Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kahdeksi viikoksi Kreikkaan nauttimaan hyvästä ruuasta, lämmöstä ja upeista maisemista.
Siis ei Kreikkaan eikä yleensä eteläiseen Eurooppaan keaällä. Siellä on nytkin lämpötila ollut pitkään yli 40 astetta. Miksi pitäisi poistua Suomesta? Suomi on parhaimmillaan kesällä, ja rannikkoa riittää. Samoin Lappi on upea kohde. Ihmisiä tapaa Suomessa yhtä hyvin, jos vaan on halua.
Joo ei todellakaan kesällä mihinkään etelään kun kotonakin on tarpeeksi lämmin.
3 vuotta, tai kesää, olen vaihtanut asuntoa jonkun kanssa. Loma, kun alkaa, mä lähden. Mikä tahansa kaupunki kestää, kun ottaa haltuun.
Tänään alkoi kesäloma, hain 4 laatikkoa kaljaa ja aion maata ekan viikon takaterassilla maha soikeena.
Hyvät kesät kaikille -Jope
En osaisi elää yksin enkä myöskään haluaisi reissata yksin. Naimisissa 40 vuotta. Toivon että saisin kuolla ensin. Mies kyllä pärjää.
Luen, ulkoilen, siivoan asunnon ja kellarin ja turhat kamat pois, käyn elokuvissa ja teen parin pöivän matkoja. Ja tietenkin järjestän ystäville illanvieton kotonani.
Ennen kuin minulla oli oma perhe, tilanteeni oli vähän sama. Itsestä tuntui vaikealta matkustella yksin, mutta onneksi yleensä reissuille sain ystävän mukaan.
Kun olin yksin, kävin rannalla, urheilemassa, osallistuin mm melontakurssille, kävin puistojoogassa yms. Vierailin sukulaisten luona toisella paikkakunnalla. Järkkäsin illanistujaisia luonani ja silloin sain mukavasti aina seuraa mukaani, lähdimme kaupungin yöhön. Tällaisella reissulla tapasin myös mieheni eikä lomat ole olleet sen jälkeen yksinäisiä.
Kävisin joka kesä eri paikkakunnalla tutustumassa kotimaahan. Katsele avoimin silmin uusia asioita, mutta älä odota, että
löytäisit ystäviä. Ihmiset yleensä haluavat pysytellä omissa oloissaan. Aina kun kerron käyneeni jossain, muut kysyvät,
kenen kanssa olin siellä. "Ihan itseni kanssa."
Jos olis massia kans niin kiertelisin omalla autolla suomea, yöpyisin hienoissa/kivoissa hotelleissa.
laittaisin kotona SITÄ RUOKAA MITÄ HALUAN.
Menisin muitten kaupunkien työttömien, marttojen jne.piiriin käymään ja tutustumaan. Tietty soittaisin etukäteen, että milloin voi tulla. Kaiken maailman kahviloihin tutustumaan ihmisiin. Käsityöpiireihin, seurakuntiin. Kesällä tietty vaikeampas.
Jos olisin nainen, niin hyvissä ajoin hakisin Tinderistä kivan kesämiehen. Loman vietto on paljon mukavampaa, kun on joku jonka kanssa sitä viettää. Tietenkin, voi olla että muuttuu ympärivuotiseksi, mutta c'est la vie.
Ja ei, netti ei ole täynnä hulluja, pettäjiä tai hulluja pettäjiä, vaan suurin osa kuitenkin aivan normaaleja kaduntallaajia. Kuten sinäkin. Jos olet "vanhanaikainen" ja edellytät matchin tullessa miehen aloittavan keskustelun, niin toki, mutta sitten viimeistään se on naisen vastuulla ehdottaa näkemistä.
Yksin ei huvita reissata kun se yksinäisyys on joka paikassa mukana.
Tapahtumiin ei kehtaa mennä kun häpeää yksinoloaan.
Tänään oli kohtalotoverista juttu:
Olen koko loman kotona. Asun keskellä ei mitään. Lähimpään naapuriinkin on 25 km.
Loma menee marjastaessa, kalastaessa ja ylipäätään luonnossa liikkumisessa.
Ja tietenkin kun on omia lehmiä ja kanoja niin niitä pitää hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kahdeksi viikoksi Kreikkaan nauttimaan hyvästä ruuasta, lämmöstä ja upeista maisemista.
Kesällä ? Kun täällä on lämmintä ja vihreää
Mökillä olen, hyvää ruokaa ja juomaa mukana. Käyn kalassa ja liikun luonnossa, luen hyviä kirjoja.
Olen yksinäinen ihminen. Kesälomani vietin yksin. Tein yksinäisiä juttuja. Tänäänkin olen yksin, vaikka töissä olinkin päivän.
Mikä ihmeen pakko on aina olla tekemässä jotain. Jos mitään ei tule automaattisesti mieleen, niin silloin ei ole varsinainen tarve mihinkään. Ei se pakkoloma tarkoita että pakosti pitää lähteä jonnekin pakkomatkalle vain sen vuoksi että on loma. Tuollainen ajattelu on melko urautunutta.