Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitaasti eteneminen seurustelussa/ intiimiin kanssa käymiseen

Vierailija
11.05.2022 |

Ihan aikuinen olen, mutta seksistä ei ole kokemusta.

Muutamien miehien kanssa treffeillä olen vuosien varrella käynyt ja aina heillä on ollut kova kiire sänky hommiin.

Onko mitenkään mahdollista löytää miestä joka haluaisi itsekin ensin rauhallisesti tutustua?

Kavereiden kanssa en tästä kehtaa puhua, niin kysyn täältä miten asian kanssa voisi navigoida.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen et ihmiatyyppejä on 2 ,toinen spontaani, heti kaikki. toiset on rauhallisia ja haluavat harkita tarkkaan. kyllä muutama kuukausi voidaan vaan tapailla ja miettiä. mikä kiire on tutustua kunnolla ennen muuta.

Vierailija
42/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on miehiä, jotka haluavat odottaa ja tuntea itsekin olonsa turvalliseksi.

Mikään ei kuitenkaan suojaa sataprosenttisesti sydänsurulta, eikä kukaan voi luvata loppuelämän kestävää suhdetta, vaikka aikeet olisivatkin hyvät.

Kannattaa kertoa rohkeasti, mitä haluaa ja mitä ei (vielä) halua. Omista haluista saa paljon selville lähekkäin olemalla, vaikka varsinaiseen seksiin ei edettäisi. Pussailu ja muu läheisyys on myös aika ihanaa.

- Toisinaan minusta on tuntunut, mitenkä osa haluaa mahdollsimman pian edetä seksiin siksi, että kuvitteelvat ja uskovat seksin kautta muodostavan ja luovan yhteiselle suhteelle vankemman pohjan. Uskovat siis, että toinen ei haluaisi enää perääntyä ja jättää kun hän on ollut valmis seksiin, niin hänen olisi paljon vakeiampi väittää pokalla, ettei ole tosiesta lainkaan kiinnostunut.

Mutta kuinka moni yhteinen ensimmäinen seksi kokemus on alkanut siitä, että toinen ei ole osannut kieltäytyä(?) - Vaan on siihen suostunut kohteliaisuudesta tai sen kummenmni ajattelematta saati siksi, että toinen on painostanut siihen enemmän ja vähemmän mahd. vielä loukkaavalla tavalla; jolloin ollaan "jo" siinä pisteessä (tai ainakin lähellä sitä), että oikeampaa kuin puhua seksistä olisi puhua väkivallasta ja toisen alistamisesta.

Toisinaan hitaammin lämpenevänä miehenä olen aatellut, että onko osa orastavista parisuhteistani kaatunut siihen, vaikkei nainen sitä ole suoraan sanonutkaan, että hän olisi halunnut ja toivonut "suhteemme" etenevän nopeammin intiimimmälle tasolle. - Mutta ei ole sen paremmin kuin minäkään osannut tai huomannut ja tai muuten vain itse kyennyt viemään ja edistämään haluaan niin, että olisimme harrastaneet (lopulta) seksiä.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Nykyinen mies ei tehnyt aloitetta eikä ehdotellut seksiä. Kysyin häneltä kerran sitä asiaa, että miksi et heti ollut vinkumassa sänkyyn, niin hän sanoi, että kiinnosti aidosti sinä ja sinun juttusi ja seksi tulee kun sitten joskus tulee ja olisi ihmetellyt, jos ei olisi tullut. Niin hyvin synkkasi kaikki asiat. Hän on ainoa mies, joka kuuntelee minua aidosti. Tein silloin joskus aloitteen luonani, että maistuisko, niin oli vaan, että tietenkin. Muutenkin hän sai minut tuntemaan itseni jotenkin ihmiseksi ja, että olen aidosti kiinosta jonkun silmissä. Ehkä se on totta, että hyvää kannattaa odottaa.

Vierailija
44/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähtäimessä on suhde, joka tulisi kuitenkin sisältämään seksuaalista kanssakäymistä, niin ns. hitaasti etenemisessä ei ole mitään järkeä. Seksuaalinen yhteensopivuus on tärkeä tekijä hyvässä suhteessa. Huonossa taas ei kannata olla. Siksi seksuaalinen yhteensopivuus kannattaa selvittää harjoittamalla seksiä mahdollisimman pian, mieluiten heti ensitapaamisella.

Vierailija
45/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on semmoinen kokemus, että jos suhteen alussa ei roihahda niin seksielämästä tulee latteaa. Halut eivät ole kovin korkealla kummallakaan.

Nykyisen mieheni olisin voinut syödä jo ensimmäisellä tapaamisella, mutta käyttäydyttiin kumpikin pidättyväisesti, koska ei tiedetty tunsiko toinen samoin :D Toisella tapaamisella pantiin jo kuin viimeistä päivää. Sama linja on nyt jatkunut kohta 10 vuotta, ikää meillä 60 ja 50 vuotta.

Mielenkiintoista lukea tämä ja samalla opin jotain itsestäni.

Minua ei mitenkään huoleta mitä kirjoitit.

Enemmän haluan sen tukea tuovan kumppanin ja yhteisen elämän.

En edes haluaisi rakkautta joka perustuisi tai tärkeä tekijä olisi seksi (ei pahalla niitä kohtaan joille se on tärkeää).

Ap

Vierailija
46/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Nykyinen mies ei tehnyt aloitetta eikä ehdotellut seksiä. Kysyin häneltä kerran sitä asiaa, että miksi et heti ollut vinkumassa sänkyyn, niin hän sanoi, että kiinnosti aidosti sinä ja sinun juttusi ja seksi tulee kun sitten joskus tulee ja olisi ihmetellyt, jos ei olisi tullut. Niin hyvin synkkasi kaikki asiat. Hän on ainoa mies, joka kuuntelee minua aidosti. Tein silloin joskus aloitteen luonani, että maistuisko, niin oli vaan, että tietenkin. Muutenkin hän sai minut tuntemaan itseni jotenkin ihmiseksi ja, että olen aidosti kiinosta jonkun silmissä. Ehkä se on totta, että hyvää kannattaa odottaa.

Tämä kuulosti todella ihanalta!

Onneksi olkoon teille!

Ap

Vierailija
47/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Tapasimme puolisoni kanssa aikanaan 16-vuotiaina ja tutustuimme ihan rauhassa toisiimme ensin. Seksiä taisi olla ekan kerran 4 kuukauden päästä ensitapaamisesta.

Toisaalta 4kk on lyhyt aika, vaikka teinistä se varmaan tuntuukin iäisyydeltä :)

Itse olin 24v kun menin sänkyyn ja odotettiin 8kk. 

uskovainen

Vierailija
48/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen Tinderissä tai muualla tutustunut samantyyppisiin ihmisiin kuin itse olen, eli suht. ujoihin introvertteihin, ei ole yleensä ollut kauhea kiire sänkyyn. Ainakaan näillä miehillä. Itse olen nainen, ja tehnyt sitten aloitteen ennemmin tai myöhemmin. Itselleni seksi on kuitenkin sellainen asia joka muuttuu luontevammaksi kun tutustun toiseen.

Seksi on parempaa kun toista tuntee jonkin verran, ja on tietty henkinen yhteys, riippumatta suhteen vakavuudesta. Fiksut ja ujot ovat usein myös parempia sängyssä. Tai mistä nyt kukakin tykkää

Vierailija
49/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.

Paljonkin hyötyä. Ehtii tutustumaan toisen luonteeseen, kun sekstailun sijaan jutellaan kaikesta mahdollisesta ja tehdään kaikenlaista muuta. Itse en olisi halunnut sänkyyn ja sitten todennut parin viikon päästä, et ei, outo tyyppi. 

Panetukseen auttaa oma käsi. Huolestuttavaa minusta, jos libido vie järjen sijaan.

Vierailija
50/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Tapasimme puolisoni kanssa aikanaan 16-vuotiaina ja tutustuimme ihan rauhassa toisiimme ensin. Seksiä taisi olla ekan kerran 4 kuukauden päästä ensitapaamisesta.

Toisaalta 4kk on lyhyt aika, vaikka teinistä se varmaan tuntuukin iäisyydeltä :)

Itse olin 24v kun menin sänkyyn ja odotettiin 8kk. 

uskovainen

Joku nelisen kuukautta meilläkin meni kun 17-vuotiaina neitsyinä alettiin seurustella. Minä olisin ollut valmis petipuuhiin paljon aikaisemminkin kuin mies (poika). Mutta teininä ja aikuisena homma toimii vähän eri lailla. Meillä hidasteena toimi mm. se, että piti löytää se rauhallinen paikka ja aika, kun molemmat asui vielä vanhemmillaan :D en usko että enää aikuisena kiinnostaisi odottaa niin kauaa, en kokisi sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
51/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähtäimessä on suhde, joka tulisi kuitenkin sisältämään seksuaalista kanssakäymistä, niin ns. hitaasti etenemisessä ei ole mitään järkeä. Seksuaalinen yhteensopivuus on tärkeä tekijä hyvässä suhteessa. Huonossa taas ei kannata olla. Siksi seksuaalinen yhteensopivuus kannattaa selvittää harjoittamalla seksiä mahdollisimman pian, mieluiten heti ensitapaamisella.

Kovin tulisi minulle (miehelle) paineita, jos heti ensimmäisten tai viimeistään tosilla tai kolmansilla treffellä pitäsi olla valmis ja halukas harrastamaan seksiä treffikumppanin kanssa, jota en mahd. aiemmin sen paremmin tuntisi tai tietäisi. - Todennäköisesti joskus ehkä olsin saattanut itse olla mutta olen malttanut ja odottanut aloittamatta mouruamista saati painostusta siihen, että pitäisi pian päästä kokeilemaan, että onko seksikumppaninnakin sellainen kuin toivoisin olevan.

Olen itse (kas yllättäen) vielä niin kokematonkin, että mieluummin kokisin opettelevani ja harjoitteelvani toisen kanssa seksiä kuin kuvittelisin jo osaavani ja tietäväni miten harjoittaa seksiä tosien kanssa, niin että toinen ehdottoman varmasti tai edes erittäin todennäköisesti nauttisi seksistä kanssani.

Osin tästä syystä en menisi tekemään liian pitkälle meneviä odotuksia ja kuvitelmia siitä millaista seksimme saattaisi myöhemmin olla.

Mutta kai minä olen naivi ja hyvä uskoienn kun kuvittelen ja haluan uskoa, että se voi parantua ja kohota nautinnolliseksi vaikka ensimmäisillä kerroilla se olisi vähän hapuilevaa.

Toiseksi kuvittelen, että seksimieltymykset vovat myös, aiankin jonkin verran ajan saatossa elää; mikä tuntuu hyvältä ja nautinnolliselta tänään niin huomenna tai vaikka vuoden päästä voi jo tietää toisen kanssa uudemman "tavan" jota en aiemmin mahd. tiennyt olevan olemassakaan.

Tai joka ei toiminut lainkaan ed. kumppanini kanssa mutta nyt toisen kanssa antaa enemmän nautintoa kuin moni niistä "tavoista" joista aiemmin luulin saavani suurimman nautinnon tai voivani antaa nautintoa toiselle. Ja se jos mikä on erinomaisen nautinnollista ja tyydyttävää on kun saattaa  huomata ja nähdä (aistia), miten toienn vaikuttaa saavan tyydytystyä ja nautintoa ja iloa.    

Vierailija
52/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä sen kuumiksen saisin niin ...olen jo etukäteen valmis mihin tahansa ja enempäänkin... ei mahkuja, saavuttamaton ulkomailla.

Vierailija
53/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan rauhassa? 4kk? Okei. 16-vuotias voi odottaa vaikka pari vuotta.

Aikuisille muutama kuukausi on varmaan ihan hyvä. Kesää vasten se vaan saattaa olla kituliaampaa. Eli odotetaan tässä -4kk (koko kesän.)

Itse odotin naimisiin menoon saakka eli muutaman vuoden. Asuttiin muutenkin eri paikkakunnilla, joten ei ollut muutenkaan mikään kiire. Nuoria oltiin.

Pari vuotta? 😂😂😂😂😂😂😂😂

Mikä sinä olet pilkkaamaan toisten ihmisten valintoja?

Vierailija
54/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en naista kauaa kattele joka vaatii huomioimista ja palvelua ja siitä ei mitään kiitosta saa

Uh, ällöttävä mielipide kerrassaan.Et ole kypsä minkäänlaiseen suhteeseen naisen kanssa.

Vierailija
55/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parhaiten menisi, jos etsisit samantyyppistä deittailuseuraa kuin itse olet, eli kokematonta/ujoa/demiseksuaalia.

Demiseksuaaali = normaali minun mielestäni :) 

Oikeasti aika uusi juttu tämä, että heti ekoilla treffeillä olisi mentävä sänkyyn. Ei ole mentävä, ei todellakaan, ja tämä on täysin normaali. Viis muiden mahdollisesti asettamista paineista. Oikeasti ei kyllä kuulu muille pätkääkään.

Vierailija
56/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä mitä hyötyä odottamisesta on. Kyllä minua ainakin naisena panettaa niin pirusti, että ei voi mitään odotella. Mutta kukin toki tavallaan.

Ihan samaa mietin, jos kerran intiimiä suhdetta ollaan rakentamassa. Hyvä se on testata värkit het'alkuun, että sovitaanko yhteen. Jos on tarkoitus mennä etupäässä kaveripohjalta, tilanne on eri asia.

Vierailija
57/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys asian suhteen. Pätee aika hyvin kaikenlaiseen toimintaan muutenkin. Ei sitä välttämättä ensimmäisenä asiana kannata mainita, mutta mikäli tapaat jonkun miellyttävän tyypin, kenen kanssa synkkaa, niin esim. seuraavasti.

Tämä on aika tärkeä asia minulle, joten haluan käydä tämän ihan avoimesti läpi. Olen neitsyt ja haluaisin tutustua sinuun paremmin, ennen kuin olen valmis intiimiin kanssakäymiseen.

Sit jos se ei tätä kyseistä henkilöä miellytä, niin antaa olla.

En pitäisi asiaa itse ongelmana, mutta meitä on moneen junaan ja jollekkin se voi olla este. Toivottavasti löydät jonkun hyvän tyypin.

M43

Vierailija
58/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä tapasin keväällä Tinderissä miehen, jonka kanssa kävin ensin kahdesti ravintolatreffeillä. Kolmannet treffit oli mun luona. Olisin silloin halunnut harrastaa sexiä ekan kerran, mutta mies sanoi, että hänellä on periaate, että vasta 4. Treffeillä voi harrastaa sexiä ekan kerran.

4. Treffejä ei enää tullut.

Halusit miehestä siis vain pelkkää seksiä? Entä jos se olisi ollut ns. huonoa? Kumpikaan ei siis menettänyt mitään.

Vierailija
59/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parhaiten menisi, jos etsisit samantyyppistä deittailuseuraa kuin itse olet, eli kokematonta/ujoa/demiseksuaalia.

Demiseksuaaali = normaali minun mielestäni :) 

Oikeasti aika uusi juttu tämä, että heti ekoilla treffeillä olisi mentävä sänkyyn. Ei ole mentävä, ei todellakaan, ja tämä on täysin normaali. Viis muiden mahdollisesti asettamista paineista. Oikeasti ei kyllä kuulu muille pätkääkään.

Kuka sanoo, että on mentävä? Lukeeko Tinderin käyttöehdoissa?

Vierailija
60/93 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko neljät treffit pitkään odottamista?

Valitettavasti on, monille "kaikki mulle heti nyt"- ihmisille...