Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Loreenin kappale on niin tylsä, ei voi mitenkään voittaa, se ei jää mieleen eikä ole mikään sellainen jota jäisi kuuntelemaan. Ruotsin karsinnoissa oli muutenkin tylsiä kappaleita kaikki tänä vuonna.
Jännä, että itsellä se soi päässä ihan koko ajan. Ihan takuulla voi voittaa. Melloissa oli monta muutakin hyvää kappaletta tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Tässä videossa, jossa Mellon finalistit reagoivat muiden maiden kilpailukappaleisiin, Loreen vaikuttaa kovin välinpitämättömältä muiden tuotoksia kohtaan. Espanja ja Itävalta tuntuvat olevan ainoita, jotka irrottavat edes jonkinlaisen reaktion. Tulee mieleen, että voisiko johtua siitä, että pitää itseään jo niin varmana voittajana, ettei muiden esityksillä ole niin väliä?
Loreen näyttää olevan selvästi kiinnostuneempi naislaulajien esityksistä, ei kai tuossa mitään sen kummempaa. Käärijä iskee Norjan poikiin, hyvä.
Loreenin euroviisusta tulee mieleen Dingon paluu aikoinaan 2000 luvulla. Ihan kivaa musaa mutta ei sykähdyttänyt enää
Mun mielestä tää hokema että Suomi tulee pärjäämään huonosti raatiäänissä ja Loreen voittamaan ne on aika hataralla todellisuuspohjalla. Juryn äänestyskriteerit ovat oletettavasti muuttuneet ja Käärijällä on kaikki mahdollisuudet päästä tuomariäänissä top kymppiin vähintään. Nettakin tuli kolmanneksi tuomariäänissä, ja sitä biisiä pidettiin osittain vitsinä. Loreen ei ole ainoa megakarismaattinen, taitava ja hyvin tuotetun biisin esittäjä, esim. Ranska, Espanja ja Italia tulevat luultavasti saamaan hyvät tuomariäänet elleivät kilpailemaan niiden voitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää kyllä siltä, että tulee se Suomi-Ruotsi taistelu.
Ruotsi voittaa juryt se on varma. Suomi saattaa voittaa telet. Kyse on siis siitä floppaako Ruotsi teleäänissä ja Suomi sitten floppaa juryäänissä. Vai menestyykö Suomi myös juryssa ja Ruotsikin menestyy telessä.
Jos kävis niin, että suomi sais tuomariäänissä vaikka niin, että olis 15-20. sijalla ja teleäänissä ykkönen, sen pitäisi kyllä vähän herätellä. Tuolta sijalta ei voi nousta enää voittoon vaikka olis ykkönen teleäänissä. Varmasti syntyis keskustelua siitä, että voiko olla niin, että tuomarit (alle 10 henkilö per maa) saa niin ison päätäntävallan (50%). Minun mielestä tuomariäänet pitäisi olla samaa kun umk:ssa, n. 30%.
Tuomariääniä ei pitäisi olla laisinkaan
Kuuntelin ekaa kertaa tuon Käärijän biisin ja sehän on lastenlaulu. Renkutus. Sillä on siis erinomaiset mahdollisuudet pärjätä nyky-Euroviisuissa.
Vielä kun Käärijä älyää kertoa olevansa trans, koulukiusattu, joskus kopeloitu ja itkevänsä iltaisin itsensä uneen Ukraina-paran takia ja että bestfriend on nykyään Sofi The Ajatuspoliisi Oksanen, niin voitto on Suomelle varma. Jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistin rahani loreenille. Kyllä se nämä viisut vaan vie.
Täälläkin on sanottu miljoona kertaa, mutta vaikka tattoo esitys on upea ja biisi ok niin loreen on voittanut tällä konseptilla jo!!! Se ärsyttää eniten. Jos tattoo eroais loreenin viisuvoitosta niin toivottasin onnea kekseliäisyydestä.
Miettikää kun parin vuoden päästä måneskin tulis ja veis potin jollain samantyylisellä kun aiemmin? Mälsää ois vaikka heidän biisi on minusta parhaimpia voittobiisejä.Ruotsi ja Loreen on tekemässä nyt irlannit ja johnny loganit. Ovat sitten tasoissa euroviisumenestyksessä.
Irlannilla on kuitenkin enemmän tokia sijoituksia, joten jäisivät silti toiseksi.
Siinä mielessä kyllä. Ruotsin yhteensä 26 top5 sijoitusta lohduttanee kuitenkin heitä.
Suomella on yksi top 5 sijoitus ;)
:D
Käärijä tuo meille top 5 sijoitus, niin aletaan pikkuhiljaa ottamaan Ruotsia kiinni! Ehkäs joskus vuonna 5345 ollaan hieman lähempänä.
Pistän nyt roskiin sen parjatun alemmuudentunteen ja sanon että realistisesti meillä voi olla edessä tällä vuosikymmenellä usea top kymppi-sijoitus ellei voittokin, jos UMKn kasvu jatkuu tai pysyy tällaisena
Vierailija kirjoitti:
Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.
Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?
Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.
Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?
Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?
Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri
Loreen esiintyi eilenkin Mellon haastatteluissa hyvin vaisusti, vastaili lyhyesti, piteli kättä rinnallaan ja nyökkäili haltioituneen näköisenä saamistaan pisteistä. Sitten Mellon jatkobileissä esiintyi ihan toisenlainen Loreen, kovalla äänellä käskyttävä ja vaativa daami.
Minusta Ruotsin biisi on niin ylidramaattinen ettei oikein jaksa. Tää maailma on jo niin synkkä niin tuntuu että sitä kaipaa jotain iloisempaa rytmiä. Siksi olen alkanut pitämään Käärijän biisistä. Olkoon renkutus mutta nyt riittäisi jo synkistely. Enkä taida olla ainoa tätä mieltä.
Toi norjan biisi on hyvä! Miljoona kertaa parempi ku ruotsin!
Vierailija kirjoitti:
Yksi kohta on sama kuin tässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuohon vaikuttaa kaksi asiaa: taiteilijamyytti ja nainen tekijänä -aspekti.
Taide ja luovuus kummittelee kaiken musiikin takana, vaikka Euroviisuissa on kyse puhtaasti viihteestä. Viihteessä musiikki on bisnestä ja rahantekoväline, hetken viihdykettä, kertakäyttökamaa, ei taidetta. Taiteessa ihaillaan omaa tekemistä, luovuutta, sitä että on jotain omaperäistä ja -kohtaista sanottavaa. Viihteessä puolestaan karsitaan pois vaikeus, liiallinen persoona, omakohtaisuutta on näennäistä, biisit ovat tiimityötä, ne räätälöidään jollekin laulajalle - syntyy mm. mainitsemasi muoviset ja tekijänä täysin lahjattomat Beyonce ja Rihanna. Tuote.
Toinen on sitten naisten aktiivisuus - ihaillaan sitä, että naiset tekevät itse biisinsä, jopa tuottavat musiikkinsa itse. Tämä liittyy kaikki 'vahvuuteen', 'voimaantumiseen'. Ettei enää olla vain se muiden tekemiä biisejä, muiden sinun suuhusi pistämiä sanoja veisaava kuuliainen ja kiltti laulaja. Vaan Tekijä. Tässä mielessä varsinkin Beyonce näyttä naurettavalta: hän uhkuu 'voimanaista', hänet pistetään biisien tekijöiden luetteloon, vaikka kaikki tietää, että hän ei niitä biisejä ole tehnyt. Kyse on vain imagosta, illuusiosta 'voimanaisesta', tekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Ruotsin biisi on niin ylidramaattinen ettei oikein jaksa. Tää maailma on jo niin synkkä niin tuntuu että sitä kaipaa jotain iloisempaa rytmiä. Siksi olen alkanut pitämään Käärijän biisistä. Olkoon renkutus mutta nyt riittäisi jo synkistely. Enkä taida olla ainoa tätä mieltä.
Joo voi olla, että tänä vuonna menestyy ilo ja menevä musiikki vaikka ruotsin voitto näyttäisikin tässä kohtaan varmalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Loreen osallistuu myös biisiensä kirjoittamiseen ja tuottamiseen. On ollut sekä säveltämässä että sanoittamassa myös Tattoo:ta. Toki sitä ovat olleet tekemässä myös euroviisutehtailijat G:son, Boström,vJimmy Joker, Jimmy Jansson ja joku muukin. Euphoria on kokonaan G:sonin ja Boströmim käsialaa.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kenen tahansa Loreenia huonomman laulajan esittämänä Tattoo paljastuu tusinatavaraksi. Mutta Loreen pystyy tekemään tuostakin taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri
Myös laulaja on taiteilija. Katsotko, ettei Pavarotti ollut taiteilija, kun lauleli muiden säveltämiä oppeera-aarioita?