Mikä on erikoisin paikka, jossa olet käynyt ulkomailla?
Oletko esim. vahingossa harhaillut outoon/vaaralliseen kortteliin, löytänyt groteskeja tilataideteoksia sisältävän yksityisen puiston tai eksynyt pyhään lehtoon?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Queens, never again. Hyvä että hengissä selvisi.
Hei mä kävin Bronxissa. Mulla oli tarkoitus viikon NY reissun aikana käydä niin monessa lähiössä kuin mahdollista, loppujen lopuksi ehdin vain Brooklynin ja Manhattanin lisäksi käymään vain Bronxissa. Näin siellä yhden päivän aikana lisäkseni vain 2 valkoihoista ja hekin vaikuttivat narkomaaneilta.
Queensin näin vain junan ikkunasta eikä tosiaan edes huvittanut mennä sinne. Todella ankealta vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oli pohjois-Irlannissa protestanttinen paramiilitaristien bileissä. Asuin samassa kerrostalossa kun tää paikallispomo, enkä voinut kieltäytyä, ne halusi tsekata, ettenmme mies ja minä ollla vasikoita yms Kesken bileiden joku nuori letkautti jotain pomolle ja kaikki häipyi sekasorrossa käytävään ja ulos. Me, mies ja minä, jatkettiin käskystä tanssia, paikalle jäi vain pari vanhusta. Sit porukka valui takaisin, ilman selitystä, ja osa oli vaihtanut paitaa yms. Nuoret kundit ei enää palanneet .
Missä päin oleilit? Luoja mulla on ikävä Irlannin saarta. Voi luoja sitä länsirannikkoa ja P-Irlantia.
Olin silloin Lisburnissa, mutta myöhemmin Ballyclaressa . Sen jälkeen olen Irlannissa viihtynyt vaan tasavallan puolella, aluksi Corki n seuduilla, mutta nyt lähinnä Clew Bayn seuduilla. Kuun lopussa meen jälkeen, eka kerta epidemian jälkeen.
Asutko tai opiskeletko siellä?
Vierailija kirjoitti:
Eiffel-tornin alla olevat katakombit, joihin yleisöllä ei ole pääsyä.
Mielenkiintoista. Eiffel-tornin rakennuttajasta/suunnittelijasta on muuten tulossa elokuva.
Ranskassa riittää nähtävyyksiä, valtava kaunis maa mutta jotenkin koen matkustamisen siellä vaikeammaksi kuin esim Italiassa tai Saksassa.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Queens on ihan ok:ta (esikaupunki)aluetta. Perheiden ja valkoisten suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
j
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oli pohjois-Irlannissa protestanttinen paramiilitaristien bileissä. Asuin samassa kerrostalossa kun tää paikallispomo, enkä voinut kieltäytyä, ne halusi tsekata, ettenmme mies ja minä ollla vasikoita yms Kesken bileiden joku nuori letkautti jotain pomolle ja kaikki häipyi sekasorrossa käytävään ja ulos. Me, mies ja minä, jatkettiin käskystä tanssia, paikalle jäi vain pari vanhusta. Sit porukka valui takaisin, ilman selitystä, ja osa oli vaihtanut paitaa yms. Nuoret kundit ei enää palanneet .
Missä päin oleilit? Luoja mulla on ikävä Irlannin saarta. Voi luoja sitä länsirannikkoa ja P-Irlantia.
Olin silloin Lisburnissa, mutta myöhemmin Ballyclaressa . Sen jälkeen olen Irlannissa viihtynyt vaan tasavallan puolella, aluksi Corki n seuduilla, mutta nyt lähinnä Clew Bayn seuduilla. Kuun lopussa meen jälkeen, eka kerta epidemian jälkeen.
Asutko tai opiskeletko siellä?
Asuin vähän aikaa, sitten vaan lomaillut, mies on irlantilainen
Kiovan katakombi jossa muumioita, Krakovan suolakaivos (suolasta tehty kylä maan alla, googlatkaa), Buharassa moskeijaraunioihin yöllä heijastettu valo- ja musiikkishow.
Pietarissa joku museo jossa oli ihmisten ja eläinten sikiöitä ja epämuodostumia lasipurkeissa. Jäi kyllä mieleen loppuelämäksi.
Oltiin Puolan Zakopanessa vuorilla ja siinä oli kohta, missä sai kävellä Slovenian puolelle ja eihän siinä mitään eroa ollut, sitä samaa kiveähän se oli ja samaa vuorta, mutta tietenkin se oli pakko mennä sillekin puolelle seisoskelemaan. Mietin, että onpa älytöntä, mutta menin silti.
Vierailija kirjoitti:
Pietarissa joku museo jossa oli ihmisten ja eläinten sikiöitä ja epämuodostumia lasipurkeissa. Jäi kyllä mieleen loppuelämäksi.
Kunstkamera. Pietari Suuren henkilökohtainen kokoelma.
Ihan buukatulla kierroksella olin, mutta Newgrangen käytävähauta Irlannissa. Oli mielenkiintoinen paikka. Vain yhtenä päivänä vuodessa sinne osuu auringonvalo sisään pienestä aukosta ja valaisee hautakammion.
Vierailija kirjoitti:
Ihan buukatulla kierroksella olin, mutta Newgrangen käytävähauta Irlannissa. Oli mielenkiintoinen paikka. Vain yhtenä päivänä vuodessa sinne osuu auringonvalo sisään pienestä aukosta ja valaisee hautakammion.
Irlannin eri paikoista olisi mielenkiintoista kuulla lisää.
Yks hienoimpia saapua Siq-solaa pitkin Petraan Jordaniassa.
Varmaan Fuji -vuori, olen käynyt siellä Subaru Line 5th Stationilla ja siitä jatkanut vielä jalkaisin polkua ylös puurajaan asti. Vaikuttava paikka vaikka sää olikin hieman pilvinen ja näköala ei siksi ihan paras mahdollinen.
Yksi mielenkiintoinen ja ihan hauska paikka on ollut Miniature Wunderland, maailman suurin pienoisrautatie Hampurissa, Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reeperbahnin ilokatu Saksan Hampurissa. Joku ilonainen yritti kaupata itsensä mun iskälle huhtikuun lopussa 2012 keskellä vilkasta iltaa kun olin siellä kävelemässä mun iskän ja vanhimman isosiskon kanssa. Mun vanhin isosisko oli siis tuolloin yliopistovaihdossa Hampurissa ja kävin siellä iskän kanssa katsomassa sitä. Samaan aikaan joku kaupitteli siellä kannabista ja muita huumeita. Muistan kun mun vanhin isosisko sanoi mulle siellä, että kerran sen yksin kävellessä kyseisellä kadulla joku random ilonainen alkoi ampumaan vesipyssyllä sitä kun hän käveli yhden ilonaispaikan näyteikkunan ohi.:-D
M28Hampurissa on myös katu johon naiset (alannaisia lukuunottamatta) eivät saa mennä lainkaan. Ehkä siskosi erehtyi juuri tuolle kadulle 😚
Tää muuten taitaa olla se kyseinen katu, jonne mun isosisko on eksynyt siellä Reeperbahnin/ St. Paulin alueella siellä Hampurissa vaihdossa ollessaan.:-D
T: se M28
Vaikea kysymys. Olen käynyt monessa täällä mainitussa paikassa esim. Rooman luukirkossa, katakombeissa, "tulivuorisaarilla", Dachaun keskitysleirillä, Petrassa, myös vahingossa oikaissut huorakadun läpi Pariisissa... Jotenkin erikoisena on mieleen jäänyt Savocan kylä Sisiliassa, jossa on aikoinaan kuvattu ensimmäistä Kummisetä elokuvaa. Oltiin siellä turistikauden ulkopuolella. Sinne ei kulkenut busseja ja kylä oli ihan kuollut. Asutus oli ilmeisesti jossain vaiheessa siirtynyt vähän matkan päähän. Päästiin paikallisen rouvan kyydillä ko. kylään ja liftattiin paikallisten likkojen autoon, että päästiin sieltä takaisin "ihmisten ilmoille". Oli jotenkin aavemainen tunnelma, kun kylä vasta valmistautui turistikauteen.
Penismuseo Reykjavikissa on ollut yksi erikoisimmista paikoista, jossa olen käynyt.
Jonkun verran olen matkustellut emmekä harrasta valmismatkoja. Mitähän kummallista on tullut nähtyä/ koettua? Eka tulee mieleen salabaari Pekingissä. Sinne mentiin pienestä kiskasta "seinän läpi" alakertaan, jossa mainio meno. En osaa sanoa, oliko oikeasti salakapakka vai oliko vaan markkinointitemppu, mut kiva tunnelma oli.
Sit toinen reissu tulee mieleen Thaimaasta, kun autonkuljettajamme halusi viedä meidät buddhapuistoon, joka paikallisten uskonnossa pyhä paikka. Valtavankokoisia, kullanvärisiä Buddhapatsaita ja ihmisiä kumartelemassa niille. En varmasti osannut arvostaa.
Sit on pakko nostaa vielä snorklausretki Hawajilla. Värikkäiden korallien seassa uiskenteli merikilpikonnia. Ihanaa erikoista!!!
Yksi makaaberi paikka oli Catacombe dei Cappuccini Sisilian Palermossa. Siellä muumioituneita ruumiita roikkuu seinillä ja on myös se yksi kuuluisa lapsiruumis, joka näyttää melkein elävältä.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun verran olen matkustellut emmekä harrasta valmismatkoja. Mitähän kummallista on tullut nähtyä/ koettua? Eka tulee mieleen salabaari Pekingissä. Sinne mentiin pienestä kiskasta "seinän läpi" alakertaan, jossa mainio meno. En osaa sanoa, oliko oikeasti salakapakka vai oliko vaan markkinointitemppu, mut kiva tunnelma oli.
Sit toinen reissu tulee mieleen Thaimaasta, kun autonkuljettajamme halusi viedä meidät buddhapuistoon, joka paikallisten uskonnossa pyhä paikka. Valtavankokoisia, kullanvärisiä Buddhapatsaita ja ihmisiä kumartelemassa niille. En varmasti osannut arvostaa.
Sit on pakko nostaa vielä snorklausretki Hawajilla. Värikkäiden korallien seassa uiskenteli merikilpikonnia. Ihanaa erikoista!!!
On se hienoa muistaa aina mainita, ettei harrasta valmismatkoja. Ootte te aikamoisia. Muistakaa aina kertoa tuo kaikille jo keskustelun aloituksessa uusien ihmisten kanssa. Vähän niinkuin vegaanit.
Me oltiin moottoripyöräilemässä Thaimaassa -90 luvun lopussa. Pysähdyttiin hengittelemään keskellä ei mitään ja yhtäkkiä meidät ympäröi Buddhamunkkien joukko.
He ohjasivat meidät ylemmäksi kukkuloille. Siellä oli joku uskonnollinen juttu menossa. Lammas oli tulilla ja vieressä teurastettiin lisää...
Ainoa ohje oli, että ei saa käyttää vasenta kättä ruokaillessa (kun sillä pyyhitään vessassa)
Siellä oli niitä munkkeja ja kyläläisiä ja varmaan kaikki kävivät hivelemässä meidän vaaleita päitä ja kauhea kikatus päällä..
Kun me oltiin jatkamassa matkaa, niin erikseen käytiin sanomassa, että kyllä nyt onni käy kun oli noin erikoisia ihmisiä juhlissa