Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Vierailija kirjoitti:
"Sinun tulisi olla kiitollinen miehille kun hyvää hyvyyttään auttavat naisia. Se on vaan biologiaa että naisilla ei riitä aivokapasiteetti tekemään järkeviä valintoja. Hyvä nainen alistuu miehellensä ja antaa hänen tehdä isot valinnat naisen elämää koskien. Hyvä nainen ymmärtää että näin on parempi hänen ja koko perheen kannalta kun nainen ei tee epärationaalisia tunnevalintoja pms oireissaan. Naisen kannattaa tehdä päätöksiä lähinnä vain minkä merkkistä maitoa ostetaan tjsp. Näissäkin asioissa olisi naisen kyllä hyvä konsultoida miestään."
Asiapuhetta! Huomaa miten länsimaalaiset yhteiskunnat ovat menneet rappiolle naisten äänioikeuden myötä. Naisilla ei tulisi olla oikeutta äänestää koska he eivät kykene äänestämään järkevästi. Ainut keino länsimaalaisen sivilisaation pelastamiseen on poistaa naisten äänioikeus.
Onpas siellä niin uhoamista että! Oikein tunnen, kuinka voimaannut, kun kirjoitat sun totuuksia vauvapalstalle. Vaikka jokainen täällä tietää, mikä sinä olet oikeasti. :)
Mä olen kiltti akateeminen 50+ mies, erosin pitkästä suhteesta alkuvuodesta. En kovinkaan komea, mutta ihan fiksu, rauhallinen, elämänmyönteinen. Mulla oli mielestäni avoin ja rehellinen profiili Tinderissä. Ei mulla Tinderissä ollut kovinkaan paljon kysyntää, mutta kuitenkin nyt kolmen kuukauden jälkeen näyttää että löysin mukavan naisen joka oli pettynyt aikaisempien suhteiden myrkyllisyyteen. Katsotaan nyt miten juttu etenee. Mutta hyvältä tuntuu vielä. Halusin vaan sanoa että kyllä Tinderissä myös meitä parisuhteen haluavia miehiä on.
Vierailija kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa että nainen menisi jotenkin seksistä pilalle. Yhtä ällöä se on jos mies tai nainen panee kaikkea mikä liikkuu."
Tämä on kuule ihan tutkittu juttu. Mitä useampi seksikumppani naisella on ollut, sitä vaikeampi hänen on sitoutua pysyvästi. Jotain menee rikki. Miehillä samaa vaikutusta ei ole. Tämä oli selitetty tietysti paljon perusteellisemmin tutkimuksessa, mutta en nyt muista tämän tarkemmin.
Ja tämä on täyttä huuhaata. Se "perusteellinen tutkimus", johon te yleensä viittaatte, oli tehty myyrillä, joiden pariutumiskäyttäytyminen poikkeaa aika merkittävästi ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Järvi ei kulu soutamalla, mutta auton arvo tippuu ajokilometrien mukaan.
Mutta mies ei ole auto. Vaan ihan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa että nainen menisi jotenkin seksistä pilalle. Yhtä ällöä se on jos mies tai nainen panee kaikkea mikä liikkuu."
Tämä on kuule ihan tutkittu juttu. Mitä useampi seksikumppani naisella on ollut, sitä vaikeampi hänen on sitoutua pysyvästi. Jotain menee rikki. Miehillä samaa vaikutusta ei ole. Tämä oli selitetty tietysti paljon perusteellisemmin tutkimuksessa, mutta en nyt muista tämän tarkemmin.
Ja tämä on täyttä huuhaata. Se "perusteellinen tutkimus", johon te yleensä viittaatte, oli tehty myyrillä, joiden pariutumiskäyttäytyminen poikkeaa aika merkittävästi ihmisistä.
Höpöhöpö ihan ihmistutkimus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järvi ei kulu soutamalla, mutta auton arvo tippuu ajokilometrien mukaan.
