Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?

Vierailija
13.05.2022 |

Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.

Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.

Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.

Kommentit (582)

Vierailija
421/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut parisuhteessa n. 20 vuotta, joten viimeksi yksin vietetty kesäloma on ollut vuonna 2000. Silloin olin 4 viikkoa lähes yksin suvun mökillä. Lämmitin saunaa, uin, luin, grillasin... Kyllä oli kivaa. pari ihmistä kävi vähän aikaa olemassa siellä, joten ehdin tehdä myös metsätöitä setäni kanssa. Oli melkoinen shokki palata takaisin asiakaspalveluun töihin...

Vierailija
422/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin mökin ja vietin neljä viikkoa siellä.

Kävin kaupungilla nauttimassa hälinästä.

Kävin syömässä hyvässä raflassa.

Kävin leffassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilisin mahdollisimman paljon. Ajaisin vaikka autolla uudelle paikalle iha vaa käveleen ja nauttiin maailmasta

Erinomainen neuvo!

Vierailija
424/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva jos ei vaihteeksi joutuisi viettämään kesää yksin.

Vierailija
425/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinkku ja lapset on aikuisia, mutta vietän osan kesälomaani yksin. Eniten tykkään olla omalla mökillä(ni), mutta haluan myös matkustaa. Mieluiten menen joksikin aikaa jonnekin päin Viroa (muualle kuin Tallinnaan) treenaamaan viron kielen taitoani. Ja koska en kauheasti myöskään tykkää lentomatkoista ja lentokentillä odottelusta.

Vierailija
426/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellus-, jooga-, tms liikuntalomat. Samalla idealla on myös valokuvausta, luovaa kirjoittamista ja laulamista. Jos et ole urheilullinen, on myös rentoja vaihtoehtoja kuten esim. porrastreenit Positanossa.

Itse olen viihtynyt paremmin kun omaa kaveria ei ole ollut mukana. 

Tänä vuonna olen taas menossa ainakin yhdelle joogareissulle ja ehkä myös toiselle syksymmällä.  En edes kysellyt ketään mukaan. Olen käynyt ennenkin ja aina siellä on ollut joku myös yksin. 

Vierailija
427/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ yksineläjä. Jossakin vaiheessa vaan päätin, että jos elän arkea yksin kotona niin voin tehdä muutakin yksin. Esimerkiksi elokuviin en haluakkaan enää ketään mukaan. Matkat on PALJON parempia yksin! Siis aivan oikeasti. Itselle toimii parhaiten se, että on liikkeellä. 2-3 päivää jossakin ja sitten vaihdan saarta/kaupunkia.  Esimerkiksi Barcelonassa ja monessa muussa kaupungissa löytyy Travellers Bar, jossa reissaajat kokoontuu. Jos kaipaan seuraa, istahdan hetkeksi sellaisen terassille. Aina tulee juteltua matkavinkeistä yms, joten ihan hyödyllistä.

Vierailija
428/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin vaeltamaan Lappiin tai johonkin kansallispuistoon. Retkeily on kivaa yksinkin ja nuotiopaikoilla kaikki aina juttelee mielellään.

Tekisin reppureissun Keski-Euroopassa. Tai miten ja minne nyt tykkääkin matkustaa. Joku reissu joka tapauksessa.

Tekisin pyöräretken Saariston rengasreitillä. Kivaa myös yksin.

Vähän hankala antaa vinkkejä, kun ei tiedä yhtään minkäikäiselle ja mistä asioista pitävälle henkilölle pitäisi tekemistä keksiä. Jos olisin nuori ja sinkku, niin Tinder laulamaan ja kesäromanssia hakemaan avoimin mielin.

Vierailija
429/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen kirjoja, ja joskus kirjoitankin jotian, käyn onkimassa ja heittelemässä virveliä pyörämatkan säteellä olevissa lammissa. Lenkkeilytän koiraa ja käyn koiranöyttelyssä/ matsh swossam jos satun saamaan kavewrilta kyydin. Pyörämatkan säteellä harvemmin on koirajuttuja. Ollut yksin kohta 10 vuotta ja nyt eläkkeellä joten " loma " on jatkuvaa

Vierailija
430/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kesälomaa. Ei tarvi miettiä eikä suunnitella.

Tosin kyllä mieluummin miettisin vaikka turhaankin. Vaikka en siis tekemistä keksisikään, niin olisi ainakin se loma.

Vierailija
431/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä jäi tosi kovasti odottamani festarit välistä kun ei ollut seuraa. Tänä kesänä en haluaisi toistaa tuota virhettä, joten yritän rohkaistua menemään yksin jos en saa ketään lähtemään kanssani. Oon ollut pari kertaa keikoilla yksin ja ei oo ollut mitään ongelmaa :)

N31

Vierailija
432/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi, luin tätä ketjua valmistautuessani viime kesään.

Sen piti olla pitkästä, piiiitkästä aikaa eka sinkkukesä. Kaikenlaista suunnitelmaa ja ohjelmaa olikin, mutta sitten tapasin heti kesän alussa kivan miehen. Meni kuviot uusiksi. Taitaa mennä tämäkin kesä samassa seurassa :)

Näinkin voi siis käydä.

433/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen joka kesä yksinvaelluksen Lapissa. Ihanan rentouttavaa kun voi itse päättää missä vaeltaa ja miten pitkiä päivätaipaleita tekee ja milloin lepää/syö/nukkuu. Ja eihän sitä yksin tarvitse koko ajan siellä olla, riippuen vähän paikasta, näkee myös muita vaeltajia. 

Suosittelen

Vierailija
434/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukisin, vaeltaisin ja tunkisin johonkin ohjattuihin ryhmäaktiviteetteihin kuten kunnan järjestämiin rikkaruohotalkoisiin, koska olen toivottoman sosiaalinen.

Apua, tajusin just miten mielenkiintoinen ihminen olen! 🤣 Rikkaruohotalkoot.

Teet Hyvää, mitä arvostan. :)

t. roskienkerääjä, joka pitää siisteydestä

Vierailija
435/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et itse keksi mitään omalla älykkyysosamäärälläsi niin miksi sitä täältä kyselet yksinkertaisimpia asioita. 

Vierailija
436/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä housesitteriksi jonnekin päin maailmaa muutamaksi viikoksi. Yleensä tuo on vain jotain kissan/koiran tai puutarhan hoitoa talossa asumista vastaan. Jokatapauksessa reissuun

Vierailija
437/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti että ihmisen pitää olla tyhmä jos ei itse keksi mitään tekemistä. 

Vierailija
438/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos et itse keksi mitään omalla älykkyysosamäärälläsi niin miksi sitä täältä kyselet yksinkertaisimpia asioita. 

No varmaan juuri siksi kysyy, kun ei itse keksi 🤦

Ei ole suakaan liian älyllä pilattu 😅.

Vierailija
439/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jonkun sopivan pestin Workawaysta ehkä pariksi viikoksi tai kuukaudeksi ja siihen päälle reissaisin vähän samassa ympristössä, ehkä uusien ystävien kanssa, enkä yksin.

Vierailija
440/582 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäisenä" voi tehdä vaikka mitä:

-käydä katsomassa muutaman leffan putkeen

-eksyä koko päiväksi kaupungille, kiertää kirjastot, putiikit, terassit, ravintolat ja nähtävyydet

-lähteä etelänmatkalle (tai lappiin), voit sitten sivusta naureskella, miten perheellisillä menee hermo toistensa kanssa

-kiertää kaikki festarit

-käydä päiväristeilyllä

Mitä tahansa voi siis tehdä ja kukaan ei ole vahtimassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi