Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leipähyllyt tyhjenee nyt vauhdilla kun Venäjän kaasutoimitukset Suomeen loppuu huomenna

Vierailija
19.05.2022 |

Monet suuret leipomot toimii maakaasulla, joten tiedosssa viikkojen seisahdus tuotannossa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka leipää tarvitsee kun on tarjolla revittyä moskovan sikaa kiovan kastikkeella?

Vierailija
42/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Suomen päättäjien. Prkle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.

Limppuja myös.

Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.

Jaat väärää tietoa ap.

Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...

Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.

Lisää vaan pakotteita 😂😂

Jaa eipä tuo traktorini ole kyllä kaasullakaan kulkenut. Lannoitetta riittää kun on myös lehmiä, lantaa täällä levitetään kuten jo vuosisatoja.

Vierailija
44/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Suomen päättäjien. Prkle.

Pure pullaa punkero.

Vierailija
45/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että leipomot saisivat energiapakettitarjoukset jos joku viitsii hoitaa ne kunnassa tai valtiolla. Ja joku tekee pikarempan jos on eri energiamuoto.

Vierailija
46/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rssän trollit tullaan hävittämään tästä maasta.

Vierailija
47/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä, saavat pienleipomotkin mahdollisuuksia omien tuotteidensa myyntiin. Biokaasun tuotantoa voi lisätä kesantopelloilla, siinä on mahdollisuus energiaomavaraisuuden kehittämiseen. Samaa metaania se on, ei tarvitse kikkailla."

Saanko arvata: olet vihreä. Nimittäin kommentistasi voi päätellä, ettei sinulla ole reaalielämästä minkäänlaista hajua. Vai biokaasua, kun ei pystytä edes maakaasua tuomaan puolivalmiiseen tuotantoketjuun.

Vierailija
48/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toivoisi että tää on trolli, niin ei oo. HS ja muut lehdet on uutisoineet että kaasun tulo Venäjältä Suomeen loppuu nyt vkl. Ja että leipomot ja muu teollisuus on suurimpia kärsijöitä.

https://www.hs.fi/talous/art-2000008826773.html

Mm. Vaasan leipomo joutunee supistamaan tuotantoaan Suomessa. Ehkä tuovat tänne leipää muiden naiden tehtailtaan.

Leipä ei lopu kaupoista, mutta tarjolle jää vähemmän laatuja.

Vierailija
49/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja riittää, osaan leipoa itse sekä pullaa että leipää ja sämpylöitä ja patonkeja.

Limppuja myös.

Kyllä leivässä pysytään, ja sitäpaitsi monet suuret oikeat leipomot eivät toimi maakaasulla.

Jaat väärää tietoa ap.

Ootko varma et jauhoja riittää? Traktorit ei liiku pyhällä hengellä eikä lannoitteita enää saada...

Elintarvike ja ruokakriisiä tulossa.

Lisää vaan pakotteita 😂😂

Toistaiseksi riittää.

Nämä kaikki sodan vaikutukset ja huonot sadot näkyvät vasta viiveellä, kuten ensi talvena ja ensi keväänä.

Ja mitäpä luulet, tuleeko ne kaikki taas kerran täytenä yllätyksenä?

Vierailija
50/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäkoneet uudelleen esille. Mulla on yleiskone, silläkin pärjää hyvin, jos ei jaksa käsin vaivata.

Vierailija
51/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vink vink. Näkkileipä säilyy lähes rajattomasti ja sitä on vielä toistaiseksi kaikkien kauppojen väärällään. Samoin hapankorppua.

Vierailija
52/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäkoneet uudelleen esille. Mulla on yleiskone, silläkin pärjää hyvin, jos ei jaksa käsin vaivata.

Taidatte oikeasti olla aika riippuvaisia leivästä? Ihan kuin sen puuttuminen uhkaisi hengissä säilymistä.

Vierailija
53/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eikös kaikki muutenkin ole nykyään keto dieetillä tai krappaa tai muuta vastaavaa

Vierailija
54/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö leipomot voisi käyttää puuta uunien lämmitykseen? Kuten leivinuunissa.

Ei tämä mikään Italia ole, vaan Suomi. Täällä ei pystytä muuttamaan toimintatapoja tarpeen vaatiessa. Vasta kun asiasta on tehty tieteelliset tutkimukset ja asiantuntijat lausuneet, joku keksii että Hei, leipää voi leipoa ihan itse!!

Sen jälkeen kaupan muovipussilisäainehöttö ei enää edes kelpaa, mutta se on toinen juttu se.

Vierailija
55/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että moni helsinkiläinen nainen ei leivo leipää. Samaa mieltä: nuoli ylös Eri mieltä: nuoli alas.

Varmaan sämpylöitä leipoo monikin.

Nyt olis niillä leipäkoneilla käyttöä. keillä sellainen jossakin komeron nurkassa vielä on.

Kun kaikki hinnat nousevat, myös leivän hinta nousee.

Saattaa tulla jatkossa halvemmaksi leipoa se perheen leipä kotona, kuin ostaa valmiina kaupasta.

Ja silloin saa myös aina tuoretta leipää. Sekä ilman säilöntä-ja lisäaineita.

ööö... mihin sä konetta tarviit?

Vierailija
56/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämän seurauksena leipomot alkaisi karsimaan ja järkeistämään tuotantoaan. Kuka kaipaa kymmeniä erilaisia laatuja sämpylöitä, sekaleipiä, ruisleipiä? Vähemmän mutta laadukkaampaa leipää, kiitos!

Vierailija
57/67 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 desiä jauhoja, 5 desiä vettä, 1tl suolaa. Kuivahiivapussi. Vaivaa sekaisin 5 min. Kaada möntti pellille. Liina päälle, odota 45 min. Paista 30 min 200 asteessa. Parempaa kuin kaupan leivät.

Vierailija
58/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä minkälaiset viikot on edessä. Itse työskentelen leipomossa, jossa ei käytetä kaasua. Nyt kesälomatkin pyörivät jo ja miehitys muutenkin tiukalla toisinaan. Tosin eipä siinä mahdottoman kauaa varmastikaan menisi, että muutkin leipomot kääntyvät esim. öljyyn tai sähköön.

Vierailija
59/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää itse leipänne. Itse olen ainakin säästänyt pitkän sentin siinä että olen leiponut itse sämpyläni.

T. Lidl-mies.

Vierailija
60/67 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika eikö kaupassa muuta ruokaa ole jos leipä loppuu?