Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1841/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taitavat olla parisuhdepreferensseissään turvallisuushakuisempia kuin miehet.

Ainakaan minä miehenä en kumppania valitessani mieti pätkääkään sitä, miten hän mahtaa käyttäytyä, jos sairastun.

Sen sijaan mietin paljonkin sitä, miten hän käyttäytyy, kun emme tapaa viikkoon tai hänen täytyy ratkaista joitakin elämäänsä liittyviä haasteita.

Vierailija
1842/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan normaali mies edes haluaisi asua 40+ naisen kanssa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset taitavat olla parisuhdepreferensseissään turvallisuushakuisempia kuin miehet.

Ainakaan minä miehenä en kumppania valitessani mieti pätkääkään sitä, miten hän mahtaa käyttäytyä, jos sairastun.

Sen sijaan mietin paljonkin sitä, miten hän käyttäytyy, kun emme tapaa viikkoon tai hänen täytyy ratkaista joitakin elämäänsä liittyviä haasteita.

Naiset ovat heikompia ja ehkä jollain tavalla tyhmempiä eikä mies tarvitse heidän apuaan mihinkään. Näin olen huomannut omissa suhteissani ja nykyisessäkin. Nainen pyytää apua jatkuvasti milloin mihinkin mutta itse en ikinä pyydä apua mihinkään. Paitsi kassejen tyhjennykseen. Tämän takia nainen haluaa jakaa sen arjen että on auttaja. Ja tämän takia myös platoninen ystävyys naisen kanssa on 1000 kertaa hyödyllisempi naiselle kuin miehelle.

Vierailija
1844/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsistäkukkuu. Heteronaisilla on heteronaisten ongelmat. Eivät ne tietenkään ole samoja kuin sinun, eikä sinun tarvitse preferenssejäsi samalla tavalla miettiäkään.

Vierailija
1845/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä tunnusta sellaista, että parisuhteen muodostaminen näin 55-vuotiaana sen kummempaa tai vaikeampaa olisi kuin 25-vuotinaanakaan. Kiinnostus ajaa ihmiset yhteen, oli ikä mikä tahansa, ja siitä se suhde sitten alkaa. Kyllä itselle ainakin on tullut tilaisuuksia aloittaa parisuhde pariinkin otteeseen keski-iässä, mutta olen kieltäytynyt niistä.

Enempikin näen, että kun alkaa olla ikää, alkaa kertyä esteitä tai verukkeita, miksi ei enää aleta suhteeseen. Arvostetaan esim. enempi omaa rauhaa kuin sitä turvallista kainaloa, johon saa käpertyä, tai jotain muuta, minkä takia ei enää nähdä tarvetta muodostaa parisuhdetta.

Vierailija
1846/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun takana on pari pitkää suhdetta ja heidän sukunsa ym. oheisihmisiä, ei tee mieli kolmatta miestä ja taas uutta laumaa uusia ihmisiä. Pitäisi varmaan kulttuuri sitten jo seuraavaksi vaihtua, että jaksaisi jotain uutta ihmisjoukkoa katsoa elämässä. Koska ei se elämänkumppani ikinä tule vain yksin, vaan hänen ohessaan elämään astuvat myös hänen lähimpänsä ja ystävänsä.

Olen itse entisen anoppinikin kanssa väleissä yhä ja kylässäkin käynyt vuosikausia sen jälkeen, kun en enää ole hänen miniänsäkään ollut. Kahden kauppa ei koskaan ole vain kahden kauppa, vaan sukukauppa.

Vierailija
1847/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat heikompia ja ehkä jollain tavalla tyhmempiä eikä mies tarvitse heidän apuaan mihinkään. Näin olen huomannut omissa suhteissani ja nykyisessäkin. Nainen pyytää apua jatkuvasti milloin mihinkin mutta itse en ikinä pyydä apua mihinkään. Paitsi kassejen tyhjennykseen. Tämän takia nainen haluaa jakaa sen arjen että on auttaja. Ja tämän takia myös platoninen ystävyys naisen kanssa on 1000 kertaa hyödyllisempi naiselle kuin miehelle.

Vai että oikein "kassejen" tyhjennykseen? 😂 Voisit ehkä kirjoittamiseenkin vähän apua tarvita.

Ja varmasti tarvitse t apua myös ruoanlaittoon ja siivoukseen. Kauha ja luuttuhan naiselle heti käteen ojennetaan niitten "kassejen" tyhjennyksen jälkeen.

Vierailija
1848/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsistäkukkuu. Heteronaisilla on heteronaisten ongelmat. Eivät ne tietenkään ole samoja kuin sinun, eikä sinun tarvitse preferenssejäsi samalla tavalla miettiäkään.

Mitä tarkoitat tuolla, ettei minun tarvitse miettiä preferenssejäni samalla tavalla?

Vierailija
1849/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kahden kauppa ei koskaan ole vain kahden kauppa, vaan sukukauppa."

Itse en taas vietä  juuri ollenkaan aikaa kumppanieni sukulaisten tai ystävien kanssa. Missään sukujuhlissa en ole käynyt koskaan aikuisiälläni, ja kumppanin kaveista huolin omaksi seuraukseni vain he, joiden kanssa aidosti tulen juttuun.

Aikuisuus on siitä juuri mukavaa, että voi itse asettaa omat rajansa.

Vierailija
1850/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en taas vietä  juuri ollenkaan aikaa kumppanieni sukulaisten tai ystävien kanssa. Missään sukujuhlissa en ole käynyt koskaan aikuisiälläni, ja kumppanin kaveista huolin omaksi seuraukseni vain he, joiden kanssa aidosti tulen juttuun.

Sinä olet sitten rajasi osannut määritellä ja myös pitää. Mutta useimmat varmaan saavat kumppanin mukana sen kumppanin lähipiirinkin. Monet taipuvat siihen, että se sukurumbakin sitten automaattisesti alkaa, jos jonkun kanssa alkaa suhteeseen. Ja kyllä minulla ainakin kumppanikin halusi, että tutustun muihinkin kuin vain häneen, kun keski-iässä aloin suhteen.

Vierailija
1851/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei tule vain mies elämään, vaan myös joku kaveriporukka ja suku siinä ohessa, on yksi suurimmista esteistä, miksi harkitsee vanhemmalla iällä tarkemmin, mihin oikein ryhtyy.

Itse vihaan kaikenlaisia omankin suvun pakkoperinteitä. Ja olen vihannut myös mieheni suvun pakkoperinteitä. Ei se oikein houkuta, jos taas tulisi pakkoperinteitä jonkun uuden miehen myötä. 🤭

Vierailija
1852/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Minun siskoni ja muutkin naispuoliset sukulaiseni ovat yhä 1. avioliitossaan. Mutta yksi eronnut työkaverini on kyllä nimenomaan tuollaisen suositun miehen haaremissa. Tilittää silloin tällöin, kuinka mies on niin rakastunut, mutta sitoutumiskammoisuudessaan ei vaan saa aikaiseksi kosia, ehdottaa yhteenmuuttoa tms. Me muut kyllä ymmärrämme mikä on homman nimi, mutta eipä se ole meidän asiamme toisen elämään puuttua. 

Vierailija
1853/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet sitten rajasi osannut määritellä ja myös pitää. Mutta useimmat varmaan saavat kumppanin mukana sen kumppanin lähipiirinkin. Monet taipuvat siihen, että se sukurumbakin sitten automaattisesti alkaa, jos jonkun kanssa alkaa suhteeseen. Ja kyllä minulla ainakin kumppanikin halusi, että tutustun muihinkin kuin vain häneen, kun keski-iässä aloin suhteen.

Kai sitä haluta voi vaikka mitä. Kyllä minäkin esitän toiveita muille ihmisille. Mutta minä päätän ihan itse tekemisistäni ja oletan, että muut osaavat toimia samoin.

Vierailija
1854/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei tule vain mies elämään, vaan myös joku kaveriporukka ja suku siinä ohessa, on yksi suurimmista esteistä, miksi harkitsee vanhemmalla iällä tarkemmin, mihin oikein ryhtyy.

Itse vihaan kaikenlaisia omankin suvun pakkoperinteitä. Ja olen vihannut myös mieheni suvun pakkoperinteitä. Ei se oikein houkuta, jos taas tulisi pakkoperinteitä jonkun uuden miehen myötä. 🤭

Ei ole olemassa mitään pakkoperinteitä. Voit itse päättää, mihin perinteisiin osallistut ja mihin et.

Vierailija
1855/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Näin se on. Ja suosituilla miehillä on haaremi kategorian 2 naisia, kunnes mahdollisesti sattuvat löytämään erityisen yhteensopivan kategorian 1 naisen. 

Ja tasapainon kannalta onkin tärkeää, että yksi suosittu mies hoitaa monta kategorian 2 naista, koska vähemmän suositut miehet eivät kelpaa minkään kategorian naisille."

Ja näitä "2. luokan haaremin" naisia ovat teidän siskonne, naispuoliset sukulaisenne, työkaverinne, työkaverien tyttäret jne?

Kumma kun näitä haaremeita on aina joka puolella mutta kenenkään läheinen tuttu nainen ei koskaan kuitenkaan ole niissä mukana.

Minun siskoni ja muutkin naispuoliset sukulaiseni ovat yhä 1. avioliitossaan. Mutta yksi eronnut työkaverini on kyllä nimenomaan tuollaisen suositun miehen haaremissa. Tilittää silloin tällöin, k

Pakko oli aloittaa kommentointi kertomalla, että omassa suvussa ei erota. :D Ihan niin kuin se olisi jonkinlainen meriitti.

Vierailija
1856/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni ja muutkin naispuoliset sukulaiseni ovat yhä 1. avioliitossaan. Mutta yksi eronnut työkaverini on kyllä nimenomaan tuollaisen suositun miehen haaremissa. Tilittää silloin tällöin, k

Olin yliopistossa heiluttelemassa käsiä ikävuodet 25-30, ja noilta ajoilta muistan useita haareminaisia. Se oli koomista ja toisaalta surullista seurata muutaman naispuolisen ystävän korpivaellusta, kun he epätoivoisesti roikkuivat kiinni komeissa bilehile miehissä, toivoen ja uskotellen itselleen että ehkä se mies valkkaisi juuri heidät vakavaan suhteeseen. Me kaikki sivustakatsojat kyllä näimme heti mikä pelin henki on. 

Nyt olen jo yli 40v ja elän lapsiperhekuplassa, eli enää ei tuollaista haaremihommaa näy omassa lähipiirissä, ja ihan hyvä niin. Kiusallista katsella se oli.

Vierailija
1857/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kuin kukaan nainen haluaa asua 40+ miehen kanssa.

Vierailija
1858/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään pakkoperinteitä. Voit itse päättää, mihin perinteisiin osallistut ja mihin et.

Elämässä on pakollisiakin ihmissuhteita hoidettavana, ei ainoastaan niitä mieluisa ja silloin kun itselle sopii. Se on kohteliaisuutta ja sosiaalisuutta huomioida toisen osapuolen perhe ja lähimmät. Minun puolisoni on halunnut, että olen hänen sukunsakin kanssa tekemisissä. Ja minä sitä, että hän on tekemisissä minun porukkani kanssa.

Minusta se olisi itsekästä ja vinksahtanuttakin kieltäytyä tapaamasta kumppanin perhettä ym. Ei taitaisi paljon mahdolliseen hääjuhlaankaan olla vieraita, jos ei perheet tapaisi toisiaan. 

Vierailija
1859/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat täysin eri asioita. On aivan normaalia ollut kautta aikain että mies on 10-20v vanhempi parisuhteessa, joskaan ei niin yleistä enää länsimaissa. Toisinpäin on taas erittäin harvinaista. Jos nainen on 40v hän ihan itse haluaa +40v miehen. Jos mies on 40v hän tyytyy +40v naiseen koska ei syystä tai toisesta saa nuorempaa. Leonardo Dicapriokin antaa naiselle kenkää aina kun se täyttää 25v, on liian vanha jo siinä vaiheessa, pitää vaihtaa nuorempaan.

Vierailija
1860/2361 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat täysin eri asioita. On aivan normaalia ollut kautta aikain että mies on 10-20v vanhempi parisuhteessa, joskaan ei niin yleistä enää länsimaissa. Toisinpäin on taas erittäin harvinaista. Jos nainen on 40v hän ihan itse haluaa +40v miehen. Jos mies on 40v hän tyytyy +40v naiseen koska ei syystä tai toisesta saa nuorempaa. Leonardo Dicapriokin antaa naiselle kenkää aina kun se täyttää 25v, on liian vanha jo siinä vaiheessa, pitää vaihtaa nuorempaan.

Voit puhua vain omasta puolestasi. 40+ mies joka kykenee rakastumaan omanikäiseen naiseen ei ole vain urbaani legenda. Mullakin on sellainen. Ennen mua oli nuorempia ja nätempiä joten sais kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä