Hitaasti eteneminen seurustelussa/ intiimiin kanssa käymiseen
Ihan aikuinen olen, mutta seksistä ei ole kokemusta.
Muutamien miehien kanssa treffeillä olen vuosien varrella käynyt ja aina heillä on ollut kova kiire sänky hommiin.
Onko mitenkään mahdollista löytää miestä joka haluaisi itsekin ensin rauhallisesti tutustua?
Kavereiden kanssa en tästä kehtaa puhua, niin kysyn täältä miten asian kanssa voisi navigoida.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Tapasimme puolisoni kanssa aikanaan 16-vuotiaina ja tutustuimme ihan rauhassa toisiimme ensin. Seksiä taisi olla ekan kerran 4 kuukauden päästä ensitapaamisesta.
Heh, nyt on kyse ai-kui-sis-ta.
Onnea ja menestystä tuohon tässä kertäkäyttökulttuurin ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Tapasimme puolisoni kanssa aikanaan 16-vuotiaina ja tutustuimme ihan rauhassa toisiimme ensin. Seksiä taisi olla ekan kerran 4 kuukauden päästä ensitapaamisesta.
Heh, nyt on kyse ai-kui-sis-ta.
Heh, jos teinit pystyy odottamaan petipuuhia niin kai nyt aikuisistakin sellaista porukkaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa? 4kk? Okei. 16-vuotias voi odottaa vaikka pari vuotta.
Aikuisille muutama kuukausi on varmaan ihan hyvä. Kesää vasten se vaan saattaa olla kituliaampaa. Eli odotetaan tässä -4kk (koko kesän.)
Itse odotin naimisiin menoon saakka eli muutaman vuoden. Asuttiin muutenkin eri paikkakunnilla, joten ei ollut muutenkaan mikään kiire. Nuoria oltiin.
Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa? 4kk? Okei. 16-vuotias voi odottaa vaikka pari vuotta.
Aikuisille muutama kuukausi on varmaan ihan hyvä. Kesää vasten se vaan saattaa olla kituliaampaa. Eli odotetaan tässä -4kk (koko kesän.)
Itse odotin naimisiin menoon saakka eli muutaman vuoden. Asuttiin muutenkin eri paikkakunnilla, joten ei ollut muutenkaan mikään kiire. Nuoria oltiin.
Pari vuotta? 😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias on kuitenkin aika eri asia kuin aikuisena, milloin odotetaan että kaikilla sitä kokemusta jo on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.
No en tarkoita nyt ihan odottamis-odottamista.
Mutta olen ujo ihminen, minulla kestää ihan yleisestikin tuntea oloni mukavaksi ihmisten seurassa, saati sitten lähempää kontaktia.
Että kyse ei nyt ole mistään pelien pelaamisesta tms.
Ap
Minusta kannattaa erottaa kaksi asiaa: halu seksiin ja halu suhteeseen. Suurin osa miehistä varmaan haluaa sitä seksiä ihan riippumatta siitä että haluavatko he kanssasi vain seksiä vai sekä seksiä että oikean suhteen. Kyse on siis siitä että sinun pitää löytää mies joka haluaa sitä suhdetta kanssasi niin paljon että on valmis sen takia odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. demiseksuaalit tarvitsevat tunteita ja luottamusta kumppaniaan kohtaan ennen kuin seksin harrastaminen tuntuu luonnolliselta.
Näitä löytyy sekä miehistä ja naisista.
Varmaan parhaiten menisi, jos etsisit samantyyppistä deittailuseuraa kuin itse olet, eli kokematonta/ujoa/demiseksuaalia.
On varmasti mahdollista löytää, ei huolta siitä.
Toki osa miehistä on vain seksin perässä, osa on tottunut että menee nopeasti sänkyyn, ja osa taas haluaa rauhassa tutustua ennen sänkyyn menoa.
Itse esim. kuulun tuohon viimeiseen ryhmään, joka haluaa tutustua ja kehittää tunteita ennen seksiä, niin kyllä tälläisiäkin miehiä löytyy, vaikka varmasti ei enemmistö ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olen ujo ihminen, minulla kestää ihan yleisestikin tuntea oloni mukavaksi ihmisten seurassa, saati sitten lähempää kontaktia.
Ap
No, kannattaa kehittää sitä omaa itsetuntoaan ennen kuin lähdet parisuhde markkinoille.
Olen noin 40 vuotias mies, eikä minulla ole ollut mies ja toistaiseksi kohtaloni on päätyä parhaimmassakin (tai pahimmassa) tapauksessa naisen kanssa, niin kuin sanotaan friendzonelle e. kaveriksi tai ystäväksi ei koskaan hänen (naisen) kanssa parisuhteeseen, joka on toki eriasia kuin harrastamaan seksiä.
Melko monta kertaa olen ollut hämmästynyt kun nainen (tai äin ainakin luulen, että useammin naienn kuin mies) kirjoittaa, että ei kelpaa miehelle kuin seksikumppaniksi. - Itselläni pitäisi tapahtua aika paljon, että olisin valmis harrastamaan seksiä. En tarkoita, että haluaisin odottaa vaikka papin aameneen asti.
Mutta jos tai kun nainen on joskus tehnyt selväksi, että hän haluaa minun kanssani seksiä toisella treffauskerralla (emme tunteneet tai tienneet toisiamme ennen 1. treffejä), niin myönnän säikähtäneeni, niin paljon että vetäydyin kuoreeni, enkä osannut ottaa hänen haluaan erityisen luontevasti ja mutkattomasti vastaan. Enemmän olin vain hämmentynyt.
- Toki on ollut kertoja, jolloin olisin itse saattanut haluta seksiä hyvinkin pian naisen kanssa, mutta jos tai kun olen ollut aistivinani, että nainen ei koe yhtä paljon halua harrastaa seksiä kanssani, niin olen mieluummin odottanut kuin puskenut päälle tai vain mourunnut ja kinunnut asiaa. - Hyvää on kannattanuyt odottaa. Vaikka tietenkään en ole aina emme ole edenneet koskaan myöhemminkään harrastamaan seksiä yhdessä, vaan olemme saattaneet päätyä kavereiski tai mahd. jopa ystäviksi.
Tai sitten tiemme on muutoin vain eronneet emmekä ole sen kummemmin kumpikaan meistä ei ole halunnut tai viitsinyt olla enää yhteyksissä. - Ghostaamisilta olen onneksi välttynyt.
Onko mahdollista erottaa jotenkin näitä miehiä toisistaan?
Siis niitä joilla kiire sänkyyn (halusivat he sitte pelkästään seksiä tai ei) ja miehiä joille tutustuminen on ok, tai jopa mitä he itse haluavat myös.
Koska tosiaan käynyt niin että tähän mennessä olen tavannut vain näitä kiirellisiä miehiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, kannattaa kehittää sitä omaa itsetuntoaan ennen kuin lähdet parisuhde markkinoille.
Kyllä mulla itsetuntoa on.
Mutta silti haluan rauhassa tutustua ihmiseen.
Ap
Mä tapasin keväällä Tinderissä miehen, jonka kanssa kävin ensin kahdesti ravintolatreffeillä. Kolmannet treffit oli mun luona. Olisin silloin halunnut harrastaa sexiä ekan kerran, mutta mies sanoi, että hänellä on periaate, että vasta 4. Treffeillä voi harrastaa sexiä ekan kerran.
4. Treffejä ei enää tullut.
Onko neljät treffit pitkään odottamista?