Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olisin mielelläni parisuhteessa ikäiseni naisen kanssa. Tykkään luonnosta, liikunnasta, musiikin harrastamisesta, viikonloppureissuista ja olisi mukavaa istua sylikkäin terassilla tai takkatulen räiskeessä.
Mutta minäkään en halua työlästä kotiprojektia tai neuroottista huolehtimista jokaisesta pölypallosta."
Eli haluat haavemaailman jossa tehdään vain kivoja asioita mutta jossa tämä kiva ei tuota likaa, pyykkiä tai tiskejä.
Ja sitten väitetään että naiset eivät elä tässä todellisuudessa ja toivovat liikoja?
Täh? Naiset, mites miehet? Toki miehille useasti kelpaa hiukan vähempi. Mutta iskee se arki parisuhteeseen kuin parisuhteeseen. Aikaiset herätykset ja pyykki vuoret, pölypallot nurkissa ja tyhjyyttään loistava jääkaappi. Tehtävät jaettava ja töissä on käytävä. Siksi suosittelen pikku hiljaa tutustumista ja vastuiden jakamist
Minulle ei nyt ihan aukea tämä.
Olen sinkkumies. Kukakohan mahtaa hoitaa ruuanlaiton, pyykit ja imuroinnit kotonani? Niin, minä.
Tosiaan, helppo ratkaisu on asua erillään. Nyt kun mainitsit asian, miksi nämä asiat pitäisi tehdä yhdessä? Tuohan on juurikin hyvä järjestely, että yhdessä tehdään kivat jutut. Ja eikö se koske molempia tasapuolisesti sitten?
Jos kerran arjen jakaminen aiheuttaa ongelmia (ja miehet ovat patalaiskoja vätyksiä), miksi te naiset haluatte niin välttämättä juuri sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olisin mielelläni parisuhteessa ikäiseni naisen kanssa. Tykkään luonnosta, liikunnasta, musiikin harrastamisesta, viikonloppureissuista ja olisi mukavaa istua sylikkäin terassilla tai takkatulen räiskeessä.
Mutta minäkään en halua työlästä kotiprojektia tai neuroottista huolehtimista jokaisesta pölypallosta."
Eli haluat haavemaailman jossa tehdään vain kivoja asioita mutta jossa tämä kiva ei tuota likaa, pyykkiä tai tiskejä.
Ja sitten väitetään että naiset eivät elä tässä todellisuudessa ja toivovat liikoja?
Täh? Naiset, mites miehet? Toki miehille useasti kelpaa hiukan vähempi. Mutta iskee se arki parisuhteeseen kuin parisuhteeseen. Aikaiset herätykset ja pyykki vuoret, pölypallot nurkissa ja tyhjyyttään loistava jääkaappi. Tehtävät jaettava ja töissä on käytävä. Siksi suositt
Tämä. Kodista tulee aina naisen valtakunta, koska nainen tietää paremmin miten kotia kuuluu pyörittää.
Seurauksena on:
A) Miestä alkaa veetuttamaan se tauoton säätö, kun jokainen pikkuasia pitää hoitaa NYT, eikä voi odottaa vaikka aamuun tai viikonloppuun
B) Se jota kiinnostaa pikkusäätäminen enemmän - eli nainen - tekee enemmän. Pian nainen muuttuu marttyyriksi kun mies on laiska ja vain istuu sohvalla
Arjen pyörittäminen yksin on paljon mukavampaa. Vaatteet voi heittää lattialle lojumaan ja pyykkipussin viedä aamulla. Ei tarvitse jatkuvasti keskeyttää rentoutumista tai harrastamista jonkun pikkutehtävän takia.
Kivat jutut yhdessä, arki omillaan. Niin on paras, ainakin miehen kannalta.
Mitä treffiäppeihin tulee, matchit jakautuu miehille hyvin epätasaisesti. Pieni suosittu vähemmistö saa valtavasti, moni ei yhtään. Siksi naisten viestittelystä suuri osa tapahtuu suosittujen miesten kanssa ja vaikutelmat muodostuu sen mukaan.
Suosittu mies voi vaivattomasti esim. tinderin avulla pitää esim 3:a yhtäaikaista sitoutumatonta seksisuhdetta ja lisäksi harrastaa satunnaista irtoseksiä. Näin mukavaa tilannetta ei kovin helposti vaihda perusparisuhteeseen.
Tässä on nyt ollut useampikin kommentti täyttä asiaa: Älkää muuttako yhteen!
Naiset valittaa että mies on patalaiska, ei tee sitä eikä tätä. Ratkaisu tuohon on helppo, kumpikin asuu omissa kämpissään, niin säästyy iänikuisilta väännöiltä pölypalloista tai lavuaareista tai tiskeistä. Voidaan keskittyä yhdessä niihin mukaviin asioihin. Kummallakin oma elämänsä, usein omat lapset jne, johon on hankalaa uuttapuolisoa sovittaa. Joten luulisi että seurustelu omista asunnoista käsin olisi luontevin tapa toimia. Kelpaako tämä naisille? Tässä ketjussa lukemani perusteella ei! (Onneksi ihan kaikki naiset ei ajattele samoin). Halutaan mies "jakamaan yhteistä arkea"! Mitä se "yhteinen arki" sitten loppujen lopuksi on?
No, justiinsa sitä samaa minkä seurauksena naiselle on muutamia vuosia sitten tullut avioero....
Kokeilkaapa niin päin, että etsitte naisena pelkkää seksiseuraa...
T: päädyin vahingossa parisuhteeseen seksisuhteeni kanssa. N41
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa niin päin, että etsitte naisena pelkkää seksiseuraa...
T: päädyin vahingossa parisuhteeseen seksisuhteeni kanssa. N41
Tuo on paras tapa nykypäivänä hyvän parisuhteen saamiseen. Ei mitenkään varma tietenkään, mutta varmempi kuin vain ja ainoastaan vakavan parisuhteen etsiminen.
Valitettavasti ei taideta törmätä :-). Olen täällä itäisemmässä Suomessa pikkukylässä. Ei täällä edes kylän hirvipeijaisissa törmää vapaisiin miehiin, tanssilavakin kerran testattu 😅. Metsissä ei tule vastaan, kuin thaikkuja mättämässä urakalla mustikoita saaveihin. Seuraavaksi täytynee testata lintutornit.
"Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?" - - - - Aloitus
Koska et tajunnut, että feminismi on silkkaa ku*etusta? Feminismi on lähtöisin vasemmistolaisuudesta, utopiasta, jossa miehet ja naistet uurastavat tehtaassa rinta rinnan valtion edun nimissä, uhraten oman elämänsä, omat tarpeensa ja oman tulevaisuutensa yhteiskunnan edun vuoksi. Todellisuudessa, ts. neuvostoliitossa se toimi täsmälleen siten, ja sen vuoksi kaikkien elämä siellä oli ihan pskaa, mutta koska vaihtoehdot olivat joko kuolla, tai sitten elää siinä pskassa, systeemi pysyi huojuen pystyssä aina 90-luvulle asti, ja hajosi sitten pskuuttaan. Siitä tunkiosta omittiin feminismin aate tänne länteen, kuviteltiin, että se toimii muuallakin kuin sosialistisessa utopiassa, ja sitten petyttiin, koska se ei voi toimia.
Feminismi vaatii samat palkat samasta työstä, samat edut sukupuoleen katsomatta, mutta se ei vaadi 50/50 jakaumaa kaikkien ammattien sisällä, vaan jättää kaikki raskaat pskaiset työt miehille, kaikki vaaralliset työt miehille, kaikki liian monimutkaiset työt miehille ja naisille käy vain siistit sisätyöt, joista tulisi saada sama palkka kuin miesten, täysin riippumatta historiasta, koulutustasosta jne. tekijöistä. Miettikäähän tätä: kun katsoo sukupuolijakaumaa yhteishaussa, jossa nuoret aikuiset valitsevat ammattiopintolinjojaan, esim. Hius, kauneus ja hoitoalalle 98% hakijoista on naisia. Samoin teknisille aloille, talotekniikkaan, auto ja konepajoille jne. 98% hakijoista on miehiä. Jos omien valintojen kautta päästään näin kauas tasa-arvosta, niin millä se tilanne oikeasti korjaantuisi? Pakottamalla?? Kiväärin piippu erseeseen ja pakotetaan kaikille aloille 50/50 jakauma, olisiko hyvä ajatus? Neuvostoliitossa toimi monta vuotta..
Ja koska todellisuus toimii näin, sen naispuolisen parisuhteen etsijän tavoitteet ovat utopistiset, koska hän ei etsi kumppania, vaan lähinnä piikaa tai idolia, riippuen vähän näkökulmastaan. Parisuhde on yhteistyötä, perhe on tärkein yhteiskunnan yksikkö, koska toimiessaan se tuottaa uusia toimivia yhteiskunnan jäseniä. Silloin on kyse yhteen hiileen puhaltamisesta, yhteistyöstä ilman rajoituksia, eikä siitä, kumpi tekee perheen eteen enemmän, kumpi vähemmän, nää on mun rahat ja noi on sun rahat jne. Feminismin tavoittelema tyyli, naiset, jotka määrää kaapin paikan perheessä, vie tuhoon, koska yksikään terve heteromies ei halua naista, jolla on isommat munat kuin itsellä on. Naisen tulee olla feminiini yksilö, ei jätkämäinen mukamies, koska se parisuhde edellyttää toimiakseen juuri sitä. Pitää olla mies, joka tekee kaikki pskaiset raskaat hommat, pitää olla nainen, joka hoitaa lapset yhdessä miehen kanssa, huolehtii että asiat toimii, piste.
Ja joo. haukkukaa sovinistiksi ihan vapaasti. Totuus on joka tapauksessa se, että tämän asian määrittelee ihmisen biologia ja evoluutio, ei höttöpäiden aatteet ja halutilat. Niin kauan kuin ihmisapina on ollut olemassa, lajin säilyminen on edellyttänyt em. perheyhteisöä, eikä siitä pitäisi luopua jonkin sosialistisen ksipäåisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ratkaiseu on, että molemmat asuvat omissa asunnoissaan. Kun ei muuteta yhteen, kotityöt eivät lisäänny siksi koska nainen vaatii korkeampaa siisteystasoa ja hiotumpaa sisustusta kuin mies.
Mä olen nainen ja kyllä mä olen laiskempi siivoamaan kuin exä. Ei täällä nyt mikään sikolätti ole, mutta en jaks stressata jos tiskialtaassa on vähän tiskiä tai vähän villakoiria pyörii nurkissa. Meillä on kissa enkä siitäkään huolimatta imuroi joka päivä. Yleensä vain kerran viikossa ja joskus sen lisäksi vähän enimpiä kun varsi-imurilla kätevää äkkiä imuroida pahimmat moskat pois.
Todellisuudessa, ts. neuvostoliitossa se toimi täsmälleen siten, ja sen vuoksi kaikkien elämä siellä oli ihan pskaa, mutta koska vaihtoehdot olivat joko kuolla, tai sitten elää siinä pskassa, systeemi pysyi huojuen pystyssä aina 90-luvulle asti, ja hajosi sitten pskuuttaan.
Tarkistaisin vielä, että ymmärsin tämän ainoan ja oikeamielisen ajatuksenjuoksusi varmasti oikein:
- Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kaikilla on kurjaa, mutta se ei ole hyvä, koska on kurjaa.
- Hyvässä systeemissä taas vain naisilla on kurjaa, elleivät he sitten sopeudu miesten tarpeisiin ja tavoitteisiin ja näin pidä tilannetta missä vain miehillä on hyvä olla, hyvänä myös itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Naiset, mites miehet? Toki miehille useasti kelpaa hiukan vähempi. Mutta iskee se arki parisuhteeseen kuin parisuhteeseen. Aikaiset herätykset ja pyykki vuoret, pölypallot nurkissa ja tyhjyyttään loistava jääkaappi. Tehtävät jaettava ja töissä on käytävä. Siksi suosittelen pikku hiljaa tutustumista ja vastuiden jakamist
Erilliset asunnot on se ratkaisu. Kumpikin saa hoitaa oman huushollinsa siihen tahtiin ja malliin kuin haluaa, niin ei tule siitä turhaa rähinää. Se on varmaan suurin syy ongelmille parisuhteissa, joten se kannattaa kiertää tällä tavalla kokonaan.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen että monet tuntemani sinkut eivät itse näytä kovin kummoiselta, mutta vaativat silti että heidän kumppaninsa pitäisi olla hyvännäköinen.
Eihän tuollainen yhtälö vaan toimi. Ei hyvännäköinen ihminen mene kimppaan ei-hyvännäköisen kanssa. Miksi ihmeessä kukaan tekisi noin?
En ole ikinä tavannut oikeasti komeaa/kaunista ihmistä, jolla olisi mitään ongelmia saada kumppania niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt huomiota siihen että monet tuntemani sinkut eivät itse näytä kovin kummoiselta, mutta vaativat silti että heidän kumppaninsa pitäisi olla hyvännäköinen.
Eihän tuollainen yhtälö vaan toimi. Ei hyvännäköinen ihminen mene kimppaan ei-hyvännäköisen kanssa. Miksi ihmeessä kukaan tekisi noin?
En ole ikinä tavannut oikeasti komeaa/kaunista ihmistä, jolla olisi mitään ongelmia saada kumppania niin halutessaan.
Täysin samaa mieltä. Tosi harvassa on sinkut ylipäätään, mutta oikeasti kauniissa/komeissa en ole nähnyt sellaisia yhtäkään pitkään aikaan.
Olet liian vanha parisuhteeseen ap. Kun mies menee treffeille hän laittaa naisen kolmeen kategoriaan. 1. Vaimomateriaalia(mukava, hyvännäköinen/nuori, ei lapsia) 2. Mahdollinen pano(Siedettävän näköinen, pantava, muttei tarpeeksi hyvännököinen että haluaisin katsoa aamusta iltaan, voi olla lapsia) 3. Liian ruma edes pantavaksi.
Koska haistan jo kommentit että onhan ne miehetkin vanhoja ja rumia tjsp niin ei sillä ole merkitystä. 80v miehen mielestä 20v nainen on viehättävin niinkuin 20v miehenkin mielestä. Mies hommaa mielummin huippukroppaisen 20v näköisen seksirobotin kuin jonkun +50v naisen. Miehellä ei ole syytä olla kiinnostunut vanhasta naisesta biologisesti koska he eivät pysty enää lisääntymään. Mies pystyy joten hänen kannattaa siementää sitä 20v, vaikka sellainen olisi vaikea tai mahdoton saada. 50v on täysin ajanhukkaa.
Jos päästäsiin jonkun kotiini, niin turn off olisi valkoinen kotini. On valkoiset huonekalut, valkoiset sohvat, valkoiset verhot... Edesmennyt puolisoni osasi elää vaalean sisutuksen keskellä ja tykkäsikin siitä. Jos valkoinen kotini olisi turn off jollekin, se olisi varma merkki yhteensopimattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha parisuhteeseen ap. Kun mies menee treffeille hän laittaa naisen kolmeen kategoriaan. 1. Vaimomateriaalia(mukava, hyvännäköinen/nuori, ei lapsia) 2. Mahdollinen pano(Siedettävän näköinen, pantava, muttei tarpeeksi hyvännököinen että haluaisin katsoa aamusta iltaan, voi olla lapsia) 3. Liian ruma edes pantavaksi.
Koska haistan jo kommentit että onhan ne miehetkin vanhoja ja rumia tjsp niin ei sillä ole merkitystä. 80v miehen mielestä 20v nainen on viehättävin niinkuin 20v miehenkin mielestä. Mies hommaa mielummin huippukroppaisen 20v näköisen seksirobotin kuin jonkun +50v naisen. Miehellä ei ole syytä olla kiinnostunut vanhasta naisesta biologisesti koska he eivät pysty enää lisääntymään. Mies pystyy joten hänen kannattaa siementää sitä 20v, vaikka sellainen olisi vaikea tai mahdoton saada. 50v on täysin ajanhukkaa.
Ja tästä huolimatta myös +50-vuotiaat, hyväntuuliset ja riittävän hyvännäköiset naiset löytävät lähes jokainen oman kumppanin ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä huolimatta myös +50-
Näin varmasti onkin jos ovat osanneet pitää itsestään huolta(miehen liskoaivot kuvittelevat että nainen pystyisi vielä tulemaan raskaaksi) mutta suurin osa +50v naisista on ihan kauheita suohirviöitä.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole itsestäni mitenkään pitänyt huolta, ihan tavallinen olen. Pukeudun arkisesti, mutta värikkäästi. En ole hoikka, mutta normaalipainoinen tai ehkä vähän ylipainoinenkin. Hiukseni ovat luonnollisen väriset, eivät värjätyt. En meikkaa, mutta monen mielestä näytän ikäistäni nuoremmalta. Silti on miehet olleet kiinnostuneita ja olen rukkasia jaellut, koska en vain ole ollut heistä kiinnostunut. Rimanikin on heitä korkeammalla. Edesmennyt mieheni oli tumma, pitkä ja hoikka, joten tiedän kelpaavani ihan hyvännäköisellekin miehelle.
Minulla on miehenä ollut varmaan 30-vuotiaasta asti sama periaate: deittailen vain naisia, joiden kanssa olen jo harrastanut hyvää seksiä. Koska seksuaalinen kemia on minulle parisuhteen ykkäsprioriteetti, en jaksa tuhlata aikaa jonninjoutavaan kahvitteluun ilman sitä. Uskon, että minulle sopiva kumppani ajattelee asiasta samoin.
Jotkut naiset luulevat, että seksit ensitreffeillä vähentävät todennäköisyyttä, että tästä seuraisi parisuhde. Asia on täysin päinvastoin. Jos en halua harrastaa kanssasi seksiä hyvin pian, se tarkoittaa, etten pidä sinua parisuhdemateriaalina.
Yksinkertainen ratkaiseu on, että molemmat asuvat omissa asunnoissaan. Kun ei muuteta yhteen, kotityöt eivät lisäänny siksi koska nainen vaatii korkeampaa siisteystasoa ja hiotumpaa sisustusta kuin mies.