Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
Lähtisin vaellusmatkalle esim. Itävaltaan (valmis paketti). Kävisin kesätapahtumissa ja sukuloimassa, maauimalassa ja puistojumpissa. Siivoisin kotia.
Mä matkustin sinkkuna.
Asuin paikkakunnalla, jossa oli jouluna ja mm hiihtolomalla huutava pula petipaikoista.
Vuokrasin kotini silloin ja asuin vanhempieni luona.
Kesälomalla lähdin minne milloinkin. Olen ollut kuukauden Nykissä, Ateenassa, Lontoossa.
Asunut toisten kodeissa, hotellia edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkuihminen, mutta en yksinäinen.
Olen tietoisesti alkanut elää niin, että käytän kaikenlaisia ystävä-appseja ja sosiaalista mediaa uusien kavereiden hankkimiseen. Tämä on toiminut älyttömän hyvin ja olen saanut uusia samanhenkisiä ihmisiä elämääni ( ei parisuhde mielessä eikä se ole prioriteetti).
En myöskään pelkää olla yksin ja käynkin usein luonnossa sekä ulkomailla ihan omassa seurassani.
Voisin sanoa, että jos haluat muuttaa yksinäisyyttäsi, niin se on myös itsestäsi kiinni.
Itsekin olin aiemmin introvertti, vieläkin olen, ja uusiin ihmisiin tutustuminen oli vaivalloista mutta mitä enemmän tapaat ihmisiä, sitä luonnollisemmaksi se tulee.
Rohkeasti vaan eteenpäin tekemään muutoksia, niin voit unohtaa yksinäisyyden.
Minulla yksinäisyys tulee kylläkin silloin, kun yksin herään tai olen kotona illalla ja menen nukkumaan. Tai kun tekisi mieli jonkun kanssa nauraa jotain asiaa, mutta ei olekaan ketään, kenen kanssa niin tekisi. Tai kun matkustaa yksin.
En minäkään yksinäinen silloin ole, kun on jotain seuraa ja tekemistä. Paitsi jossain sellaisessa seurassa, joka ei noteeraa tai johon ei koe kuuluvansa. Introverttinäkin juttelen kyllä töissä, kaupassa ym. vaikka kuinka. Ei se minulta silti ole yksinäisyyttä poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tässä suunnittelen, mitä tekisin yksin kesälomalla. Harmi kun kaikki on niin kallista yksin, hotellihuone maksaa saman verran oli se yhdelle tai kahdelle :(
Itsehän en ole tuon takia käynyt 20 vuoteen ulkomailla, lukuunottamatta yhtä päiväreissua Tallinnaan.
Onneksi olen aloittanut uudet opinnot, niin on ainakin tekemistä kesäksi.
Käydä Veljekset Keskisellä. Se on ihan vakio... Vuokraa sähköpyörä ja mee ajalemaan. Sellaiseen metsään, jossa on sorapolut, joita pystyy hyvin ajamaan.
Kansalaisopistot järjestää erilaisia kesäkursseja itsensä kehittämiseen.Näitä on muuten ulkomaillakin.Tärkeintä on lähteä sieltä kotipiiristä ja tavata erilaisia ihmisiä, niin saa jo niistä virikkeitä ja uusia tuttavuuksia tai solmia jopa uusia ystävyyssuhteita.
Itse teen poikkeusen tänä kesänä, enkä matkusta ulkomaille, vaan ostan itselleni Viva Naturan kausikortin ja aion kajakoida, suppailla, pyöräillä ja soudella kesäkuusta elokuun loppuun. Säässä, kuin säässä.
Käyn lähikaupungissa päiväseltään retkellä, museossa, kirpputorilla.. Asuinalueella pyöräretkiä, voleivät ja vesipullo mukana. Istuskelen torilla. Onhan siinäkin työttömälle loman kaltaista toimintaa. Ilmat on lämpimät, mikäpä tässä.
Oon kokenu nyt, kun lapset ovat lentäneet pesästä, et matkustan kesälomalle aina jonnekkin lämpimään.Pidän kesälomani yleensä tammikuussa, kun täällä on järkyttävän kylmä, niin on sitten edes parikuukautta pitempi kesä.Kesällä on yleensä helppo olla töissä,kun on työpaikoilla hiljaista.
Vanha ketju, mutta koska kesälomat lähestyvät, ehkä vielä joillekkin ajankohtainen.
Itse hoitelen parvekepuutarhaa, lueskelen kirjoja, käveleskelen luonnossa ja istun torilla. Ens kesänä suunnittelen tekeväni päiväreissun junalla johonkin kesäkaupunkiin. Budjetti ei tänä kesänä anna periksi sen suuremmin reissata, joten ajattelin myös tutustua tarkemmin kotikaupunkiin. Läheltäkin voi löytyä kivoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukisin, vaeltaisin ja tunkisin johonkin ohjattuihin ryhmäaktiviteetteihin kuten kunnan järjestämiin rikkaruohotalkoisiin, koska olen toivottoman sosiaalinen.
Apua, tajusin just miten mielenkiintoinen ihminen olen! 🤣 Rikkaruohotalkoot.
Hupsu.😉 Toisaalta kuulostaa ihan hassulta, mutta tosi hyödyllinen harrastus. Itse oon monena kesänä kitkenyt lupiinit meidän läheiseltä tienpenkkaosuudelta.
Itse suosisin kotimaan matkailua. Retkeilyä, vaellusta yms tai kaupunkiloma elokuvineen/teatterineen/konsertteineen. Lapissa on ihanaa ennen juhannusta, yötön yö. Sodankylän elokuvafestarit 39.vuosi jo. Ahvenanmaalla on tosi kaunista, postilautalla ja teltta+ pyörä mukaan...
Pelailen pleikkarilla kaikkia mahtavia pelejä. Aika menee kuin siivillä eikä tahdo riittääkään.
Ei se puolisokaan takaa, että olisi yhteisiä lomasuunnitelmia. Itse olen viimeksi tehnyt puolisoni kanssa kesäreissuja toissakesänä - katsotaan tuleeko tälle kesälle yhtään yhteisiä lomapäiviä, kun yrittäjänä hän työskentelee silloin kun töitä on tarjolla.
Itse suunnittelen joitain menoja ystävieni kanssa ja muuten osaan nauttia kesästä myös itsekseni.
Lähtisin Miamiin johonkin all-inclusive adults only hotelliin pariksi viikoksi. Jos Miami ei kiinnosta niin sitten ihan minne vaan all-inclusive hotelliin makaamaan altaalle pariksi viikoksi. Toki jos haluaa niin voi tutustua myös ympäristöön.
Loma kun alkaa, meen hki Vantaan lentokentälle matkalaukkuineni. Äkkilähdön otan sieltä ja koskaan en tiedä minne lähden, mutta jokainen reissu on ollut ihana. Elän yksin, mutta yksinäinen en ole. Kaverit tietää jotta 3 viikkoa elän juuri niinkuin itse haluan, teen mitä haluan ja nautin.
Matkustaisin halvoilla junalipuilla Euroopassa. Yöpyisin vaikka retkeilymajoissa.
Kun olin sinkku, olin koko kesän matkoilla.
Kävisin museoissa! Pidän itse sotahistoriasta ja olen olen ottanut projektiksi käydä mahdollisimman monessa sotahistoriallisessa kohteessa / museossa. valitse joku aihen ja heittäydy siihen täysillä. terv MS
Hanki puoliso ja koita tulla raskaaksi! Jätä ehkäisy pois ja nai kolme kertaa päivässä, niin pääset eroon " itsekkäästi sinkkuudestasi" ja saat elämällesi sisällön.
Toissa kesänä kiersin koko Suomen kesälomalla kun olin just eronnut poikamies. Kolmen viikon reissu ja kelit sattui just silloin olemaan parasta mitä Suomen suvi voi vaan tarjota. Länsirajan Kilpisjärvelle, sieltä Inariin, näätämöön, Sodankylä, Ruka, itärajaa pitkin Imatralle ja rantaviivaa mukaillen Turkuun, ja sieltä keski-suomeen. 100-500 km päiväetappeja. Välillä meni pari päivää yhdessä paikassa.
Ja taidanpa tehdä tänä kesänä saman koska se oli tosi mukava reissu.