Hitaasti eteneminen seurustelussa/ intiimiin kanssa käymiseen
Ihan aikuinen olen, mutta seksistä ei ole kokemusta.
Muutamien miehien kanssa treffeillä olen vuosien varrella käynyt ja aina heillä on ollut kova kiire sänky hommiin.
Onko mitenkään mahdollista löytää miestä joka haluaisi itsekin ensin rauhallisesti tutustua?
Kavereiden kanssa en tästä kehtaa puhua, niin kysyn täältä miten asian kanssa voisi navigoida.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olis kanssa yksi aika samanlaisia ajatuksia omaava mies.
Tässä vähän yli kolmenkymmenen vuoden oleskelun aikana mulla on ollut tasan kaksi seksikumppania ja molemmat seurustelusuhteessa. Molemmissa suhteissa ominaista oli, ettei naisen ja mun halut kohdanneet alkuunkaan eikä arvoista tai oikein muistakaan seksiin liittyvistä jutuista keskusteltu pahemmin. Itse en koskaan ollut mitenkään seksin perässä juoksija eikä seksi ole minulle parisuhteen keskiössä, vaikka se toki kiva ja tärkeä asia onkin.
Ensimmäisen kohdalla olin vielä tosi nuori, ujo ja äärimmäisen epävarma eikä se kyllä yhtään auttanut asiaa, että "nainen"(tyttö) sen sijaan oli kokeneempi ja ihan valmis sänkyyn jo ekojen treffien jälkeen. Olikin sitten ikävä huomata miten kiirehtimällä ja painostamalla pakotettu huono seksi latisti itsetuntoa ja aiheutti lisää epävarmuutta joka näkyi vielä seuraavankin suhteen kohdalla. Siinä oli samalla tavalla, eli nainen paaaaaaaljon kokeneempi ja halukas varhaisessa vaiheessa.
Molemmat kerrat tavallaan kaduttaa koska en olisi halunnut tulla painostetuksi seksiin ja toisaalta ehkä kokemukseni olisivat myönteisempiä jos olisin ensin voinut keskustella asiasta ja edetä omaan tahtiini.
-M
Ehkä kannattaa ennemmin etsiä seuraa toisesta aseksuaalista. Tuo kuulostaa toiselle osapuolelle melko hankalalta kuviolta, tai sitten siinä pitäisi löytää toinen ihan samanlainen yksilö, kokematon ja lähes frigidi.
Mutta miten realistinen ajatus se mahtaa olla, että onnistuisi aseksuaalien pienestä joukosta löytämään kiinnostavan henkilön, jonka kanssa kiinnostus olisi molemminpuolista, kun sellaisen löytäminen on aika vaikeaa muutenkin.
Totta, mutta yhtä toivotonta on seksistä vähäisessä määrin kiinnostuneena ja kokemattomana etsiä ylipäätään toista samanlaista, varsinkin, jos sen tekee vielä niin, että tapailee naisia ilman tätä ennakkokriteeriä ja sitten kuitenkin kerta toisensa jälkeen pettyy, kun he edustavatkin näissä asioissa jotain keskiarvoa eivätkä tätä haavekuvaa. Jos taustalla on uskonnolliset syyt niin joku kristillinen deittipalvelu voisi ehkä toimia, Tinderiin sen sijaan turha mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista erottaa jotenkin näitä miehiä toisistaan?
Siis niitä joilla kiire sänkyyn (halusivat he sitte pelkästään seksiä tai ei) ja miehiä joille tutustuminen on ok, tai jopa mitä he itse haluavat myös.Koska tosiaan käynyt niin että tähän mennessä olen tavannut vain näitä kiirellisiä miehiä.
Ap
Hyvä kysymys. Itse en ole eläessäni harrastanut seksiä naisen kanssa ja ikää jo 40 vuotta. Kohtaloni on uskoakseni samantapainen kuin tuon "16" kirjoittajalla. Mutta tosin kuin ilm. hän niin minä en siis ole päässyt (tai joutunut) harrastamaan seksiä yhdenkään naisen kanssa. Sen sijaan olen kyllä onnistunut luomaan ja ylläpitämään muita läheisiä ja monin tavoin arvokkaita suhteita naisten kanssa.
Aina joskus on mielessäni käynyt, että miten elämäni olisi edennyt toisin jos olisin "jo" harrastanut seksiä edes yhden naisen kanssa, ankä aina päätyä tai joutua "friendzonelle".
Kun en kuitenkaan pidä itseäni esimerkiksi aseksuaalina tai odota kumppaniltani täydellsiyyttä, enkä ole mitenkään erityisen uskovainen tai omaa muutakaan erityistä vakaumusta, joka kieltäisi seksin, katsoen sen kuuluvan esimerkiksi vain avioliittoon.
Jos nyt kysyt, että olenko ujo ja introvertti, niin vastaan, että luullakseni jotain tuolta väliltä. - Jos jotain muuta haluat kysyä, niin voin yrittää vastata.
Tekstisi ei herättänyt mitään kysymyksiä. Pitää osata puhumisen lisäksi myös pussata, jos on siis ihastunut toiseen. Siitä voi edetä seksiin jos toinen on halukas. Voi myös kertoa tykkäävänsä toisesta enemmän kuin ystävänä. Elämässä pitää ottaa riskejä, friend zonelle jääminen saattaa muuttaa sinut katkeraksi jos haluaisit oikeasti jotain enemmän. Katkeruus taas on hyvin epäviehättävää ja luotaantyöntävää.
Ohis. Vaikka edellinen viestini ei herättänyt sinussa minulle kysymyksiä, niin kommenttisi oli minusta hieno. - J tai koin ja tunsin kommenttisi rohkaisuna; en näsäviisasteluna tai nöyryytävänä.
Esimerkiksi Varmastikin tuossa kun mainitsit, että friend zonelle jäämisessä on olemassa omat riskinsä on pointtia - Erityisesti minulla nyt kun tiedostan haluavani, "jotain" enemmän.
Olkoonkin,että olen myös erinomaien kiitollien ja iloinen kaiksita niistä suhteista (erinoamsisista kollegoista enenmmäja jvähemmän läheisstä kaveruuksista, syvistä ystävyyksistä jne), joita olen onnistunut luomaan ja ylläpitämään naisten kanssa.
Koska olen ollut laittavinani merkille, että toisinaan kun lukee henkilökuvia vanhemmista neitsyistä/ ati miehistä joilla on poikuus vielä vanhemapna tallella niin välillä itselleni muodostuu mielikuva, että heillä ei oikeasti ole yhtään ketään läheistä naista omassa elämässään, jonka kanssa saattaisivat oikeasti kokea ja tuntea iloa ja nautintoa. - Ellei nyt sitetn lasketa mukaan heidän mahd omaa äitiään tai (etäsitä) sisarustaan. Tällä tavoin haave päästä harrastamaan seksiä voi luullaksen saada kohtuuttoman suuret paineet ja saattanee saada sitä kohtaan sellaisiakin odotuksia ja vaatimuksia, joita seksin kautta ei voi saada.
Esimerkiksi olisi kohtuuton vaatimus, että jos joki harrastaisi kanssani seksiä, niin se olsi samalla silta, jota pitkin hänestä tulisi itselleni elämänkumppani. Tai, että tuolla kertaa hän tykästyisi ja kuka ties kiintyisi minuun niin,että saattaisimme harrastaa vastaisuudesssakin nautintoa ja iloa tuottavaa seksiä yhdessä. Tai, että hän avikka vain soittelisi joskus kysyäkseen mitä minulle kuuluu, samalla kun haluaisi kertoa minulle omista kuulumisistaan.
Seksikumppanien määrän ja kokeneisuuden suhteen janan molemmissa ääripäissä voi tulla omanlaistaan ongelmaa. Itse en haluaisi täysin kokematonta miestä, yhden sellaisen kanssa olen ollut ja ongelma ei ollut niinkään seksin laatu ns. teknisesti vaan se hänen tietynlainen naiiviutensa ja epävarmuutensa, jota pidin hyvin epäseksikkäänä piirteenä. Toisessa ääripäässä oli mies, jolla oli ollut varmaan reilusti yli sata partneria, joiden tiuha vaihtaminen vaikutti lähinnä addiktiolta. Jotenkin se kyllä myös vei fiiliksen, kun tiesi, että hommassa ei ole hänelle mitään kovin erityistä, kaikki on nähty ja kaikkea kokeiltu.
Ei mua ainakaan haittaisi edetä hitaasti ja/tai jos mies olisi kokematon. Eka kerta uuden kumppanin kanssa jännittäisi kuitenkin enemmän tai vähemmän, vaikka olisi kuinka kokenut ja edellisten kumppanien mielestä "taitava" - uusi kumppanihan saattaa tykätä ihan erilaisesta kosketuksesta yms, ihmiset on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.
Esim. demiseksuaalit tarvitsevat tunteita ja luottamusta kumppaniaan kohtaan ennen kuin seksin harrastaminen tuntuu luonnolliselta.
Näitä löytyy sekä miehistä ja naisista.Siis mitä? Sillekö on nyt joku ihan oma erikoinen terminsä, jos ei halua harrastaa seksiä jonkun tuntemattoman tai puolitutun kanssa? :D
Luulin, että on normaalia, että seksiä haluaa harrastaa sitten kun se itsestä tuntuu hyvältä, mutta ilmeisesti ei ole normaalia vaan silloin saa jonkun erikoisnimikkeen itselleen.
Eikö se nyt ole ihan tervettä, että tunteita ja luottamusta pitää olla ennen kuin hypätään sänkyyn?
Demiseksuaali ei kiihotu, ei syty, ei edes koe vetovoimaa toiseen, ennen kuin syntyy tunneside. Siksi on hyvä, että sille on sana. Demiseksuaalitkin ovat yksilöitä, mutta useimmiten tunnesiteen syntyminen voi viedä kauan ja vetovoiman syttyminen voi olla ns kiven alla itse olen usein toivonut että pystyisin tuntemaan fyysistä vetoa, mutta en tiedä tuleeko sitä tapahtumaan vai ei, ehkä joo, ehkä ei. Vaikka pitäisin ihmisestä. Demiseksuaalisuus kuuluu aseksuaalisuus-akselille. Siksi sille on nimi. Parikymppisenä sain kuulla epäilyjä, että olen frigidi tai syytöksiä että pelaan miehillä, kun en sitten halunnutkaan seksiä- mutta mistä olisin voinut tietää haluaisinko kohta , kun se nimenomaan vie vähän aikaa ja kohta sen vasta tietää.
Mikä nyt kenellekin sitten on hitaasti etenemistä. Me harrastimme mieheni kanssa seksiä ensimmäisen kerran 3kk seurustelun aloittamisen jälkeen. Meille se oli riittävän hidasta. Olimme yli 25, kun tapasimme.
Taas joku hönö pähkäilee, mitä mies haluaa.
Jos ei mielenkiinto riitä, et pysty käyttämään neitsyyttäsi syöttinä kovin pitkään. Turha sun on helpompia uhrejakaan vaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Tapasimme puolisoni kanssa aikanaan 16-vuotiaina ja tutustuimme ihan rauhassa toisiimme ensin. Seksiä taisi olla ekan kerran 4 kuukauden päästä ensitapaamisesta.
Heh, nyt on kyse ai-kui-sis-ta.
Heh, jos teinit pystyy odottamaan petipuuhia niin kai nyt aikuisistakin sellaista porukkaa löytyy.
Ei löydy paitsi joistain uskonnollisista piireistä joissa kitkerät neitsyet säästelee itseään avioliittoon. Miehet siellä sitten käy vieraissa tai homostelee sitä avioliittoa odotellessa.
Ei mitään hidastelua. Naisen vartaloa on ihanaa koskea ja mitä nopeammin pääsee koskemaan niin sitä enemmän rakkautta saa. Hitaasti tutkien käsilläni kosken naisen vartaloa joka kohdasta ja varmasti nainenkin innostuu. Seurustella voi hitaasti mutta kyllä miehen pitää päästä naisen vartaloa koskemaan heti.
Täällä kaikki yrittää olla järkeviä ja kannattavat hidasta etenemistä mutta kuitenkin haluaisitte naiselta pimppii heti. Yökerhossa käyvät miehet käy yökerhossa sen takia että pääsisivät heti panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt kenellekin sitten on hitaasti etenemistä. Me harrastimme mieheni kanssa seksiä ensimmäisen kerran 3kk seurustelun aloittamisen jälkeen. Meille se oli riittävän hidasta. Olimme yli 25, kun tapasimme.
Mies varmaan kävi panemassa jotain tosta naista välillä koska pihtasit siltä 3 kuukautta.
Mutta miten realistinen ajatus se mahtaa olla, että onnistuisi aseksuaalien pienestä joukosta löytämään kiinnostavan henkilön, jonka kanssa kiinnostus olisi molemminpuolista, kun sellaisen löytäminen on aika vaikeaa muutenkin.