Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kahdeksi viikoksi Kreikkaan nauttimaan hyvästä ruuasta, lämmöstä ja upeista maisemista.
Siis ei Kreikkaan eikä yleensä eteläiseen Eurooppaan keaällä. Siellä on nytkin lämpötila ollut pitkään yli 40 astetta. Miksi pitäisi poistua Suomesta? Suomi on parhaimmillaan kesällä, ja rannikkoa riittää. Samoin Lappi on upea kohde. Ihmisiä tapaa Suomessa yhtä hyvin, jos vaan on halua.
kuka hullu vapaaehtoisesti lomailee Lapissa, itikoiden syötävänä
Lukisin, matkustelisin, seikkailisin, istuisin kahviloissa..
Vierailija kirjoitti:
Testaa kaikki kaupungin kahvilat ja terassit. Ihme jos ei ala tulla säpinää.
Kaukana kaupungista.
Ymmärrän tunteesi.
Lähtisin johonkin mihin tulee muitakin yksin matkustavia.
Esimerkiksi Suomen Purjelaivasäätiön purjehduksille voi lähteä ilman kokemusta, ja niillä reissuilla uudet ihmiset muuttuvat nopeasti ystäviksi kun miehistö hitsautuu yhteen. Näette uusia paikkoja yhdessä. Suosittelen!
Nautin siitä, ettei ole suunnitelmia. Aina kuitenkin flunssa iskee kun jonnekin pitäis olla lähdössä.
Nauttisin siitä, että on lomaa töistä. Siivoaisin ja järjestelisin kaapit ja komerot, tekisin täydellisen inventaarion vaatekaapeissa. Lukisin, kuuntelisin äänikirjoja, ulkoilisin, jos loppukesää niin säilöisin itselleni pakastimen täyteen vitamiineja talveksi jne
Käyn kaupungin järjestämissä, maksuttomissa puistojumpissa ja eri tahojen järjestämissä puistojoogissa, joista osa maksuttomia osa maksullisia. Monesti ovat periaatteella "maksa mitä haluat".
Käyn eri rannoilla uimassa ja rantakahviloissa, joihin otan kirjan mukaan. Olen ihan asioikseni lähtenyt naapurikaupunkiin rannalle.
Olen tehnyt yhden yön reissuja ruukkikyliin; Fiskarsiin ja Billnäsiin. Aion mennä myös Teijoon. Fiskarsissa oli enemmän nähtävää, mutta tykkäsin enemmän Billnäsin hotellista. Ruukkikylissä kiertely on juuri sen tyylistä tekemistä, ettei siihen tarvitse kaveria.
Teen kesäisin pidennetyn viikonloppumatkan Euroopassa. Esim. Köpis, Riika ja Vilna ovat sopineet hyvin yksin matkustavalle. Riika ja Vilna kannattaa käydä saman reissun aikana.
Lepään, otan rennosti ja käyn tapahtumissa. Viime kesänä kävin toisessa kaupungissa kesälomareissulla ja aika meni tosi nopeasti. Päivällä kahviloissa ja ravintolassa ja kaupoissa. Hotellilla lepäilyä. Illalla konsertti. Tykkäsin.
Tottakai yksin ollessa on hetkiä, jolloin voi tuntua tylsältä. Puhelimessa on internet, niin voi välillä sitä laavata niin kuin kotonakin. Lomalla ollessa on kuitenkin eri tavalla aikaa rauhoittuakin, katsella maailman menoa, luontoa ym.
Yksin matkustelu on ihan mahtavaa! Kun kerran menet et kaipaa ketään narisijaa matkaseuraksi enää. Mene yksin niin maailma avartuu todella. Yksin matkustelleessa myös tutustuu todella helposti muihin ihmisiin.
Olen kesälomilla tehnyt täällä kotimaassa 1-2 viikon valokuvailumatkoja autoillen, yksi yö yhdessä paikassa. En hakenut seuraa, vaan kuvausaiheita. Noin kymmenen päivän jälkeen alkaa koti kutsua.
Tekemiset riippuu onko rahaa käytössä, helppo homma kun ei ole.
jos olis rahaa niin matkustelisin hela tiden.
Ajelisin moottoripyörällä ihan mihin vaan.
Mulla ei ole yhtään ystävää, enkä edes halua. Ainut on vanha äitini, joka aloittaa kitinän, mitä kaikkia hommia pitäis hänelle käydä tekemässä. "nythän sulla olis aikaa, kun sulla on kesäloma" Äitini on pilannut kaikki kesälomani.
Tämä on jokakesäinen ongelma vähävaraisella ja autottomalla sinkulla, jolla ei ole ketään samanhenkistä ystävää, että meneekö tämäkin kesä taas kotona ja korkeintaan kaupungin keskustassa käyden. Kuten joka kesä.
Remontoisin, rakentaisin, viljelisin tai keräisin ruokaa. Tekisin siis jotain elintasoni eteen enkä vain heinäsirkkana makoilisi. En ole ikinä "lomaillut."
Matkustaisin johonkin sellaiseen yhteisölliseen paikkaan, jossa on helppo tutustua ihmisiin. Tässä yksi esimerkki: https://www.angsbacka.com/
Naisena yksinäisyys on valinta. Ei tarvita kuin ilmoitus Tinderiin, mennä yksin anniskeluravintolaan tms, niin seuraa löytyy kyllä. Tämä ehkä toiseen potenssiin aurinkorannoilla, bikinit päälle ja rannalle, sitten illaksi yksin baariin ja miesseuraa löytyy - aivan varmasti. Jos tämä ei jostain syystä kelpaa, ei ole tarpeeksi komeaa tms niin sitten on syytä katsoa peiliin ja myöskin sitä, mistä ja miksi valittaa. Ja ei, kaikki miehet eivät ole pettäjiä, alkoholisteja, pahalle haisevia tai edes lyhyitä.
Yksinäiselle miehelle tämä ei ole mahdollista, naiset eivät tee mitään lähestymisliikkeitä.
Nainen, jos ei ole seuraa, se johtuu vain ja ainoastaan sinusta. Miehiä riittää ja kaikki ovat helppoja. Piste.
Nauttisin elämästä,ajasta jonka saisin viettää ilman perhettä,ystäviä ja muuta sosiaalista kanssakäymistä sukulaisten ja tuttavien kanssa.Kerran lähdin Nykkiin yksin ja kokemuksen ja laadukkaan ajan itseni kera olin palatessani paljon eheämpi ihminen..olin saanut paljon henkistä voimaa.
Menisin metsään poimimaan mustikoita.