Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipähyllyt tyhjenee nyt vauhdilla kun Venäjän kaasutoimitukset Suomeen loppuu huomenna

Vierailija
19.05.2022 |

Monet suuret leipomot toimii maakaasulla, joten tiedosssa viikkojen seisahdus tuotannossa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska trolli

Vierailija
2/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Igor väsynyt, mene nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Svetlana, me ollaan koulutettua väkeä täällä Suomessa ja meitä ei voi manipuloida typeryyksillä.  

Vierailija
4/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AL: Linkosuon leipomo panee "pillit pussiin" kuukaudeksi, jos kaasun tulo katkeaa

Linkosuon leipomo Kangasalla aikoo mennä kuukaudeksi kiinni, jos kaasun tulo loppuu, Aamulehti kertoo.

Vierailija
5/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, saavat pienleipomotkin mahdollisuuksia omien tuotteidensa myyntiin. Biokaasun tuotantoa voi lisätä kesantopelloilla, siinä on mahdollisuus energiaomavaraisuuden kehittämiseen. Samaa metaania se on, ei tarvitse kikkailla.

Vierailija
6/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aletaan hamstraamaan leipää paniikissa yli tarpeen ja pakastetaan, samanlaista hysteriaa kuin koronakeväänä 2020. Hyllyt tyhjeni silloin vessapaperista.

Vierailija
7/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Vaikka itsekkin tulen kärsimään, niin otan sen ilomielin vastaan, että te naton kannattajat kärsisitte.

Vihaan natoa ja globalisteja. Olette maanpettureita. Nyt kaikki saadaan kärsiä TEIDÄN TAKIA. Kyllä, vain ja ainoastaan TEIDÄN takia. OSOITTAKAA SORMELLANNE SYYLLISTÄ JA HUUTAKA HEIDÄN NIMET.

LOL. Ainoa maa, joka on Suomelta maata vallannut, on Venäjä. Sitä sinä nuolet ja minua huudat maanpetturiksi

Vierailija
8/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille pakolliset kaasun keräyssäiliöt koteihin, kerran viikossa vietävä tyjennettäväksi.

Vierailija
9/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman leipääkin pärjää hyvin

Vierailija
10/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks osaan leipoa itse leipää. Jään tästäkin koettelemuksesta henkiin.

Vierailija
11/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tykkää kyllä leivästä. Mutta ilman kaasua sen tarjonta taitaa tyrehtyä kymmenenteen osaan noin kuukaudessa.

Vierailija
12/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Voitkin perustaa lähileipomon naapuruston tarpeisiin.

Vierailija
13/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sitten ostaa jauhoja, ja leipoa itse.

Vierailija
14/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.

Limppuja myös.

Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.

Jaat väärää tietoa ap.

Vierailija
15/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö leipomot voisi käyttää puuta uunien lämmitykseen? Kuten leivinuunissa.

Vierailija
16/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että moni helsinkiläinen nainen ei leivo leipää. Samaa mieltä: nuoli ylös Eri mieltä: nuoli alas.

Vierailija
17/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Voitkin perustaa lähileipomon naapuruston tarpeisiin.

Ei niitä leipomoja noin vaan voi perustaa, ei edes lähileipomoa.

Jos on vaan yksi pelkkä sähköhellan uuni, siinä ei myytäväksi leipää pysty leipomaan.

Lisäks sähkö on niin kallista, että päätä huimaa.

Vielä kun raahaa suuret määrät jauhoja, hiivaa ja muita leipomustarvikkeita kotiin ja tekee taikinat ja leipoo ja paistaa,    niin paljon ei hintaa ei voi leivälle laittaa, että tuollainen kannattaisi taloudellisesti.

Vierailija
18/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.

Limppuja myös.

Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.

Jaat väärää tietoa ap.

Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...

Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.

Lisää vaan pakotteita 😂😂

Vierailija
19/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että moni helsinkiläinen nainen ei leivo leipää. Samaa mieltä: nuoli ylös Eri mieltä: nuoli alas.

Varmaan sämpylöitä leipoo monikin.

Nyt olis niillä leipäkoneilla käyttöä. keillä sellainen jossakin komeron nurkassa vielä on.

Kun kaikki hinnat nousevat, myös leivän hinta nousee.

Saattaa tulla jatkossa halvemmaksi leipoa se perheen leipä kotona, kuin ostaa valmiina kaupasta.

Ja silloin saa myös aina tuoretta leipää. Sekä ilman säilöntä-ja lisäaineita.

Vierailija
20/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limppuja myös.

Jaat väärää tietoa ap.

Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...

Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.

Lisää vaan pakotteita 😂😂

Toistaiseksi riittää.

Nämä kaikki sodan vaikutukset ja huonot sadot näkyvät vasta viiveellä, kuten ensi talvena ja ensi keväänä.