Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on erikoisin paikka, jossa olet käynyt ulkomailla?

Vierailija
01.05.2022 |

Oletko esim. vahingossa harhaillut outoon/vaaralliseen kortteliin, löytänyt groteskeja tilataideteoksia sisältävän yksityisen puiston tai eksynyt pyhään lehtoon?

Kommentit (426)

Vierailija
41/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa japanilainen sushiravintola, jonka alakerrassa oli karaokehuoneita. Todennäköisesti muitakin huoneita.

Se oli siis niin shadyn näköinen paikka, että kun menin sinne kavereiden kanssa niin siellä omistaja istui syömässä tuttujensa kanssa ja jouduimme kysymään onko paikka suljettu. Ei ollut koskaan maksavilta asiakkailta suljettu, kuulemma ja omistaja raivasi meille pöydän. Ruoan jälkeen kaverini maksoivat jonkun 10-20 euroa omistajalle, joka sitten vei meidät kellariin karaokehuoneeseen, toi vielä oluet kaupan päälle ja sanoi, että olkaa niin pitkään kuin haluatte. N klo 2 aamuyöllä poistuimme ja omistaja oli siellä vain odotellut ja laittoi raflan kiinni kun me poistuimme. Tuollaista paikkaa ei olisi ikinä löytänyt, jos ei olisi ollut kahta paikallista opasta (kaverini).

Vierailija
42/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei oo varsinaisesti erikoisin ulkomailla oleva paikka, mutta erikoinen tilanne silti pohjoismaiselle ihmiselle. Olin Tunisiassa hiihtolomamatkalla Yasmine Hammamet-nimisessä turistikohteessa mun äidin, molempien isosiskojeni ja äidin puolen mummon kanssa hiihtolomalla vuonna 2007, ja paikallisessa ruokakaupassa joku sen kaupan myyjänainen alkoi huutaa kuin sireeni jotain arabiaksi, kun äitini otti puoliksi auki olevasta vitriinistä myynnissä olevan juustonpalan. Seisoin siellä ihan suu ammolla mun äidin kanssa, että mitä ihmettä nyt tapahtuu.:D Joku sen kaupan miesmyyjä tuli rauhoittelemaan sitä naista siinä ja lopulta äiti sai ostettua sen juustonpalan siitä kaupasta. Noin ei vissiin sais tehä siellä Tunisiassa. 

T: se M28 joka on kirjoittanut tähän ketjuun jo aiemmin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään tulee mieleen Berliinin Görlitzer park (täysin avointa, suorastaan aggressiivistä huumekauppaa) ja Phnom Penhissä kodittomat jotka asuivat kasuaalisti valtakadulla kuninkaallista palatsia vastapäätä. Harjoittivat myös keskenään jotain jumppatuokioita.

Vierailija
44/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reeperbahnin ilokatu Saksan Hampurissa. Joku ilonainen yritti kaupata itsensä mun iskälle huhtikuun lopussa 2012 keskellä vilkasta iltaa kun olin siellä kävelemässä mun iskän ja vanhimman isosiskon kanssa. Mun vanhin isosisko oli siis tuolloin yliopistovaihdossa Hampurissa ja kävin siellä iskän kanssa katsomassa sitä. Samaan aikaan joku kaupitteli siellä kannabista ja muita huumeita. Muistan kun mun vanhin isosisko sanoi mulle siellä, että kerran sen yksin kävellessä kyseisellä kadulla joku random ilonainen alkoi ampumaan vesipyssyllä sitä kun hän käveli yhden ilonaispaikan näyteikkunan ohi.:-D

M28

Hampurissa on myös katu johon naiset (alannaisia lukuunottamatta) eivät saa mennä lainkaan. Ehkä siskosi erehtyi juuri tuolle kadulle 😚

Vierailija
45/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa hotellin edustalla joka ilta mielikuvitustaksia ajellut mies. "Ajeli" pitkin autotietä ja jopa riitaantui parkkipaikasta todellista autoa ajavan kanssa. Parkkeerattuaan heitti mielikuvitusavaimet aina olkansa yli.

Vierailija
46/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jordanian sotilasalue (eksyin hieman)

Saksan keskitysleiri (Munchenin lähellä)

Surffasin israelilaisen sotalaivan edessä (sotilaat katselivat kannella ja treenasivat toisiaan nostelleen, ilmeisesti vähän uhotakseen mulle)

Oletko mies?

Ei. Olen nainen. Israelilaisilla miessotilailla oli aina vähän tapana machoilla.

Vierailija
47/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surffasin israelilaisen sotalaivan edessä (sotilaat katselivat kannella ja treenasivat toisiaan nostelleen, ilmeisesti vähän uhotakseen mulle)

Oletko mies?

Ei. Olen nainen. Israelilaisilla miessotilailla oli aina vähän tapana machoilla.

Ok. Uskaltaako Jordaniassa pyöriä yksin länkkärinaisena?

Vierailija
48/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reeperbahnin ilokatu Saksan Hampurissa. Joku ilonainen yritti kaupata itsensä mun iskälle huhtikuun lopussa 2012 keskellä vilkasta iltaa kun olin siellä kävelemässä mun iskän ja vanhimman isosiskon kanssa. Mun vanhin isosisko oli siis tuolloin yliopistovaihdossa Hampurissa ja kävin siellä iskän kanssa katsomassa sitä. Samaan aikaan joku kaupitteli siellä kannabista ja muita huumeita. Muistan kun mun vanhin isosisko sanoi mulle siellä, että kerran sen yksin kävellessä kyseisellä kadulla joku random ilonainen alkoi ampumaan vesipyssyllä sitä kun hän käveli yhden ilonaispaikan näyteikkunan ohi.:-D

M28

Hampurissa on myös katu johon naiset (alannaisia lukuunottamatta) eivät saa mennä lainkaan. Ehkä siskosi erehtyi juuri tuolle kadulle 😚

Ehkä mutta sillä varsinaisella Reeperbahnilla saa silti kävellä kans naiset. Siellä liikkuu niin monenlaista hiihtäjää jo valmiiksi, niin mahtuvat mainiosti joukkoon. Olis mielenkiintoista joskus vierailla näin miespuolisena vain naisia varten tarkoitetussa mieskadulla ja kokeilla, saisko jostain näyteikkunassa vesipyssystä niskaansa. Missäköhän päin maailmaa olis tommosia?

T: se M28

Vierailija
49/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Irlanti The Troublesien aikana/jälkeen. Paljon sotilaita, kadut ja lähiöt jaettu katolilaisten ja protestanttien kesken.

Jerusalem toisen intifadan aikaan, seisoin Öljymäellä ja katselin miten sotilaat marssivat Jerusalemiin. Vaikuttava näky.

Vierailija
50/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Kreikassa (tai jossain Välimerellä), siellä oli jotain luolastoja, luostareita ja kirkkoja. Israelista Jordanian puolelle bussilla ja siellä joku kallio, jonka sisällä ja päällä luolasto. Israelissa Jeesuksen hautapaikka ja kangas, jota katsottiin. Itkumuuri ja kuollut meri. Israelissa joku ratsastustila ja retki. Lontoossa kartano ja palatsi, kirjakauppa. Vuosia aikaa näistä. On oltu muissakin oudoissa paikoissa.

Vierailija
51/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Saksassa töissä nuorena, ja jotenkin jouduin Bundeswehrin upseerin vaimojen kakkukesteille. Oli hyvin muodollista, emäntä leikkasi kakkua ja lautasia ojennettiin kädestä käteen kunnes kaikki oli saaneet palan niin sitten sai aloittaa. Palat oli aika isoja, meitä oli n 10 vierasta. Sitten kotiapulainen toi pöytään toisen täytekakun ja sama rutiini taas. Aloin olla jo aika täynnä, kun pöytään tuli kolmas kakku, sitten neljäs, joka oli onneksi enemmänkin kahvikakun tyylinen, ja lopuksi tuli vielä n 10 kerroksinen mousse, hyytelö,yms täytekakku. Ei tehnyt mieli kakkua sen jälkeen koko Saksassa olin aikana.

Vierailija
52/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis upseerien monikossa🤭

Vierailija
53/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kidutusmuseo, ei ollut mitenkään mieltäylentävä paikka.

Sama. Mitähän haamuja sielläkin kummittelee. Ja lisäksi Egyptimuseo Lontoossa. 

Vierailija
54/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxon Switzerland Mountains , Saksin Sveitsi siis. Se on Saksassa sijaitseva hiekkakivivoristo ja oli kyllä oikein vaikuttava paikka tällaiselle luonnonkohteista viehättävälle.

Myös Norjan puolen Haltila sijaitseva Guolasjärven alue ja yöpyminen siellä tulee aina säilymään varmaan yhtenä suosikkimatkamuistonani.

Vierailija
55/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli pohjois-Irlannissa protestanttinen paramiilitaristien bileissä. Asuin samassa kerrostalossa kun tää paikallispomo, enkä voinut kieltäytyä, ne halusi tsekata, ettenmme mies ja minä ollla vasikoita yms Kesken bileiden joku nuori letkautti jotain pomolle ja kaikki häipyi sekasorrossa käytävään ja ulos. Me, mies ja minä, jatkettiin käskystä tanssia, paikalle jäi vain pari vanhusta. Sit porukka valui takaisin, ilman selitystä, ja osa oli vaihtanut paitaa yms. Nuoret kundit ei enää palanneet .

Vierailija
56/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies?

Ok. Uskaltaako Jordaniassa pyöriä yksin länkkärinaisena?

No en suosittele, turistikohteissa toki voi olla. Toki tuntuu välillä todella vaikealta edes päästä lentokentältä pois Israelissa ja Jordaniassa niiden kaikkien kuulustelujen ja haastattelujen jälkeen.

Oli tuo eksyminen aika absurdi tilanne, kuuma aavikko, minä paksuissa talvivaatteissa. Jordanialaisten aseet muuten vaikutti olevan joltain 1950-luvulta. Kyllä niillä mut siitä huolimatta olisi saanut hengiltä.

Kameleita oli myös liikkeellä paljon ja beduiineja. Beduiinit ovat Israelissa kaikkein alimpana yhteiskunnassa, vieläkin alempana kuin länsimaiset naiset ja palestiinalaiset.

Kameleista sen verran, että jestas miten hengitys löyhkää. 😆

Vierailija
57/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oli pohjois-Irlannissa protestanttinen paramiilitaristien bileissä. Asuin samassa kerrostalossa kun tää paikallispomo, enkä voinut kieltäytyä, ne halusi tsekata, ettenmme mies ja minä ollla vasikoita yms Kesken bileiden joku nuori letkautti jotain pomolle ja kaikki häipyi sekasorrossa käytävään ja ulos. Me, mies ja minä, jatkettiin käskystä tanssia, paikalle jäi vain pari vanhusta. Sit porukka valui takaisin, ilman selitystä, ja osa oli vaihtanut paitaa yms. Nuoret kundit ei enää palanneet .

Missä päin oleilit? Luoja mulla on ikävä Irlannin saarta. Voi luoja sitä länsirannikkoa ja P-Irlantia.

Vierailija
58/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moldovan Transnistriassa sijaitsevan Tiraspilin sotilas hautausmaa oli valtava, isoine patsaiden, sota kuvaelma reliefiä täynnä, ja hienossa kunnossa. Kaikki muu olikin enempi rempallaan, paitsi neuvostomuistot, Lenin patsaat, punatähdet ja muut neuvostorekvisiitta. Ja muoviset kolikot😂

Vierailija
59/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointulan saari Brittiläisessä Kolumbiassa Kanadassa. Vielä 1960-luvulla suurin osa asukkaista puhui suomea äidinkielenään.

Vierailija
60/426 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin oleilit? Luoja mulla on ikävä Irlannin saarta. Voi luoja sitä länsirannikkoa ja P-Irlantia.

Olin silloin Lisburnissa, mutta myöhemmin Ballyclaressa . Sen jälkeen olen Irlannissa viihtynyt vaan tasavallan puolella, aluksi Corki n seuduilla, mutta nyt lähinnä Clew Bayn seuduilla. Kuun lopussa meen jälkeen, eka kerta epidemian jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi