Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit vielä se trauma että Suomesta menee "aina" 12p Ruotsiin ja ne ei "ikinä" anna Suomelle "yhtään" pistettä.
Voin jo aavistaa, että tänäkin vuonna Suomen Juryn 12p menee Ruotsille ja Ruotsin juryltä tuskin tulee pisteitä.
Mä en ihmettelis vaikka suomen tuomaristossa istuis aina muutama suomenruotsalainen varmistamassa että pisteet menee oikein
Vierailija kirjoitti:
No ainakin käärijä ja loreen eivät voisi olla enempää erilaisia. Ei jää jossiteltavaa.
Jos eurooppa ja muu maailma tykkää enemmän loreenista niin sitten tykkää. Tuomariston äänet nyt tiedetään valmiiksi.
Vähän kuin Lordi ja Carola aikoinaan, "aika" erilaiset paketit.
Paras esiintyjä 2023 on Loreen 💕
Se oli kamalaa kun se Paul sai Melloissa vain yhden yleisöäänen 😞 Ihan kiva biisi. Kai se esiintymispaikka Loreenin jälkeenkin verotti.
Minä toivon että Loreen ei voita tällä geneerisellä kappaleella jossa kaikenlaisella tuskaisen näköisellä naaman vääntelyllä, huudoilla ja efekteillä ja mahtipontisuudella ja voimaliikkeillä ja kalliilla esityksellä kalastellaan ääniä. Väliosa on kuin Madonnan Frozen ja ne yhdet biisin kohdat kuin suoraan siitä yhdestä ukrainalaisesta vai mikä puolalainen kappale olikaan. Mies sanoi hyvin että tuo kappale ei kestä toistuvaa kuuntelua. Olen fine jos kuka tahansa muu voittaa.
Ärsyttää tuommoiset tyrkyt jotka hakee viisuihin yhä uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Loreern näyttää niin riutuneelle ja raihnaiselle
Hän on 39
Tässä muuten analyysi siitä, kuinka hyvin vedonlyöntitilastot ovat osuneet yhteen lopullisten sijoitusten kanssa (2007-2021): https://escxtra.com/2021/03/29/eurovision-odds-14-years-history/
Vierailija kirjoitti:
Alemmuuskompleksia näkyy siinä ettei uskota että Suomella voisi jatkossakin olla hyviä biisejä lähettää euroviisuihin. Tähän on eri viesteissä viitattu. Ikään kuin tämä olisi ainoa mahdollisuus jonka Loreen pilaa. Itse uskon ainakin että Käärijän myötä umk on saanut entisestään nostetta ja tulevaisuus näyttää positiiviselta sen suhteen.
Surullisinta on se, ettei Loreen mitään pilaa vaan Käärijä itse.
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten analyysi siitä, kuinka hyvin vedonlyöntitilastot ovat osuneet yhteen lopullisten sijoitusten kanssa (2007-2021): https://escxtra.com/2021/03/29/eurovision-odds-14-years-history/
Mä en tiennytkään, että Dustin the Turkey ja PKN olivat vedonlyönnin kärjessä 😆 ehkä en ollut ainoa joka piti Irlande Douze pointista
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas fiilis että pitäis noitakin vanhoja kuunnella.... Alkaa taas innostus nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Portugalin esitys parantui semifinaalista, alan vähitellen lämmetä. Kielestä ja portugalilaisesta kitarasta taustalla plussaa. Ihan hauska Atlantin rannikon humppa.
Yllätti täysin. Kyllä tätä kuunteloo mielellään, hauska on esityskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas fiilis että pitäis noitakin vanhoja kuunnella.... Alkaa taas innostus nostaa päätään.
Olen kai siinä vähemmistössä, jonka mielestä tämä vuosi on huippu, mutta tää kova taso sai mut päivittämään mun euroviisusoittolistaani ja löysinkin monia unohtuneita helmiä. Viimeksi ollut vastaava viisumania ehkä 2000-luvulla (vaikka 2021 olikin tosi jees)
Tässä videossa, jossa Mellon finalistit reagoivat muiden maiden kilpailukappaleisiin, Loreen vaikuttaa kovin välinpitämättömältä muiden tuotoksia kohtaan. Espanja ja Itävalta tuntuvat olevan ainoita, jotka irrottavat edes jonkinlaisen reaktion. Tulee mieleen, että voisiko johtua siitä, että pitää itseään jo niin varmana voittajana, ettei muiden esityksillä ole niin väliä?
Kovasti jännitän Azerien biisiä, koska sitten tiedetään vähän paremmin mikä ekan semifinaalin mahdollinen kohtalo on.
Siinäkin mielessä sääli, ettei M&M päässeet viisuihin, koska missattiin harvinainen kaksien kaksoskilpailijoiden tilanne, kaiken lisäksi samassa semifinaalissa samalla puoliskolla 😆
Vierailija kirjoitti:
Tässä videossa, jossa Mellon finalistit reagoivat muiden maiden kilpailukappaleisiin, Loreen vaikuttaa kovin välinpitämättömältä muiden tuotoksia kohtaan. Espanja ja Itävalta tuntuvat olevan ainoita, jotka irrottavat edes jonkinlaisen reaktion. Tulee mieleen, että voisiko johtua siitä, että pitää itseään jo niin varmana voittajana, ettei muiden esityksillä ole niin väliä?
Käärijä ja Loreen ovat kuin päivä ja yö. Toki osasyynä voi olla se, että Käärijä on super extrovertti ja Loreen ehkä introvertti? Kuitenkin Käärijä on paljon lämpimämpi ja välittömämpi, kun taas Loreenista tulee aika kylmäkiskoinen ja etäinen kuva.
Ruotsalaisten tekemät Mello-parodiat on hauskoja. Tänä vuonna näyttää vähän siltä, että kukaan ei oikein ole uskaltanut pilailla Loreenin kustannuksella.
Sen verran kuitenkin on uskallettu, että huomaa, kuinka Tattoo kuulostaa jonkun muun kuin Loreenin laulamana todella yksinkertaiselta ja samaa fraasia toistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin voitto tuolla biisillä olisi niin tylsää, koska koko kappale ja esitys ovat kuin kliseisen voittobiisin reseptillä tehtyjä. Tuntuu jo vanhanaikaiselta ja monesti nähdyltä. Sekin vähän harmittaa, kun Loreen on jo voittanut aiemmin samankaltaisella esityksellä. tosin silloin se oli minusta ihan ansaittu voitto, koska biisi ja esitys tuntuivat uudenlaisille ja hienoille. Loreenin äänikin kuulostaa kivemmalle Euphoriassa, mutten tykkää tästä hönkäilystä.
Muuten minulla ei ole mitään Ruotsin menestystä vastaan, jos kappale vain on hyvä. Viime vuotinen Cornelian kappalekin oli kiinnostavampi.
Ruotsin kappaleet ja koko esitys visuaalisine elementteineen ja koreografioineen ovat niin viimeisen päälle hiottuja, että se tekee niistä jo vähän tylsiä. Cornelian esitys oli pitkästä aikaa Ruotsilta sellainen, josta oikeasti tykkäsin, siinä oli tunnetta mukana. Loreenin tämän vuoden esitys on teknisesti taitava ja visuaalisesti upea, mutta jättää ainakin minut täysin kylmäksi, ei kosketa millään tavalla. Loreen ei myöskään ota mitään kontaktia yleisöön, hän on omissa maailmoissaan, se toimi kerran, mutten usko, että samalla konseptilla voi voittaa toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä ja Loreen ovat kuin päivä ja yö. Toki osasyynä voi olla se, että Käärijä on super extrovertti ja Loreen ehkä introvertti? Kuitenkin Käärijä on paljon lämpimämpi ja välittömämpi, kun taas Loreenista tulee aika kylmäkiskoinen ja etäinen kuva.
Käärijä on sympaattinen ja aito, Loreen vaikuttaa vähän ylimieliseltä, ikään kuin olisi voittanut jo koko viisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ja sinä vuonna kun saksa voitti satelite kappaleella en seurannut viisukevättä ollenkaan, en muista miksi. Mutta finaalin kuuntelin radiosta ja olin iloinen kun saksan kappale voitti, en osannut odottaa sitä ollenkaan.
Satellite on yksi kauheimmista Euroviisuvoittajista. Aivan käsittämättömän huono kappale. Taisi olla todella huono taso sinä vuonna, jos mitäänsanomaton Satellite äänestettiin parhaaksi. En itse seurannut viisuja sinä vuonna, jos kommenttini tasosta on pelkkä arvaus.
Mutta minäkin toivon, että Euroviisuissa olisi aina mahdollisimman monta upeaa ja erilaista kappaletta, eikä vain yhtä ennakkosuosikkia.
Lenan Satellite on yksi kaikkien aikojen suosikkejani euroviisuvoittajista, aivan ihana ja valloittava esitys kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ei aina tarvita niitä LED-screeneja vaikutuksen tehdäkseen.
Totta tuo ettei ota mitään kontaktia yleisöön, ehkä luottaa siihen ettei sitä TV-ruutujen taakse äänestäjiä niin tarvitsekaan kontaktoida. Pääasia varmaan välittää kappaleen tunnetta äänestäjille.
No ainakin käärijä ja loreen eivät voisi olla enempää erilaisia. Ei jää jossiteltavaa.
Jos eurooppa ja muu maailma tykkää enemmän loreenista niin sitten tykkää. Tuomariston äänet nyt tiedetään valmiiksi.