Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa

Vierailija
17.05.2022 |

Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?

Kommentit (230)

Vierailija
61/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin suihkussa viimeks 3.5 vuotta sitten. Piha saunassa kippovedellä 2 kertaa viikossa. En oo ikinä käyttänyt deodorantteja ja ikinä ei oo hiki myöskään haissut.

ei ehkä omasta mielestäsi haise

Vierailija
62/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi vanhat ihmiset haisee kun eivät käy joka päivä suihkussa. Itse eivät tietenkään haista mitään

Asia ei pidä paikkansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy joka päivä suihkussa koska muuten olisin hilseilevä kuiva korppu.

Et oo sitten vissiin vartalovoiteista koskaan kuullut.

Rasvaan ihoani päivittäin ja lämpimiä suihkuja otan talvisin mutta en silti voi peseytyä päivittäin kun iho ei kertakaikkiaan kestä. Jos peseytyisin päivittäin olisi iho vereslihalla ja vääntäisin kivuliasta itkua.

Vierailija
64/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei järkytä, jos ei joka päivä käy suihkussa. En käy minäkään. Ei atooppinen rutikuiva iho kestä sellaista lotraamista. Mutta kaksi kertaa viikossa on liian vähän. 

On vanhanaikainen oppi ettei atoopikon ihoa voi pestä usein. Riippuu täysin millä pesee, ei suihkussa käyminen tarkoita kaikille jotain palmolivella hinkkaamista vaan ihon puhdistamista ja hoitamista iholle sopivalla pesuaineella, joka voi olla vaikka perusvoide, silläkin voi itsensä pestä. Hiki, lika ja irronnut ihosolukko vasta tekevätkin kuivaihoisenkin iholle hallaa.

Eiköhän atoopikko ihan itse tiedä, mikä hänelle sopii ja mikä ei. Aivan turhaa tulla lässyttämään asiasta, josta ei tiedä paskaakaan. 

Atoopikon kyllä pitäisi pestä ihoaan, sillä muuten se menee vieläkin pahempaan kuntoon. Näin sanoi mulle ihotautilääkäri.

Sinulle se voi toimia. Älä kuitenkaan oleta, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Se, että ihmisellä on atooppinen iho, ei tee hänestä identtistä muiden atoopikkojen kanssa. 

Niinpä. Eiköhän näillä muillakin atoopikoilla ole omat lääkärinsä, jotka kertovat, miten kannattaa toimia. Tietävät paremmin kuin jokun mutuilija av:lla.

Vierailija
65/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt röntön ja hampaat sentäs peset joka päivä?

Röntön? Vessaharjalla vetelen persreiän. :DDD Pesen intiimipaikat. ap

Vierailija
66/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäisi minuakin. Joka päivä meillä käydään.

Miksi? Miksi pitää joka päivä käydä?? Mies ei sanonut että haisen mutta järkyttyi suihkun vähyydestä.

Ei kehdannut sanoa suoraan, että haiset. Mulla kävi äiti kylässä vuosi sitten ja kehuskeli, ettei ole käynyt suihkussa kolmeen päivään, mutta onneksi ollaan sen verran läheisiä toisillemme, että kehtasin sanoa suoraan, että sen kyllä haistaa. Eipä ole äiti tuon jälkeen haissut enää kun on ottanut jokapäiväiset suihkut käyttöön uudestaan. Onneksi!

Tai siis sanoo sinulle niin.

Vierailija
67/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, mutta hiukset pesen vessan lavuaarin alla ennen töihin lähtöä. Ihmisen puhtaus ulospäin näkyy ennen kaikkea hiuksista.

Vierailija
68/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ihmetellyt kun kadulla perässäsi juoksee useampia hämmentyneen näköisiä kissoja. "Voisin vaikka vannoa että sillitroolari purjehti just tästä ohi... "

Vierailija
69/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullollinen hajuvettä pitää vesijuoksijan raikkaana. suihku on turha, kun klooriveri irrottaa turhat liat. altaassa on sitä varten suodattimet.

Vierailija
70/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käy joka päivä suihkussa koska muuten olisin hilseilevä kuiva korppu.

Et oo sitten vissiin vartalovoiteista koskaan kuullut.

Rasvaan ihoani päivittäin ja lämpimiä suihkuja otan talvisin mutta en silti voi peseytyä päivittäin kun iho ei kertakaikkiaan kestä. Jos peseytyisin päivittäin olisi iho vereslihalla ja vääntäisin kivuliasta itkua.

No jatka sitten haisemista.

Vierailija
71/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn suihkussa 2-3 kertaa viikossa, mutta hiukset pesen vessan lavuaarin alla ennen töihin lähtöä. Ihmisen puhtaus ulospäin näkyy ennen kaikkea hiuksista.

eli teet asiat hankalammin, jotta saisit säästettyä liat muuhun kroppaasi

Vierailija
72/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä, mutta järkeä käyttäen. Ensin parin sekunnin ajan vettä suihkusta kropan kasteluun, suihku kiinni ja saippuoin rauhassa joka paikan. Suihku päälle puoliteholla, minuutti- max. puolitoista minuuttia riittää paikkojen pesuun.

On tietysti niitäkin, jotka nauttivat suihkusta, mutta tuhlaavat jokaisella käynnillä luonnonvaroja järki-ihmistä enemmän. Mainittakoon kuitenkin, että hiuksia minulla ei ole, joten se säästää paljon aikaa.

Vierailija
73/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalaa on hiusten pesemissä lavuaarin päällä? 

Vierailija
74/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla. 

Siis alapääähän pestään alapesubideellä kaksi kertaa päivässä, vedsanpytyllä. Suihkussa käydään tietenkin harvemmin.

Vierailija
75/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalammin? Hiusten pesu lavuaarin alla kestää 5 min, kun taas suihkuhommiin saa varata vähintään 15-20 min ja sitten saa olla kuivattelemassa märkää kroppaa kun muutoin ei vaatteet mene päälle. Kyllä suihku on hemmetin vaivalloinen asia pelkkään lavuaarin alla tapahtuvaan hiusten pesuun verrattuna.

Ja jos sinä vietät eäpäsiistiä elämää ja olet paskainen joka päivä, niin se ei tarkoita sitä että kaikkien kohdalla tilanne olisi samoin. Minä en esim tee erityisen fyysistä työtä ja hikiliikuntaakaan en harrasta kuin aniharvoin.

Vierailija
76/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietämäni tyypit jotka kehuskelee vähäisillä suihkuillaan, haisevat myös pahalle, mutta eivät sitä näkäjään itse tajua kun nenä tottuu omille hajuilleen.

Alapeukkujen määrästä päätellen ne ovat kaikki täällä.

Kukapa sitä haisuliinia töihin ottaisi ja yt-neuvotteluissa nämä muistetaan aina priorisoida listan kärkeen.

Vierailija
77/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt röntön ja hampaat sentäs peset joka päivä?

Vessanpöntössä on bideesuihku. Aamuin illoin, mutta kokoauihku kerran viikossa. Ilmasto ja ihotautilääkäri kiittävät. Ihmiset pesevät ihostaan luonnollisen rasvan pois. Väärin!

Vierailija
78/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka toinen päivä, jos en hikoile erityisesti. Liikunnan jälkeen tietenkin pitää käydä aina.

Vierailija
79/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankalaa on hiusten pesemissä lavuaarin päällä? 

Ja minä taas haluaisin olla näkemässä, miten tämän kirjoittaja pesee ne hiuksensa, kuten kirjoittaa, lavuaarin alla. Ehkä vielä lavuaarissa tai sen päällä, mutta että alla

Vierailija
80/230 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia tänkin suhteen. Mä käyn normaalisti joka toinen päivä suihkussa ja pesen hiukset. Jos väli venyy kolmeen päivään, päänahka alkaa kutista, mutta en kyllä mitään ikävää hajua ole huomannut. Kesääkuumalla käyn usein joka päivä suihkussa, vaikka hiukset pesisin vain joka toinen päivä. Tai saatan pestä hiuksetkin joka päivä. Riippuu siitäkin, ovatko hiukset pitkät vai lyhyet.

Paljon vaikuttaa vaatteiden vaihtokin. Jos käy suihkussa usein, vaatteet pysyvät puhtaampina eikä välttämättä tarvi vaihtaa joka päivä uutta paitaa. Jos käy harvemmin suihkussa, kannattaa vaihtaa puhtaat vaatteet useammin, ettei ala haista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän