin minä. Ja olisivat mieluummin hänen kanssaan kaikilta osin. Brad Pitt oli nyt totta kai kärjistetty esimerkki, mutta kauneus ei ole katsojan silmässä.
Se, että kukaan ei pidä sinun ulkonäöstäsi ei kyllä kumoa sitä, että ihmiset pitävät viehättävinä erinäköisiä ihmisiä.
Et sinäkään pidä viehättävänä yhtään sen erilaisempia miehiä, kuin kukaan muukaan nainen. Ajatellaan tilannetta, että saisit valita pelkkään seksisuhteeseen kenet tahansa miehen ulkonäön puolesta. Siis ihan kenet tahansa miehen maapallolta. Arvaanko oikein, jos tuo mies on tummahiuksinen (paksut hiukset täydellisellä hiusrajalla), rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, vaatetyyli erittäin hyvä, hygienia täydellinen, hampaat valkoiset ja eteläeurooppalaiseen tyyliin tummanpuhuvat kasvot täydellisellä parransängellä?
Ikävä romuttaa sun toksinen suhtautuminen naisiin, mutta esimerkkisi kaatuisi jo siinä, että en ikinä alkaisi seksisuhteeseen yhtään kenenkään kanssa. Kuvottavaa pitää naisia samanlaisena seksin perässä juoksijoina kuin sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihmisten, jotka ovat vastentahtoaan sinkkuja, syyttely nirsoudesta ei ole hyvä lähtökohta keskusteluun, tietää Outi. Parisuhde on parhaimmillaan yksi elämän merkittävimmistä ihmissuhteista, joten miksi siinä pitäisi tyytyä, hän pohtii.
– Lisäksi jos on ollut pitkään elämästään sinkkuna, on todennäköisesti myös työstänyt sitä, mitä voisi tehdä toisin, jotta tilanne muuttuisi.
– Olen itsekin käsitellyt ja miettinyt sitä, että etsinkö vääränlaisia ihmisiä. Mutta kun asiat eivät ole vain siitä kiinni.
– Se, että elämme yksilökeskeisessä kilpailuyhteiskunnassa, vaikuttaa ja heijastuu ihmissuhteisiin. Parisuhteelle ladataan paljon odotuksia ja samanaikaisesti esimerkiksi deittisovellukset eivät kannusta asettumaan rauhassa toisen ihmisen äärelle ja käyttämään aikaa tutustumiseen, koska aina voi ajatella, että jonossa on tuhat muuta, joista joku voisi olla itselle vielä sopivampi."
Tällaisia nämä "vastentahtoiset sinkut" sukupuolesta riippumatta tuppaavat olemaan. Minussahan ei ole mitään vikaa vaan muissa ja yhteiskunnassa!
Ensin tämä toteaa, kuinka ei pidä tyytyä eikä saa syyttää nirsoudesta ja hetken päästä on jo valittamassa, kuinka parisuhteelle ladataan paljon odotuksia.
Mitä jos lukisit tuon lainaamasi kohdan kokonaan, hänhän kertoo siinä nimenomaan että on miettinyt, mitä itse voisi tehdä toisin.
Kertoo toki. Tätä sitten seuraa "mutta kun" ja valitus yhteiskunnasta, parisuhteelle ladatuista odotuksista, deittisovelluksista ja niin edelleen. Vaihtoehtoisesti tuon mietinnän lopputulos olisi voinut olla, että hänen itsensä on syytä tehdä jotakin toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo toki. Tätä sitten seuraa "mutta kun" ja valitus yhteiskunnasta, parisuhteelle ladatuista odotuksista, deittisovelluksista ja niin edelleen. Vaihtoehtoisesti tuon mietinnän lopputulos olisi voinut olla, että hänen itsensä on syytä tehdä jotakin toisin.
Ööh siis mistä päättelet että hän ei muuttanut omaa toimintaansa? Tunnetko tämän ihmisen ja hänen koko elämäntarinansa? Entä jos on tehnyt asioita toisin eikä silti löydä kumppania? Monet asiat vaikuttaa, ihmisen oma toiminta, sattuma, kumppaniehdokkaiden toiminta jne. Eivät asiat ole niin mustavalkoisia, että sinkkuus on aina sinkun omaa syytä.
Mistä lähtien miehet on ulisseet siitä, että naiset saavat enemmän huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Kyse on kaikkia (?) nisäkkäitä koskevasta kuviosta, mikä antaa viitteitä siitä, ettei sitä pysty muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten tärkeimmät kriteerit parinvalinnassa (jos mielit saada kauniin naisen ja valita monista):
1) Ikä
2) "Rotu"
3) Ulkonäkö (universaali ihanne)
4) Hiusten paksuus ja väri (tumma, ei hiusrajan pakenemista yhtään)
5) Hygienia
6) Huolittelun taso
7) Vaatetyyli (kengät naurettavan isossa roolissa)
8) Itsevarmuus, yleinen piittaamattomuus naisten luomista deittailusäännöistä
Ja vaatimukset ne vain kasvavat. Kauniskaan nainen elämänkumppaniksi ei riitä. Pitäisi olla monta, yhtaikaa tyrkyllä ja rivissä, että ihan valkkaamaan pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaativat liikaa kumppanilta ja sitten he ihmettelevät kun ei miestä löydy. Miksi esimerkiksi korkeasti koulutetulle naiselle ei kelpaa "amismies"? Miksi hoikalle naiselle ei kelpaa hiukan ylipainoinen mies?
Eihän tässä kukaan ole edes halunnut kumppania? Kerrotaan vaan miksei ole seurustellut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien miehet on ulisseet siitä, että naiset saavat enemmän huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Kyse on kaikkia (?) nisäkkäitä koskevasta kuviosta, mikä antaa viitteitä siitä, ettei sitä pysty muuttamaan.
Miten niin naiset saavat enemmän huomiota? Kyllä minä ainakin saan naisilta paljon huomiota vaikka olen hyvinkin tavallinen mies. Jopa sellainen jonka ei "yleisten kriteereiden" mukaan saisi koskaan naista.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa "IL:n typerät jutut"
No en mä nyt tiedä. Tekee ne turhempiakin juttuja. Tämä aihe kuitenkin koskettaa monia, ja onhan se täälläkin herättänyt päivän vilkkaimman keskustelun.
Ainoa hiukan turha tässä jutussa oli tämä parikymppinen tyttö, joka ei vielä ole seurustellut. Se on aika normaalia tuossa iässä vielä.
Komeinkaan mies ei vastaa kauneimman naisen tasoa, ei ikinä. Suomessa on valtava määrä ihan älyttömän kauniita naisia ja vain kourallinen miehiä, joiden perään naiset oikeasti katsovat isolla joukolla. Ja sillä on merkitystä, kuinka moni nainen katsoo. Ei sillä, jos joku yksittäinen nainen on kiinnostunut lihavista punapäistä jossain Tongan saarella.