Oletko ollut tilanteessa, että taksi ei vaan saa?
Menin muutana vuosi sitten kaverin luo viettämään iltaa naapurikuntaan. Ilta venyi myöhään ja kun piti lähteä kotiin, ei kukaan paikallinen taksi vastannut, ei ollut yhtäkään ajossa. Oman kaupungin puolelta eivät suostuneet lähtemään niin kauas, kun ajoa riitti siellä. Jouduin jäämään yöksi ja pääsin sitten aamulla taksilla kotiin. Mies ei meinannut uskoa selitystä.
Kommentit (15)
Asun pikkukylässä noin 50 km päässä Tampereelta, ja tänne ei pääsääntöisesti saa enää taksia, ellei sitä tilaa etukäteen edellisenä päivänä tai aikaisemmin. Vielä muutama vuosi sitten tilanne oli aivan toinen, taksin sai aina, kun vaan soitti taksikeskukseen. Nyt jos tulee hätätilanne, liikkeelle on päästävä ja kukaan tuttu ei pääse auttamaan, ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin kysellä pimeää taksia.
Muutama vuosi sitten kun olin tulossa Helsingistä pikkujouluista en saanut taksia. Olin siis pienehkön kaupungin juna-asemalla ja kello oli yl puolenyön. Onneksi sain kaverin viemään minut kotiin.
Joo ei taksi minulta ainakaan saa.
Maalla, kyllä. Ei enää toimi kuin kelataksit täällä, omalla rahalla on ihan turha yrittää. Taksia ei vaan koskaan tule, vaikka keskus kuittaisi pyynnön ja lupaisi lähettää.
Kiitos, KESKUSTAPUOLUE!
Luulisi että taksin saa jos sanoo maksavansa ns. viulut. Jos ei siltikään onnistu, niin on kyllä outo systeemi.
Kerran odotin taksia turhaan kolme varttia, ja soitin, ja selitti että ei kannata, ja että on perunut kyydin palveluun johon soitin. Miten voi olla niin pöljää että ei soita ja kerro mikä raha kannattaa. Sairasta touhua, jos joku yleisempikin systeemi. Sen verta harvoin taksia käytän, että en tiedä onko yleinenkin ongelma että ei pyydetä paljon maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Maalla, kyllä. Ei enää toimi kuin kelataksit täällä, omalla rahalla on ihan turha yrittää. Taksia ei vaan koskaan tule, vaikka keskus kuittaisi pyynnön ja lupaisi lähettää.
Kiitos, KESKUSTAPUOLUE!
Ei se niin sanottua ole että se etukäteen tilattu Kela-taksikaan varmasti tulee sovittuna aikana.
Kiitos Bernerin, taksien päivystyspakko poistettiin jonka seurauksena täältä maalta taksit menevät nykyään kaikki kaupunkeihin rahakkaammille hillotolpille.
Helsingissä taksikuski saa nykyään vaikka väkisin
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Bernerin, taksien päivystyspakko poistettiin jonka seurauksena täältä maalta taksit menevät nykyään kaikki kaupunkeihin rahakkaammille hillotolpille.
Tai kotiin nukkumaan. Niin minä tekisin jos olisin vielä taksikuski. 8-16 hommillakin pärjää, miksi tuhlata öitänsä muutaman kympin takia?
Joo, eräänä uutena vuotena odoteltiin 3 tuntia taksia. Lopulta minä lähdin korkokengillä sipsuttamaan kotiin 7km päähän, pakkasta oli vain noin 5 astetta. Mies lähti kaupungille noin 2km päähän etsimään taksia ja tuli joidenkin teinien kyydillä tunnin myöhemmin kotiin kuin minä. Kokkolassa tämä.
Tästä on muutama vuosi ja olin lääkäriin menossa. Kyllä täällä aina puolessa tunnissa auton saa, joten taas soittelin.. Ei vaan ollut vapaita autoja. Keskus kertoi, että lähtökohtaisesti on vähän kuskeja liikenteessä ja kaikki siinä hetkessä ajoi koulukyytejä.
Ei auttanut muuta kuin peruuttaa lääkäriaika. Sen jälkeen ole alkanut varaamaan etukäteen.
Vantaa
Siis miten tuo on mahdollista? Miten jos vaikka asuu kaukana keskustasta ja on mennyt baariin itsekseen, ei ketään kaveria lähellä kenen luokse mennä eikä saa taksia.
Baari menee aamu neljältä kiinni ja ulkona odottamassa talvella kova pakkanen ja itse tukevassa humalassa. Ei pysty ajamaan vaikka olisi autolla tullutkin ja ei ole selväpäistä kuskia.
Onko muuta mahdollisuutta kuin mennä autoon nukkumaan, mutta ottaako poliisi sitten ajokortin pois jos sattuu tulemaan paikalle, auto on käynnissä ja "kuski" humalassa vaikka ei ajaisikaan senttiäkään?
Kerran Kemissä ollessani en saanut taksia.
Kerran Etelämantereella en saa taksia.
Sillon pisti vihaksi kun vakavasti sairas läheiseni joutui oottamaan taksia terveyskeskukseen monta tuntia.