Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1821/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin oman haaremini naiset tunnen hyvinkin läheisesti. Sitä en toki tiedä miten yleistä tuo on. Aika tavallinen mies olen kuitenkin, siitä päättelen, että ei ole harvinaista.

Vierailija
1822/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Ja näitä kategorioita vain todellisilla parisuhdeteoreetikoilla, joilla ei ihmiskokemusta, parisuhdekokemuksesta ole edes omien vanhempien kautta. Muutkin kokemukset vaikuttavat olevan fiktiivisiä. 

Mistä tuo kuvitelma tulee? Red pill miehet on kaikista kovimpia naistenmiehiä. Itsekkin olen pannut tusinoittain naisia, korkannut useita neitsyitä, ollut useita parisuhteita ja olen ns "tasoteoreetikko". Riittää että näen kuvan naisesta ja tiedän hänen parisuhdestatuksena osaan varmaan 80% todennäköisyydellä sanoa olisiko hän minusta kiinnostunut. (Olen hyvännäköinen). Ja nämä höpötykset "nuo tasoteoria jutut tiputtavat tasosi nollaan blaablaa" ei näitä nyt helevetti kenellekkään naiselle puhuta. naisille puhutaan rakkaudesta yms, ja ollaan sopivissa määrin kuitenkin sika. Nainen kokee suuria tunteita kokoajan. miehien kanssa sit jauhetaan tasoteorioita. Tai sitten vauva.fi anonyymina internetissä. Eikai naiselle sanotakkaan että "hei haluan sinulta pillua en mitään muuta" vaikka asia näin olisikin. Sekin on niin naurettavaa miten naiset kuvittelevat väistävänsä ns pelimiehet. Hyvä pelimies kun ei anna pelimies vaikutelmaa itsestään. Oikea pelimies ei ole mikään "hei meille vai teille" "käyksä usein täällä?" tyyppi, se on luuseri joka haluaisi olla pelimies. Naiselle pitää antaa lähes aina edes kuvitelma siitä että voisi olla jotain enemmänkin kuin pelkkää seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle ei nyt ihan aukea tämä. Olen sinkkumies. Kukakohan mahtaa hoitaa ruuanlaiton, pyykit ja imuroinnit kotonani? Niin, minä. Tosiaan, helppo ratkaisu on asua erillään."

Ei muuta asia mitenkään, Edelleen haluat siis sen helpon tapailusuhteen jossa sinun ei tarvitse panostaa kuin vain omaan hauskuuteesi ja nautintoosi.

Kysehän oli siis edelleen siitä väitteestä että naiset olisivat jotenkin vaativia ja miehet eivät. Mutta tuntuu siis edelleen että miehet haluavat pitää arjen kaukana ja vaativat nimenomaan sitä että mikään ei saa olla heille yhtään rasittavaa. 

Ainakin minä myönnän auliisti, että minun kanssani saa helpon suhteen, jossa molemmat panostavat lähinnä hauskanpitoon ja nautintoon, ja kumpikin pyörittää oma arkea niin kuin haluaa. Parisuhteen ei tule olla rasittavaa vaan ylimääräistä lisäarvoa muutenkin hyvään elämään.

En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi joku haluaisi väkisin tehdä suhteestaan arkisen ja rasittavan, ellei sitten ole perheen perustaminen tai uusperhearki tavoitteena. Kahden erillään asuvan aikuisen välinen seurustelusuhde on sinänsä äärimmäisen helppo ja antoisa parisuhteen muoto.

🤷

Vierailija
1824/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedoksesi vaan että hyvännököinen ja kohtalaisesti toimeentuleva 50v mies voi hakea aasiasta 20-30v hyvännäköisen lapsettoman naisen."

Mutta ei yleensä hae. Aasiasta hakevat naisensa miehet jotka eivät muualta saa.

Johtuu siitä että aasialainen vaimo ei Suomessa ole mikään status tai ylpeys vaan osoitus siitä että et muuta naista saa. Miksi hyvännäköinen ja toimeentuleva mies haluaisi sellaisen kuvan antaa?

Se ei tarkoita sitä etteikö naista saisi. Ainakaan kaikkien kohdalla. Voi olla että suomesta saisi 5-6 tason naisen mutta aasiasta 9 tason naisen. Miksi mies ei hakisi parempaa samalla "hinnalla". Itseasiassa hinta on alhaisempi. Aasiasta saa paremman naisen joka vaatii vähemmän. Ne ei oo semmosia itsenäisiä voimakkaista feministi boss bitchejä. Miksi maksaisi suomalaisesta huonommasta tuotteesta enemmän.

Vierailija
1825/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas ihmeellisellä tasolla täällä parisuhdekeskustelu. Teemat pyörivät seksin ja siivouksen ympärillä. Kuka ja minkä ikäinen on pantava ja kenen kuuluu kokata ja siivota. Kiima ja huushollin pito. Kukaan ei tunnu enää muistavan motivaatiopohjana "ihmisen ikävää toisen luo" tai "mistä tunnet sä ystävän". Juttu on nimittäin niin, että kun kohdalle sattuu potkut, sairaus, yksinäisyys (ja näin voi käydä sille pantavalle siivoushullullekin), hyvän parisuhteen peruselementti aito välittäminen alkaa muistua mieleen. Hävetkää, eläimet.

Seksi korostuu varmaan siksi, että ainakin minulle se on parisuhteen tärkein elementti. Kodin saan siivottua yksinkin, ja seuraa varten minulla on laaja ystäväpiiri. En hae parisuhteelta mitään elämäni kivijalkaa vaan elämän sulostuttajaa.

Jokaisella on toki omat parisuhdetarpeensa, ja se on täysin ok.

Vierailija
1826/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin oman haaremini naiset tunnen hyvinkin läheisesti. Sitä en toki tiedä miten yleistä tuo on. Aika tavallinen mies olen kuitenkin, siitä päättelen, että ei ole harvinaista.

Ja sitten heräsin yksiöstäni.

Vierailija
1827/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä tuo kuvitelma tulee? Red pill miehet on kaikista kovimpia naistenmiehiä."

Jos puheesi pitävät paikkansa niin edustat sitä yhtä promillea miehistä. Sinun kokemuksillasi ja saavutuksillasi ei siis ole merkitystä suurimmalle osalle ihmisistä jotka elävät täysin eri maailmassa.

Sinä näet sen oman maailmasi mutta et sitä että hyvin moni ei elä siinä eikä näe tai koe asioita ollenkaan kuin sinä.

Vierailija
1828/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi joku haluaisi väkisin tehdä suhteestaan arkisen ja rasittavan, ellei sitten ole perheen perustaminen tai uusperhearki tavoitteena."

No aika iso osa ihmisistä haluaa edelleen sen perheen joten onhan se sitä todellisuutta aika suurelle osalle. Ja vaikka itse et sitä haluaisi niin se todennäköisyys että se toinen haluaa on aika iso.

Vierailija
1829/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En hae parisuhteelta mitään elämäni kivijalkaa vaan elämän sulostuttajaa."

Tomii varmaan niin kauan kun kaikki menee hyvin. Olen vain aika monesti nähnyt miten se ystäväpiiri katoaa kun ihminen sairastuu tai elämä muuten menee raiteiltaan eikä voikaan enää samalla tavalla olla osa sitä ystävien hauskanpitoa.

Silloin se sitoutunut kumppani on kullan arvoinen.

Vierailija
1830/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se ei tarkoita sitä etteikö naista saisi. "

En niin väittänytkään vaan että se on se mielikuva joka siitä edelleen on. Ja siksi aasialainen vaimo ei ole miehelle mikään status vaan statusta laskeva asia. Ja tämä taas johtaa siihen että hyvin harva korkeamman tason mies siihen lähtee.

Vierailija
1831/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi joku haluaisi väkisin tehdä suhteestaan arkisen ja rasittavan, ellei sitten ole perheen perustaminen tai uusperhearki tavoitteena."

No aika iso osa ihmisistä haluaa edelleen sen perheen joten onhan se sitä todellisuutta aika suurelle osalle. Ja vaikka itse et sitä haluaisi niin se todennäköisyys että se toinen haluaa on aika iso.

No juu, mutta tämä ketju käsittelee neli-viisikymppisten pariutumista, ja aloittaja itse on yli viidenkymmenen. Tässä ikäluokassa ymmärtääkseni aika harva haavailee enää perheen perustamisesta, ja itsenäinen elämäkin on toivottavasti jo opittu.

Vierailija
1832/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla että suomesta saisi 5-6 tason naisen mutta aasiasta 9 tason naisen."

En tiedä missä näitä ysin aasialaisia naisia oikein on. Mitä niitä tuontivaimoja täällä näkee niin ihan tavallisen oloisia ja näköisiä naisia ne ovat. Ei mitää vikaakaan mutta ei mitään sen kummempaakaan.

Olen aina ihmetellyt mitä muut miehet näissä Aasian tuonneissa näkevät kun tuntuu että se kutosen nainen tännen rahdattuna muuttuu miesten silmissä ysiksi.

Vierailija
1833/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomii varmaan niin kauan kun kaikki menee hyvin. Olen vain aika monesti nähnyt miten se ystäväpiiri katoaa kun ihminen sairastuu tai elämä muuten menee raiteiltaan eikä voikaan enää samalla tavalla olla osa sitä ystävien hauskanpitoa.

Ikävä kuulla! Minulle ystävät ovat onneksi aina olleet merkittävä tuki elämässäni, ja olen sitä sukupolvea, jolle työttömyysjaksot ovat jo ihan normaalia elämää eikä mikään kriisitilanne. Täytän kohta 40, ja minulla ei ole ollut koskaan elämässäni toistaiseksi jatkuvaa työsuhdetta.

Toki täytyy sanoa, että panostan myös ystävyyssuhteisiini paljon enemmän kuin useimmat suomalaiset, ja vuosien aikana ympärilleni on kerääntynyt paljon samanhenkistä heimoa.

Vierailija
1834/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta tämä ketju käsittelee neli-viisikymppisten pariutumista, ja aloittaja itse on yli viidenkymmenen. Tässä ikäluokassa ymmärtääkseni aika harva haavailee enää perheen perustamisesta, ja itsenäinen elämäkin on toivottavasti jo opittu.

Toisaalta ei sen ikäisten yhteiselonkaan enää luulisi mitenkään hirveän rasittavaa olevan. Ei kaksi ihmistä niin paljon syö tai sotke samassa asunnossakaan että sillä saisi itsensä uuvuksiin. Toki jos haluaa sitä omaa rauhaa paljon niin siitä vaan mikä itselle parhaiten sopii. Mutta sen väittäminen että kahden aikuisen yhdessäasuminen olisi jotenkin ylivoimasen vaativaa on kyllä aika lailla liioittelua. Eri asia kun on lapsia ja varsinkin kun ne ovat pieniä. Mutta viisikymppisillä harvoin enää on.

Vierailija
1835/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla! Minulle ystävät ovat onneksi aina olleet merkittävä tuki elämässäni, ja olen sitä sukupolvea, jolle työttömyysjaksot ovat jo ihan normaalia elämää eikä mikään kriisitilanne. Täytän kohta 40, ja minulla ei ole ollut koskaan elämässäni toistaiseksi jatkuvaa työsuhdetta.

Toki täytyy sanoa, että panostan myös ystävyyssuhteisiini paljon enemmän kuin useimmat suomalaiset, ja vuosien aikana ympärilleni on kerääntynyt paljon samanhenkistä heimoa.

Ei se tietenkään aina niin mene. Mutta kun jouduin seuraamaan parhaan ystäväni kuolemista syöpään niin aika karua se oli. Kun hän oli sinkku niin viimeiset ajat vierellä oli vain sisko ja minä kävin niin paljon kun omalta lapsiperhearjeltani pystyin eli en kuitenkaan niin usein. Mutta muita kavereita ei isosta kaveripiiristä enää näkynyt missään.

Vierailija
1836/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta ei sen ikäisten yhteiselonkaan enää luulisi mitenkään hirveän rasittavaa olevan. Ei kaksi ihmistä niin paljon syö tai sotke samassa asunnossakaan että sillä saisi itsensä uuvuksiin. Toki jos haluaa sitä omaa rauhaa paljon niin siitä vaan mikä itselle parhaiten sopii. Mutta sen väittäminen että kahden aikuisen yhdessäasuminen olisi jotenkin ylivoimasen vaativaa on kyllä aika lailla liioittelua. Eri asia kun on lapsia ja varsinkin kun ne ovat pieniä. Mutta viisikymppisillä harvoin enää on."

Minähän siis vain ihmettelin sitä kommenttia, että miehet vaatisivat jotenkin kummallisen paljon, kun meitä ei arkisuus kiinnosta ja haluamme panostaa vain yhteiseen kivaan ja nautintoon. Ihan kuin kahden aikuisen hauska ja helppo parisuhde olisi jotenkin outo toive, tai vaativa saavuttaa.

Vierailija
1837/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten heräsin yksiöstäni.

Katkera nainenko se siellä? Vai kateellinen mies?

Vierailija
1838/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pointti olikin se että tuo yksi mieskirjoittaja toivoi suhdetta johon ei tuo arki ja pyykit juuri tuntunut kuuluvan vaan vain kivat jutut."

Onko joku sitä mieltä, että naiset toivovat miehiä useammin suhdetta, johon arki, pyykit ja muut ikävyydet kuuluvat? Miksi näin?

Vierailija
1839/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tuohon sairausjuttuun pitää nyt sivusta sanoa, että helposti käy niin, että se vieressä tukeva ja lohduttava ihminen on joku muu kuin pitkäaikainen aviomies. Moni suomalainen mies on hyvä ottamaan hatkat sairauden sattuessa. Tämä taitaakin olla se parisuhteen ja hyvän parisuhteen ero.

Vierailija
1840/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Ja näitä kategorioita vain todellisilla parisuhdeteoreetikoilla, joilla ei ihmiskokemusta, parisuhdekokemuksesta ole edes omien vanhempien kautta. Muutkin kokemukset vaikuttavat olevan fiktiivisiä. 

&nbs

Varmaan suuressa viisaudessa sitten oletat, että naiset kertovat näitä palstalla jakamaan asioita kasvotusten miehille? Selvästikään ei, koska jostain miesten mieliin on hiipinyt käsitys naisen tyhmyydestä ja alempiarvoisuudesta. 

Tuo mielikuva mikä sinulla itsestäsi on, varmaan kivasti pönkittää omaa heikkoa itseluottamustani, vaikka se sitten olisikin raamitettu näennäisen komean miehen kehyksiin.  Ehkä tuon mölinän turvin jaksat pitää niitä hetkellisiä kukkoilujasi naisille ja jatkaa heidän kaatamistaan uskoen olevasi heille jokin muu kuin kylän yleinen seiväs mihin voi itseään hieroa, ellei oikeita miehiä ole saatavilla.