Mutta mies ei ole auto. Vaan ihan ihminen.
Nainen on auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö ihan ihmistutkimus oli.
Kaiva se tutkimus esiin. Mä nimittäin haluan tietää miten tommonen tutkimus on ihmisillä onnistuttu toteuttamaan. Googlettamalla en nimittäin löytänyt.
No kun kerran suoraan kysyit, niin suoraan vastaan: kyllä, sormet on palanut. En kaipaa ketään enää tämän ikäisenä määräilemään tai pomottamaan aikuista miestä. Ja en ole tavannut naista, joka niin ei yrittäisi tehdä. Olen mieluummin yksin. Pitäkää pillunne, onhan minulla käsi.
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä väittänyt että ne todelliset tarinat eivät olisi monenlaisia tai että tarinoita ei olisi laidasta laitaan. Kerroin vain ja ainoastaan sen millainen kuva ihmisillä usein on näistä aasialaisista vaimoista ja se on valitettavasti aika usein se "postimyyntivaimo". Se että sinä tai minä ei tästä stereotypiasta tykkää ei sitä mihinkään poista. Ja koska tällainen negatiivinen stereotypia on niin yleinen, aasialainen vaimo ei nosta miehen statusta vaan laskee.
Zuckerbergillä on aasialainen vaimo. Mahtaa elämä olla aika raskasta, kun miettii koko ajan mitähän naapurin Pertti tai Liisakin ajattelee tästä. Aika ahdasmielistä ja köyhää elämää elät, kun annat muiden ennakkoluulojen vaikuttaa omaan elämään noin voimakkaasti. Kaverisi valitsi toisin, koska hän uskalsi rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, sitä luulisi että se on perusasia mutta ei se olekaan, ei nainen edes välitä asiasta suuntaan tai toiseen kunhan mies on muuten sitä mitä haetaan."
Missä ihmeen maailmassa sinä elät jossa nainen ei välitä siitä onko mies väkivaltainen? Jos käsityksesi naisten tunne-elämästä ovat tuota tasoa niin kannattaa unohtaa kaikki parisuhteet.
Jokainen tietää miten iso ongelma parisuhdeväkivalta on tässä maassa. Miten sitä on niin paljon, jos naiset eivät ota kumppanikseen väkivaltaisia miehiä?
Miksi kuvittelet, että se mies on alusta asti väkivaltainen? Nainen ei ota kumppanikseen miestä, joka lyö heti eka treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, sitä luulisi että se on perusasia mutta ei se olekaan, ei nainen edes välitä asiasta suuntaan tai toiseen kunhan mies on muuten sitä mitä haetaan."
Missä ihmeen maailmassa sinä elät jossa nainen ei välitä siitä onko mies väkivaltainen? Jos käsityksesi naisten tunne-elämästä ovat tuota tasoa niin kannattaa unohtaa kaikki parisuhteet.
Jokainen tietää miten iso ongelma parisuhdeväkivalta on tässä maassa. Miten sitä on niin paljon, jos naiset eivät ota kumppanikseen väkivaltaisia miehiä?
Miksi kuvittelet, että se mies on alusta asti väkivaltainen? Nainen ei ota kumppanikseen miestä, joka lyö heti eka treffeillä.
Yleensä tästä on paljon merkkejä jo ennenkuin oikeaa väkivaltaa tapahtuu mutta nainen sivuuttaa nämä koska nainen kokee nämä piirteet viehättäviksi. Tästä on myös tutkimustuloksia että nainen viehättyy rikollisista ja narsistisista piirteistä miehessä. Tietty paha poikamaisuus ja vaarallisuus viehättää. Sitten nainen valittaa että miksi hän vetää puoleensa "vääränlaisia miehiä" mutta eise asia niin mene. Kyseinen nainen vetää puoleensa todennäköisesti kaikkia miehiä mutta itse valitsee niistä ne "vääränlaiset".
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tästä on paljon merkkejä jo ennenkuin oikeaa väkivaltaa tapahtuu mutta nainen sivuuttaa nämä koska nainen kokee nämä piirteet viehättäviksi. Tästä on myös tutkimustuloksia että nainen viehättyy rikollisista ja narsistisista piirteistä miehessä. Tietty paha poikamaisuus ja vaarallisuus viehättää. Sitten nainen valittaa että miksi hän vetää puoleensa "vääränlaisia miehiä" mutta eise asia niin mene. Kyseinen nainen vetää puoleensa todennäköisesti kaikkia miehiä mutta itse valitsee niistä ne "vääränlaiset".
Se on nimenomaan näin. Lisäksi on todettu, että hormonaalisista syistä naiset on sinisilmäisempiä miesten väkivaltaisuuden suhteen.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4303060/testosteroni-vahentaa-sosiaalis…
37-vuotias mies Tinderistä täällä terve. Itse olen kokenut samanlaisia tuntemuksia aikuisiällä. Itse haen parisuhdetta, mutta hyvin nopeasti (n. 1kk) tapailun alusta tulee aika selväksi, että daami ei hae PARIsuhdetta, vaan suhteen mikä vastaa hänen kuvaansa seurustelusta. Harmittavan usein nämä kuvat ovat aika vääristyneitä, johtuen siitä että kohdalle on varmasti osunut vääränlaisia miehiä, ja todellisuudesta kuva on päässyt hämärtymään. Itse ainakin välittömästi vaihdan parisuhdemoodin keskustelussa yhen-illan moodiin kun alan kuulemaan mimmin suusta lausahduksia:
"Minä en ainakaan ymmärrä miksi...." <- Olisiko aika oppia ymmärtämään? Se että ymmärtää asioita ei tarkoita että niitä hyväksyy.
Myös klassikot jotka nostavat karvat pystyyn:
"Minä ainakin haluan"
"Minulla ainakin on oikeus"
Kun partneri aloittaa 1kk aikana 20-lausetta näillä lausahduksilla, käy hyvin selväksi miehelle että kyseesä ei ole parisuhde, vaan suhde jossa menet toisen elämään mukaan ilman minkäänlaisia kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että miehet eivät tuossa ikäluokassa ole enää halukkaita kiinnostumaan naisista, jos on pieniäkin viitteitä siihen, että seksi ei kiinnosta naista tai että naisen seksihalut ovat luokkaa "kerran kuussa".
Kun miesten omatkin (seksi)kyvyt käytännössä ovat jo heikommalla tasolla kuin nuorena, ehkä moni mies haluaisi vain varmistaa sen, että ei oman aktiivi-iän loppumetreillä sitoudu naiseen, jota seksi ei kiinnosta.
Ja onhan tämä ihan ymmärrettävää. Toki sellaisiakin miehiä noissa ikäluokissa on, joita seksi ei juuri kiinnosta, mutta ehkä juuri he löytävät helposti kumppanin.
Komppaan tätä. Omakohtaista kokemusta löytyy, olen mies kuusissakymmenissä. Edesmenneessä avioliitossani seksiä oli parhaimmillaan se kerran kuukaudessa, mutta vain parhaimmillaan. Erotessa oli kuivaa kautta jo puolitoista vuotta takana.
Kylmä tosiasia on se että
Osta pappa seksiseuraa
Ai niin ..ET HALUU MAKSAA
haluut pullat rusinasta
Vierailija kirjoitti:
37-vuotias mies Tinderistä täällä terve. Itse olen kokenut samanlaisia tuntemuksia aikuisiällä. Itse haen parisuhdetta, mutta hyvin nopeasti (n. 1kk) tapailun alusta tulee aika selväksi, että daami ei hae PARIsuhdetta, vaan suhteen mikä vastaa hänen kuvaansa seurustelusta. Harmittavan usein nämä kuvat ovat aika vääristyneitä, johtuen siitä että kohdalle on varmasti osunut vääränlaisia miehiä, ja todellisuudesta kuva on päässyt hämärtymään. Itse ainakin välittömästi vaihdan parisuhdemoodin keskustelussa yhen-illan moodiin kun alan kuulemaan mimmin suusta lausahduksia:
"Minä en ainakaan ymmärrä miksi...." <- Olisiko aika oppia ymmärtämään? Se että ymmärtää asioita ei tarkoita että niitä hyväksyy.
Myös klassikot jotka nostavat karvat pystyyn:
"Minä ainakin haluan"
"Minulla ainakin on oikeus"
Kun partneri aloittaa 1kk aikana 20-lausetta näillä lausahduksilla, käy hy
Nyt on harvinaisen selväjärkistä tekstiä. Olet oikeassa, mutta ei tämä tietenkään ole sukupuolittunut asia, vaan johtuu siitä, että aikuinen tietää, mitä haluaa jatkossa elämältään. Jos parisuhde ei täytä näitä ns. kriteerejä, niin ei kai kukaan halua huonontaa elämäänsä parisuhteella. Mutta tietenkin parisuhde on kompromissien tekemistä. Harmi, että sinä olet löytänyt vain tuollaisia naisia, jotka eivät ole valmis parisuhteen tuomiin kompromisseihin. Mutta kyllä niitäkin on:)
T. Tinderistä miehen löytänyt 35-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ottaa, kunhan kohde on toinen mies nakkikiskajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tästä on paljon merkkejä jo ennenkuin oikeaa väkivaltaa tapahtuu mutta n
ainen sivuuttaa nämä koska nainen kokee nämä piirteet viehättäviksi. Tästä on myös tutkimustuloksia että nainen viehättyy rikollisista ja narsistisista piirteistä miehessä. Tietty paha poikamaisuus ja vaarallisuus viehättää. Sitten nainen valittaa että miksi hän vetää puoleensa "vääränlaisia miehiä" mutta eise asia niin mene. Kyseinen nainen vetää puoleensa todennäköisesti kaikkia miehiä mutta itse valitsee niistä ne "vääränlaiset".
Hyvä ystäväni on juuri tällainen. Ei jumankavita miten voi kaikista miehistä aina valita ne aidosti paskimmat. Ja sitten kun kerran sattui haavittamaan oikeasti aika hiton mukavan miehen, niin toden totta tosiaan tämä ei ollutkaan riittävän jännittävä. Eli vaikka oli hyvää seksiä ja mies oli valmis vaikka perustamaan perheen (ystävälläni 35 vuoden vauvakuume), niin ei kun vaihtoon kun oli liian helppoa. Oikeasti. Silloin kyllä haukuin tämän naisen pystyyn, sillä tavalla joka vain ystävälle on ehkä kerran elämässä sallittua tehdä. Sitten taas näistä rajatilaväkivaltaisista mutta ah niin jännittävistä juopoista taas olen aika monta kertaa sanonut, että jos vaikka haihtuisit ennen kuin ne haihduttavat sinut.
Uskomatonta.
En löytänyt pelkästään parisuhdetta, vaan löysin rakkauden. Parisuhde tuli ennemmin sivutuotteena. Olin jo päättänyt että jos mulle ei ole muuta kuin "ihan kivaa" tarjolla niin rusinat pullasta riittää, kiitos. Kivaa yhteistä tekemistä ja läheisyyttä silloin kun molemmille sopii. Missään nimessä ei saman katon alle, saati naimisiin. Mutta sitten menin rakastumaan ja halusinkin koko pullan. Ihan kaiken.
Näin kolmekymppisenä on mukava mennä miten huvittaa. Kesäisin moottoripyöräilyä, videopelit ja juhliminen.
tai jännämiehen, joka maksaa laskut