Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
Chillailen kotipihalla ja pongailen pikkulintuja 😍
Käy uimassa esim. lähijärvessä tai maauimalassa, kalasta, ota aurinkoa, käy festareilla tai ilmaiskonserteissa, käy jossain tapahtumassa ja esim. kesäteatterissa, käy puistojumpassa ja/ tai -joogassa, ota valokuvia esim. somea varten tai ihan omaksi iloksi vaikka luonnosta, käy kirpputoreilla, käy luontopoluilla, kippistä itsellesi ja kesälle terassilla, grillaa ja tee hyvää kesäruokaa, syö omalla pihalla/ terassilla, tee jäätelöä itse, kerää marjoja ja tee piirakka, laita mansikoita pakkaseen, harjoittele tekemään joku uusi kampaus tai silmämeikki, maalaa (ulkona), käy Porvoon vanhassa kaupungissa tai tee matka johonkin muuhun kesäkaupunkiin, osta jäätelö jätskikiskalta, käy sushilla, sauno, käy katsomassa juhannuskokkoa, shoppaile, osta mansikoita ja herneenpalkoja,..
Yksin voi tehdä paljon kaikkea. Ei ole noloa käydä syömässä tai terassilla yksin. Festareillekin voi mennä yksin. Luin joskus, että pari naista tutustui toisiinsa festareilla. Heistä tuli ystäviä. Muihin voi tutustua halutessaan kun lähtee ihmisten ilmoille.
Sinulla oli kavereita, joten voisit heidän kanssaan käydä esim. huvipuistoissa, festareilla, kirppiksillä, ulkona syömässä, terdellä, uimassa, vuokrata mökin, kalastaa, shoppailla, ulkoilla ja vaikka grillata jonkun luona.
Matkustaisin johonkin ihanaan hemmottelupaikkaan, vaalisin hyvinvointia. Sopivassa suhteessa hyvää ruokaa, liikuntaa ja lepoa. Lukisin useamman kirjan.
Pattayalle juopottelemaan ja jahtaamaan leidareita.
Vierailija kirjoitti:
lomalainen kirjoitti:
Itseä myös harmittaa sinkkuna,kun perheelliset tuttavat voivat lähteä reissuun yhdessä ja onhan se paljon kivempi lomailla jonkun kanssa tai isommassa porukassa,jakaa kokemukset ja nähtävyydet yhdessä. Itse sinkkuna lomalla saa ainakin nukuttua paremmin,nään ystäviä,käyn kylässä.
Noh riippuu ihmisestä. Perhelomat on toki kivoja mutta nautin vielä enemmän siitä kun pääsen ihan yksin viikonlopuksi reissuun.
No tottakai,jos voit valita lähteä myös yksin reissuun ja välillä perheen kanssa :D
Tykkään monenlaisesta liikunnasta, mutta olen usein töiden jälkeen niin poikki, etten aina jaksa kiskoa itseäni lenkille tai jumppaan. Laittaisin siis itseni kuntokuurille. Eli monipuolista liikuntaa ja väliin palautumista, hyvää ravintoa ja unta. Sekä paljon kirjoja ja sarjoja ja ehkä joku keikka/teatteri/festarit.
Vierailija kirjoitti:
lomalainen kirjoitti:
Itseä myös harmittaa sinkkuna,kun perheelliset tuttavat voivat lähteä reissuun yhdessä ja onhan se paljon kivempi lomailla jonkun kanssa tai isommassa porukassa,jakaa kokemukset ja nähtävyydet yhdessä. Itse sinkkuna lomalla saa ainakin nukuttua paremmin,nään ystäviä,käyn kylässä.
Ei se yhdessä lomailu välttämättä kivempaa ole... Toki yhteisiä kokemuksia ja muistoja, mutta helposti myös isoja riitoja, stressiä ja kiukuttelua (enkä puhu nyt lapsista!). Yksin voi keskittyä ihan vain itseensä ja aika lahjakas saa olla, jos saa riidan aikaiseksi. ;) Minusta on myös mukava kuulla toisten reissuista, vaikka pienistäkin, joten matkakertomuksia pääsee varmasti muillekin jakamaan.
Tässä kirjoittaessani tulikin mieleen, että olisipa kiva lukea tottumattoman yksinreissaajan blogia! Ihan sama olisiko matkakohde Iisalmi vai Ibiza, kunhan tyyli olisi aito.
Harmi jos teillä perheenä on ikävää reissussa :/
Yksinäisenä keskittyisin töihin ja isoihin suunnitelmiin. Hankkisin rahaa ja parantaisin kielitaitoani päästäkseni ulkomaille esim. vapaaehtoistyöhön tai sinne asumaan, opiskelemaan tai työskentelemään. Toki kannattaa miettiä, mikä maa voisi sopia omaan mielenlaatuun, mutta itse haaveilen lämpimistä maista ja kulttuureista, joissa ei ihan niin helposti jää ihan yhtä yksinäiseksi kuin täällä.
Olen yksinäinen sinkkuihminen. Istun pihaterassillani, ihailen istutuksiani ja ratkon ristikoita. Niitä istutuksia pitää myös hoitaa. Istun kaljaterassilla ja ihmettelen katuvilinää. Isoja urheilukilpailuja tulee seurattua telkusta, viime kesänä oli olympiakisat ja nyt tulee jalkapallon MM-kisat. Sukulaisvierailuja voi olla, osa niistä tosin on enemmän velvollisuuksia kuin lomaa (ovat viime vuosina vähentyneet). Kavereitten mökillä piipahdan pariinkin otteeseen, siellä on aina jotain puuhaa (kalastelua, saunomista, pikku remonttia). Voin hoitaa kotonani jonkun kunnostushomman. Voin matkailla ihan kotimaassa. Loma loppuu aina kesken!
Menisin maalauskurssille. Parasta tekemistä ja usein myös mukavaa seuraa.
Tekisin juuri sitä, mitä itse haluaisin.
hotelliyö,manseen viikinsaareen retkelle siellä sielu lepää.
Kanarialle lento, rannalle makoilemaan alasti ja klubeille saalistamaan.
Festareille vapaaehtoiseksi, tapaa huimia tyyppejä ja siellä on hiton hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Pattayalle juopottelemaan ja jahtaamaan leidareita.
Ei niitä tarvi jahdata.
Kavereilla on pitkälti ne omat menot, perheet, lapset a omat suunnitelmansa jo tehtynä. Tai sitten he ovat töissä. Olen ehkä siis vähän ajautunut enemmän yksinäisyyteen (tottakai asialle voisi varmaan tehdä jotain, jos yrittäisi kovemmin) mutta itse etsin just menoa ja tekemistä itselleni kesäksi, siis ilman reissukaveria tai lomakaveria. Täällä onkin tullut tosi paljon ihania vinkkejä.
Toki nään jotain kavereita, mutta heidän varaan en oikein laita mitään.
Parhaat vinkit, mitä aion toteuttaa on juuri tuo roadtrippi lähikaupungeille. Olisi kivaa myös mennä yöpymään hotelliin yksin. Olen koittanut keksiä jotain kivoja keikkoja, mitä voisin mennä yksin katsomaan. Ehkä jotain museokierroksia.
Ap
Kesäyliopisto, melontakurssi tai muuta. Juna- tai bussimatka lähikohteeseen. Helsingissä aja raitiovaunureitit läpi ja käy saaristoveneillä eri saarissa.
Yksin juopotellessa menee oikeastaan kaikki lomat.eipä sitä enään osaisi mitään muuta tehdäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukisin, vaeltaisin ja tunkisin johonkin ohjattuihin ryhmäaktiviteetteihin kuten kunnan järjestämiin rikkaruohotalkoisiin, koska olen toivottoman sosiaalinen.
Apua, tajusin just miten mielenkiintoinen ihminen olen! 🤣 Rikkaruohotalkoot.
Vapaaehtoistoiminta saa tutustuu kaikenlaisiin ihmisiin. Aktiivisuus on aina hyvä.
Pakettimatkalle johonkin ja siellä useampi retki niin ei tarvitse kökkiä yksin kaikkea aikaa ja kaupunkiin tutustumista ja lukemista, rannalla löhöilyä.