Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1801/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana naisena ei ole vientiä enää. Perinteisesti 50 v+ naiset ovat jo mummoja, jotka ovat olleet naimisissa vuosikymmenet. Avioeroja ei oikein tunnetukaan ja jos mies kuoli niin sitten pysyttiin leskinä omaan kuolemaan asti. Ajatus sinkusta vanhasta naisesta on jo itsessään vähän absurdi myös biologisesti katsottuna. 

Vierailija
1802/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian vanha parisuhteeseen ap. Kun mies menee treffeille hän laittaa naisen kolmeen kategoriaan. 1. Vaimomateriaalia(mukava, hyvännäköinen/nuori, ei lapsia) 2. Mahdollinen pano(Siedettävän näköinen, pantava, muttei tarpeeksi hyvännököinen että haluaisin katsoa aamusta iltaan, voi olla lapsia) 3. Liian ruma edes pantavaksi.

Koska haistan jo kommentit että onhan ne miehetkin vanhoja ja rumia tjsp niin ei sillä ole merkitystä. 80v miehen mielestä 20v nainen on viehättävin niinkuin 20v miehenkin mielestä. Mies hommaa mielummin huippukroppaisen 20v näköisen seksirobotin kuin jonkun +50v naisen. Miehellä ei ole syytä olla kiinnostunut vanhasta naisesta biologisesti koska he eivät pysty enää lisääntymään. Mies pystyy joten hänen kannattaa siementää sitä 20v, vaikka sellainen olisi vaikea tai mahdoton saada. 50v on täysin ajanhukkaa.

Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miehenä ollut varmaan 30-vuotiaasta asti sama periaate: deittailen vain naisia, joiden kanssa olen jo harrastanut hyvää seksiä. Koska seksuaalinen kemia on minulle parisuhteen ykkäsprioriteetti, en jaksa tuhlata aikaa jonninjoutavaan kahvitteluun ilman sitä. Uskon, että minulle sopiva kumppani ajattelee asiasta samoin.

Jotkut naiset luulevat, että seksit ensitreffeillä vähentävät todennäköisyyttä, että tästä seuraisi parisuhde. Asia on täysin päinvastoin. Jos en halua harrastaa kanssasi seksiä hyvin pian, se tarkoittaa, etten pidä sinua parisuhdemateriaalina.

Mulla sama juttu. Seksi on minulle tärkeä osa parisuhdetta. Jos naisen kanssa ei ole voimakasta seksuaalista kipinää, ei parisuhde hänen kanssaan tule ikinä toimimaan. 

M34

Vierailija
1804/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Vierailija
1805/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on miehenä ollut varmaan 30-vuotiaasta asti sama periaate: deittailen vain naisia, joiden kanssa olen jo harrastanut hyvää seksiä. Koska seksuaalinen kemia on minulle parisuhteen ykkäsprioriteetti, en jaksa tuhlata aikaa jonninjoutavaan kahvitteluun ilman sitä. Uskon, että minulle sopiva kumppani ajattelee asiasta samoin.

Jotkut naiset luulevat, että seksit ensitreffeillä vähentävät todennäköisyyttä, että tästä seuraisi parisuhde. Asia on täysin päinvastoin. Jos en halua harrastaa kanssasi seksiä hyvin pian, se tarkoittaa, etten pidä sinua parisuhdemateriaalina.

Täsmälleen näin. Iloiset, avoimet ja seksuaalisesti ilmaisukykyiset naiset eivät juuri kärsi aloittajan kuvaamista ongelmista.

Vierailija
1806/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle ei nyt ihan aukea tämä. Olen sinkkumies. Kukakohan mahtaa hoitaa ruuanlaiton, pyykit ja imuroinnit kotonani? Niin, minä. Tosiaan, helppo ratkaisu on asua erillään."

Ei muuta asia mitenkään, Edelleen haluat siis sen helpon tapailusuhteen jossa sinun ei tarvitse panostaa kuin vain omaan hauskuuteesi ja nautintoosi.

Kysehän oli siis edelleen siitä väitteestä että naiset olisivat jotenkin vaativia ja miehet eivät. Mutta tuntuu siis edelleen että miehet haluavat pitää arjen kaukana ja vaativat nimenomaan sitä että mikään ei saa olla heille yhtään rasittavaa. 

Vierailija
1807/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en ole itsestäni mitenkään pitänyt huolta, ihan tavallinen olen. Pukeudun arkisesti, mutta värikkäästi. En ole hoikka, mutta normaalipainoinen tai ehkä vähän ylipainoinenkin. Hiukseni ovat luonnollisen väriset, eivät värjätyt. En meikkaa, mutta monen mielestä näytän ikäistäni nuoremmalta. Silti on miehet olleet kiinnostuneita ja olen rukkasia jaellut, koska en vain ole ollut heistä kiinnostunut. Rimanikin on heitä korkeammalla. Edesmennyt mieheni oli tumma, pitkä ja hoikka, joten tiedän kelpaavani ihan hyvännäköisellekin miehelle."

Kauankos tästä edesmenneestä on aikaa? Se että olet menneisyydessä kelvannut hyvännäköiselle miehelle ei tarkoita että kelpaisit vielä. Paino ei merkitse vaan painon sijainti; perseessä ja tisseissä se on plussaa mutta mahassa ja naamassa miinusta. Tiedoksesi vaan että hyvännököinen ja kohtalaisesti toimeentuleva 50v mies voi hakea aasiasta 20-30v hyvännäköisen lapsettoman naisen. Naisen markkina-arvo tippuu kuin lehmän häntä iän kanssa mutta miehellä ei tapahdu samoin, se on huipussaan 30-40v ja laskee siitä loivasti. Jos olet jakanut rukkasia joillekkin puutteessa oleville tusinateroille se ei mitään merkkaa. Ja oikeastaan kertoo että siinä se sinun tasosi on koska vain sellaiset sinua lähestyy. Paremman näköiset laittavat sinut todennäköisesti panozonelle(mikä on miesten vastine naisten friendzonelle).

Vierailija
1808/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Ja näitä kategorioita vain todellisilla parisuhdeteoreetikoilla, joilla ei ihmiskokemusta, parisuhdekokemuksesta ole edes omien vanhempien kautta. Muutkin kokemukset vaikuttavat olevan fiktiivisiä. 

Vierailija
1809/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset valittaa että mies on patalaiska, ei tee sitä eikä tätä. Ratkaisu tuohon on helppo, kumpikin asuu omissa kämpissään, niin säästyy iänikuisilta väännöiltä pölypalloista tai lavuaareista tai tiskeistä. Voidaan keskittyä yhdessä niihin mukaviin asioihin. "

Ideaalimaailmassa tämä toimisikin näin. Mutta se patalaiska mies on patalaiska myös silloin jos ei asuta yhdessä. Se mies tulee naisen luo vierailuille ja syö ja sotkee siellä palatakseen sitten siihen omaan kotiinsa kun palvelu naisen luona loppuu. Ei kiitos.

Sen kunnollisen miehen kanssa voi taas yhtä hyvin asua yhdessä joten miksi en asuisi.

Vierailija
1810/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti tulee vastaa tilanteita, joissa nainen valittaa kuinka mies ei halua sitoutua, vaan suhde jämähtää sellaiseen fwb tyyliseen ajanviettoon. Noissa tilanteissa kyse on juuri siinä että se nainen on osa haaremia.  

Vierailija
1811/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedoksesi vaan että hyvännököinen ja kohtalaisesti toimeentuleva 50v mies voi hakea aasiasta 20-30v hyvännäköisen lapsettoman naisen."

Mutta ei yleensä hae. Aasiasta hakevat naisensa miehet jotka eivät muualta saa.

Johtuu siitä että aasialainen vaimo ei Suomessa ole mikään status tai ylpeys vaan osoitus siitä että et muuta naista saa. Miksi hyvännäköinen ja toimeentuleva mies haluaisi sellaisen kuvan antaa?

Vierailija
1812/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti tulee vastaa tilanteita, joissa nainen valittaa kuinka mies ei halua sitoutua, vaan suhde jämähtää sellaiseen fwb tyyliseen ajanviettoon. Noissa tilanteissa kyse on juuri siinä että se nainen on osa haaremia.  

Siinä voi olla kyse siitä tai sitten ihan vain sitoutumiskyvyttömästä miehestä. Mutta sen väittäminen että tuollaiset haaremit olisivat jotain valtavirtaa on yksiselitteisesti fantasiaa.

Vierailija
1813/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa kyllä siltä, että suhteet eivät kestä, vaan materiaalit päätyvät nopeasti kiertoon enemmän tai vähemmän romuna.

En sinänsä moralisoi fyysisen suhteen aloittamista ensitreffeiltä, koska itsekin voin tehdä niin, jos mies on ennestään tuttu ja ihastumisen tunteet jo ilmassa. Mutta jonkun randomin kanssa? Ei tod.

Vierailija
1814/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Johtuu siitä että aasialainen vaimo ei Suomessa ole mikään status tai ylpeys vaan osoitus siitä että et muuta naista saa. Miksi hyvännäköinen ja toimeentuleva mies haluaisi sellaisen kuvan antaa?"

Juuri näin. Yksi lapsuudenkaverini on naimisissa korealaisen naisen kanssa ja jatkuvasti saa vastailla virnuileviin kysymyksiin että mistäs tuon hait? Ja ovat siis tavanneet USA:ssa kun kävivät samaa yliopistoa ja nainen on tohtori. Mutta silti ne ennakkoluulot ovat syvässä että aasialainen vaimo on joku "postimyyntivaimo".

Vierailija
1815/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen aina tiedä, jos on osa haaremia. Suosittujakin miehiä on kahta tasoa

1. kaikkein suosituimmat, joilla on varaa kertoa avoimesti että muitakin naisia on

2. hieman vähemmän suositut, joiden pitää salata muut naissuhteet

Vierailija
1816/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ihmeellisellä tasolla täällä parisuhdekeskustelu. Teemat pyörivät seksin ja siivouksen ympärillä. Kuka ja minkä ikäinen on pantava ja kenen kuuluu kokata ja siivota. Kiima ja huushollin pito. Kukaan ei tunnu enää muistavan motivaatiopohjana "ihmisen ikävää toisen luo" tai "mistä tunnet sä ystävän". Juttu on nimittäin niin, että kun kohdalle sattuu potkut, sairaus, yksinäisyys (ja näin voi käydä sille pantavalle siivoushullullekin), hyvän parisuhteen peruselementti aito välittäminen alkaa muistua mieleen. Hävetkää, eläimet.

Vierailija
1817/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En sinänsä moralisoi fyysisen suhteen aloittamista ensitreffeiltä, koska itsekin voin tehdä niin, jos mies on ennestään tuttu ja ihastumisen tunteet jo ilmassa. Mutta jonkun randomin kanssa? Ei tod."

Tunnen useita pitkään naimisissa olleita pariskuntia joiden tarina on alkanut yhteisestä yöstä ja ovat siis olleet toisilleen entuudestaan tuntemattomia.

Seksin aloittaminen ennemmin tai myöhemmin ei siis kerro mitään suhteen pysyvyydestä. Se on vain kiinni siitä mitä ihminen itse haluaa.

Vierailija
1818/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jako kolmeen:

1. Vaimomatsku

2. Hupikäyttöön

3. Ei

Jos olet yli hedelmällisen iän, et mene enää vaimomatsku-kategoriaan.

Vierailija
1819/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen aina tiedä, jos on osa haaremia. Suosittujakin miehiä on kahta tasoa

1. kaikkein suosituimmat, joilla on varaa kertoa avoimesti että muitakin naisia on

2. hieman vähemmän suositut, joiden pitää salata muut naissuhteet

Seli seli. Et oikeasti tunne yhtään tällaista haareminaista. Ja syykin on selvä: heitä ei kovin paljon ole.

Vierailija
1820/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jako kolmeen:

1. Vaimomatsku

2. Hupikäyttöön

3. Ei

Jos olet yli hedelmällisen iän, et mene enää vaimomatsku-kategoriaan.

Helppo resepti yksin jäämiseen: jaa naisia kategorioihin ja usko niihin.