Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
roadtripille lähtisin saunoisin ja uisin matkan varrella ehkä liftareitakin joskus seuraksi
Siis onko nyt käsitys ettei yksinäisille ole sukulaisia ja kavereita ??? Tai irtosuhteita . Työkavereita. Opiskelukavereita. Kyllä yleensä kaverit matkustelee ja retkeilee. Myös irtonumeron kanssa voi matkustaa kuin mökkeillä. Yksin asuminen ei tarkoita samaa kuin yksinäisyys. On kummilapset on tuttavien lapset kuin sukulaiset missä käydään. Kuin aikuiset kyllä osaa matkustaa yksin myös useimmin yhteisiin lomakohteisiin. Ostoksille ja enemmistöllä on harrastukset kuin myös koira tai kissa. Enemmistö käy uimassa kuin työväen opiston kursseja kuin baareissa. Työkevereiden kanssa työn jälkeen baariin. Parasta lomaa on kylpylä tai vuokra mökki kuin ulkomaan matkat . Kyllä juttukavereita löytyy heti myös laivaristeilyllä. Ruotsissa tai Lontoon matka. Lomalla ehtii harrastaa liikuntaa kuin musiikkia kuin sukulaisten tapaamista. Voi tehdä myös työtä kuin hoitaa kasvimaata vuokrata sellainen. Sulattaa jääkaapin ja pestä sen. Ulkomaan matkat retkineen ja kaupunki lomat. Lapissa on ihan kaupunkeja missä on oikein mukavaa viettää viikko vaikka Kalajoella. Kuusamo . Kemijärvi. Kuusamon kylpylä.
Imatran kylpylä ja siitä Kuusamon kylpylään ja siitä Kalajoen hienoille hiekoille hotelli loma. Asuntovaunu harrastus. Asuntovaunu on mukava.
Yrittäisin kysellä kavereista ja sukulaisista seuraa rientoihin.
Heräät aamulla, laitat hymyn päälle ja lähdet kaupungille. Käyt kahvilla ja aamiaisella jollain kivalla terassilla. Elät ja hengität kaupungin energiaa itseesi, istut puistoon jäätelölle, uitat hikisiä varpaita suihkulähteessä. Juttelet muiden yksinäisten kanssa. Jossain välissä syöt lounaan vaikka puistossa nurmikolla. Illemmalla voit ottaa alkoholipitoista ja sillä keventää entisestään hyvää tunnelmaasi. Tiedä mihin ilta vielä johtaa...
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nyt käsitys ettei yksinäisille ole sukulaisia ja kavereita ??? Tai irtosuhteita . Työkavereita. Opiskelukavereita. Kyllä yleensä kaverit matkustelee ja retkeilee. Myös irtonumeron kanssa voi matkustaa kuin mökkeillä. Yksin asuminen ei tarkoita samaa kuin yksinäisyys. On kummilapset on tuttavien lapset kuin sukulaiset missä käydään. Kuin aikuiset kyllä osaa matkustaa yksin myös useimmin yhteisiin lomakohteisiin. Ostoksille ja enemmistöllä on harrastukset kuin myös koira tai kissa. Enemmistö käy uimassa kuin työväen opiston kursseja kuin baareissa. Työkevereiden kanssa työn jälkeen baariin. Parasta lomaa on kylpylä tai vuokra mökki kuin ulkomaan matkat . Kyllä juttukavereita löytyy heti myös laivaristeilyllä. Ruotsissa tai Lontoon matka. Lomalla ehtii harrastaa liikuntaa kuin musiikkia kuin sukulaisten tapaamista. Voi tehdä myös työtä kuin hoitaa kasvimaata vuokrata sellainen. Sulattaa jääkaapin ja pestä se
Sinä se et oikeasti tiedä mitä on elää täysin yksin. Joillain ei oikeasti ole ketään. Mutta sitten pitää tehdä yksin ja tutustua siinä sivussa muihin . sivusta
En lukenut ketjua, joten varmaan jo toistoa. Olen yksinäisinä kesinä käynyt melonta- ja joogakurssilla sekä enkun puhekurssilla. Näissä kaikissa on yövytty, joten seuraa on saanut kätevästi. Yksin olen käynyt helpoissa kaupunkikohteissa. Voisitko aloittaa vaikka Tallinnasta? Pyöräilin myös paljon ja pidin taukoja kivoissa kahviloissa.
Todella monet eivät tajua, että yksin elävällä, lapsettomalla sinkulla saattaa ollakin seuraa, kun puhutaan oman kotiseudun sisällä tapahtuvista päivä/iltamenoista, mutta on aivan eri asia saada seuraa yön yli reissuun toiselle paikkakunnalle tai ulkomaille. Omat kaverini matkustavat pariskuntina tai perheinä, enkä minä halua matkustaa kolmantena pyöränä tai ilmaisena lapsenvahtina heidän kanssaan. Heillä ei jää ylimääräistä aikaa tai rahaa noiden omien reissujensa lisäksi yön yli reissuihin kanssani, joten on pakko tehdä niitä reissuja yksin, jos meinaa ikinä päästä minnekään.
Junalla mene Kajaaniin, sieltä bussilla Sotkamoon. Hiukka Beach on Kainuun riviera, ihanan puhdasta hiekkaa ja järvessä pulikoi, nauti auringosta. Majoitu 7km päässä Katinkullan Holiday Club kylpylähotellissa. Kylpylässä vietä aikaa. Vietä muutaman päivän loma. Katinkultaan on netissä tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Junalla mene Kajaaniin, sieltä bussilla Sotkamoon. Hiukka Beach on Kainuun riviera, ihanan puhdasta hiekkaa ja järvessä pulikoi, nauti auringosta. Majoitu 7km päässä Katinkullan Holiday Club kylpylähotellissa. Kylpylässä vietä aikaa. Vietä muutaman päivän loma. Katinkultaan on netissä tarjouksia.
Tiedä vaikka löydät miehen itsellesi lomalta.
Hiukan vanhemana (70v+) saa helposti puoli päivää kulumaan lapsuuden kotikaupungin hautausmaalla. Tuttuja nimiä tulee tämän tästä vastaan, paljon sellaisia kun et enää edes muistanut heidän olemassaoloaan. Samoin unohdettuja muistoja tulee samalla tulvimalla vastaan.
#17vuotiaanapoismuuttanut
Yksinäisillä on yleensä kaksi vaihtoehtoa: jäädä kotiin tai lähteä yksin jonnekin tuntemaan itsensä entistä yksinäisemmäksi silmätikuksi. Olin kerran ravintolassa syömässä juhannuksena. Naapuripöydissä ihmeteltiin, miksi olen ilman seuraa.
opastettuja kävelykierroksia on joka kaupungissa. vaikka omassa. lukisin myös rannalla kirjaa.
Olen jo vuosia viettänyt itsekseni lomaa. Nautin yksin ulkoilusta, hitaista hiljaisista aamuista, mökkeilystä, autoilusta... Viime kesänä tein itse road tripin konserttiin ja ystävän luo. Työni on sosiaalinen ja vapaalla nautin kun voin olla itsekseni. En ole suurempia suunnitelmia vielä tehnyt lomalleni. Tod näk 2 vkoa menee siskojen ja vanhempien luona vieraillessa. Ehkä teen ex tempore matkan ulkomaille tai johonkin kivaan kesätapahtumaan. Toivottavasti joku viikonloppureissu myös ystävän kanssa. Kuntoilun aloitan taas sohvaperunakauden jälkeen.... Jos olisi kasvimaa, viihtyisin sitä hoitaenkin hyvin 😊
Jos kaverit eri aikaan lomalla, tai kiireisiä, niin jotain festari, piknik tai kaupunkilomia voi silti tehdä. Jos ei sen vertaa liikene aikaa niin... 🙄😒
Ihanaa lomaa! Käy jossain missä et ole ikinä käynyt, tapaa ihmisiä tapahtumissa tai terasseilla, hemmottele itseäsi hyvällä ruualla ja viinillä aurinkoisena päivänä, käy jossain hienossa luontokohteessa... 💖😎
Vierailija kirjoitti:
opastettuja kävelykierroksia on joka kaupungissa. vaikka omassa. lukisin myös rannalla kirjaa.
Ai tätä neljä viikkoa putkeen?
Vierailija kirjoitti:
roadtripille lähtisin saunoisin ja uisin matkan varrella ehkä liftareitakin joskus seuraksi
Tämä edellyttää, että on auto. Yksinäisillä naisilla harvoin on autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä edellyttää, että on auto. Yksinäisillä naisilla harvoin on autoa.
Joo pessimisti ei pety etkö löydä mitään vaihtoehtoa. Ei ihme että olet yksin 🤨
Tuttavani, keski-ikäinen sinkku harrastaa ryhmämatkoja. On erilaisissa harrasteyhteisöissä yms. ja reissaa sitten näiden porukoiden kanssa. Käy myös erilaisilla kurssi- ja urheilumatkoilla, niissä on muitakin yksin matkaavia ja joukko on aina avoimempi viettämään aikaa osallistujien kanssa yhteisönä. Näiltä matkoilta saanut myös tuttavuuksia joiden kanssa käy esimerkiksi laskettelureissuilla.
Kyllä yksinasuvillakin naisilla on autoja. Auto antaa vapautta liikkua, muttei kuitenkaan ole välttämätön liikkumiselle, sillä julkisia liikennevälineitä kulkee eri puolelle kotimaata ja ulkomailla. Halutessaan autoton voi vuokrata auton päiväksi tai pidemmäksi aikaa.
Itse olen jo vuosikymmeniä matkustellut yksin, koska yksin matkustaessa on vapaus valita matkakohde, ajankohta, ajanvietto matkakohteessa yms. Keväisin/ syksyisin olen vuokrannut mökkimajoituksen esim. Leviltä tai Äkäslompolosta viikoksi tai kahdeksi. Siellä olen ulkoillut, käynyt monotansseissa päivällä ja illalla ravintolassa tansseissa. Olen löytänyt juttu- ja tanssiseuraa aina. Mökkimajoituksessa olen sitten saanut olla itsekseni, laittaa haluamaani ruokaa, saunoa ja nukkua silloin kuin nukuttaa. Ja olen aina nauttinut lomastani täysillä ja palannut kotiin iloisena ja rentoutuneena.
Kesäloman aluksi olen varannut viikon ulkomaanmatkan ja valinnut joka kerta eri kohteen. Kalliimpaa toki on matkustaa yksin, mutta minusta paljon rentouttavampaa kuin kaverin kanssa, joka kitiseen ja valittaa jatkuvasti eikä mikään kiinnosta. Kokemusta on tästäkin.
Lisäksi teen päiväretkiä lähialueelle pääkaupunkiseudulla. Etukäteen selvittelen tapahtumat, ruokapaikat reitit ym. Pakkaan autoon kylmälaukkuun evästä ( erityisesti, jos ruokapaikassa ei ole erityisruokavaliooni sopivia tuotteita), kahvit ja juotavaa sekä jonkin istuma-alustan ja varavaatetta. Myös junalla olen matkustanut esim. Tampereelle ja mennyt laivalla Viikin saareen päivätansseihin. Sieltä sitten syömään johonkin ravintolaan. Myös ihan kotpaikkakunnalla teen reissuja museoihin, puistoihin ja merenrantaan. Piknik ystävien kanssa on mukava juttu, jos on sellaisia ystäviä joiden kanssa voi viettää aikaa. Uimarannalla voi uinnin lisäksi lukea, tehdä ristikoita, nauttia eväistä
Olen myös useana kesänä tehnyt maksimissaan viikonmittaisen tanssireissun, jolloin olen varannut mahdollisimman edullisen majoituksen/majoitukset ja valinnut tanssipaikat, joissa haluan käydä. Näillä matkoilla olen pyrkinyt käymään sellaisilla lavoilla, joilla en ole aikaisemmin käynyt ja ajanut teitä, joita en ole aikaisemmin ajanut.
Yksinmatkustaessa ja kulkiessa on hyvä tutustua matkakohteeseen etukäteen,jolloin jännittäminen usein helpottaa. Myös matkaa varten voi säästää rahaa etukäteen, jolloin varmistaa suunnitelmansa onnistumisen.
Iloisia ja rentouttavia reissuja kaikille!
Yksinäisille on kaverit sukulaiset silti . Ja ne jotka on varastellut muiden tavaroita on niiden kanssa tulikivijärvessä. Kuolema kolkuttaa ja sitten siellä. Älä anna heille anteeksi sillä he tietävät mitä he tekevät. Heille tehdään kuin he ovat tehneet muille.