Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
881/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyly tämä nykyinen itsekäs suuntaus, että vain määrätyt, itselle mieluisat  ihmiset ovat tervetulleita. Häät ovat lapsettomia, hotellit ovat lapsettomia jne. Milloin aletaan karsia vanhuksia ja vammaisia omista juhlista. Tuleeko jokin ikäraja osallistumiselle. Minkä ikäinen voi osallistua lapsettomiin juhliin? Kohta varmaan hautajaisiinkin saa vanhemmasta väestä osallistua vain itse juhlakalu, muut pysykööt rollaattoreineen poissa. Ei mikään ihme, että lapsia vihataan ja vanhukset ovat täysin turha kuluerä yhteiskunnalle. Surullista. 

Miksi omiin juhliin pitäisi kutsua vieraita joista ei pidä?

Ei tarvitsekaan. Mutta jos jättää lapset kutsumatta häihin, ottaa riskin, että myös vanhemmat jäävät tulematta.

Mikä ihmeen riski? Kai sen nyt jokainen kutsuna tietää ja ymmärtää, että kaikki ei nyt vaan pääse paikalle, syystä tai toisesta. Kuvitteletko itse olevasi niin tärkeä henkilö, että juhlat ovat auttamatta pilalla, jos et tule paikalle?

En ajatellut asiaa omalta kantiltani, vaan ihan hääparin näkökulmasta. Että varaa paikan ja lähettää kutsut vaikka kolmellekymmenelle läheisimmälle kaverille, joista häihin ilmoittaa pääsevänsä paikalle kuusi. Tai että omat sisarukset jäävät kaikki pois häistä tai vaikka paras ystävä

Olen kerran seurannut läheltä häävalmisteluja, joissa ensin puntaroitiin kustannuksia, kun hääparin kaikilla ystävillä ja sisaruksilla oli lapsia, joiden määrä häissä nousi tosi suureksi. Tekivät sitten alkukyselyjä, joiden perusteella päättivät kutsua myös lapsetkin, sillä olisi käynyt tosiaan niin, että lähisuku ja läheisimmät ystävät eivät olisi juuri kukaan päässeet paikalle. 

Jos mun paras ystävä jää pois siksi, etten kutsu hänen lapsiaan, kyllä miettisin, että minkä arvoista meidän ystävyys hänelle on. Varsinkin, jos jää pois periaatteesta. Hääkutsut tulee yleensä sen verran ajoissa, että asiaan ehtii varautua ja miettiä vaihtoehtoja. Äkillisille tilanteille ja sairastumisille ei tietenkään voi mitään.

Meille tuli tänä kesänä hääkutsu, joka ei koskenut koko perhettä. Lapset rajattiin ulos. Emme ole menossa. Juhlimme perheenä ne juhlat mitä juhlimme ja jos se ei sovi jollekin, niin ikävää. Koska minä en saanut ottaa lapsiani, myös vanha äitini päätti että ei lähde, kun hänen tyttärensä ei tule. En ymmärrä miksi minun olisi järjestettävä lapsilleni hoitajaa, kun lähtökohtaisesti hoitaisin heitä itse ja he olisivat kanssani. 

En ymmärrä, miksi minun pitäisi kutsua juhliini tuollainen urpo. Oli varmasti kaikille parempi, että päätitte olla menemättä. 

Vierailija
882/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain muualla tällaista kulttuuria, jossa hääjuhlista halutaan sulkea pois osa kutsuttujen perhettä (lapset, avopuolisot)??

Ei köyhimmissäkään maissa ole tällaista pienisieluista näpertelyä.

On. Ne häät kun maksaa, johonkin pitää se raja vetää. Jos haluaa, että Maija ja Eija tulee häihin ja budjetista riittää vain kahdelle, pitää joko valita Maijan ja Eijan välillä, jotta puoliso saa tulla mukana, tai sitten kutua Maija sekä Eija ilman puolisoita. Tai sitten laittaa lisää rahaa pöytään, mikä ei ole välttämättä vaihtoehto.

Miksei sitten viitsi säästää vaikka vuoden pidempään niiden häiden kanssa, jos raha ei riitä muuhun kuin aikuisiin.  Mihin se rajoittaminen muuten rajoittuu? Jos välttämättä the Juhlapaikan pitää olla rantakallioilla, jätättekö Maire-tädin ja Reino-paapan kutsumatta, kun niillä on huonot jalat? 

No vaikka, jos he eivät ole itselleni läheisiä ihmisiä. 

Mä en kutsu omiin juhliini ketään perheeni ulkopuolelta vain velvollisuudesta. Kutsun juhliini vain ne tärkeimmät ihmiset budjetin rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain muualla tällaista kulttuuria, jossa hääjuhlista halutaan sulkea pois osa kutsuttujen perhettä (lapset, avopuolisot)??

On. Ne häät kun maksaa, johonkin pitää se raja vetää. Jos haluaa, että Maija ja Eija tulee häihin ja budjetista riittää vain kahdelle, pitää joko valita Maijan ja Eijan välillä, jotta puoliso saa tulla mukana, tai sitten kutua Maija sekä Eija ilman puolisoita. Tai sitten laittaa lisää rahaa pöytään, mikä ei ole välttämättä vaihtoehto.

Miksei sitten viitsi säästää vaikka vuoden pidempään niiden häiden kanssa, jos raha ei riitä muuhun kuin aikuisiin.  Mihin se rajoittaminen muuten rajoittuu? Jos välttämättä the Juhlapaikan pitää olla rantakallioilla, jätättekö Maire-tädin ja Reino-paapan kutsumatta, kun niillä on huonot jalat? 

Jos vaikka ei halua laittaa niin paljoa rahaa yhteen päivään. Tai haluaa naimisiin tänä vuonna eikä vuoden päästä.

Naimisiin voi mennä ihan maistraatissakin ja ilman Morsiamen Suurta Päivää.  Mutta kai sitten pitää tehdä kompromissi, taata morsiamelle se hänen näköisensä päivä prinsessana teemaväreineen ja hääkarkkeineen ja karsia turhat syöjät pois. Häälahja on onneksi taattu, tuli perheestä vieraaksi yksi tai neljä, eivätkä lapset vie turhaan huomiota.

Budjettirajoituksia voi olla muistakin syistä. Me esimerkiksi päätettiin ensin paljonko rahaa halutaan käyttää ja sen mukaan mietittiin puitteet ja vieraslista.

Vierailija
884/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap käynyt kertomassa, miten tässä kävi?

Mielestäni hääpari saa tietysti päättää, onko häät vain aikuisille, vai koko perheen juhla-- toki se voisi kutsussa lukea, ettei tule tällaisia ylläreitä.

Vierailija
885/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyly tämä nykyinen itsekäs suuntaus, että vain määrätyt, itselle mieluisat  ihmiset ovat tervetulleita. Häät ovat lapsettomia, hotellit ovat lapsettomia jne. Milloin aletaan karsia vanhuksia ja vammaisia omista juhlista. Tuleeko jokin ikäraja osallistumiselle. Minkä ikäinen voi osallistua lapsettomiin juhliin? Kohta varmaan hautajaisiinkin saa vanhemmasta väestä osallistua vain itse juhlakalu, muut pysykööt rollaattoreineen poissa. Ei mikään ihme, että lapsia vihataan ja vanhukset ovat täysin turha kuluerä yhteiskunnalle. Surullista. 

Ei tarvitsekaan. Mutta jos jättää lapset kutsumatta häihin, ottaa riskin, että myös vanhemmat jäävät tulematta.

Mikä ihmeen riski? Kai sen nyt jokainen kutsuna tietää ja ymmärtää, että kaikki ei nyt vaan pääse paikalle, syystä tai toisesta. Kuvitteletko itse olevasi niin tärkeä henkilö, että juhlat ovat auttamatta pilalla, jos et tule paikalle?

En ajatellut asiaa omalta kantiltani, vaan ihan hääparin näkökulmasta. Että varaa paikan ja lähettää kutsut vaikka kolmellekymmenelle läheisimmälle kaverille, joista häihin ilmoittaa pääsevänsä paikalle kuusi. Tai että omat sisarukset jäävät kaikki pois häistä tai vaikka paras ystävä

Olen kerran seurannut läheltä häävalmisteluja, joissa ensin puntaroitiin kustannuksia, kun hääparin kaikilla ystävillä ja sisaruksilla oli lapsia, joiden määrä häissä nousi tosi suureksi. Tekivät sitten alkukyselyjä, joiden perusteella päättivät kutsua myös lapsetkin, sillä olisi käynyt tosiaan niin, että lähisuku ja läheisimmät ystävät eivät olisi juuri kukaan päässeet paikalle. 

Jos mun paras ystävä jää pois siksi, etten kutsu hänen lapsiaan, kyllä miettisin, että minkä arvoista meidän ystävyys hänelle on. Varsinkin, jos jää pois periaatteesta. Hääkutsut tulee yleensä sen verran ajoissa, että asiaan ehtii varautua ja miettiä vaihtoehtoja. Äkillisille tilanteille ja sairastumisille ei tietenkään voi mitään.

Ei kai tuossa ystävyyden kanssa ole mitään tekemistä. Ei sinulle satu tulemaan mieleen, että

- ei ole ketään, joka hänen lapsiaan hoitaisi

- hänellä ei ole varaa palkata ketään, varsinkin jos häät ovat jossain kauempana eli ihan parista tunnista ei ole kyse

- vaikka joku teini naapurista löytyisikin, ehkä ei löydy sellaista hoitajaa, jolle voisi jättää lapset pitkäksi aikaa luotettavasti hoitoon

Ei tuossa auta aikakaan, jos hoitajia ei ole tai rahaa palkkaamiseen. Koiranhoitajiakin löytää nykyisin helpommin kuin lastenhoitajaa.

Niin no, kuten mainitsin, hääkutsut tulee yleensä sen verran ajoissa, että ehtii niitä vaihtoehtoja miettiä. 

Vierailija
886/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain totaalisen itsekeskeinen henkilö ei pidä lapsista. Miksi edes mennä naimisiin, jos lapset ovat niin kauhistuttava asia. Jossain vaiheessa se ero tulee kuitenkin, kun toinen alkaa niitä haluta. 

Häät joissa on lapsia on paljon rennommat ja iloisemmat, eikä tarvitse noudattaa jäykkää etikettiä.

Mutta jos häät onkin järjestetty business tuttaville sosiaalisen kiipeilyn toivossa, se on eri asia.

Omat häät oli vain aikuisille, mutta kyllä mä pidän lapsista. Eikä meidän häissä jäykistelty. Eikä myöskään leikitty hääleikkejä, kun pidän niitä kauhean kiusallisina.

Vierailija
887/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta on kyllä nimestään huolimatta eräs lapsivihamielisimmistä mitä löytyy. "Penskat", "kersat", "kakarat" saa jättää pois kaikesta: ravintolasta, matkoilta, juhlista. Naapureiksi ei toivota lapsiperhettä. Lapset ovat vain haitolla, meluavat ja levittävät räkää ja muita eritteitä ympäriinsä. Tälle palstalle onkin sattunut harvinaisen paljon syntymästään saakka aikuisia ihmisiä - vaikkakin oikeasti huomaa, että on jääty lapsena pois juhlista jos toisistakin.

Ihme kun ei vielä ole tullut vastaan juhlakutsua, missä lapset eivät ole tervetulleita, mutta perheen koira mainitaan erikseen toivottavana vieraana. Ja koiran mukana saa tietysti "äiti" ja "isikin" tulla.

Nope. Olen ollut pienestä pitäen juhlissa mukana ja vanhempani ovat opastaneet, miten niissä käyttäydytään. Joten olen osannut istua paikoillani riehumatta ja huutamatta. Minua ärsyttivät huonosti käyttäytyvät muut lapset jo silloin kun olin itse lapsi, mutta minutpa onkin kasvatettu ottamaan muut huomioon ja kestämään pientä tylsistymistäkin. Leikkikentällä saa juoksennella, toisten juhlissa ei, mutta tämä ei näytä olevan selvää nykyään edes aikuisille.

Minä myös olen ollut juhlissa lapsesta asti, mutten tästä(kään) syystä koe velvollisuudekseni kutsua heitä omiin juhliini, jos en välttämättä halua.

Vierailija
888/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en osannut aikanaan lukea kutsun osoitteesta "Maija ja Pekka Mäkinen" sitä, että poika ei ollut tervetullut. Vähän nolostuin, kun ilmoitin, että meiltä tulee kaksi, minä Maija ja mies Pekka. Vastaus oli, että "niin me vähän ajateltiinkin". En tiedä, jotenkin vaan tuntui tylsältä.

Voi olla, että nolostuit, mutta kutsujanko sen sijaan olisi pitänyt tuntea myötähäpeää? ehkä tunsikin. Ei niitä omia tunteitaan voi aina muille ulkoistaa.

Vierailija
889/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli tänä kesänä hääkutsu, joka ei koskenut koko perhettä. Lapset rajattiin ulos. Emme ole menossa. Juhlimme perheenä ne juhlat mitä juhlimme ja jos se ei sovi jollekin, niin ikävää. Koska minä en saanut ottaa lapsiani, myös vanha äitini päätti että ei lähde, kun hänen tyttärensä ei tule. En ymmärrä miksi minun olisi järjestettävä lapsilleni hoitajaa, kun lähtökohtaisesti hoitaisin heitä itse ja he olisivat kanssani. 

Ikävää, ettei morsiuspari huomioinut sinua ja sinun perhettäsi kutsuja laatiessaan. Olisi ehdottomasti pitänyt soittaa ja kysyä, ketä he saavat kutsua. Ikävää, että vanha äitisikin joutui jäämään pois, kun te kolmessa polvessa pahoititte mielenne. Te ette ole pääosassa, hääpari on.

Näistä häistä riittää varmaan suvun kesken puhuttavaa ja arvostelua?

Mitä muuten on "lähtökohtaisesti"hoitaa lapset itse? Eikö isä osallistu lastensa hoitoon?

En oleta olevani vieraana pääosassa toisten juhlissa, mutta oletan, että hääpari aikuisina ihmisinä ymmärtää, että kaikki eivät halua juhliin osallistua ilman lapsiaan. Tässäkin häät olisivat niin kaukana, että olisi pakko olla yö hotellissa. Ei sellaisia hoitopaikkoja ole, jonne lapset voi koko viikonlopuksi säilöä. 

Tottakai on. Palkkaa hoitaja kotiin siksi ajaksi kun olette poissa. Ihan normi hommaa. Minulla on kolme lasta ja lasten ollessa pieniä otimme lastenhoitajan mukaan lomamatkoillekin. 

Miksi minä haluaisin palkata hoitajaa? Kyllä meillä lomamatkatkin tehdään perheenä. 

Vierailija
890/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen junttikulttuuri ei osaa arvostaa ihmisten valintoja. Jos harmittaa noin paljon että kiljuvat pennut eivät saa osallistua niin miksi mies sitten lampaana menee? ÄLKÄÄ KUKAAN MENKÖ! SUOMI ON VAPAA MAA!

Vierailija
891/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä aihe voi ottaa niin koville... Kai se pitäisi olla sanomattakin selvää, että jokainen kutsuu omiin juhliinsa just ne ketkä kutsuu. Jos ne on hääparin mielestä lapsettomat juhlat, niin ne on. Samallalailla voidaan rajata vieraat vaikka sisaruksiin ja vaikka serkkujen osalta vaan serkkuihin, ei enää heidän lapsiinsa kumppaneineen.

Moni närkästynyt tuntuu kuvittelevan, että lapsettomat juhlat on hyökkäys juuri heidän saumatonta perheyhteisöään kohtaan, vaikka yleensä linja on ihan sama kaikille (pl. sitten vaikka esim. omat lapset ja kummilapset tms.).

Miksi hääparin pitäisi miettiä muiden lapsenhoito-ongelmia? Pitäisikö miettiä sitten kaikkien kulkemiset, vapaat jne.? Varmasti jokainen häitä järjestävä tiedostaa, että rajaukset varmasti aikaansaavat sen, että osa jää tulematta. Jos puhutaan sukulaisen häistä, niin todennäköisyys on varmasti aika suurikin, koska monestihan esim. isovanhemmat ovat monen luottovahteja ja tällaisissa häissä sitten hekin mukana plus mahdollisesti kaikki muutkin lähipiiristä. Mutta se on sitten voivoi, ehkä sieltä suvusta löytyy joku, joka voi jäädä pois ja hoitaa kaikkien häihin lähtijöiden muksut.

Vierailija
892/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut asiaa omalta kantiltani, vaan ihan hääparin näkökulmasta. Että varaa paikan ja lähettää kutsut vaikka kolmellekymmenelle läheisimmälle kaverille, joista häihin ilmoittaa pääsevänsä paikalle kuusi. Tai että omat sisarukset jäävät kaikki pois häistä tai vaikka paras ystävä. 

Sitten laitetaan kutsuja niille, jotka jäi ekalla kierroksella rajauksen ulkopuolelle.

Olen itsekin saanut tällaisen kutsun. Mielelläni menin häihin ja ymmärsin lopulta hyvin, miksi jäin ekalla kerralla kutsuttujen ulkopuolelle.

Vierailija
893/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se voinut tosiaan olla vielä kutsussakin mainittuna siltä varalta, että kaikki eivät ole etiketin suhteen harjaantuneita. Toisaalta asia meni heidän kannaltaan ihan oikein, kun vain teidän nimenne olivat kuoressa. Eipä siinä kohtaa voi kuin todeta, että emme olleet tästä käytännöstä tietoisia ja niellä harminsa. 

Vierailija
894/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan saatu tuo tuollainen "kakkoskierroksen" kutsu. Mentiin ja ihan kivaa oli, mutta sellaista sivumakua ei voi välttää, että "emme ole niin tärkeitä vieraita, kuin ensiaallossa kutsutut". Ehkä tuon voisi hoitaa jotenkin vähemmän tökerömmin?

Vierailija
895/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä aihe voi ottaa niin koville... Kai se pitäisi olla sanomattakin selvää, että jokainen kutsuu omiin juhliinsa just ne ketkä kutsuu. Jos ne on hääparin mielestä lapsettomat juhlat, niin ne on. Samallalailla voidaan rajata vieraat vaikka sisaruksiin ja vaikka serkkujen osalta vaan serkkuihin, ei enää heidän lapsiinsa kumppaneineen.

Moni närkästynyt tuntuu kuvittelevan, että lapsettomat juhlat on hyökkäys juuri heidän saumatonta perheyhteisöään kohtaan, vaikka yleensä linja on ihan sama kaikille (pl. sitten vaikka esim. omat lapset ja kummilapset tms.).

Miksi hääparin pitäisi miettiä muiden lapsenhoito-ongelmia? Pitäisikö miettiä sitten kaikkien kulkemiset, vapaat jne.? Varmasti jokainen häitä järjestävä tiedostaa, että rajaukset varmasti aikaansaavat sen, että osa jää tulematta. Jos puhutaan sukulaisen häistä, niin todennäköisyys on varmasti aika suurikin, koska monestihan esim. isovanhemmat ovat monen luottovahteja ja tällaisissa häissä sitten hekin mukana plus mahdollisesti kaikki muutkin lähipiiristä. Mutta se on sitten voivoi, ehkä sieltä suvusta löytyy joku, joka voi jäädä pois ja hoitaa kaikkien häihin lähtijöiden muksut.

Pointti on, että miksi asenne näissä on, että on junttia kieltäytyä kutsusta? Minä en menisi lapsettomiin häihin, miksi siitä loukkaannutaan?

Vierailija
896/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka ei halua laittaa niin paljoa rahaa yhteen päivään. Tai haluaa naimisiin tänä vuonna eikä vuoden päästä.

Naimisiin voi mennä ihan maistraatissakin ja ilman Morsiamen Suurta Päivää.  Mutta kai sitten pitää tehdä kompromissi, taata morsiamelle se hänen näköisensä päivä prinsessana teemaväreineen ja hääkarkkeineen ja karsia turhat syöjät pois. Häälahja on onneksi taattu, tuli perheestä vieraaksi yksi tai neljä, eivätkä lapset vie turhaan huomiota.

Tottakai jokainen voi valita missä omat häänsä pitää. Meidät vihittiin maistraatissa mukavassa tunnelmassa. Todistajat, ja puolison jk oli mukana. Häämatka oli sekin valittu illaksi puolivahingossa kuten jokakesäinen Ruotsin risteily, missä tanssimme häävalssin. Tiesin vasta aamulla että meidät vihitään tänään maistaraatissa, kun mieheni oli soittanut sopivasta päivästä. En varmaan koskaan olisi mennyt naimisiin jos olisi pitänyt juhlia prinsessamekossa kirkkohäitä. Onneksi tarvinnut nähdä hölmöjä teemaväreja tai hääkarkkeja meidän häissä. Tuleva mieheni ei myöskään moisesta innostunut, koska oli jo yhdet epäonnistuneet kirkkohäät kokenut. Häät oli pikaiset koska olimme yhtä pikaisesti lähdössä USA:n töihin. Olemme kiitollisia hollantilaiselle headhunterille joka kertoi, että asiat hoituvat maassa paljon joutuisammin/paremmin, kun olette aviopari. Tottahan se olikin. Kollega-ystävä-perhe tekivät samoin, ja kävivät myös maistraatissa ilman suuria seremonioita. Rouvalla oli menossa toinen kerta. Yhdessä hekin pysyneet vaikka ovat palanneet ulkomailta useamman kerran Suomeen takaisin. Samaisella häämatkalla jonne aikanaan lähdimme - tänä kesänä juhlistimme 26. hääpäiväämme kiitollisin mielin. 

Vierailija
897/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt juhlat käymättä. Vaatteet säilyvät uusiin juhliin.

Vierailija
898/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on, että miksi asenne näissä on, että on junttia kieltäytyä kutsusta? Minä en menisi lapsettomiin häihin, miksi siitä loukkaannutaan?

Junttia on kieltäytyä, jos kieltäytyy vain mielenosoitusmielessä sen vuoksi, koska juhlia ei järjestetä siten, kuin itse haluaisi. Vähän niinkuin kieltäytyisi menemästä viinattomiin/viinallisiin tai vaikka vegaanisiin/ei-vegaanisiin juhliin vain ja ainoastaan tämän asian vuoksi. Jos taas on lapsenhoitoeste tms., niin sitten on outoa loukkaantua. 

Vierailija
899/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan saatu tuo tuollainen "kakkoskierroksen" kutsu. Mentiin ja ihan kivaa oli, mutta sellaista sivumakua ei voi välttää, että "emme ole niin tärkeitä vieraita, kuin ensiaallossa kutsutut". Ehkä tuon voisi hoitaa jotenkin vähemmän tökerömmin?

Ite ajattelen, että se raja on johonkin laitettu. Jos olisivat kutsuneet minut, joku muu olisi jäänyt rannalle. En aio jatkossakaan asiasta sen kummemmin pahastua.

Vierailija
900/1001 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin jättänyt juhlat käymättä. Vaatteet säilyvät uusiin juhliin.

Lasten vaatteet menee todella nopeasti pieniksi, ei ne käy enää seuraaviin juhliin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi