Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa

Vierailija
17.05.2022 |

Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?

Kommentit (230)

Vierailija
101/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Käyn noin 2 kertaa kuussa. Miksi vaivautua bidee on keksitty. En hikoile en haise ja hiukseni ovat puhtaat. Ennen peseydyin monta kertaa päivässä. Se on paradoksi. Mitä useimmin pesee sen nopeammin alkaa haista ja likaantuu.

Vierailija
102/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas peseytymis-jankutusketju.. Tästä on kinattu täällä monta kertaa.

Toiset hikoilee ja haisee enemmän ja pahemmalle, ja toiset ei. Siitä riippunee peseytymisen tarve. Eri asia sitten, jos ei viitsi peseytyä, tai ei tajua haisevansa.

Itse alan välillä haisemaan esim. yön aikana, vaikka olisin käynyt illalla suihkussa. Välillä en haise. En ole löytänyt mitään logiikkaa tälle. Aamuin illoin pakko käydä suihkussa, ja suihku on yleensä tosi lyhyt. Asunnossa on vesimittari.

Tunnen ihmisiä jotka tuoksuu hyvälle tai neutraalille, vaikka olisivat tehneet fyysistä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä bidee, ei tarvi joka päivä kokovartalo suihkua

Vierailija
104/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen hiukset kerran viidessä päivässä, mutta kolmantena päivänä käy pikasuihkussa ilman hiusten pesua. Hiukseni ovat melkein takapuoleen ja paksut, todellakaan en jaksaisi pestä niitä useammin, eikä se edes tekisi hyvää niille hiuksille tai päänahallekaan. Kainalot ja alaosan pesen päivittäin vessassa.

Ymmärrän näitä joka päivä suihkuttelijoita, jos on likainen/hikinen työ, tai jos harrastaa kovaa hikiliikuntaa, muutoin en ymmärrä. Turha suihkussakäynti on epäekologista. Ja se, jos joskus vähän haiskahtaa hieltä tai päänahka pahalta, niin mitä väliä, ainakaan kotiolosuhteissa. Tietenkin töissä ja juhlissa ei hajut saa pöllähdellä.

Turhaan suihkuttelijat näen joko hedonisteina (kiva mennä lämpöiseen suihkuun oleilemaan) tai huonoitsetuntoisina (ei uskalleta olla puhtaiden suhteen yhtään vähän niin ja näin ikinä). Mutta kukin tyylillään.

Vielä -60-luvulla monessa perheessä saunapäivä ja puhtaidenvaatteidenvaihtopäivä oli lauantai, siis kerran viikossa. Toki ihmiset haisivat enemmän, mutta oliko se nyt niin kauheaa?

Vierailija
105/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atooppinen iho. En todellakaan lutraa joka päivä. 

Lapsena/nuorena muuten 80-90 -luvulla pestiin hiukset ja koko kroppa 1 krt viikko saunomisen yhteydessä :D

Vierailija
106/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on atooppinen iho. En todellakaan lutraa joka päivä. 

Lapsena/nuorena muuten 80-90 -luvulla pestiin hiukset ja koko kroppa 1 krt viikko saunomisen yhteydessä :D

Ehkä teillä. Meillä saunottiin 3-4 kertaa viikossa ja suihkussa pystyi käymään useamminkin.

Vierailija
107/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet likainen🌰🤧 Sääliksi käy miestäsi. Äitisi lapsuudenkodissa käytiin varmaan kerran viikossa saunassa ja pihan perällä oli puupaskahuussi.

En ole likainen ja hiukseni eivät rasvoitu. Älä laita sanoja suuhuni kun et edes tunne minua. Meillä ei kotona ole koskaan ollut ulkohuussia ja ihan normaalisti sisätiloissa peseydyttiin. ap

Oikeasti kun käyt nukkumaan löyhähtää peiton alta hien ja kusen haju. Mutta kai miehesi on tottunut hajuihisi. Itse et enää huomaa haisevasi. Pesetkö edes vaatteita ennen kuin ne kävelevät itse koneeseen...

Vierailija
108/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen hiukset kerran viidessä päivässä, mutta kolmantena päivänä käy pikasuihkussa ilman hiusten pesua. Hiukseni ovat melkein takapuoleen ja paksut, todellakaan en jaksaisi pestä niitä useammin, eikä se edes tekisi hyvää niille hiuksille tai päänahallekaan. Kainalot ja alaosan pesen päivittäin vessassa.

Ymmärrän näitä joka päivä suihkuttelijoita, jos on likainen/hikinen työ, tai jos harrastaa kovaa hikiliikuntaa, muutoin en ymmärrä. Turha suihkussakäynti on epäekologista. Ja se, jos joskus vähän haiskahtaa hieltä tai päänahka pahalta, niin mitä väliä, ainakaan kotiolosuhteissa. Tietenkin töissä ja juhlissa ei hajut saa pöllähdellä.

Turhaan suihkuttelijat näen joko hedonisteina (kiva mennä lämpöiseen suihkuun oleilemaan) tai huonoitsetuntoisina (ei uskalleta olla puhtaiden suhteen yhtään vähän niin ja näin ikinä). Mutta kukin tyylillään.

Vielä -60-luvulla monessa perheessä saunapäivä ja puhtaidenvaatteidenvaihtopäivä oli lauantai, siis kerran viikossa. Toki ihmiset haisivat enemmän, mutta oliko se nyt niin kauheaa?

🤧

Vierailija
109/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä käyn jopa 30 kertaa päivässä suihkussa. Talvella voi mennä 30 päivää ilman suihkua. Täysin normaalia.

Vierailija
110/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti viikossa on jo vähän ällöä mutta joka toinen päivä on ihan ok, jos siis käy vielä sen lisäksi urheilun jälkeen

Vierailija
111/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa ehkä 2 päivän välein tai silloin kun huvittaa, ei minulla mitään aikataulua ole. Mutta en varmasti käy joka päivä ellen ole hikoillut tai muuten likainen.

Vierailija
112/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut vanhemmiten laiska.

Inhoan hiustenpesua. Suihkussa käyn max joka toinen päivä. Kesällä joka päivä jos on kuumat ilmat.

Vierailija
113/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi suihkussa vuonna 1995. Käsienpesu riittää.

Vierailija
114/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani järkytyin, kun näin otsikkosi. Kirjoitustaitosi ja hajusi ovat mitä ilmeisimmin samaa tasoa. Molemmat kamalia!

Vierailija
115/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö Hyi. Aikuisella hikoilee kyllä esimerkiksi nivuset. Muutenkin tosi huonoa intiimi hygieniaa jos ei oikeasti edes kerran päivässä Pese itseään sieltä, vaikka ihan vain pelkällä vedellä. Enkä tarkoita nyt bidee suihkulla vaan ihan kunnolla suihkussa, ihan ne intiimi alueita ympäröivät alueet myös.

Hyi s*akeli oikeesti sit porukka menee lakanoihin ja pyörii ja levittää kaikki p*skat sinne. Ja jokainen hikoilee päivän aikana jos on normaali aineenvaihdunta, haistoi sitä itse tai ei. Jos ei hikoile sitten pitää mennä lääkäriin ja tutkituttaa kilppari

Ja myös tuo että jalkoja ei pestä, hikoilevat kengissä joka päivä. Etkö kesälläkään peseydy sen useammin? Hius on todella huokoista materiaalia ja imee kaiken ilmansaasteen, pölyn ja muut saasteet itseensä. Nämä sitten viet petivaatteisiis aina joka päivä.

Vierailija
116/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, varmasti ihan JÄRKYTTYI tästä asiasta

Vierailija
117/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivusiin ja kainaloihin intiimipesuaine karkealla mikrokuidulla joka päivä tärkeintä.

Märkä sanomalehti hädässä auttaa.

Vierailija
118/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois ihmiset ymmärtää sen verran että vaikka MaijaLiisan iho on helposti rasvoittuva ja hikoileva, niin UllaIrmelin iho voi olla todella kuiva eikä todellakaan kaipaa suihkutusta jatkuvasti. Kaikki ei myöskään haise samalla tavalla. Privaattipaikkojen pesu päivittäin on eri asia. Kumma ettei tällaistakaan aikuiset ihmiset ymmärrä, vaan ainoastaan se oma tapa on täysin oikea ja muu on hyi hyi..

Vierailija
119/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä hikoan vähemmästäkin kuin kovasta hikiliikunnasta. Esim. tänään 5 km normaalitahtisen pyöräilyn jälkeen oli vaaleissa rintsikoissa hikilaikut.

Jos en kävisi suihkussa päivittäin, siirtyisi kaikki tuo kuona petivaatteisiin ja niitä täytyisi pestä ja vaihtaa useammin. Samoin vaatteita ylipäätään.

Vedenkulutukseen ja ekologisuuteen ei vaikuta pelkkä suihkussa käyntien määrä vaan myös kesto. Joku käy kaksi kertaa päivässä minuutin tai pari kerrallaan, joku joka toinen päivä mutta viettää siellä sitten 15 min kerrallaan.

Itse käyn työpäivisin kerran päivässä, siinä menee n. minuutti. Vapaapäivinä on kiva käydä kahdesti päivässä suihkussa. Pesen hiukset pari kertaa viikossa ja silloin suihkussa menee 5 min.

Vierailija
120/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää on ne jotka käyvät joka päivä, puhumattakaan niistä jotka käyvät parikertaa päivässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä