Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
2581/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi norjan biisi on hyvä! Miljoona kertaa parempi ku ruotsin!

Jep. Kävin sun viestin innoittamana kuuntelemassa ja tykkäsin todella paljon. Siinä oli vähän jotain samaa kuin aikoinaan Ruslanan biisissä, sellaista samaa naisvoimaa :)

Vierailija
2582/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kyllä siltä, että tulee se Suomi-Ruotsi taistelu.

Ruotsi voittaa juryt se on varma. Suomi saattaa voittaa telet. Kyse on siis siitä floppaako Ruotsi teleäänissä ja Suomi sitten floppaa juryäänissä. Vai menestyykö Suomi myös juryssa ja Ruotsikin menestyy telessä. 

Jos kävis niin, että suomi sais tuomariäänissä vaikka niin, että olis 15-20. sijalla ja teleäänissä ykkönen, sen pitäisi kyllä vähän herätellä. Tuolta sijalta ei voi nousta enää voittoon vaikka olis ykkönen teleäänissä. Varmasti syntyis keskustelua siitä, että voiko olla niin, että tuomarit (alle 10 henkilö per maa) saa niin ison päätäntävallan (50%). Minun mielestä tuomariäänet pitäisi olla samaa kun umk:ssa, n. 30%.

Tuomariääniä ei pitäisi olla laisinkaan

Mä rakastan pisteidenlaskua. Ja kun on kahdet laskut niin parempi vaan. Tykkäisin kyllä jos juryäänet olisi vain esim 30-35 pros.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.

Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?

Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?

Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri

Myös laulaja on taiteilija. Katsotko, ettei Pavarotti ollut taiteilija, kun lauleli muiden säveltämiä oppeera-aarioita?

Huh huh. No, kutsuuhan joku Anna Abreu itseään 'taiteilijaksi'. Mitä hän ei todellakaan ole, ei edes tee biisejään itse, saati että olisi esittämisessään ja laulullaan luonut jotain omaperäistä tulkintaa. Myöskään Katri Helena tai Paula Koivuniemi eivät ole taiteilijoita, he ovat ihan vain iskelmälaulajia. Niin kuin Abreu on poplaulaja. Mikä vika niissä nimikkeissä on? Miksi alkaa omia jotain taidetta ja taiteilijuutta, kun ei mitenkään täytä kriteereitä?

Täydellistä asiantuntemattomuutta verrata jotain Pavarottia rihannoihin ja beyonceihin. Tai edes Loreeniin. Vähän kuin vertaisi taideleffoja johonkin Salattuihin Elämiin. Ja taideleffassa näyttelemistä johonkin Kauniissa ja Rohkeissa patsasteluun ja kulmakarvan nostoon. 

Vierailija
2584/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenilla on aika paljonkin videoita Youtubessa, mutta niitä on katsottu yllättävän vähän. Kova laulaja hän on, todella hyviä keikkavideoita on näytillä.

Kävin tänään ekan kerran hänen instassaan ja olihan siellä kuva poikineen. Loreen on aito diiva!

Vierailija
2585/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se Loren eilinen dj:n käskytysvideo on?

Vierailija
2586/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kyllä siltä, että tulee se Suomi-Ruotsi taistelu.

Ruotsi voittaa juryt se on varma. Suomi saattaa voittaa telet. Kyse on siis siitä floppaako Ruotsi teleäänissä ja Suomi sitten floppaa juryäänissä. Vai menestyykö Suomi myös juryssa ja Ruotsikin menestyy telessä. 

Jos kävis niin, että suomi sais tuomariäänissä vaikka niin, että olis 15-20. sijalla ja teleäänissä ykkönen, sen pitäisi kyllä vähän herätellä. Tuolta sijalta ei voi nousta enää voittoon vaikka olis ykkönen teleäänissä. Varmasti syntyis keskustelua siitä, että voiko olla niin, että tuomarit (alle 10 henkilö per maa) saa niin ison päätäntävallan (50%). Minun mielestä tuomariäänet pitäisi olla samaa kun umk:ssa, n. 30%.

Tuomariääniä ei pitäisi olla laisinkaan

Ilman tuomariääniä oltiin vuosikausia 00-vuosikymmenellä, mutta juryt päätettiin palauttaa, kun naapuri- ja diasporaäänet alkoivat näytellä liian suurta osuutta. Tämä ja myöskin yhä enemmän friikkisirkukseksi muuttuminen rupesi tympimään erityisesti vanhoja Euroviisujen alusta asti mukana olleita maita.

Vierailija
2587/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetissä

Vierailija
2588/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut aina vastaan raatiääniä, mutta viime vuonna aloin miettimään että onko ne nyt pelkästään huono asia, koska Sam Ryder. Ajattelen edelleen, että raadeilla on liikaa painoarvoa, ihan samat naapurisympatiat heihin vaikuttaa kuin muihinkin, ja noin suuren vallan antaminen pienelle joukolle "musiikin ammattilaisia" (mikä on kyseenalaista kun rupeaa tutkimaan keitä siellä raadeissa oikeasti on) tuntuu väärältä.

Mutta raadit voivat hieman tasapainottaa pahimpia toverivaihtokauppoja (pl. Kreikan ja Kyproksen) ja nostaa esiin hyviäkin esityksiä, jotka olisivat muuten aliarvostettuja. Siksi mun mielestä on hyvä, että raadit on olemassa, mutta niillä voisi olla vain esim. tuo 25% painoarvo finaalissa. Kuitenkin olen katkera siitä miten muoviseksi viisut muuttuivat 2010-luvulla juryjen takia. Onneksi karnevaalit ovat tulleet takaisin ainakin hiljalleen (Kroatia, Itävalta, Suomikin) ja persoonallisia ja etnisiä biisejä on taas (esim. Serbia, Moldova, Espanja)

Vierailija
2589/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin eilinen esitys hipoi täydellisyyttä. Kaikki oli tarkkaan mietitty ja harkittu. Itse kaipaan kuitenkin jonkinlaista särmää, esitystä missä on tunnetta mukana. Loreen on liian kliininen.

Vierailija
2590/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internetissä

Et sitten voi linkittää?

Vierailija
2591/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreenin eilinen esitys hipoi täydellisyyttä. Kaikki oli tarkkaan mietitty ja harkittu. Itse kaipaan kuitenkin jonkinlaista särmää, esitystä missä on tunnetta mukana. Loreen on liian kliininen.

Joo ja siis liian paatoksellinen, ilman että tunne kuitenkaan täysin välittyy. Itse mielelläni näkisin laulajan kasvot ja silmät kun hän laulaa. Kaikenkaikkiaan raskas kuunneltava, eikä silti jää edes mieleen kunnolla. Ihan kuin ihmiset olisivat jossa Loreen-hypnoosissa, en ymmärrä suosiota.

Vierailija
2592/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä on uutinen ja siellä linkki Tiktokkiin jossa video on.

Vierailija
2593/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan melko yksinkertainen mutta naurahdin tälle videolle

Vierailija
2594/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tiktok.com/@markuslarssonfanclub/video/7209442876806204678?…

Tämä on ilmeisesti ainakin yksi video missä nyt ruotsissa kohistaan. 

Vierailija
2595/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaeaerijae voittaa! Loreen jää kierimään kiukussaan lattialle.

Vierailija
2596/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenissa vähän ihmetyttää se, että hänestä saa niin vahvan taiteilijan kuvan, mutta nuo isoimmat viisuhitit ovat olleet muiden käsialaa. Tekeekö ollenkaan itse musiikkia? Säveltää tai sanoittaa? Ei jotenkin sovi tuo, että laulaa muiden tekemää musaa.

Mihin perustuu kuvitelma, että laulajan pitäisi itse säveltää ja sanoittaa biisinsä?

Sehän on merkittävä syy siihen, ettei suomalaiset pärjää, kun ei ole ammattimaisia biisintekijöitä artisteille. Luuletko, että Beyoncé tai Rihanna olisivat tähtiä itse tekemillä biiseillä?

Eihän tuossa aiemmassa viestissä puhuttu laulajuudesta tai menestyksestä vaan taiteilijuudesta, jota Loreen kantaa olemuksessaan - eri

Myös laulaja on taiteilija. Katsotko, ettei Pavarotti ollut taiteilija, kun lauleli muiden säveltämiä oppeera-aarioita?

Kevyen musiikin laulaja on artisti, ei taiteilija.

Vierailija
2597/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreenista on tullut aina diiva vibat, joten käytös ei yllätä. 

Vierailija
2598/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan melko yksinkertainen mutta naurahdin tälle videolle

Tämä ON hauska. Tekijällä on ollut silmää yksityiskohdille😂

Tietenkin on kiva, että Käärijäkin on mukana näyttävästi. Romanian lavashow on ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
2599/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenista on tullut aina diiva vibat, joten käytös ei yllätä. 

Aika kova huutoääni, tiukka täti. Ruotsalaiset taitaa jo vähän pelätä naista.

Vierailija
2600/19410 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin biisissä ja ruotsalaisessa rusketuksessa on jotain samaa. Huomenna siitä ei ole mitään jäljellä.

Ketju on lukittu.