Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa
Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?
Kommentit (230)
Suihkussa ei tarvitse käydä, jos peseytyy muuten siinä kohtaa kun hikoilee tai muuten likaantuu. Esim. pesee kainalot lavuaarilla hanan alla. Turhahan silloin on koko vartaloa pestä, jos vain kainalot hikoavat.
Alapään ja kasvot pesen itse vedellä kuitenkin aamuin illoin. Kuuluu mielestäni perussiisteyteen. Pimppapuhelin ja lavuaari työvälineinä.
Jalat myös hikoavat kengissä, joten pesen ne jos olen ollut kodin ulkopuolella. Yleensä tällöin helpointa on käydä suihkussa. Kotipäivänä en jaksa.
Kyllä sitä joka päivä täytyy ainakin kerran suihkussa käydä.
Nää on taas näitä tottumiskysymyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla.
Kuinka yksinkertainen oikein olet?!
Itse käyn Ap:n tavoin suihkussa 2 krt/vk, mutta pesen alapään ja kasvot joka päivä. Tämähän on täysin ilmiselvää. Toisilla meistä on paksut ja pitkät hiukset, joita ei noin vain pestä joka päiväMikä ihmeen ongelma tämä on joillekin?
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja todellakin pesen päivittäin. Usein menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, tästäkin jotkut tekevät itselleen ongelman. Ihan noin vain pesen suihkussa ollessani ne, siihen menee noin minuutti. Hoitoaineen levityksen kanssa.
Mäkin jäin miettimään tota "pitkiä hiuksia ei noin vain joka päivä pestä". Mulla paksut hiukset lähes takapuoleen asti ja samalla kun käyn suihkussa niin pesen ne. Ja näin teen joka ikinen päivä. Minäkin mene kosteilla hiuksilla nukkumaan. Toki letitän ne illalla löysästi niin en näytä aamulla saksalaiselta hevimuusikolta. Ihme ongelmia ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa ei tarvitse käydä, jos peseytyy muuten siinä kohtaa kun hikoilee tai muuten likaantuu. Esim. pesee kainalot lavuaarilla hanan alla. Turhahan silloin on koko vartaloa pestä, jos vain kainalot hikoavat.
Alapään ja kasvot pesen itse vedellä kuitenkin aamuin illoin. Kuuluu mielestäni perussiisteyteen. Pimppapuhelin ja lavuaari työvälineinä.
Jalat myös hikoavat kengissä, joten pesen ne jos olen ollut kodin ulkopuolella. Yleensä tällöin helpointa on käydä suihkussa. Kotipäivänä en jaksa.
Siis mitä ihmettä. Helpompaa vaan mennä sinne suihkuun.
Ihan hullua käydä joka päivä suihkussa. Kuka sellasta jaksaa? Kauheen rasittavaa kastua ja kuivata ja harjata märkiä hiuksia. Käyn joka toinen päivä ja pesen aina hiukset kun rasvottuvat herkästi. Ja sheivaan kainalot jos jaksan. En muuten käytä dödöä ollenkaan! Jos hiki haisee, pesen kainalot. Jos asuisin jossain maatalossa kävisin varmaan vaan lauantaisaunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn Ap:n tavoin suihkussa 2 krt/vk, mutta pesen alapään ja kasvot joka päivä. Tämähän on täysin ilmiselvää. Toisilla meistä on paksut ja pitkät hiukset, joita ei noin vain pestä joka päiväMikä ihmeen ongelma tämä on joillekin?
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja todellakin pesen päivittäin. Usein menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, tästäkin jotkut tekevät itselleen ongelman. Ihan noin vain pesen suihkussa ollessani ne, siihen menee noin minuutti. Hoitoaineen levityksen kanssa.
En todellakaan voi mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan, päänahka hautuu ja kutisee ja hilseilee irti jos näin teen.
Liian usein peseminen myös kuivattaa mun päänahan. Parempi siksi pestä kolmen päivän välein eikä joka päivä.
Eri
Mä käyn joka ilta suihkussa, hiukset pesen joka toinen tai joka kolmas päivä. Mulla on pakkomielle käydä suihkussa päivittäin, koska jossain kohtaa mulla oli todella usein bakteerivaginoosi ja on jäänyt kammo siitä, että alapää haisee. Ja siis pelkkä bidee ei auta, vaan tuntuu että täytyy päästä kunnolla suihkuun lutraamaan paikat puhtaaksi.
Mieheni taasen käy suihkussa ehkä joka toinen tai joka kolmas päivä, vähän vaihtelee, ja silloin hän vaihtaa vaatteensakin. Hän kokee ällöttäväksi ajatukseksi, että pukisi puhtaat kalsarit likaisen ihon päälle. Hän myös hikoilee kovin, mutta ei kyllä haise enkä koe hänen olevan millään tavalla epähygieeninen. Ja hänellä siis paljon iho-ongelmia, jotain sitkeää ihottumaa ympäri kroppaa, jota peseminen vaan ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hiusten peseminen ole se hankala osuus, vaan kuivaaminen!
Kaikki eivät yksinkertaisesti voi mennä nukkumaan märillä hiuksilla, tulee ihottumaa päänahkaan, kutinaa yms. Lisäksi hiusten föönaaminen joka päivä ensiksikin on raskasta ja toiseksi kuivattaa hiukset huonoon kuntoon. Ja vapaana kuivattaminen kestää kuusi tuntia, niin eipä oikein sitäkään jaksaisi odotella.
Tulee varmaan uutisena sulle, mutta kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Pillupuhelin on suomalainen keksintö, mutta et ole koskaan nähnyt tai kuullut sellaisesta? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja todellakin pesen päivittäin. Usein menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, tästäkin jotkut tekevät itselleen ongelman. Ihan noin vain pesen suihkussa ollessani ne, siihen menee noin minuutti. Hoitoaineen levityksen kanssa.Mäkin jäin miettimään tota "pitkiä hiuksia ei noin vain joka päivä pestä". Mulla paksut hiukset lähes takapuoleen asti ja samalla kun käyn suihkussa niin pesen ne. Ja näin teen joka ikinen päivä. Minäkin mene kosteilla hiuksilla nukkumaan. Toki letitän ne illalla löysästi niin en näytä aamulla saksalaiselta hevimuusikolta. Ihme ongelmia ihmisillä.
Jaa, no mä en pese, vaikka menen nyös kosteilla hiuksilla nukkumaan. Mullakin tukka melkeen takapuoleen. Suihkussa tulee aina tosi kylmä kun laittaa hoitoainetta yms, koska olen laiha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät ja paksut hiukset ja todellakin pesen päivittäin. Usein menen kosteilla hiuksilla nukkumaan, tästäkin jotkut tekevät itselleen ongelman. Ihan noin vain pesen suihkussa ollessani ne, siihen menee noin minuutti. Hoitoaineen levityksen kanssa.Mäkin jäin miettimään tota "pitkiä hiuksia ei noin vain joka päivä pestä". Mulla paksut hiukset lähes takapuoleen asti ja samalla kun käyn suihkussa niin pesen ne. Ja näin teen joka ikinen päivä. Minäkin mene kosteilla hiuksilla nukkumaan. Toki letitän ne illalla löysästi niin en näytä aamulla saksalaiselta hevimuusikolta. Ihme ongelmia ihmisillä.
Jaa, no mä en pese, vaikka menen nyös kosteilla hiuksilla nukkumaan. Mullakin tukka melkeen takapuoleen. Suihkussa tulee aina tosi kylmä kun laittaa hoitoainetta yms, koska olen laiha ihminen.
Ja lisäksi, älytön määrä vettä hukkaan, senkin etuoikeitetut ihmiset. Vähän vois ajatella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kävisi minäkään. Se rumba hiusten föönäämisestä ja koko kropan rasvaamisesta vie puoli tuntia aikaa. Pesen nopeasti vain tarvitavat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa kuin mikä?
Aamuisin käyn pissalla ja samalla istunnolla hoituu alapesu. Sitten pesen kasvot vedellä. Aikaa meni kokonaisuutena minuutti, helppoa oli. Miksi menisin suihkuun?
Jos jalat hikoavat niin menen suihkuun, koska se on helpointa. Kuten sanoin.
Joillakin ihmisillä taas on helposti kuivuva iho, eivätkä halua siksi suihkuttaa koko vartaloa, jos vain kainalot hikoavat. Oma äitini esimerkiksi tekee näin, kun vanhemmiten hänellä alkanut iho-ongelmat. Käy suihkussa joka toinen päivä, välipäivinä pesee kainalot vain. Ei niinkään helppouskysymys, vaan terveys-.
Ulkomailla mitään vauvoista ymmärtämättömät pakonomaisesti kylvettävät vauvansa/lapsensa päivittäin vaikka vauvoille riittäisi 1-2 kertaa viikossa kun pylly pitäisi kuitenkin pestä ainakin kakan jälkeen (eikä vain pyyhkiä kosteuspyyhkeellä, yök), niin se alue tulee kuitenkin pestyä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi, älytön määrä vettä hukkaan, senkin etuoikeitetut ihmiset. Vähän vois ajatella...
Ei vesi mene hukkaan kun sitä käyttää peseytymiseen.
Se olisi tuhlattua vettä jos vaan valuttaisi hanasta huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee aivan tajuttoman kylmä aina suihkussa. Siis vaikka se vesi on lämmintä, niin palelen, koska aina joku osa kehosta ei ole kontaktissa siihen veteen vaan kylmään ympäröivään ilmaan. Siksi pesen mieluummin erikseen kasvot ja kainalot illalla, kuin menen suihkuun, vaikka se olisikin "hankalampaa".
Eikä se ole hankalaa kun siihen on tottunut. Ja kun on tarpeeksi iso lavuaari, pienen altaan yllä toki on mahdotonta huuhtoa kainalot niin ettei vettä läikkyisi yli.
Joka päivä. Päänahan seborrea, on pidettävä puhtaana päivittäin. Eikä ole bideetä vessassa, joten alapesu ei oikein muuten onnistu.
Tuo pesujen pihtaaminen tuntuu olevan naisille varsin yleistä, miksi?
Itse käyn joka päivä.
PIdän nimimerkistäsi, stadilainen juntti!
Teitäkin junantuomia on täällä aivan liikaa.