Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
2121/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mikään ihme näinä kertakäyttösuhteiden aikakautena että parisuhteen muodostaminen on vaikeaa. 

Vierailija
2122/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteeseen kelvolliset miehet saa seksiä noin vaan. miksi sellainen mies menisi parisuhteeseen ja alistuisi naiselle yhen pil,lun takia? 

t. realisti mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisoletetut eliöt eivät kykene rationaaliseen ajatteluun.

Mainitse muutama esimerkki, jossa on käynyt noin.

Vierailija
2124/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas joku mies kirjoittaa, että mies on hyvä mies, jos se ei lyö. Onpa rima todella alhaalla. Varmaan minäkin olen hyvä nainen vain siksi, että en lyö. Minua ei kiinnosta kotityöt, meikit, muoti eikä muukaan ulkonäköön liittyvä. Seksikin on yliarvostettua hommaa. Mutta hyvä nainen olen.

Totta, naiset viihtyvät niin usein miesten kanssa jotka lyövät, että se ei ilmeisestikään ole naisten mielestä tärkeä näkökohta miestä arvioitaessa, että ei löisi. Sitä on siis miesten turha mainostaa.

Vierailija
2125/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei pidä paikkaansa että nainen menisi jotenkin seksistä pilalle. Yhtä ällöä se on jos mies tai nainen panee kaikkea mikä liikkuu."

Tämä on kuule ihan tutkittu juttu. Mitä useampi seksikumppani naisella on ollut, sitä vaikeampi hänen on sitoutua pysyvästi. Jotain menee rikki. Miehillä samaa vaikutusta ei ole. Tämä oli selitetty tietysti paljon perusteellisemmin tutkimuksessa, mutta en nyt muista tämän tarkemmin.

Vierailija
2126/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei pidä paikkaansa että nainen menisi jotenkin seksistä pilalle. Yhtä ällöä se on jos mies tai nainen panee kaikkea mikä liikkuu."

Tämä on kuule ihan tutkittu juttu. Mitä useampi seksikumppani naisella on ollut, sitä vaikeampi hänen on sitoutua pysyvästi. Jotain menee rikki. Miehillä samaa vaikutusta ei ole. Tämä oli selitetty tietysti paljon perusteellisemmin tutkimuksessa, mutta en nyt muista tämän tarkemmin.

Kaivele vaan se tutukimus esiin ja laita siihen linkki. Minua varsinkin kiinnostaa, miten on tutkittu kohta "naisessa jotain menee rikki".

Vierailija
2127/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas joku mies kirjoittaa, että mies on hyvä mies, jos se ei lyö. Onpa rima todella alhaalla. Varmaan minäkin olen hyvä nainen vain siksi, että en lyö. Minua ei kiinnosta kotityöt, meikit, muoti eikä muukaan ulkonäköön liittyvä. Seksikin on yliarvostettua hommaa. Mutta hyvä nainen olen.

Totta, naiset viihtyvät niin usein miesten kanssa jotka lyövät, että se ei ilmeisestikään ole naisten mielestä tärkeä näkökohta miestä arvioitaessa, että ei löisi. Sitä on siis miesten turha mainostaa.

Lyömättömyys on perusasia, jota ei tarvitse mainita. Ihan samoin kuin ei tarvitse erikseen kertoa, että en varasta tai aja autolla kännissä. Mitä muuta rikollista sinä teet väkivaltaiuuden lisäksi?

Vierailija
2128/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua naurattaa katkerat naiset joiden ainoat argumentit ovat "Mies on eri mieltä kuin minä joten hän ei varmaan saa pillua". "

Ymmärtänet että niitä erilaisia mielipiteitä on aika erilaisia. Suurin osa on ihan neutraaleja asioita eikä niistä kukaan nainen hernettä nenään vedä. Mutta jos ne miehen mielipiteet ovat avoimesti naisvihamielisiä ja naisia halventavia niin miksi ihmeessä niistä ei saisi suuttua? Tai miksi ihmeessä ne eivät vaikuttaisi siihen miten helposti se mies saa seksiä?

Mitä naisvihamielistä on kertoa, että monet ihan tavisnaiset ovat alfamiesten panohaaremeissa? Mikä tästä konkreettisesti tekee halventavaa ja naisvihamielistä? Ikävä totuus sattuu ja sen takia viestintuoja pitää ampua?

Noita panohaaremeita on vain sinun mi

Axl Iso poika? :-D 

Vierailija
2129/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minulla on pari vuotta ollut suhde nuoremman miehen kanssa. Sanoin heti aluksi että pidetään tämä tapailusuhteena ja nähdään silloin kun halutaan mutta aika parisuhteelta tämä on vaikuttanut jo jonkin aikaa. Kun ei vaadi mitään ja antaa toisen olla sellainen kuin on ja molemmilla on omat kodit voi saada sellaista mitä ei alun perin edes ajatellut.

Vierailija
2130/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mikään ihme näinä kertakäyttösuhteiden aikakautena että parisuhteen muodostaminen on vaikeaa. 

Tämä. Moraalittomuuden seurausta.

realisti nainen

Vierailija
2131/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvi ei kulu soutamalla, mutta auton arvo tippuu ajokilometrien mukaan.

Vierailija
2132/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että olisi eri asia miehen osalta. Sitoutumiskammoa ei ainakaan miehiltä puutu.

Vierailija
2133/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaivele vaan se tutukimus esiin ja laita siihen linkki. Minua varsinkin kiinnostaa, miten on tutkittu kohta "naisessa jotain menee rikki".

Minä taas uskon tuon että menee tunnetasolla jotain rikki, mutta en sitä, ettei niin kävisi myös miehen osalta.

Vierailija
2134/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on niin paksua tuubaa että ei mene läpi. Ei ole mitään tavismiehiä ja jotain maagisia supermiehiä. Haiskahtaa ihan joltain inselino-jutuilta nyt ja pahasti. Seuraavaksi sanot että pitää olla sikspäkki ja paljon rahaa. 

En ymmärrä mistä lähtien feminismistä tuli kirosana jota misogynistit tykkäävät viljellä naisvihansa lomassa. 

Feminismiliike pyrkii tasa-arvoisuuteen. Ei misandriaan. 

Muuten samoilla linjoilla, mut feminismi keskittyy minun makuuni nykyisin liikaa Wokeen ja Seta-asioihin. Ensimmäisen ja toisen aallon feminismissä oli vielä kyse aidosta miehen ja naisen välisestä tasa-arvosta, nyt on eksytty melko kauas jo.

N53

Miehen ja naisen tasa-arvo on täälläpäin maailmaa saavutettu jo aikaa sitten, mutta koska feminismi organisaatioina ja muina toimijoina tarvitsee oikeutuksen olemassaololleen, keksitään koko ajan uusia ongelmia ja siksi se menee pikkuhiljaa koko ajan älyttömämmäksi.

Vierailija
2135/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli vain oma ilmaisuni, käytännössä  se perustui jotenkin hormonaaliseen tunnevasteeseen, se jotenkin palaa loppuun tms. mutta täytyy katsoa jos saisin kaivettua sen jutun esiin jostakin.

Vierailija
2136/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyömättömyys on perusasia, jota ei tarvitse mainita. Ihan samoin kuin ei tarvitse erikseen kertoa, että en varasta tai aja autolla kännissä. Mitä muuta rikollista sinä teet väkivaltaiuuden lisäksi?

Niin, sitä luulisi että se on perusasia mutta ei se olekaan, ei nainen edes välitä asiasta suuntaan tai toiseen kunhan mies on muuten sitä mitä haetaan.

Miehenä sitä lapsellisesti kuvittelee, että jos ei ole väkivaltainen niin se on eduksi naisten silmissä.

Vierailija
2137/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että olisi eri asia miehen osalta. Sitoutumiskammoa ei ainakaan miehiltä puutu.

Se että ei halua sitoutua ja se että ei kykene ovat eri asioita.

Vierailija
2138/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, sitä luulisi että se on perusasia mutta ei se olekaan, ei nainen edes välitä asiasta suuntaan tai toiseen kunhan mies on muuten sitä mitä haetaan."

Missä ihmeen maailmassa sinä elät jossa nainen ei välitä siitä onko mies väkivaltainen? Jos käsityksesi naisten tunne-elämästä ovat tuota tasoa niin kannattaa unohtaa kaikki parisuhteet.

Vierailija
2139/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon tuon että menee tunnetasolla jotain rikki, mutta en sitä, ettei niin kävisi myös miehen osalta.

Minä uskon että prosessi menee miehellä ja naisella eri suuntiin. Nainen paneskelee ympäriinsä ja menee lopulta rikki. Mies taas menee ensin rikki romanttisiin pettymyksiinsä ja alkaa sitten paneskella ympäriinsä.

Miksi näin? Koska nainen yrittää saada itselleen mahdollisimman hyvän elämän mahdollisimman hyvän miehen nappaamalla ja ajattelee, että seksin antaminen on avain siihen miehen nappaamiseen. Sitä tulee sitten annettua aika monelle sellaisellekin, joilla ei ole mitään aikomusta ottaa naista pysyvästi kumppaniksi. Karuselli voi pyöriä aika kauankin. Tässä on taustalla tietysti ikiaikaiset vaistot ja jälkikasvun hyvien mahdollisuuksien ajatteleminen, eli se on isommassa kuvassa naiselta epäitsekästä vaikka äkkiseltään voisi luulla päinvastaista. Ja se on pitkälti tiedostamatonta. Käytetään ehkäisyä ja ehkä jopa ajatellaan että en halua lapsia, mutta silti luonnonvoimat näkymättömästi ohjailevat meitä törmäilemään toisiimme, tuli tulosta tai ei.

Mies taas romanttisena olentona luulee, että hän löytää sen yhden ainoan ja oikean, joka rakastaa miestä aidosti hän puhtaasti ja loppuikänsä, koska mies on juuri se ainutlaatuinen persoona joka hän on. Mies rakastaa naista juuri sillä tavalla, ei niin että sain mallikkaan kappaleen, vaan koska hän on juuri hän, riippumatta puitteista. Tämä illuusio on tarpeellinen miehelle, jotta hän pysähtyisi joskus yhden naisen kohdalla ja pitäisi huolta siitä, että yhteinen jälkikasvu selviää. Jossain vaiheessa illuusio särkyy kun mies huomaa, ettei nainen yksinkertaisesti toimi sillä tavalla kuin hän oli ajatellut. Ensin tulee masennus, mutta kun hormonit hyrräävät ja seksiä kuitenkin pitää saada, mies alkaa leikin jota leikkii naisten kanssa seksiä saadakseen, mutta ei ole enää oikeaa uskoa mihinkään pysyvään. Moni mies ei ikinä hoksaa mistä tässä on kyse, he onnistuvat tai epäonnistuvat suhteissaan onnellisen tietämättöminä. Välillä karjuvat tuuleen, mutta jatkavat silti koska mitä muutakaan? Ehkä valtaosa miehistä on näitä, koska ei noita pettyneitä pelureita ole kuin vähemmistö.

Eli molempia sukupuolia vähän piinataan tässä, jotta jälkikasvu selviäisi eteenpäin. Tavallaan kaunista ja tavallaan traagista.

Vierailija
2140/2361 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, sitä luulisi että se on perusasia mutta ei se olekaan, ei nainen edes välitä asiasta suuntaan tai toiseen kunhan mies on muuten sitä mitä haetaan."

Missä ihmeen maailmassa sinä elät jossa nainen ei välitä siitä onko mies väkivaltainen? Jos käsityksesi naisten tunne-elämästä ovat tuota tasoa niin kannattaa unohtaa kaikki parisuhteet.

Jokainen tietää miten iso ongelma parisuhdeväkivalta on tässä maassa. Miten sitä on niin paljon, jos naiset eivät ota kumppanikseen väkivaltaisia miehiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä