Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö kukaan Ukrainan viisulaulusta?

Vierailija
19.05.2022 |

Naapurin nuori vanha tuntuu tykkäävän koska se tullut nyt viisuista lähtien joka päivä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jäänyt koukkuun. Olen ihan vain nuori.

Vierailija
2/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ite ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, julkaisivat siitä koskettavan videonkin.

Vierailija
4/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista mikä se oli. Vai oliko se se suomalaisten saamelaisten tekemästä biisistä kopio?

Vierailija
5/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nuori vanha ja tykkään. 

Vierailija
6/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nuoret soittaa sitä paljon. Ei ehkä iskenyt vain keski-ikäisiin niin kovin kuin heihin.

Vierailija
7/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tykkään. 

Tarttuva biisi.

Vierailija
8/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen kuunnellut monta kertaa.

Vierailija
9/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan radiossa älyäisivät soittaa biisiä niin, että tälle biisille kertyisi mahdollisimman paljon Teosto-maksuja. Orkesterihan sanoi lahjoittavansa rahat sotaan.

Vierailija
10/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykkäsivät kaikki Ukrainan biisistä eniten. Myös poismuuttanut nuori soitti ja kehui, että se on hyvä ja erityisesti se huilu on hyvä.  Eräs vanhus sanoi, että ei tykännyt siitä siksi, kun siinä pyörittiin lattialla, mutta että ei se ehkä hullumpi kappale ollut kuitenkaan.

Vierailija
12/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut oma suosikki mutta tykkäsin kyllä.

Vierailija
13/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt hirveää kuultavaa ole, mutta ei hyvääkään. Selvästi voitto liittyi musiikin ulkopuolisiin seikkoihin.

Vierailija
14/20 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Pitäkää nuorena tai vanhana. Olen myös todennut, että 

1. Ukraina sai erityisesti yleisöltä sympatiapisteitä.

2. Sympatiapisteet ovat ihan ok, kaikki lasketaan. 

3. Pelkillä sympatiapisteillä ei voiteta Euroviisuja. Ukrainasta tykkäsivät sekä kansalliset raadit että yleisö.

4. Voittoon tarvitaan ennen kaikkea biisi, jossa on voittopotentiaalia. Sellainen oli Ukrainalla. 

5. Toiseksi tarvitaan omassa lajissaan riittävän taitava ja karismaattinen laulusolisti ja/tai bändi. Ukrainalla oli.

6. Lavashow'n on oltava kunnossa. Se oli hyvä. Riittävän näyttävä, biisiin sopiva, näytti ukrainalaiselta mutta tunnistettavalta meille muillekin.

7. Ukrainan biisissä oli ukrainalaisia elementtejä, mutta samalla jotain, mikä tekee siitä mahdollisen tässä ajassa. Hienosti rakennettu. 

8.  Sanoitus oli riittävän yleistasoinen mutta samalla Ukrainan tilanteeseen sopiva. Esityksessä oli vetoavaa eurooppalaisiin vetoavaa tunnetta. 

Sitten kyllä myös niin, että tänä vuonna taso viisuissa oli vähän heikompi. Voittopotentiaalia ei ollut monessa biisissä, eikä kukaan onnistunut rakentamaan niin hyvää ja moniin vetoavaa kokonaisuutta kuin Ukraina. Itseeni eniten vetosi Ruotsi, mutta ymmärrän täysin, miksi Ukraina voitti. Biisistä ei välttämättä tule mitään vuosisadan klassikkoa, mutta kontekstissaan juuri nyt se oli juuri sitä, mitä siltä haluttiin. 

Vierailija
15/20 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin paljon tykkää, mutta ei se huonokaan ole.

Vierailija
16/20 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista mikä se oli. Vai oliko se se suomalaisten saamelaisten tekemästä biisistä kopio?

Et taida kovin hyvin tuntea eurooppalaista musiiki- ja kansanmusiikkikulttuuria?

Vierailija
17/20 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt kun sen viisuissa kuulin. Tai sanotaanko tykkäsin siitä, että biisi on niin mitäänsanomattoman unohdettava ettei siitä tullut korvamatoa. Sori mutta näin se nyt vaan on. 

Vierailija
18/20 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja poika vinkkasivat tämän kun en viisuja katsonut. Sanoivat että on oikeasti hyvä ja onhan se. Muhun vetoo juuri tuo Balkanin suuntaan menevä kansanmusiikki, menee suoraan luihin ja ytimiin. 

Marta Sebestyen on semmoinen ikisuosikki, että käsivarsissa karvat nousee. Tuntuu hyvältä ilossa ja surussa. Ja se bulgarialainen radion naiskuoro, mikä sen nimi nyt on. Todoro, ihana biisi! 

Vierailija
19/20 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä jollotus.

Vierailija
20/20 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kovin paljon tykkää, mutta ei se huonokaan ole.

Ihan ihana kommentti.🌸🤷