Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
... ja sinä vuonna kun saksa voitti satelite kappaleella en seurannut viisukevättä ollenkaan, en muista miksi. Mutta finaalin kuuntelin radiosta ja olin iloinen kun saksan kappale voitti, en osannut odottaa sitä ollenkaan.
Satellite on yksi kauheimmista Euroviisuvoittajista. Aivan käsittämättömän huono kappale. Taisi olla todella huono taso sinä vuonna, jos mitäänsanomaton Satellite äänestettiin parhaaksi. En itse seurannut viisuja sinä vuonna, jos kommenttini tasosta on pelkkä arvaus.
Mutta minäkin toivon, että Euroviisuissa olisi aina mahdollisimman monta upeaa ja erilaista kappaletta, eikä vain yhtä ennakkosuosikkia.
Vierailija kirjoitti:
En itse seurannut viisuja sinä vuonna, *jos kommenttini tasosta on pelkkä arvaus.
*jos=joten
Vierailija kirjoitti:
Samaa tyyliä on Serbian esityksessä, siinäkin huokaillaan, makoillaan ja leikitellään valoilla ja väreillä. Voisi hyvin kuvitella Luke Blackin laulamassa Tattoota.
Ok. En ole nähnyt Serbian esitystä. Katson ja kuuntelen muiden maiden ehdokkaat vasta max. viikko ennen semifinaalia, jotten kyllästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tyyliä on Serbian esityksessä, siinäkin huokaillaan, makoillaan ja leikitellään valoilla ja väreillä. Voisi hyvin kuvitella Luke Blackin laulamassa Tattoota.
Ok. En ole nähnyt Serbian esitystä. Katson ja kuuntelen muiden maiden ehdokkaat vasta max. viikko ennen semifinaalia, jotten kyllästy.
No se on aika erikoinen esitys ja nimenomaan esitys. Melodia ei jää päähän, mutta kaikki muu.
Lorren oli tosi fresh silloin 2012. Nyt on aika nähty. Ei kai euroviisuyleisö näin helppoon mene. Raatiäänethän tuo voittaa helposti, mutta yleisö haluaa jotain uutta ja raikasta.
Jos suomi laittais Lordin uudelleen,kaikki olis vaan silleen, että Suomi yrittää samaa temppua uudestaan, kun ei muulla pärjätä.
Ruotsi kun laittaa Loreenin kiemurtelemaan ja huutamaan taas tuskissaan, niin kaikki on vaan silleen "ou mai gaad loreen is back, she must win again!"
Olisi mielenkiintoista nähdä videota Loreenin keikoilta ja verrata tunnelmaan, joka on Käärijän keikoilla. Käärijän valtti on mieletön energia, joka tarttuu yleisöön.
Vierailija kirjoitti:
Tää on aivan uskomatonta kuinka täällä haukutaan ruotsia ja Loreenia. en tajua miksi
joka vuosi sama virsi . jatkuu luultavasti finaaliin asti 😩 minun puolesta ruotsi saa voittaa ihan ok esitys 💕
En ottais niin vakavasti. Loreen on vaan Suomelle se pahin uhka ja tottakai halutaan, että Suomi voittaa. Mulle käy hyvin, että Loreen tulee kakkoseksi :)
Mä en pitäisi Loreenia varmana raativoittajanakaan. Ranska ja Espanja kilpailevat siitä sijasta myös. Mutta varmasti raatiäänissä top 2ssa. Paljon riippuu siitä, millaiseksi tuo esitys muutetaan Liverpooliin. Viisuissa on pitkään ollut yhtenä rajoituksena noiden roikkuvien vehkeiden käyttö, en tiedä onko kyse logistiikasta vai turvallisuudesta, mutta esim. viime vuonna Slovenia ei saanut laittaa katosta edes diskopalloa, niin miten sitten tällainen satojen tonnien levy onnistuisi. Tattoon vetovoimasta lähes puolet johtuu visuaalisista elementeistä, joten tälle voi vielä käydä miten vain. Loput tulee sitten enimmäkseen siitä, että kyseessä on Loreen. Tää haiskahtaa mulle samanlaiselta viisukuplasuosikilta kuin Israel, "keisarilla ei ole vaatteita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin Mellojen naisjuontajasta, jolla on miellyttävät kasvot. Se miesjuontaja oli jotenkin tomppeli ja karismatyhjiö. Ilmeisesti koomikko, mutta hänen vitsit ja huumoritempaukset aiheutti lähinnä myötähäpeää. Toivottavasti tämä mies ei juonna viisuja, jos ne on ensi vuonna Ruotsissa.
Tuskin, kun heillä on tarjota Måns.
Ja Petra🧡. Nuo kaks vois olla kyllä uudestaankin juontajina.
Kreikan Euroviisu-biisi What they say julkaistaan tänään!
Victor on esittäjänä edelleen. Hänellä on sukunimestään päätellen Norjalaisia sukujuuria.
Saas nähdä millainen biisi meille on luvassa. Tuskimpa Kreikka ihan voittotaistoon yltää.
Kreikkaa edustaa Victor biisillä What they say
Hän on kirjoittanut sen 14-vuotiaana. Ja kyllä, biisi on balladi.
Ei tämä nyt kyllä finaaliin päästä. Aijai. 3 biisiä jäljellä enää. Azerbaijan, Armenia ja Georgia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aivan uskomatonta kuinka täällä haukutaan ruotsia ja Loreenia. en tajua miksi
joka vuosi sama virsi . jatkuu luultavasti finaaliin asti 😩 minun puolesta ruotsi saa voittaa ihan ok esitys 💕En ottais niin vakavasti. Loreen on vaan Suomelle se pahin uhka ja tottakai halutaan, että Suomi voittaa. Mulle käy hyvin, että Loreen tulee kakkoseksi :)
Minua ärsyttää, että mielestäni paljon paremmat biisit jäävät nyt Loreen-hypen jalkoihin. Ruotsin viisu ei vaan herätä mussa mitään erityisen positiivisia tunteita; tylsistyttää, että Ruotsi lähettää aina samalla kaavalla menevän laskelmoidulta vaikuttavan kappaleen, jonka jopa kirjoittaa samat tyypit.
Saas nähdä kuinka paljon viisujen ohessa nähdään Beatles-viitteitä. Postikorteissa, väliaikajutskissa esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joka vuosi sama virsi . jatkuu luultavasti finaaliin asti 😩 minun puolesta ruotsi saa voittaa ihan ok esitys 💕Minulle vaikuttaa aina edustaja kappaleineen, eikä maa. Tykkään Loreenin esityksestä. Viime vuoden Mello-voittajasta en tykännyt. Esc:n lehdistötilaisuuksissakin hän käyttäytyi sekopäisesti ja arvaamattomasti. Kappale oli sellainen vaikerrusbiisi ja naisen lauluääni käheä. Sitä ennenkin Ruotsilla on ollut monta huonohkoa edustusbiisiä. Nyt on pitkästä aikaa hyvä tämä Tattoo. Vaikka eilisessä finaalissa olisi ollut 3-4 muutakin hyvää biisiä. Melodifestivalenin taso oli tänä vuonna paljon parempi kuin viime vuosina.
Musta taas viime vuonna ja vaikka 2019 oli tosi hyvät Ruotsilla, tästä en ainakaan vielä oo innoissani.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vedonlyöjät eivät kai koskaan ole menneet pieleen?
Olen seurannut Euroviisuja aktiivisesti 17 vuotta. Tässä nopea otanta vedonlyönnin voittajasuosikeista viisuvuoden maaliskuussa:
Ruotsi 2006: vuoden 1991 kisat voittanut Carola oli vedonlyöntiykkönen hyvin pitkään, jopa viisuviikolle asti. Suomi sijalla 12. Finaalissa Carola oli viides.
Ruotsi 2008: kuten 2006, kisaan palaava aiempi voittaja Charlotte Perrelli istui pitkään vedonlyönnin kärjessä. Finaalissa sija oli 18.
Ranska 2011: ylivoimainen vedonlyöntisuosikki. Lopulta Amaury sijoittui sijalle 15.
Armenia 2014: vuoden 2014 maaliskuussa ja jopa vuoden 2014 kenraaliharjoituksiin asti Armenia oli vedonlyönnin kärkimaa. Lopullinen top 2 eli Itävalta ja Alankomaat olivat sijan 30 tienoilla ennen kenraaliharjoituksia. Armenian Aram MP3 oli lopulta neljäs.
Venäjä 2016: Venäjän Sergey Lazarevin voiton piti olla selviö jo maaliskuussa ja finaali-iltanakin Sergey oli vedonlyönnin ykkönen. Lopulta hän oli kolmas.
Italia 2017: aina helmikuusta toukokuun alkuun asti Italian Francesco Gabbani oli vedonlyönnin selkeä ykkönen. Gabbanin voittokerroin oli jo maaliskuussa pienempi kuin Loreenin vuonna 2012. Gabbani oli lopulta kuudes.
Sveitsi 2021: maaliskuussa 2021 Sveitsi oli vedonlyöntitilaston kärjessä. Vasta viisuviikolla Måneskin kiilasi vedonlyönnissä Gjonin ohi, ja lopulta Gjon oli finaalin kolmas.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan Euroviisu-biisi What they say julkaistaan tänään!
Victor on esittäjänä edelleen. Hänellä on sukunimestään päätellen Norjalaisia sukujuuria.Saas nähdä millainen biisi meille on luvassa. Tuskimpa Kreikka ihan voittotaistoon yltää.
Kreikkaa edustaa Victor biisillä What they say
https://
Hän on kirjoittanut sen 14-vuotiaana. Ja kyllä, biisi on balladi.
Ei tämä nyt kyllä finaaliin päästä. Aijai. 3 biisiä jäljellä enää. Azerbaijan, Armenia ja Georgia.
Hänellä on Tanskalaisia sukujuuria. Kreikkalais-Tanskalainen. Isä tanskalainen, äiti kreikkalainen.
2006 syntynyt joten hän on vasta 16v. Biisi on tosiaan kirjoitettu 14-vuotiaana.
Suomi noussut Ukrainan ohi sijalle 2. Vedonlyönnissä. Ja Ruotsi jatkaa ylivoimaisena voittajasuosikkina :(