Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitaasti eteneminen seurustelussa/ intiimiin kanssa käymiseen

Vierailija
11.05.2022 |

Ihan aikuinen olen, mutta seksistä ei ole kokemusta.

Muutamien miehien kanssa treffeillä olen vuosien varrella käynyt ja aina heillä on ollut kova kiire sänky hommiin.

Onko mitenkään mahdollista löytää miestä joka haluaisi itsekin ensin rauhallisesti tutustua?

Kavereiden kanssa en tästä kehtaa puhua, niin kysyn täältä miten asian kanssa voisi navigoida.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä tapasin keväällä Tinderissä miehen, jonka kanssa kävin ensin kahdesti ravintolatreffeillä. Kolmannet treffit oli mun luona. Olisin silloin halunnut harrastaa sexiä ekan kerran, mutta mies sanoi, että hänellä on periaate, että vasta 4. Treffeillä voi harrastaa sexiä ekan kerran.

4. Treffejä ei enää tullut.

Miksei tullut?

Vierailija
22/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista erottaa jotenkin näitä miehiä toisistaan?

Siis niitä joilla kiire sänkyyn (halusivat he sitte pelkästään seksiä tai ei) ja miehiä joille tutustuminen on ok, tai jopa mitä he itse haluavat myös.

Koska tosiaan käynyt niin että tähän mennessä olen tavannut vain näitä kiirellisiä miehiä.

Ap

Hyvä kysymys. Itse en ole eläessäni harrastanut seksiä naisen kanssa ja ikää jo 40 vuotta.  Kohtaloni on uskoakseni samantapainen kuin tuon "16" kirjoittajalla. Mutta tosin kuin ilm. hän niin minä en siis ole päässyt (tai joutunut) harrastamaan seksiä yhdenkään naisen kanssa. Sen sijaan olen kyllä onnistunut luomaan ja ylläpitämään muita läheisiä ja monin tavoin arvokkaita suhteita naisten kanssa. 

Aina joskus on mielessäni käynyt, että miten elämäni olisi edennyt toisin jos olisin "jo" harrastanut seksiä edes yhden naisen kanssa, ankä aina päätyä tai joutua "friendzonelle". 

Kun en kuitenkaan pidä itseäni esimerkiksi aseksuaalina tai odota kumppaniltani täydellsiyyttä, enkä ole mitenkään erityisen uskovainen tai omaa muutakaan erityistä vakaumusta, joka kieltäisi seksin, katsoen sen kuuluvan esimerkiksi vain avioliittoon.

Jos nyt kysyt, että olenko ujo ja introvertti, niin vastaan, että luullakseni jotain tuolta väliltä. - Jos jotain muuta haluat kysyä, niin voin yrittää vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parikymppisenä löytyi malttava poikaystävä. Eron jälkeen, noin kolmikymppisenä ei ole löytynyt kuin hätäilijöitä. Olen muutenkin ujo ja hitaasti lämpiävä, joten seurustelu- ja parisuhdekuviot taisivat loppua minulta jo silloin parikymppisenä. 

Vierailija
24/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"A second study in 2017 asked men and women specifically how many dates they usually waited before having a sexual experience with their partner. On average, men reported waiting about five dates, and women reported a preference of waiting closer to nine dates. Overall the average was about eight dates."

Tuossa joku googlen tutkimus. Itse luulin että määrä olisi alhaisempi.

Itseäkin miehenä ahdistaa jos toinen on heti kiinni kulkusissa.

Vierailija
25/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä parikymppisenä löytyi malttava poikaystävä. Eron jälkeen, noin kolmikymppisenä ei ole löytynyt kuin hätäilijöitä. Olen muutenkin ujo ja hitaasti lämpiävä, joten seurustelu- ja parisuhdekuviot taisivat loppua minulta jo silloin parikymppisenä. 

Huokaus.  Toiset meistä ei ole kokenut niitä sen parikymppisenä kuin nyt toistaiseksi noin 20 vuotta vanhempanakaan. - En ole  erityinen introvertti mutta olen oppinut nauttimaan ja iloitsemaan sinkkuelostani. Joskus rajoittuneessa mielessäni on ennättänyt käydä epäily, että tässäkö syy onkin sinkkuuteni; viihdyn ja nautin liian paljonelostani sinkkuna, ankä osaa tehdä toiselle selväksi, että elämäni saattaisi olla paljon parempaa yhdessä jatkaen kuin erillään.

Tai onko nainen tullut epäluulosieksi kanssani, kun en ole pitänyt mitään kiirettä ja hoppu, että harrastaisimme seksiä yhdessä. Vaan olen ollut kenties sinisilmäinen ja naivi kun olen uskonut, että etenemme kyllä harrastamaan seksiä jos niin on tarkoitettu kuin jonkun maagisen taian saattelemana, eikä minun mouruamiseni tai painostuksen vuoksi. No eipä ole edetty.

Ei tähän seksittömyyteen ja yksin sinkkuna elämiseen kuole mutta läheisyyden kaipuu ja halu vain jakaa eritavoin asioita. (Miksi esimerkiksi ruoka maistuu paljon paremmalta yhdessä syöden kuin yksin tai miksi teatteriesitys tai puistossa kävely on mukavampaa usein yhdessä 2. kanssa kuin yksin)  -Ja tai vain saada tuntea toinen vierellä on toisinaan ollut pakahduttava.   

Mutta joo tein sen taas. Tulin ulisseeksi ja epätoivoiselta vaikuttava ei ole kovin puoleensa vetävä ominaisuus, vaikka sen tulisi antaneeksi toisinaan tahtomattaan. - Silti tuntuu pahalta kun usein en vain tajua mikä minussa on vikana, että en ole onnistunut pääsemään parisuhteeseen.(..) 

Vierailija
26/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 33v kun harrastin ensimmäistä kertaa seksiä. Olin nätti ja hoikka aikuinen, mutta ihan tajuttoman arka ja epävarma intiimisuhteille. 33-vuotiaana jo toivoin pääseväni neitsyydestäni eroon koska halusin palavasti perheen, en kuitenkaan missään nimessä halunnut mitään yhden yön suhdetta.

Ja niin sitten rakastuin työtoveriini ja juuri se toveruus loi pohjalle hyvän luottamuksen. Tarkoituksellisesti juhlaillan jälkeen alkoholia nauttineena koin olevani hommaan valmis ja kaikki meni tosi luonnollisesti.

Olin aivan onnessani koska luulin löytäneeni loppuelämän kumppanin. Noh, mies oli sitten kuitenkin aivan liero ja ero rikkoi minut todella pahasti. Ajattelen, että syvä rikki meno johtui rakkauden tunteiden lisäksi siitä, että olin juuri hänen kanssaan jakanut itselleni niin ainutlaatuisen intiimielämän.

Lopulta pystyessäni jatkamaan elämää seurustelin muutamia kuukausia (ja harrastin seksiä) vielä 2 miehen kanssa seksiä ennen kuin löysin oman rakkaan mieheni. Olen sen tyyppinen ihminen, että näin jälkikäteen vähän harmittaa nuo kaksi turhaa seurustelua välissä, mutta onneksi olen välttynyt kuitenkin sukupuolitaudeilta. Tärkeintä on se että nyt on kaikki niin hyvin.

Vierailija
27/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 33v kun harrastin ensimmäistä kertaa seksiä. Olin nätti ja hoikka aikuinen, mutta ihan tajuttoman arka ja epävarma intiimisuhteille. 33-vuotiaana jo toivoin pääseväni neitsyydestäni eroon koska halusin palavasti perheen, en kuitenkaan missään nimessä halunnut mitään yhden yön suhdetta.

Ja niin sitten rakastuin työtoveriini ja juuri se toveruus loi pohjalle hyvän luottamuksen. Tarkoituksellisesti juhlaillan jälkeen alkoholia nauttineena koin olevani hommaan valmis ja kaikki meni tosi luonnollisesti.

Olin aivan onnessani koska luulin löytäneeni loppuelämän kumppanin. Noh, mies oli sitten kuitenkin aivan liero ja ero rikkoi minut todella pahasti. Ajattelen, että syvä rikki meno johtui rakkauden tunteiden lisäksi siitä, että olin juuri hänen kanssaan jakanut itselleni niin ainutlaatuisen intiimielämän.

Lopulta pystyessäni jatkamaan elämää seurustelin muutamia kuukausia (ja harrastin seksiä) vielä 2 miehen kanssa seksiä ennen kuin löysin oman rakkaan mieheni. Olen sen tyyppinen ihminen, että näin jälkikäteen vähän harmittaa nuo kaksi turhaa seurustelua välissä, mutta onneksi olen välttynyt kuitenkin sukupuolitaudeilta. Tärkeintä on se että nyt on kaikki niin hyvin.

Sama tarina, joskin seksikumppanit ovat jääneet yhteen ja sen jälkeen miesseura ei ole kiinnostanut. Nyt on menty kaksi vuotta miehiä näkemättä. Munasoluja luovutetaan niitä tarvitseville sitä mukaa kuin tuntuu tarpeelliselta, itsehän en niillä mitään tee.

Vierailija
28/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.

No en tarkoita nyt ihan odottamis-odottamista.

Mutta olen ujo ihminen, minulla kestää ihan yleisestikin tuntea oloni mukavaksi ihmisten seurassa, saati sitten lähempää kontaktia.

Että kyse ei nyt ole mistään pelien pelaamisesta tms.

Ap

Ymmärrän tämän oikein hyvin. Itse ainakin olen jo sen verran asioita kokenut elämässä, että haluaisin harrastaa seksiä "kunnolla" ei vaan mitään panoa lähes tuntemattoman ihmisen kanssa, vaan tunteella, luottaen ja hartaasti. En enää saa mitään kiksejä vain pelkästä panosta.

Vierailija
29/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta miehestä tulee esiin vasta todellinen luonne seksin jälkeen tai joskus muutaman kerran jälkeen joten tällaisessa on riskinsä, venyttää ja venyttää....ja kaikki oli turhaa

Vierailija
30/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta miehestä tulee esiin vasta todellinen luonne seksin jälkeen tai joskus muutaman kerran jälkeen joten tällaisessa on riskinsä, venyttää ja venyttää....ja kaikki oli turhaa

Mutta kyllä se minusta (miehestä) kertoo luonteesta niin naisen kuin miehen jos on "heti" odottamassa ja vaatimasa seksiä ihmiseltä, jota ei mahd. ennen treffejä tuntenut lainkaan. - En myöskään lakkaa ihmettelemästä sitä, että miten usein onkaan niin, että useimmiten naiset (tai nais oletetut) kertovat, etteivät kelpaa miehille muuhun kuin seksikumppaniksi. - Kun taas miehet kertovat, miten moni asia sujuu naisten kanssa hyvin mutta seksiä eivät nais(t)en kanssa pääse harrastamaan. 

Vierailija
31/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

"A second study in 2017 asked men and women specifically how many dates they usually waited before having a sexual experience with their partner. On average, men reported waiting about five dates, and women reported a preference of waiting closer to nine dates. Overall the average was about eight dates."

Tuossa joku googlen tutkimus. Itse luulin että määrä olisi alhaisempi.

Itseäkin miehenä ahdistaa jos toinen on heti kiinni kulkusissa.

Mielenkiintoinen väite mutta toisaalta miten hyvin tuo kertomasi "google tutkimus" huomioi vaikka yleisiesti kulttuurierot? - Tai onko vaikka sillä asian kanssa tekemistä, että millainen koulutus treffikumppanilla on. Tai vaikka ulkoisella olemuksella; vaikka itse kummeksunkin sitä, että jos on esimerkiksi kauniimpi nainen tai komeampi mies, niin suoraviivaisesti voitaiin päätellä, että hänellä olisi enempi kokemusta parisuhteessa olosta tai"vain" seksin harrastamisesta kuin -yksinkertaistaen vähemmän viehttävällä ("rumemmalla") sisarellaan / veljellään...

Vierailija
32/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.

Esim. demiseksuaalit tarvitsevat tunteita ja luottamusta kumppaniaan kohtaan ennen kuin seksin harrastaminen tuntuu luonnolliselta.

Näitä löytyy sekä miehistä ja naisista.

Pitääpä perehtyä tuon termin sisältöön, koska tuo kolahti isosti.

Ohis

Vierailija
33/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on semmoinen kokemus, että jos suhteen alussa ei roihahda niin seksielämästä tulee latteaa. Halut eivät ole kovin korkealla kummallakaan.

Nykyisen mieheni olisin voinut syödä jo ensimmäisellä tapaamisella, mutta käyttäydyttiin kumpikin pidättyväisesti, koska ei tiedetty tunsiko toinen samoin :D Toisella tapaamisella pantiin jo kuin viimeistä päivää. Sama linja on nyt jatkunut kohta 10 vuotta, ikää meillä 60 ja 50 vuotta.

Vierailija
34/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet seuras tinderistä, niin tee asia selväksi jo ilmoituksessa.

Vierailija
35/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on kokemusta seksistä ja olen kyllä aiemmassa elämässä hyppinyt sänkyyn aika huolettomasti, mutta tuntuu, että seuraavalla kerralla se ei tule olemaan niin, vaan tarvitsen tutustumista ja luottamaan opettelua rauhassa, kun edellinen suhde oli aika traumaattinen. Joten mietin samaa, vaikka en ole neitsyt todellakaan... Ottaako miehet sen jonain pelaamisena, vaikeasti tavoiteltavan esittämisena jos en halua heti? Olen tosi seksuaalinen ihminen, ja siksi seksin harrastaminen vaikuttaa minuun niin, että kiinnyn helpommin, mutta edellinen parisuhde oli niin kammottava, että aion seuraavalla kerralla katsella rauhassa. Mutta luulen, että tulen kyllä tuntemaan halua piankin, kunhan sopiva kumppani sattuu kohdalle...

Vierailija
36/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en naista kauaa kattele joka vaatii huomioimista ja palvelua ja siitä ei mitään kiitosta saa

Vierailija
37/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on miehiä, jotka haluavat odottaa ja tuntea itsekin olonsa turvalliseksi.

Mikään ei kuitenkaan suojaa sataprosenttisesti sydänsurulta, eikä kukaan voi luvata loppuelämän kestävää suhdetta, vaikka aikeet olisivatkin hyvät.

Kannattaa kertoa rohkeasti, mitä haluaa ja mitä ei (vielä) halua. Omista haluista saa paljon selville lähekkäin olemalla, vaikka varsinaiseen seksiin ei edettäisi. Pussailu ja muu läheisyys on myös aika ihanaa.

Vierailija
38/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en naista kauaa kattele joka vaatii huomioimista ja palvelua ja siitä ei mitään kiitosta saa

Muista tuoda naiselle heti alkuun ilmi, että oletat hänen olevan sinulle velkaa antaa reikää. Voi olla että on molemmille voitto ettette edes mene treffeille.

Vierailija
39/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on semmoinen kokemus, että jos suhteen alussa ei roihahda niin seksielämästä tulee latteaa. Halut eivät ole kovin korkealla kummallakaan.

Nykyisen mieheni olisin voinut syödä jo ensimmäisellä tapaamisella, mutta käyttäydyttiin kumpikin pidättyväisesti, koska ei tiedetty tunsiko toinen samoin :D Toisella tapaamisella pantiin jo kuin viimeistä päivää. Sama linja on nyt jatkunut kohta 10 vuotta, ikää meillä 60 ja 50 vuotta.

Voin tunnustaa empimättä, että jos olen selviytynyt neitsyenä 31-vuotiaaksi asti ja kerännyt kokemusta vain yhden miehen kanssa niin ei, minusta ei mitään seksihurjasteluseuraa saa 🙈😅🤷

Lika barn läka bäst ja niin edelleen. Eipähän tarvitse toisen turhautua puutteessa eikä minun surra kertakäyttöisyyttäni, kun epäsopivuus käy ilmi jo viestien/treffien aikana.

Vierailija
40/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. demiseksuaalit tarvitsevat tunteita ja luottamusta kumppaniaan kohtaan ennen kuin seksin harrastaminen tuntuu luonnolliselta.

Näitä löytyy sekä miehistä ja naisista.

Miksi kaikelle pitää nykyään olla joku ihme käsite? Ihminen joka haluaa kunnolla tutustua seksikumppaniinsa on demiseksuaali?!